TIK w pracy nauczyciela Izabela Olszak Zespół Szkół nr 1 w Bełżycach Lublin, 26.04.2014
Plan prezentacji 1. Cyfrowa Szkoła – Aktywna Edukacja 2. ‘Uczenie się przez doświadczenie’ – model Davida A. Kolba 3. Przykłady ćwiczeń online
1. CYFROWA SZKOŁA Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) Program przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji Wsparcie finansowe na wyposażenie szkół i uczniów w nowoczesne pomoce dydaktyczne, szkoły zobowiązane są wykonać określone w programie zadania związane m.in. z doskonaleniem nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w procesie nauczania oraz prowadzeniem lekcji z wykorzystaniem TIK.
AKTYWNA EDUKACJA Program prowadzony w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Liderem programu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji, natomiast Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie pełni rolę partnera odpowiedzialnego za stronę merytoryczną.
DLA KOGO? Nauczyciele i dyrektorzy szkół podstawowych i gimnazjalnych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę oraz doskonalić umiejętność wykorzystania nowoczesnych technologii w swojej pracy. Aktywna edukacja - zespoły składające się z dyrektora, koordynatora szkolnego oraz trzech lub czterech koordynatorów przedmiotowych.
DLACZEGO WARTO UCZESTNICZYĆ? Fascynacja uczniów nowościami w zakresie TIK. Spełnianie potrzeb uczniów. W unijnej perspektywie finansowej na lata 2014–2020 planowane są istotne środki na cyfryzację szkół.
ZAKRS DZIAŁAŃ SPRZĘT ORGANIZACJA METODYKA WSPÓŁPRACA
W JAKI SPOSÓB? 1. Kurs internetowy 2. Spotkania sieci współpracy 3. Konferencje programowe 4. Dobre praktyki 5. Poradniki TIK i samouczki
PLATFORMA CYFROWEJ SZKOŁY http://cyfrowaszkola.nq.pl/
SPOTKANIE KOORDYNATORÓW 15.03.2014 KONCEPCJA UCZENIA SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE Davida Kolba, amerykańskiego teoretyka metod nauczania.
UCZENIE SIĘ PRZEZ DOŚWIADCZENIE Źródło: http://smarteducation.pl/blog/e-learning-a-style-uczenia-sie-wedlug-modelu-kolba/
Czuć, obserwować, myśleć, robić – u Kolba te czasowniki oznaczają aktywności, spontanicznie i cyklicznie stosowane w procesie zdobywania wiedzy.
ZALECENIA DYWERGER - dostaną wiele ciekawych przykładów z życia ASYMILATOR - będą mogli poświęcić na zapoznanie się z materiałem teoretycznym tyle czasu, ile tylko będą potrzebowali KONWERTER – odpowiednie są symulacje AKOMODATOR - liczne ćwiczenia z informacjami zwrotnymi
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ http://www.learningchocolate.com/
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ http://www.languageguide.org/english/
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ http://www.enauczanie.com/authoring/hotp otatoes
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ http://film-english.com/
PRZYKŁADY ĆWICZEŃ https://learningapps.org/
http://www.glogster.com/
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ