EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Uniwersytet Warszawski
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
EWALUACJA W SZKOLE.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ewaluacja, czyli jak dowiemy się, jak działamy?. Cele: Powiązanie ewaluacji z badaniem w działaniu Zaplanowanie własnej ewaluacji.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Innowacje pedagogiczne
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Sporządzamy biznesplan
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Jak wybrać zawód?.
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Ewaluacja – cele, formy, narzędzia Justyna Ratajczak Spotkanie konferencyjno-szkoleniowe dla członków Komitetów Monitorujących maja 2009.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Partycypacyjny model ewaluacji w perspektywie finansowej Andrzej Regulski Toruń, 22 czerwca 2016 r.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Rodzaje zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa:
Przykładowy model podziału środków
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Raport po ocenie 360° - fragment
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Wskaźniki rezultatu długoterminowego – studium przypadku województwa zachodniopomorskiego Monika Koperkiewicz Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI

Co to jest ewaluacja?  Ewaluacja to proces zbierania, analizowania i wartościowania danych - informacji Czego ewaluacja może dotyczyć?  Dokumentów,  Działań,  Osób,  Rezultatów, …

Po co dokonuje się ewaluacji?  Ewaluacji dokonuje się w celu podjęcia decyzji dotyczących przyszłych działań

Czemu służy zastosowanie ewaluacji?  Identyfikacji słabych i mocnych stron,  Wskazaniu kierunków rozwoju,  Poprawieniu błędów,  Oszacowaniu możliwości i ograniczeń,  Uzyskaniu wsparcia z zewnątrz, promocja,  Względy polityczne,  Wymogi biurokratyczne.

Jak dokonać wartościowania, oceniania, szacowania w ewaluacji?  Żeby wartościować (oceniać) muszą być jawne kryteria oceny, standardy, wskaźniki, wymagania;  W ewaluacji zewnętrznej są to wymagania państwa wobec szkoły;  W ewaluacji wewnętrznej są to uzgodnione w projekcie ewaluacji kryteria oceny.

Proces ewaluacji obejmuje:  Zbieranie informacji (danych);  Analizę zebranych informacji;  Wyciąganie wniosków;  Formułowanie rekomendacji co do decyzji jakie powinny być podjęte

Ewaluacja wewnętrzna „krok po kroku”  Wybranie obszaru/obszarów pracy szkołyobszaru/obszarów  Określenie celu ewaluacji wewnętrznej  Przygotowanie narzędzi do ewaluacji wewnętrznej  Określenie próby badawczej  Ustalenie kto i w jaki sposób będzie dokonywał ewaluacji wewnętrznej  Przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej  Porównanie uzyskanych wyników ewaluacji  Opracowanie raportu  Ustalenie komu i w jaki sposób będą przedstawione wyniki ewaluacji  Sposób wykorzystania wyników ewaluacji