PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA 2007-2013 Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, 13-14.03.2014 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kraków, listopad 2005r. Oddział Weryfikacji i Potwierdzania Płatności Realizacja wniosków o płatność
Omówienie zasad rozliczania projektów w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Rzeszów,
Rozliczanie oraz dokumentowanie efektów ekologicznych
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Projekt współfinansowany se środków UE Podstawowe zasady i aktualne informacje o Programie Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Czechy – Polska Walbrzych.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Raportowanie projektów – rodzaje dokumentów składanych do Kontrolera Katowice, 2 lipca 2010 r. Szkolenie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Zarządzanie projektem EFS
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.

Obowiązki wynikające z Umowy o dofinansowanie: Artykuł 2 Warunków Ogólnych (General Conditions) stanowiących załącznik II do Umowy Grantowej oraz Artykuły 4.1, 4.2, Warunków Szczegółowych (Special Conditions) do Umowy Grantowej.

Raportowanie ma na celu dostarczenie do WIZ/WST informacji o realizacji projektu z zastosowaniem obowiązujących formularzy (Aneks VI); zakres raportu obejmuje m.in.: wszystkie działania zrealizowane w okresie sprawozdawczym, postęp w realizacji projektu, osiągnięte rezultaty i wyniki, napotkane trudności, wydane środki, promocję.

Raporty powinny obejmować projekt jako całość niezależnie od faktu, która część jest finansowana przez WIZ Partner Wiodący jest odpowiedzialny za przygotowanie raportów oraz prawidłowość zawartych w nich informacji, łącznie z poprawnością finansową informacji umieszczonych w tabelach. Zakres raportów

Rodzaje raportów Raport rzeczowy (Brief Narrative Report) - składany co 4 miesiące, zawiera tylko część opisową; Raport pośredni (Interim Report) i raport końcowy (Final Report) - składane wraz z Wnioskiem o płatność, zawierają część finansową i opisową; Liczba złożonych raportów zależy od okresu wdrażania projektu. W przypadku nakładania się na siebie terminów złożenia 4-miesięcznego raportu rzeczowego i raportu pośredniego/ raportu końcowego, sporządzone i dostarczone do WST mają być jedynie (odpowiednio) raport pośredni/raport końcowy.

Brief Narrative Report Składany co 4 miesiące, w terminie 21 dni od zakończenia 4-miesięcznego okresu Składa się wyłącznie z części opisowej Dotyczy wszystkich działań zrealizowanych w danym okresie w ramach projektu parasolowego – działania z zakresu zarządzania oraz w ramach wszystkich mikroprojektów

Interim Report Dotyczy całego projektu parasolowego Dotyczy projektów o okresie wdrażania dłuższym niż rok Składany po pierwszych 12 oraz 18 miesiącach wdrażania projektu na wzorze Interim Report zawierającym: część merytoryczną – Interim Narrative Report część finansową – Interim Financial Report Weryfikowany przez audytora, który sporządza skonsolidowany raport na formularzu Annex 3B z Załącznika VII do Umowy grantowej

Interim Report Zawiera informacje dotyczące: zakończonych mikroprojektów – załącznikami będą indywidualne raporty końcowe poszczególnych mikroprojektów zakończonych w okresie objętym raportem działań związanych z zarządzaniem wykonanych w okresie objętym raportem

Final Report Dotyczy całego projektu parasolowego Składany po zakończeniu projektu parasolowego na wzorze Final Report zawierającym: część merytoryczną – Final Narrative Report część finansową – Final Financial Report Weryfikowany przez audytora, który sporządza skonsolidowany raport na formularzu Annex 3B z Załącznika VII do Umowy grantowej

Final Report Zawiera informacje dotyczące: zakończonych mikroprojektów – załącznikami będą indywidualne raporty końcowe poszczególnych mikroprojektów zakończonych w okresie objętym raportem działań związanych z zarządzaniem wykonanych w okresie objętym raportem

Management costs w raportach pośrednim i końcowym Wydatki poniesione w związku z zarządzaniem projektem parasolowym (management costs) w okresie objętym raportem pośrednim/końcowym powinny być wykazane na formularzach finansowych Annex A-4 i A-5 a także powinny być zweryfikowane przez audytora, który sporządza raport na formularzu Annex 3A z Załącznika VII do Umowy grantowej.

Mikroprojekty Po zakończeniu każdego mikroprojektu - raport końcowy z całości działań i kosztów w mikroprojekcie Raport końcowy z mikroprojektu jest załączany do raportu pośredniego/końcowego z projektu parasolowego Raport zgodny ze wzorem Final Report składający się z: części merytorycznej części finansowej - Final Financial Report (wyłącznie formularze: Annex A-4 oraz Annex A-5) Weryfikowany przez audytora, który przygotowuje raport na wzorze formularza Annex 3A z Załącznika VII do Umowy grantowej

Kurs EUR Kwoty wyrażone w walutach narodowych przeliczane są na EUR po kursie średnim InforEuro z okresu obejmującego dany raport. Kurs średni publikowany jest na stronie internetowej:

Załączniki do Raportu Annex B – Wniosek o płatność Annex D – Oświadczenie potwierdzające wydatki Annex E – Raport audytora Annex F – Kopie faktur (dotyczy wszystkich wydatków) Annex G – Kopie Kart czasu pracy Annex H – Kopie wszystkich dodatkowych dokumentów (umowy z wykonawcami, umowa z audytorem etc.)

Załączniki do Raportu cd Annex I – Dokumentacja przetargowa (jeśli dotyczy) Annex J – Świadectwa pochodzenia (jeśli dotyczy) Annex K – Kopie opracowań, dokumentacji wykonanej podczas seminariów, spotkań, publikacji, Annex L – Kopie dokumentacji potwierdzającej wykonanie robót, dostaw, protokoły odbioru Annex M – dokumentacja fotograficzna projektu, kopie artykułów prasowych, informacji internetowych etc.

Raport sporządzony przez beneficjenta oraz raport audytora z kontroli wydatków składane są w 1 oryginale i 1 kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Wszystkie pozostałe załączniki i dokumenty dołączane są w 1 kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Raport powinien być podpisany przez oficjalną reprezentację jednostki bądź osobę odpowiednio upoważnioną. Raport jest parafowany na każdej stronie przez audytora dokonującego weryfikacji wydatków objętych raportem. Obowiązujące wzory raportów zamieszczane są na stronie Wymogi formalne

Raport z weryfikacji wydatków - załącznik zgodny w wymogami Warunków Ogólnych art Zatwierdzony audytor sprawdza czy koszty zadeklarowane przez Beneficjenta zostały rzeczywiście poniesione, prawidłowo zapisane i czy są kwalifikowalne zgodnie z zapisami umowy a także bada przychody generowane przez projekt i sporządza raport z kontroli wydatków zgodny ze wzorem zamieszczonym w Załączniku VII.

Dziękuję! Wspólny Sekretariat Techniczny Tel