Szkoła innowacyjna i konkurencyjna…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wymiana doświadczeń w zakładzie pracy.
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
"Nowoczesny Nauczyciel
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie podsumowujące projekt
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Szkoła - pracodawca.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Struktura egzaminu zawodowego
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Cześć! Nazywam się Karol Gwizduła i jestem uczniem klasy pierwszej w ZESPOLE SZKÓŁ, CKU W GRONOWIE. Opowiem Wam,
Liceum paramilitarne wycieczki programowe do :
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Zespół Szkół Gastronomicznych
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zespół Szkół, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Gronowie od 2008 roku z powodzeniem prowadzi współpracę z pracodawcami. Współpraca obejmuje: konsultacje.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Szkoła Nauczycielem stoi
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Konkursy umiejętności zawodowych jako skuteczne narzędzie poprawiające jakość kształcenia zawodowego - doświadczenia i produkty projektu „Szkoła innowacyjna i konkurencyjna – dostosowanie oferty szkolnictwa zawodowego do wymagań lokalnego rynku pracy” Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… 01.06.2010 – 31.05.2013 2,5 mln zł kucharz Powiat Toruński technik hotelarstwa Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Zespół Szkół, CKU w Gronowie Miasto Włocławek technik pojazdów samochodowych Zespół Szkół Elektrycznych we Włocławku Zespół Szkół Keuda z Finlandii technik teleinformatyk Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

konsultacje: cykl 24 spotkań z przedsiębiorcami 3 etapy realizacji projektu: konsultacje: cykl 24 spotkań z przedsiębiorcami testowanie: wyjazdy uczniów i nauczycieli do przedsiębiorstw, doradztwo zawodowe, szkolenia dla uczniów i nauczycieli, współpraca ponadnarodowa, dodatkowe praktyki, modernizacja pracowni zawodowych, konkurs umiejętności zawodowych Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… upowszechnianie: konferencje upowszechniające, zestaw 9 publikacji końcowych, platforma www.szkolaibiznes.pl konsultacje wszyscy tworzymy nową jakość kształcenia zawodowego testowanie upowszechnianie Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Produkty finalne projektu Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Problemy i wyzwania, na które odpowiada innowacja: - trudna sytuacja na rynku pracy, bezrobotni absolwenci, pracodawcy poszukujący odpowiednio przygotowanych pracowników, „niedopasowanie” kształcenia zawodowego do wymogów stanowiska pracy, dynamiczne zmiany na rynku pracy, rozwój gospodarki opartej na wiedzy, nowoczesne technologie. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Najważniejsze efekty innowacji: wyposażenie ucznia absolwenta technikum w wiedzę i umiejętności potrzebne na rynku pracy, przeszkoleni nauczyciele, w tym na rzeczywistych stanowiskach pracy, wzrost jakości procesu kształcenia w szkole i na stanowisku pracy w przedsiębiorstwie, zmodernizowane programy nauczania, zmodernizowane pracownie kształcenia zawodowego (we współpracy z pracodawcami), nawiązanie (zacieśnienie) współpracy interesariuszy. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… kompetentny nauczyciel Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… konkurencyjny na rynku pracy uczeń zadowolony pracodawca Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Współpraca z przedsiębiorcami: - wyszukanie branżowych przedsiębiorców i przedstawienie idei projektu, zaproszenie do udziału w konsultacjach, aktywny udział w konsultacjach, konsultowanie programów nauczania, głos doradczy przy zakupie doposażenia, świadczenie usług szkoleniowych, przyjmowanie uczniów i nauczycieli na praktyki obserwacyjne, aktywny udział w konkursach umiejętności zawodowych, partnerstwo z Keuda Vocational College w Finlandii, podpisanie porozumień o współpracy. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Konkurs umiejętności zawodowych Skąd pomysł? EUROPA - EuroSkills – pierwsza edycja 2008 r. FINLANDIA - FinSkills – byliśmy, widzieliśmy i spróbowaliśmy u siebie POLSKA - Złota Kielnia- konkurs w branży budowlanej … - brak konkurów w innych zawodach Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Nasz konkurs umiejętności zawodowych krok po kroku 6. przeprowadzenie konkursów 5. przygotowania do konkursów (zakup materiałów, nagród) 4. przyjmowanie zgłoszeń (1 szkoła=1 drużyna 3 osobowa)- ogromne zainteresowanie Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… 3. zaproszenie wszystkich szkół zawodowych z terenu województwa kujawsko-pomorskiego kształcących w danym zawodzie 2. wybór miejsc konkursów (szkoła czy przedsiębiorca) 1. opracowanie regulaminu we współpracy przedsiębiorcami Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Celem naszych konkursów było: podniesienie poziomu przygotowania zawodowego uczniów, doskonalenie zawodowe i organizacyjne nauczycieli przygotowujących uczniów do konkursu, doskonalenie umiejętności, rozbudzanie inicjatywy i pomysłowości uczniów, - możliwość sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności przed egzaminem zawodowym, - konfrontacja wiedzy i umiejętności uczniów zdobytych w różnych miejscach odbywania zajęć praktycznych, - integracja międzyszkolna oraz umiejętność pracy zespołowej, - promowanie współpracy z przedsiębiorcami. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz Co podlegało ocenie? - higiena pracy i BHP, - zaplanowanie czynności - prawidłowe nakrycie - estetyka wykonania i pomysłowość - technika składania serwetek - oryginalność potrawy i elegancja podania - walory smakowe - prezentacja i podanie wykonanego dania - umiejętność pracy w grupie. Co było tematem konkursu? Przygotowanie i podanie obiadu dla 4 osób według tradycyjnej kuchni polskiej, składającego się z przystawki, zupy, dania głównego i deseru, z przygotowanych przez organizatora surowców identycznych dla każdej drużyny. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz 3 drużyny: Gronowo, Grudziądz, Rypin. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz – pokonkursowe pyszności Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu kucharz Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Co było tematem konkursu? etap 1 – wykonanie plakatu reklamującego „Mój hotel marzeń” (godzina na przygotowanie i 5 minut na prezentację). etap 2 – obsługa gościa hotelowego – losowanie sytuacji konfliktowej (20 minut na przygotowanie i 5 minut na odegranie scenki). etap 3 – nakrycie stołu oraz obsługa gościa (30 minut na przygotowanie i 10 minut na prezentację, od przyjęcia zamówienia przez przygotowanie kawy po podanie jej gościowi). Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Co podlegało ocenie? etap 3 – nakrycie stołu i obsługa gościa: - sposób nakrycia stołu, - prawidłowość przygotowania serwisu kawowego, - jakość obsługi, - sprawność (czas realizacji zamówienia) i fantazja podania, - umiejętność pracy w grupie. etap 1 – plakat „Hotel moich marzeń”: - estetyka wykonania, - pomysłowość, - prezentacja wykonanej pracy. etap 2 – obsługa gościa hotelowego: - zachowanie i postawa, - radzenie sobie konfliktowymi sytuacjami. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa 3 drużyny: Gronowo, Toruń, Brodnica. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik hotelarstwa Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Co było tematem konkursu? etap 1 – obsługa klienta salonu samochodowego: wylosowanie scenki dotyczącej awarii układu chłodzenia, układu rozrządu bądź układu kierowniczego, wywiad z klientem, zaproponowanie pakietu usług, zdiagnozowanie usterki, sporządzenie wyceny i zlecenia serwisowego. etap 2 – czynności serwisowe samochodu: wymiana oleju wraz z filtrami, wymiana klocków hamulcowych, ustawienie świateł. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Co podlegało ocenie? etap 1 – obsługa klienta: podejście do klienta, profesjonalizm, - prawidłowość zdiagnozowania usterki, - sporządzenie wstępnego kosztorysu, - umiejętność sporządzenie zlecenia serwisowego. etap 2 – naprawa: - poszczególne czynności organizacji pracy na stanowisku, - poszczególne czynności prawidłowości naprawy klocków hamulcowych, - poszczególne czynności prawidłowości ustawienia świateł, - poszczególne czynności prawidłowości wymiany oleju, - umiejętność pracy w grupie. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych 3 drużyny: Toruń, Gronowo, Nadróż. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik pojazdów samochodowych Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk Co podlegało ocenie? etap 1 – Quiz wiedzy branżowej „Jedna z trzech”: - 4 pytania za 1 punkt, - 2 pytania za 2 punkty, - 3 pytania za 3 punkty, 2 pytania za 4 punkty, etap 2 – Wykonanie zadania praktycznego związanego z sieciami teleinformatycznymi. - konfiguracja serwera, połączenia sieciowe, instalacja drukarki, wydruk strony testowej, - organizacja pracy na stanowisku, - prezencja wyników rozwiązania, - sposób prowadzenia rozmowy, - umiejętność pracy w grupie. Co było tematem konkursu? etap 1 – quiz wiedzy branżowej „Jedna z trzech”, etap 2 – wykonanie zadania praktycznego związanego z sieciami teleinformatycznymi. Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk 3 drużyny: Włocławek Toruń Inowrocław Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Konkurs dla zawodu technik teleinformatyk Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Konkursy w projektach 9.2 3 szkoły połączenie z innym świętem szkoły, np. drzwiami otwartymi promowanie atrakcyjności szkolnictwa zawodowego SZkOlna kuźnia Profesjonalistów widownia – uczniowie gimnazjum współpraca z przedsiębiorcami poprawa umiejętności pracy i rywalizacji w grupie zachęcanie do samokształcenia rozwijanie zainteresowań zawodowych rozwijanie pomysłowości i inicjatywy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dobry zawód, dobry start Konkursy w projektach 9.2 Projekt „Dobry zawód, dobry start” (2011/2012) Dobry zawód, dobry start carving Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

organizacja imprez okolicznościowych Dobry zawód, dobry start Konkursy w projektach 9.2 organizacja imprez okolicznościowych autoprezentacja Dobry zawód, dobry start Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dobry zawód, dobry start Konkursy w projektach 9.2 stylizacja paznokci florystyka Dobry zawód, dobry start Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Konkursy w projektach 9.2 Projekt „SzOP” (2012-2014) SZkOlna kuźnia Profesjonalistów przedsiębiorczość Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

rozwój kariery zawodowej SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Konkursy w projektach 9.2 rozwój kariery zawodowej florystyka SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Konkursy w projektach 9.2 carving stylizacja paznokci SZkOlna kuźnia Profesjonalistów Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Projektowy kącik poetycki… Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Kolejny projekt 9.2 prawie zakończony,  i póki co nikt nie jest zmęczony. Te projekty to zabawa,  dla nas koordynatorów należą się wielkie brawa,  bo dla młodzieży czas organizujemy,  i kształcenie zawodowe modernizujemy.   Z innowacji dobry przykład bierzemy  i o kolejne projekty aplikujemy,  bo dla nas edukacja to priorytetowa sprawa,  a z przedsiębiorcami współpraca jest ciekawa. Teraz uczniowie z Chełmży i Gronowa potrafią już wszystko, nawet najtrudniejsze zadanie można powierzyć tamtejszym florystkom. Dzielna młodzież paznokcie wystylizuje, przyjęcie zorganizuje, a i smaczne potrawy chętnie dla Państwa przygotuje. PEFS niestraszny jest wtedy urzędnikom Starostwa, cieszą się, wiedząc ile umie już brać uczniowska. Ich zapał i zaangażowanie dają siłę na kolejne unijne wyzwanie i współpracy z przedsiębiorcami kontynuowanie, oby coraz więcej 9.2 oferowało, i dalej aktywność Chełmży i Gronowa pokazywało! Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękujemy za uwagę Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Wydział Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Toruniu www.szkolaibiznes.pl www.powiattorunski.pl projekty@powiattorunski.pl Szkoła innowacyjna i konkurencyjna… Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego