ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Poznawanie metody projektu
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Rola koordynatora projektu
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Najczęściej występujące odpowiedzi: bardzo dobrze dobrze jest w porządku nie mam uwag jest sprawiedliwy jasny zrozumiały.
Opracował J. Stryjkowski
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Sesja warsztatowa Dorota Janułajtys Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Projekty zrealizowane w ZS1
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010

Rola dyrektora w realizacji międzynarodowego projektu zależy od wielu czynników : osobowości dyrektora i sposobu zarządzania umiejętności posługiwania się językiem obcym doświadczenia i pasji nauczycieli w realizacji projektów fazy realizacji danego projektu

Rola dyrektora na etapie poszukiwania partnera i przygotowywania projektu Wspiera - wskazuje źródła czerpania informacji, dzieli się własnymi doświadczeniami Motywuje - wskazuje korzyści jakie osiągają nauczyciele i szkoła w wyniku udziału w projekcie Mobilizuje - zachęca nauczycieli do udziału w mobilności, wizycie przygotowawczej

Rola dyrektora na etapie precyzowania tematu projektu i aplikowania Inspiruje – może poddać pod dyskusję własny pomysł; wskazuje także korzyści płynące z bycia koordynatorem projektu, nie narzuca tematu Wspomaga – sprawdza, doradza, kontroluje terminy, ale nie wypełnia wniosku Ustala – konsultuje terminy mobilności i inne warunki z dyrektorami szkół partnerskich

Rola dyrektora w fazie realizacji projektu Upowszechnia - przedstawia rodzicom, uczniom, nauczycielom założenia projektu, chwali się projektem Monitoruje – sprawdza zgodność realizowanych działań i produktów projektu z harmonogramem we wniosku Kontroluje – skrupulatnie sprawdza zgodność wydatkowanych środków z umową finansową Podtrzymuje na duchu – w sytuacji kryzysowej dyrektor zachowuje zimną krew, pociesza, szuka rozwiązania problemu

Rola dyrektora w fazie przygotowania i realizacji mobilności Dyrektor: Stoi na straży bezpieczeństwa dzieci i nauczycieli Sprawdza dokumenty od strony cywilno-prawnej Pełni rolę gospodarza, np. organizuje szczególny event dla goszczonych nauczycieli Upowszechnia udział szkoły w projekcie

Rola dyrektora w fazie końcowej realizacji projektu Wspomaga – udziela wsparcia nauczycielom przy sporządzeniu raportu końcowego Kontroluje – sprawdza terminowość wydatkowanych środków finansowych Monitoruje – sprawdza wyrywkowo zamieszczenie produktów projektu w bazie danych Dokonuje podsumowania projektu – dziękuje uczestnikom, chwali, wręcza pamiątkowe dyplomy, obficie nagradza

Dlaczego warto pełnić te wszystkie role ? Dyrektor: rozwija umiejętności organizacyjne i komunikacyjne poznaje nowe rozwiązania z dziedziny zarządzania buduje własny wizerunek i autorytet promuje siebie w środowisku

Ponadto dyrektor szkoły: doskonali umiejętność posługiwania się językami obcymi poznaje europejskie systemy edukacyjne, zawiera nowe znajomości jest doceniany przez FRSE ma również szansę na otrzymanie, np. nagrody prezydenta

Dziękuję serdecznie za uwagę Anna Rabiega – ZSO nr 7 w Łodzi Kontakt: