Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Nowe tendencje w poradnictwie zawodowym
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
MŁODZI TWORZĄ SZTUKĘ Projekt miał na celu: Aktywizację, rozwijanie warsztatu plastycznego oraz pogłębianie wiedzy z zakresu historii i teorii sztuki wśród.
Instytut Statystyki i Demografii
Rynek pracy!.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
„Kompetencje zawodowe”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
niewiele poniżej 40 % – wykształcenia średniego drugiego stopnia,
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Elementy geometryczne i relacje
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Zapis prezentacji:

Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp do komputerów, Internetu i szkoleń. Program Rozwoju Bibliotek w Polsce jest realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Biblioteka jako instytucja wspierająca rozwój społeczności lokalnej … Co będzie decydowało o rozwoju społeczności lokalnych w przyszłości?

Jakie czynniki decydować będą o rozwoju Polski w kolejnych latach? Niepewność przyszłości, nietrwałość idei … choć są pewne przypuszczenia, co się może wydarzyć …

Jakie czynniki decydować będą o rozwoju Polski w kolejnych latach? „Pułapka średniego rozwoju”: koniec rozwoju poprzez tanią siłę roboczą, inwestycje w infrastrukturę i napływ kapitału z zewnątrz … co dalej? Innowacje – campus Google ale też małe lokalne innowacje społeczne Kapitał społeczny … wpływa na innowacyjność, jakość edukacji … Badanie CEBOS „Czy w Polsce istnieją konflikty społeczne?” TAK odpowiedziało 54% respondentów w 1994 r. i 73% w 2013 r.

Jakie czynniki decydować będą o rozwoju Polski w kolejnych latach? Nierówności społeczne (współczynnik Giniego: 1. Namibia … 87. Polska … 136. Szwecja) Demografia … ok r. ludność Polski zmniejszy się o 8 mln, a ponad 30% mieszkańców osiągnie wiek 65 lat i więcej w porównaniu do 15% obecnie - czy rozwiązaniem są imigranci na rynku pracy? Nowe przywództwo lokalne – liderzy rozumiejący nowe czynniki rozwoju (wiedzę, kapitał społeczny, innowacje …) oraz instytucje, które realizują nowe wizje rozwoju społeczności

Bezrobocie wśród młodzieży Bezrobocie wśród młodzieży (poniżej 25 lat) w końcu 2013 roku: – Unia Europejska: 23,6% (rośnie) – Polska: 27,9% (rośnie)

Jakich kompetencji potrzebują pracownicy? Kompetencje kluczowe UE porozumiewanie się w języku ojczystym porozumiewanie się w językach obcych kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne kompetencje informatyczne umiejętność uczenia się kompetencje społeczne i obywatelskie poczucie inicjatywy i przedsiębiorczość świadomość i ekspresja kulturowa

Jakich kompetencji potrzebują pracownicy? Badanie kompetencji i kwalifikacji poszukiwanych przez pracodawców u absolwentów szkół wyższych wchodzących na rynek pracy (SGH, Amerykańska Izba Handlowa w Polsce oraz Ernst & Young)

RankingRodzaje kompetencjiOcena 1Efektywna komunikacja4,69 2Znajomość języków obcych4,64 3Otwartość na uczenie się i stały rozwój4,61 4Zaangażowanie4,57 5Umiejętność pracy w zespole4,50 6Umiejętność określania i uzasadniania priorytetów4,49 7Etyczne postępowanie jako podstawa w działaniu4,47 8Odpowiedzialność4,46 9Umiejętność organizacji pracy i efektywnego zarządzania czasem4,44 10Elastyczność i zdolność do adaptacji4,42 11Umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów4, Dążenie do osiągnięcia rezultatów4, Umiejętność pracy pod presją czasu4,38 14Umiejętność logicznego myślenia4,37 15Umiejętność korzystania z narzędzi informatycznych4,31 16 Umiejętność współpracy z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, krajów, kultur 4,22 17Kreatywność4,17 18 Poprawna samoocena. Rozumienie własnych mocnych stron i ograniczeń 4,15

Jak wspierać kariery zawodowe mieszkańców? Edukacja młodzieży i dorosłych w kontekście rynku pracy wymaga współdziałania lokalnych partnerów – lokalny system edukacji nieformalnej Kompetencje „miękkie” a edukacja formalna – nie możemy czekać aż szkoła się zreformuje

Szczególna rola biblioteki Ważny partner w lokalnym systemie edukacji nieformalnej Rozwijanie kompetencji społecznych (komunikowanie się / off i online, współpraca w zespole, odpowiedzialność za realizowane zadania, planowanie działań …) Rozwijanie kompetencji związanych z rozwojem osobistym (kreatywność, samodzielność, kontekst wielokulturowy, etyczne postępowanie, uczenie się, adekwatna samoocena …)