CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmiany w prawie oświatowym
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Przykłady dobrych praktyk
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Przykładowy model podziału środków
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2013/2014

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Badaniu ewaluacyjnemu zostało poddane wymaganie 11: Szkoła organizuje procesy edukacyjne, uwzględniając wnioski z analizy wyników egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Przedmiotem ewaluacji były efekty pracy dydaktycznej: wyniki egzaminów zewnętrznych, wyniki egzaminów próbnych, wyniki klasyfikacji semestralnej.

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Jako cel ewaluacji ustalono: ocenę wykorzystania wniosków z analizy wyników egzaminów zewnętrznych do poprawy jakości pracy szkoły oraz wzrostu efektów kształcenia.

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W planowaniu ewaluacji wewnętrznej sformułowano następujące pytania kluczowe: 1. W jaki sposób szkoła opracowuje analizę wyników egzaminów zewnętrznych i próbnych egzaminów? 2. Jakie metody są wykorzystywane do przeprowadzania analizy wyników egzaminu? 3. Na ile przeprowadzane analizy wyników odnoszą się do kontekstu lat poprzednich? 5. Na ile przeprowadzone analizy wyników mają ciągły charakter i wskazują tendencję zmian?

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 6. W jakiej formie, jak często i komu przedstawiane są wnioski z analiz? 7. W jaki sposób szczegółowe opracowania wyników egzaminów i wynikające z nich wnioski przekazywane są nauczycielom poszczególnych przedmiotów w celu dalszej pracy nad wyłonionymi problemami? 8. W jaki sposób są wdrażane rekomendacje wynikające z wniosków z przeprowadzonej analizy wyników egzaminów? 9. W jakim stopniu wdrażane działania przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia?

CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Kryteria ewaluacji: poprawność i rzetelność analizy wyników egzaminów zawodowych, kompleksowość analizy wyników egzaminów zawodowych, przydatność i ciągłość analizy wyników egzaminów zawodowych.

ORGANIZACJA I PRZEBIEG EWALUACJI Badanie zostało przeprowadzone w okresie od września 2013 r. do maja 2014 r. zgodnie z harmonogramem działań ewaluacyjnych.

ORGANIZACJA I PRZEBIEG EWALUACJI W przebiegu ewaluacji wykorzystano następujące metody badawcze: 1. analizę dokumentów: opracowania liczbowe - wyniki egzaminów zewnętrznych przeprowadzonych w roku szkolnym 2012/2013, wyniki egzaminów próbnych przeprowadzonych w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014, wyniki klasyfikacji semestralnej w roku szkolnym 2012/2013,plany/programy nauczania, protokoły z zebrań Zespołu Przedmiotowo- Metodycznego, protokoły z zebrań Rady Pedagogicznej; 2. analizę ankiet przeznaczonych dla nauczycieli i słuchaczy.

REKOMENDACJE 1. Kontynuować przeprowadzanie analizy wyników egzaminów zawodowych z użyciem statystycznych i jakościowych metod analizy danych. 2. Kontynuować przeprowadzanie próbnych egzaminów zawodowych jako jednej z form sprawdzenia wiedzy i umiejętności słuchaczy. 3. Wykorzystywać wnioski z analizy wyników egzaminów zawodowych do organizacji procesów edukacyjnych z udziałem wszystkich nauczycieli w zakresie poszczególnych zawodów.

REKOMENDACJE 4. Organizować zajęcia pozalekcyjne w sposób umożliwiający udział wszystkich zainteresowanych słuchaczy oraz zaplanować działania służące rozpowszechnieniu informacji o tych zajęciach, np. umieszczenie informacji zawierających ofertę i harmonogram zajęć na tablicy Rady Młodzieży oraz stronie internetowej szkoły. 5. Zaplanować działania motywujące słuchaczy do systematycznej nauki oraz obowiązkowego udziału w egzaminach próbnych, np. na przykładzie absolwentów, którzy podjęli pracę w zawodzie dzięki swojemu zaangażowaniu i solidnej pracy (śledzić los absolwentów); prowadzić systematyczne ocenianie bieżące,

REKOMENDACJE 6. Zmotywować nauczycieli uczących w zawodach asystent osoby niepełnosprawnej i asystentka stomatologiczna do udziału w szkoleniach dla kandydatów na egzaminatorów. 7. Budować u słuchaczy poczucie odpowiedzialności za ich własny rozwój zawodowy (spotkania z doradcą zawodowym, przeprowadzenie rozmowy przez opiekuna semestru z wychowankami na temat własnego rozwoju zawodowego).