1 DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z „USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA W MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH” OFEROWANEJ PRZEZ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
IV Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia.
Budowa Krajowego Systemu Innowacji
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
KLUCZ do sukcesu – projekt na rzecz zatrudnienia II
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursów w ramach Działania 8.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Małgorzata Falkowska Wojewódzki Urząd Pracy w.
Omówienie założeń konkursu Nr I/POKL/6.1.2/2012 Kamil Dobrenko Spotkanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
POKL Drogowskaz – PRZEMIANA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Krajowy System Usług dla MSP
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Zarządzanie innowacją.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Realizacja programu pilotażowego Wsparcie inżynierii finansowej na rzecz rozwoju ekonomii społecznej Działanie 1.4 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
PRZEMÓC NIEMOC PRZEMÓC NIEMOC PROJEKT SYSTEMOWY Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
1.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Mazowiecka Sieć Ośrodków Doradczo-Informacyjnych w zakresie Innowacji MSODI Działania w ramach projektu: Działania promocyjne dostępne dla osób zainteresowanych.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
Pilotaż usługi doradczo- szkoleniowej w zakresie ochrony środowiska szansą na rozwój sieci KSU 1 26 listopada 2011, Warszawa.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
POLSKA AGENCJA INFORMACJI I INWESTYCJI ZAGRANICZNYCH S.A.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Al. Grunwaldzka 472 D, Gdańsk Zarząd: Łukasz.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Punkt powstał w ramach projektu systemowego „Wyzwólmy w sobie energię!” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Granty na usługi doradcze dla przedsiębiorców z sektora MSP-ZIT WrOF Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z EFRR w ramach Działania Regionalnego.
Zapis prezentacji:

1 DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z „USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA W MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH” OFEROWANEJ PRZEZ MISTERS AUDYTOR ADVISER sp. z o.o. W RAMACH KRAJOWEGO SYSTEMU USŁUG (KSU) BARBARA MISTERSKA-DRAGAN PREZES ZARZĄDU MISTERS AUDYTOR ADVISER sp. z o.o.

2 USŁUGA SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI to usługa doradczo-szkoleniowa, której celem jest rozwój przedsiębiorstw poprzez poprawę zarządzania ich finansami, w tym w szczególności optymalizację relacji przychodów do kosztów, przy zastosowaniu prostych i szybkich do wdrożenia działań lub procedur. (definicja za: „Standardem świadczenia Usługi Szybkiej Optymalizacji”).

3 RAMY PRAWNE I ORGANIZACYJNE 1.Misters Audytor Adviser (MAA od 2012r. jest autoryzowanym przez PARP Ośrodkiem Doradczym w ramach Krajowego Systemu Usług, zarejestrowanym pod nr.07/43/2013/378. Od listopada 2013r. oferujemy mikro i małym przedsiębiorcom nową usługę systemową KSU w zakresie Szybkiej Optymalizacji Zarządzania Finansami Przedsiębiorstwa.

4 RAMY PRAWNE I ORGANIZACYJNE C.D. 2.Misters Audytor Adviser (MAA) realizuje Usługę w ramach projektu systemowego PARP pt. ”Zapewnienie dostępu przedsiębiorstw do nowych usług KSU”, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, realizowanego w ramach Umowy o dofinansowanie projektu nr POKL /11-1 MAA realizować będzie tę Usługę do 31 grudnia 2014 r.

5 RAMY PRAWNE I ORGANIZACYJNE C.D. 3.Merytoryczny zakres oraz zasady realizacji Usługi przez konsultantów i specjalistów MAA określone są w „Standardzie świadczenia usługi systemowej KSU w zakresie szybkiej optymalizacji zarządzania finansami przedsiębiorstwa dla mikro i małych przedsiębiorstw”. Standard do pobrania ze strony:

6 PODSTAWOWE ZASADY I KRYTERIA KORZYSTANIA Z USŁUGI Usługa skierowana tylko do mikro i małych przedsiębiorstw, które potrzebują pomocy w zoptymalizowaniu zarządzania finansami.

7 PODSTAWOWE ZASADY I KRYTERIA KORZYSTANIA Z USŁUGI Mikro przedsiębiorstwo: - zatrudnienie <10 - przychód netto lub suma bilansowa ≤ 2 mln euro -Małe przedsiębiorstwo: - zatrudnienie <50 - przychód netto lub suma bilansowa ≤ 10 mln euro

8 PODSTAWOWE ZASADY I KRYTERIA KORZYSTANIA Z USŁUGI Jeśli przedsiębiorstwo przekroczy próg zatrudniania lub pułap finansowy w trakcie ostatniego roku, nie wpłynie to na jego wielkość. Zachowuje ono status, jaki miało na początku roku, chyba, że zjawisko to powtarza się w ciągu kolejnych dwóch lat – wówczas następuje zmiana statusu.

9 PODSTAWOWE ZASADY I KRYTERIA KORZYSTANIA Z USŁUGI C.D. 1. Usługa powinna pomóc przedsiębiorstwom w rozwoju, w przechodzeniu ze statusu mikro do małych oraz małych do średnich 2. Usługa jest dla przedsiębiorstwa pomocą „de minimis” - tylko przedsiębiorcy kwalifikujący się do takiej pomocy 3. Realizacja Usługi poprzedzona jest wstępnym rozpoznaniem potrzeb Klienta. 4.Uzgodniony z przedsiębiorcą zakres Usługi dostosowany jest do specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa i zapisany zostanie w umowie o świadczeniu Usługi.

10 ETAPY REALIZACJI USŁUGI 1.Usługa składa się z 2 etapów: Etap I- audyt optymalizacyjny Etap II- doradztwo we wdrożeniu rekomendacji. 2.1.Etap I polega na wykonaniu przez MAA audytu optymalizacyjnego, w trakcie którego dokonamy analizy funkcjonowania przedsiębiorstwa w 2 obszarach, wybranych do analizy obszarach w porozumieniu z Przedsiębiorcą. 2.2.Obszary, w których możemy przeprowadzić analizy: sprzedaż i marketing, it/telekomunikacja, finanse, księgowość, podatki, prawny.

11 ETAPY REALIZACJI USŁUGI C.D. 2.3.Na podstawie przeprowadzonych analiz zespół konsultantów i specjalistów opracuje rekomendacje (rozwiązania lub usprawnienia) do wdrożenia w przedsiębiorstwie. 3.Etap II polega na doradztwie MAA dla przedsiębiorcy przy wdrażaniu przez przedsiębiorcę rekomendowanych rozwiązań lub usprawnień z etapu I.

12 OBSZARY I PODOBSZARY, W KTÓRYCH PROWADZONE BĘDĄ ANALIZY 1.MAA świadcząc dla Przedsiębiorcy Usługę wykona analizy w 3 podobszarach wybranych przez przedsiębiorstwo 2.Efektem przeprowadzonych analiz będzie opracowanie przez MAA co najmniej trzech rekomendacji

13 OBSZARY I PODOBSZARY, W KTÓRYCH PROWADZONE BĘDĄ ANALIZY 3. Doradcy powinni pomóc przedsiębiorcy we wdrożeniu rozwiązań i usprawnień, których celem jest: - poprawa zarządzania finansami przedsiębiorstwa - optymalizacja relacji przychodów do kosztów - poprawa efektywności lub zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.

14 OBSZAR „SPRZEDAŻ I MARKETING”. CEL ANALIZY: Zbadanie możliwości: Uproszczenia lub optymalizacji procesów. Racjonalizacji sprzedaży, w tym jej kosztów. Optymalizacji strategii marketingowej.

15 OBSZAR „IT/TELEKOMUNIKACJA”. CEL ANALIZY Zbadanie możliwości: Uproszczenia lub optymalizacji procesów. Dopasowania taryf telekomunikacyjnych do potrzeb Przedsiębiorstwa. Zlecenia procesów na zewnątrz (np. outsourcing obsługi i konserwacji systemów IT, sprzętu komputerowego). Wykorzystania technologii informacyjnych w celu uzyskiwania przejrzystych informacji na temat funkcjonowania całego przedsiębiorstwa Klienta i poprawy efektywności jego prowadzenia.

16 OBSZAR „FINANSE”. CEL ANALIZY Zbadanie możliwości: Poprawy warunków finansowania. Bardziej efektywnego zarządzania kapitałem obrotowym, w tym kontroli należności, zobowiązań, zapasów. Optymalizacji ewidencji kosztów. Poprawy rentowności. Poprawy efektywności zakupów i gospodarki magazynowej. Uproszczenia lub automatyzacji procesów. Efektywnego planowania finansowego.

17 OBSZAR „KSIĘGOWOŚĆ”. CEL ANALIZY: Zbadanie poprawności stosowanych zasad rachunkowości. Weryfikacja systemu ewidencji księgowej. Wzmocnienie systemu kontroli wewnętrznej. Uproszczenie lub optymalizację procesów.

18 OBSZAR „PODATKI”. CEL ANALIZY: Ograniczenie ryzyka podatkowego. Weryfikacja prawidłowości stosowanych rozliczeń podatkowych dla wybranych podatków. Ograniczenie ryzyka transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi. Uproszczenie lub optymalizację procesów.

19 OBSZAR „PRAWO”. CEL ANALIZY: Weryfikacja umów z kontrahentami, w tym warunków ich wykonania i zabezpieczenia płatności. Weryfikacja umów z pracownikami i osobami współpracującymi. Weryfikacja stosowanych form zabezpieczenia wierzytelności. Zbadanie możliwości zmiany formy prawnej przedsiębiorstwa Klienta. Ograniczenie ryzyka prawnego w działalności przedsiębiorstwa Klienta.

20 ZAKOŃCZENIE I ETAPU Efektem I Etapu jest: - raport - protokół odbioru usługi - poświadczenie należytego wykonania usługi

21 RAPORTU Z ETAPU 1-GO ZAWIERA: 1. Co najmniej 3 rekomendacje dotyczące wdrożenia w przedsiębiorstwie Klienta najbardziej rokujących i korzystnych dla przedsiębiorcy rozwiązań lub usprawnień mających na celu poprawę zarządzania finansami przedsiębiorstwa, w szczególności optymalizację relacji przychodów do kosztów, które dotyczą wybranych i analizowanych podobszarów. 2. Informacje na temat: daty realizacji poszczególnych analiz oraz łącznego czasu trwania całego procesu.

22 CO BĘDĄ ZAWIERAŁY REKOMENDACJE? 1.Uzasadnienie wyboru danej rekomendacji i potrzeby jej wdrożenia. 2.Dokładny opis zmian, które należy wdrożyć. 3.Procedurę wdrażania zmian ze wskazaniem, jakie czynności wykonać będzie musiał sam Przedsiębiorca, a jakie czynności wykona MAA lub wykonawca zewnętrzny. 4.Wskazanie, jakich korzyści i w jakim okresie czasu może spodziewać się Klient, ze szczególnym uwzględnieniem optymalizacji relacji przychodów do kosztów lub jakich negatywnych skutków może uniknąć.

23 CO BĘDĄ ZAWIERAŁY REKOMENDACJE? C.D. 5.Wskazanie kosztów, jakie musi ponieść Przedsiębiorca, w celu wdrożenia rekomendacji – na przykład zakup oprogramowania, innych inwestycji, zatrudnienia nowych pracowników, zapłata podatków, opłat sądowych i administracyjnych. 6.Określenie liczby godzin doradztwa MAA, niezbędnych do wdrożenia rekomendowanych rozwiązań lub usprawnień. 7.Wskazanie odpowiednich narzędzi wspomagających proces ich wdrażania oraz niezbędnych dla prawidłowej realizacji rekomendowanych rozwiązań lub usprawnień. 8.Określenie czasu, w którym rekomendowane rozwiązanie lub usprawnienie winno zostać wdrożone.

24 KIEDY ODSTĘPUJEMY OD WDRAŻANIA REKOMENDACJI? 1.Jeżeli po zakończeniu audytu optymalizacyjnego (czyli etapu 1-go) nie jest możliwe przedstawienie przez MAA trzech rekomendacji – wyjaśnienie dlaczego 2. Przedsiębiorca może zrezygnować z dalszego udziału II etapie w przypadku: -gdy przedsiębiorca w optymalny sposób zarządza finansami przedsiębiorstwa i po zrealizowaniu Etapu I nie zostały przedstawione żadne rekomendacje, - wdrożenie rekomendacji wynikających z Etapu I wymaga znacznych nakładów finansowych, a przedsiębiorca nie posiada wystarczających środków na przeprowadzenie wszystkich koniecznych prac, -przedsiębiorca samodzielnie wdroży rekomendacje wynikające z Etapu I w niektórych lub wszystkich obszarach.

25 CZYNNOŚCI JAKIE WYKONAMY NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCY W RAMACH ETAPU 2-go USŁUGI - DORADZTWO WE WDROŻENIU 1.Udzielenie Przedsiębiorcy wszelkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących wdrażanych rozwiązań lub usprawnień oraz czynności podejmowanych w procesie ich wdrażania. 2.Wskazanie konkretnych czynności, które na danym etapie wdrażania muszą być podejmowane przez Przedsiębiorcę. 3.Przeszkolenie jeżeli to będzie konieczne, wskazanej przez Przedsiębiorcę osoby w zakresie samodzielnego stosowania wdrożonych w przedsiębiorstwie rozwiązań lub usprawnień, narzędzi informatycznych oraz procedur.

26 ETAP 2-gi USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI Przedsiębiorca powinien wskazać, co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za wdrożenie rekomendacji w przedsiębiorstwie, która wejdzie w skład zespołu projektowego. Zespół projektowy powinien składać się z: - osoby lub osób uprawnionych do podejmowania w przedsiębiorstwie decyzji koniecznych do wprowadzenia rekomendowanych rozwiązań lub usprawnień; - osoby lub osób odpowiedzialnych za wdrożenie rekomendowanych rozwiązań lub usprawnień po stronie Klienta; - konsultanta/ów KSU reprezentujących Ośrodek KSU świadczący Usługę Szybkiej Optymalizacji.

27 POTWIERDZENIE REALIZACJI ETAPU 2-GO USŁUGI Potwierdzeniem realizacji etapu 2-go, a tym samym całej Usługi, jest podpisanie przez MAA i Przedsiębiorcę protokołu dokonania wdrożenia, zawierającego potwierdzenie: 1.Wdrożenia, w pełnym zakresie, co najmniej jednej spośród 3 rekomendacji wskazanych w raporcie z etapu 1- go. 2.Należytego wykonania przez MAA (jako ośrodek KSU) etapu 2-go Usługi Szybkiej Optymalizacji.

28 KOSZTY wartość usługi odpłatność klienta 30% netto wartość wsparcia PARP 70% wartość I etapu odpłatność klienta 30% netto wartość wsparcia PARP 70% wartość II etapu odpłatność klienta 30% netto wartość wsparcia PARP 70%

29 Zapraszamy Państwa do współpracy! Wszystkich zainteresowanych Przedsiębiorców zapraszamy do korzystania z Usługi Szybkiej Optymalizacji, świadczonej w ramach Systemu usług KSU do końca 2014 r. Konsultanci Misters Audytor Adviser są do Państwa dyspozycji. Chętnie spotkamy się z Państwem przy świadczeniu tej usługi. Czekamy na Państwa! Barbara Misterska-Dragan Prezes Zarządu Misters Audytor Adviser sp. z o.o. Warszawa, marzec 2014 r.