Polityka fiskalna gminy Bukowno

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przygotowali: Dorota Cichawa Bartłomiej Kozak
Advertisements

Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Organizacje pozarządowe
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zarządzanie finansami w NGO
Zmiany w ustawie z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych (Dz.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Grupy producentów rolnych
BANKI SPÓŁDZIELCZE – wyzwania wobec nowych regulacji
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Gmina Miejska Mielec Zmiana stawek podatkowych i innych obciążeń w 2009 roku.
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
Istota i funkcje podatku
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Ustrój terytorialny RP. Samorząd terytorialny.
Podstawy gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Polityka przestrzenna jako sposób zintegrowanego zarządzania rozwojem
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie Wnioskowanie o płatność w ramach działania 413 Wdrażanie.
Podatki Vat.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
KOBIETY, DEMOKRACJA, SAMORZĄD
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
1 INWESTYCJE W INNOWACYJNE PRZEDSIĘBIORSTWA FUNDUSZ KREDYTU TECHNOLOGICZNEGO Piła, maj 2007 r.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 2 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rozwój gospodarstw i działalności gospodarczej Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej PROW
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Zrozumieć samorząd Beata Matyjaszczyk.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
FINANSOWANIE SAMORZĄDÓW Kielce, 9 września 2015r.
w Gminie Krzeszowice – planowane stawki
Szczecin, r. 1. UCHWAŁA NR VI/87/15 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 24 marca 2015 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości w ramach.
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
Projekt budżetu 2003 Prezydent Miasta TYCHY. Projekt budżetu 2003 ogółem Projekt budżetu ogółem Pożyczki, kredyty, obligacje Projekt.
Współpraca jednostek LP z samorządami w zakresie SIP i SIT Dariusz Korpetta
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO ZA 2015 ROK.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Działania Powiatu Lęborskiego w zakresie pozyskiwania
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
II. Miasto na prawach powiatu. III. Jednostki pomocnicze gminy.
Podatki i opłaty lokalne w Częstochowie w 2017r
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt budżetu 2001 Zarząd Miasta TYCHY.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Polityka fiskalna gminy Bukowno jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta. Bukowno, 24 września 2014r.

art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Zadania własne gminy art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t.)

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t.) Art. 7. 1. ZASPOKAJANIE ZBIOROWYCH POTRZEB WSPÓLNOTY należy do zadań własnych gminy. W szczególności ZADANIA WŁASNE obejmują sprawy: 1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej; 2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego; 3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz; 3a) działalności w zakresie telekomunikacji; 4) lokalnego transportu zbiorowego; 5) ochrony zdrowia; 6) pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych; 6a) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej; 7) gminnego budownictwa mieszkaniowego; 8) edukacji publicznej; 9) kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.2013.594 j.t.) 10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych; 11) targowisk i hal targowych; 12) zieleni gminnej i zadrzewień; 13) cmentarzy gminnych; 14) porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego; 15) utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych; 16) polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej; 17) wspierania i upowszechniania idei samorządowej, w tym tworzenia warunków do działania i rozwoju jednostek pomocniczych i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej; 18) promocji gminy; 19) współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.); 20) współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.

Dochody własne gminy. art. 3 i 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Dochody własne gminy. art. 3 i 4 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.2014.1115 j.t.)

Art. 3. 1. Dochodami jednostek samorządu terytorialnego są: Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Art. 3 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.2014.1115 j.t.) Art. 3. 1. Dochodami jednostek samorządu terytorialnego są: 1) dochody własne; 2) subwencja ogólna; 3) dotacje celowe z budżetu państwa. 2. W rozumieniu ustawy dochodami własnymi jednostek samorządu terytorialnego są również udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z podatku dochodowego od osób prawnych. 3. Dochodami jednostek samorządu terytorialnego mogą być: 1) środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi; 2) środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej; 3) inne środki określone w odrębnych przepisach.

d) od środków transportowych, Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Art. 4. 1. Źródłami dochodów własnych gminy są: 1) wpływy z podatków: a) od nieruchomości, b) rolnego, c) leśnego, d) od środków transportowych, e) dochodowego od osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej, f) (uchylona), g) od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych; (…)

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI: Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI: od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH: ciągnik siodłowy lub balastowy - dwie osie powyżej 36t - zawieszenie pneumatyczne

Podatek od nieruchomości – budynki zw. z dział. gosp. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od nieruchomości – budynki zw. z dział. gosp. 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 16,50 17,50 17,70 18,00 18,30 18,90 19,30 19,65 Stawka Min. Fin. 18,43 18,60 19,01 19,81 20,51 21,05 21,94 22,82 23,03 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 0% 5% 3% 2% Stawka Min. Fin. 1% 4% Stawka Bukowno 19% Stawka Min. Fin. 25%

Podatek od nieruchomości – budynki zw. z dział. gosp. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od nieruchomości – budynki zw. z dział. gosp. 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 16,50 17,50 17,70 18,00 18,30 18,90 19,30 19,65 Stawka Min. Fin. 18,43 18,60 19,01 19,81 20,51 21,05 21,94 22,82 23,03 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 0% 5% 3% 2% Stawka Min. Fin. 1% 4% 12 listopada 2006 r. Wybory samorządowe Stawka Bukowno 19% Stawka Min. Fin. 25% 15 września 2008 r. Upadek Lehman Brothers

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Podatek od nieruchomości – grunty zw. z dział. gosp. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od nieruchomości – grunty zw. z dział. gosp. 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 0,65 0,68 0,70 0,72 0,74 0,78 0,80 0,82 Stawka Min. Fin. 0,69 0,71 0,77 0,8 0,84 0,88 0,89 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno   0% 5% 3% 2% Stawka Min. Fin. 1% 4% Stawka Bukowno 26% Stawka Min. Fin. 31%

Podatek od nieruchomości – grunty zw. z dział. gosp. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od nieruchomości – grunty zw. z dział. gosp. 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 0,65 0,68 0,70 0,72 0,74 0,78 0,80 0,82 Stawka Min. Fin. 0,69 0,71 0,77 0,8 0,84 0,88 0,89 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno   0% 5% 3% 2% Stawka Min. Fin. 1% 4% 12 listopada 2006 r. Wybory samorządowe Stawka Bukowno 26% Stawka Min. Fin. 31% 15 września 2008 r. Upadek Lehman Brothers

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od środków transportowych – ciągnik siodłowy lub balastowy dwie osie powyżej 36t – zawieszenie pneumatyczne 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 1480,00 1500,00 1530,00 1570,00 1590,00 1650,00 1680,00 1697,00 Stawka Min. Fin. 2505,15 2527,70 2583,31 2691,81 2786,03 2858,47 2978,53 3097,68 3138,05 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno   0% 1% 2% 3% 4% Stawka Min. Fin. Stawka Bukowno 15% Stawka Min. Fin. 25%

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podatek od środków transportowych – ciągnik siodłowy lub balastowy dwie osie powyżej 36t – zawieszenie pneumatyczne 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno 1480,00 1500,00 1530,00 1570,00 1590,00 1650,00 1680,00 1697,00 Stawka Min. Fin. 2505,15 2527,70 2583,31 2691,81 2786,03 2858,47 2978,53 3097,68 3138,05 % wzrostu 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Stawka Bukowno   0% 1% 2% 3% 4% Stawka Min. Fin. Stawka Bukowno 15% Stawka Min. Fin. 25%

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno.

Pomoc „de minimis” dla przedsiębiorców Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Pomoc „de minimis” dla przedsiębiorców zwolnienia gruntów, budynków lub budowli z podatku od nieruchomości w związku z inwestycją, w wyniku której utworzone zostały nowe miejsca pracy.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Uchwała Nr LII/340/2002 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 17 lipca 2002r. w sprawie zastosowania zwolnień w podatku od nieruchomości Uchwała XXXII/184/2008 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 18 listopada 2008r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców na terenie Miasta Bukowno, stanowiących pomoc de minimis Uchwała Nr XLIX/323/2014 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorstw na terenie Miasta Bukowno, stanowiących pomoc de minimis

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Udzielono ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości zgodnie z Uchwałą Nr LII/340/2002 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 17 lipca 2002r. w sprawie zastosowania zwolnień w podatku od nieruchomości. Ulgi udzielono w związku z utworzeniem nowych miejsc pracy na okres 5 lat w 100% wymiaru podatku. Spółka zatrudniła powyżej 100 pracowników w przeliczeniu na pełny etat.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Udzielono ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych z tytułu podatku od nieruchomości zgodnie z Uchwałą Nr XXXII/184/2008 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 18 listopada 2008r. Ulgi udzielono w związku z utworzeniem nowych miejsc pracy na okres 6 miesięcy w 100% wymiaru podatku. Spółka utworzyła co najmniej 5 nowych miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy.

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Sprzyjając rozwojowi przedsiębiorczości oraz kierując się potrzebą zmniejszenia bezrobocia poprzez uruchomienie aktywnych form jego zwalczania, zwalnia się z podatku od nieruchomości grunty, budynki lub ich części, budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Komisji UE nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (DZ. Urz. UE L 352/1 z 24 grudnia 2013r.). Uchwała Nr XLIX/323/2014 Rady Miejskiej w Bukownie z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla przedsiębiorstw na terenie Miasta Bukowno, stanowiących pomoc de minimis

Mechanizm udzielania pomocy de minimis. Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Mechanizm udzielania pomocy de minimis. Przedsiębiorcy, który w związku z nową inwestycją utworzy nowe miejsca pracy przysługuje zwolnienie z podatku od nieruchomości na okres: 1 roku - jeśli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 5 nowych miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy, 2 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 11 nowych miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy, 3 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 21 nowych miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy, 5 lat - jeśli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 51 nowych miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy,

Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Zwolnienie z podatku od nieruchomości przysługuje, jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia zostanie utrzymany przez cały okres zwolnienia.

pod nowe, dodatkowe miejsca pracy, Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Przez nową inwestycję należy rozumieć: wybudowanie, rozbudowę lub modernizację albo nabycie budynków i budowli pod nowe, dodatkowe miejsca pracy, przeznaczonych na prowadzenie działalności gospodarczej (określonej we wpisie do KRS lub we wpisie do CEIDG) po dniu wejścia w życie niniejszej uchwały.

nie może przekroczyć kwoty 200 000 euro brutto, Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Wartość pomocy de minimis udzielonej przedsiębiorcy na podstawie uchwały wraz z wartością pomocy de minimis udzielonej w różnych formach i z różnych źródeł w okresie 3 kolejnych lat kalendarzowych nie może przekroczyć kwoty 200 000 euro brutto, a dla przedsiębiorców działających w sektorze transportu drogowego towarów 100 000 euro brutto.

Podsumowanie atrakcyjności inwestycyjnej miasta Bukowno: Polityka fiskalna gminy jako instrument stymulujący atrakcyjność inwestycyjną miasta Bukowno. Podsumowanie atrakcyjności inwestycyjnej miasta Bukowno: stabilna i przewidywalna polityka podatkowa podatkowe zachęty proinwestycyjne atrakcyjne i uzbrojone tereny inwestycyjne Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego uwzględniający potrzeby przedsiębiorców.

Dziękujemy za uwagę. Bukowno, 24 września 2014r.