Nasze dane teleadresowe : Komitet Inicjatywy Ustawodawczej projektu Ustawy o prowadzeniu obowiązkowej nauki gry w szachy do szkół 37-700 Przemyśl,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Konferencja wojewódzka
Województwo Podkarpackie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
„WITAMY W NASZEJ SZKOLE”
To co najważniejsze… o czym trzeba wiedzieć .
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Państwowa Inspekcja Pracy Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
FUNDACJA STEFANKA przy
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
35-lecie szkoły. Wizytacja kanoniczna ks. Biskupa Krzysztofa Nitkiewicza w PSP w Starej Słupi.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Wychowanie do życia w rodzinie (w skrócie WDŻWR albo WDŻR) – przedmiot dla uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
im. Płk. Aleksandra Krzyżanowskiego
Zadania pedagoga szkolnego
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Zapis prezentacji:

Nasze dane teleadresowe : Komitet Inicjatywy Ustawodawczej projektu Ustawy o prowadzeniu obowiązkowej nauki gry w szachy do szkół Przemyśl, ul.Św. Józefa 6; Tel ; Fax.tel. (016) ;

Symbolika Kampanii Rys. Zbigniew Cebula

APEL DO PRZEDSTAWICIELI JST Przemyśl, dnia 6 lipca 2009 roku. Panie i Panowie Marszałkowie Województw Prezydenci Burmistrzowie Wójtowie Samorządowcy Rzeczypospolitej Polskiej W roku 2007 na egzaminach sprawdzających rozwiązując test matematyczno-przyrodniczy na zakończenie szkoły podstawowej mniej niż połowa uczniów rozwiązała zadanie polegające na wyliczeniu - ile jest przerw między pięcioma lekcjami. W imieniu członków Komitet Inicjatywy Ustawodawczej projektu „Ustawy o wprowadzeniu obowiązkowej nauki gry w szachy do szkół” zwracam się do Państwa z prośbą o wsparcie idei, której przyświeca zasadniczy cel – podniesienie poziomu nauczania w polskich szkołach poprzez doskonalenie logicznego i precyzyjnego myślenia. W załączeniu przesyłam szerszy artykuł ale ceniąc Państwa czas pozwolę sobie w skrócie podać informacje, które są istotne dla organów prowadzących szkoły. Idea wprowadzenia szachów dotyczy szkół podstawowych klas I-III. Aby nauczyć dzieci gry w szachy należy zobowiązać nauczycieli szkół podstawowych do zapoznania się z grą. Taką umiejętność posiada już spora grupa nauczycieli. Dla pozostałych można przeprowadzić dwudniowe kursy i oprzeć się o samodoskonalenie nauczycieli ( cena kursu od osoby to około 80 zł).

Naszym celem nie jest zrobienie z każdego ucznia zawodnika szachisty a tylko nauka podstaw gry by wyposażyć go w instrument doskonalenia samego siebie. Nie bez znaczenia jest wartość gry w szachy jako zajęcia mającego wielkie walory profilaktyczne. Dzieci znajdujące możliwość samorealizacji nie sięgają po zachowania ryzykowne. Na spełnienie takiego celu (danie umiejętności gry w szachy)śmiało wystarczy rok czasu z założeniem, że raz lub dwa razy w tygodniu nauczyciel poświęci od 25 do 45 minut czasu na poznawanie tajników gry. Podstawa programowa w klasach I- III przewiduje możliwość poświęcenia czasu na gry dydaktyczne. Po zapoznaniu z „szachowym minimum”, gra treningowa – doskonaląca może odbywać się na przerwach lub w świetlicy. Dla bardziej ambitnych nauczycieli chcących kontynuować przygodę z szachami z grupą wyselekcjonowanych uczniów jest możliwość doskonalenia się i udziału w kursie instruktorskim. Wsparcie, o które się zwracam możecie Państwo wyrażać w różnej (przez siebie wykreowanej) formie ale będziemy wdzięczni za wybranie formy przez nas zaproponowanej.

A są to : Wyrażenie zgody na umieszczenie Waszego imienia, nazwiska i funkcji na liście osób popierających naszą ideę. Udzielenie dyrektorom szkół wsparcia we wprowadzeniu szachów do szkół jako nadobowiązkowego – alternatywnego zajęcia dla uczniów klas I-III już od roku szkolnego 2009/2010. Źródłem finansowania może być tu zarówno budżet oświatowy jak również fundusze związane z profilaktyką uzależnień. Udzielenie (nie związanego z kosztami a poprzez zachęcanie) wsparcia osobom przeprowadzającym zbieranie podpisów w ramach akcji,,Szachy do szkół”. Jestem przekonany, że Państwa osobista deklaracja wsparcia - dobre słowo, będzie przyczynkiem do szerokiego poparcia społecznego tej inicjatywy.

Znający realistyczne podejście samorządowców do rzeczywistości oświatowej Pełnomocnik Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej projektu Ustawy o wprowadzeniu obowiązkowej nauki gry w szachy do szkół Maciej Karasiński