Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki Wydatkowej Ministerstwo Finansów 29 stycznia 2014 r. 1
Cele spotkania Poprawa użyteczności audytu wewnętrznego w sektorze publicznym Poprawa efektywności audytu w dostarczaniu wsparcia kierownika w realizacji celów jednostki oraz wniesieniu wartości dodanej dot. jakości jej funkcjonowania Rozwój profesjonalizmu audytu wewnętrznego poprzez utrwalenie wiedzy w zakresie komunikacji oraz korzystanie z dobrych praktyk w tym obszarze Praktyczne przykłady w zakresie budowania skutecznej komunikacji i współpracy pomiędzy audytorem wewnętrznym i kierownikiem jednostki 2
Kierownik jednostki Informacja i komunikacja 3 Grupa D Standardów kontroli zarządczej dla sektora publicznego
Audytor wewnętrzny Informacja zarządcza Czynności doradcze Inne opinie Sprawozdanie 4
Komunikacja 5
Zapraszamy na prezentację 6
Wnioski 7
Wnioski Charakter pracy audytora wewnętrznego wymaga profesjonalizmu, również w zakresie umiejętności komunikacyjnych. Komunikacja z kierownikiem jednostki jest kluczowa dla realizacji roli audytu. Znajomość potrzeb i oczekiwań kierownika jednostki jest warunkiem koniecznym dla skuteczności audytu. Wartościowa informacja zarządcza stanowi wsparcie w podejmowaniu decyzji przez kierownictwo w odniesieniu do realizacji celów i poprawy funkcjonowania jednostki. 8
Komunikaty 9
Komunikaty Zachęcamy do zgłaszania tematów (bloków tematycznych) i prelegentów na spotkania dla audytorów wewnętrznych w 2015 r. Czekamy na zgłoszenia dobrych praktyk, np. w zakresie sprawozdawczości Wyjaśnienia pytań dot. przesyłania Informacji o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego w roku