WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO URZĘDU MIASTA GORZOWA WLKP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Konferencja wojewódzka
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Stan przygotowań Mazowsza do EURO 2012 w perspektywie krajowej i w zakresie bezpieczeństwa Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
ORGANY I INSTYTUCJE WŁAŚCIWE W SPRAWACH EPIDEMII, EPIZOOTI I EPIFITOZ
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
DO SIŁ ZBROJNYCH W RAMACH AKCJI KURIERSKIEJ ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Powiatowy Magazyn Przeciwpowodziowy i Obrony Cywilnej
OBRONA CYWILNA W POLSCE
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
ZADANIA OBRONY CYWILNEJ I OCHRONY LUDNOŚCI
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Zarządzanie kryzysowe w m.st. Warszawie
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Przygotował Andrzej Potucha
N O W E A K T Y P R A W N E SIERPIEŃ WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK.
Lipki – Oława – modernizacja obwałowań, gm. Oława i Jelcz – Laskowice
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Żarach
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Działania.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Organizacja, zasady oraz przykładowa tematyka szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony JAKUB STASZEWSKI.
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
SZKOLENIA CZŁONKÓW JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
WNIOSKI Z REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ W 2017 ROKU
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Zapis prezentacji:

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO URZĘDU MIASTA GORZOWA WLKP. 21 lutego 2014 r.

ODPRAWA ROCZNA OC ZA 2013 r.

GORZÓW WLKP. NA DZIEŃ 21.01.2014 r. LICZYŁ: 118 975 – mieszkańców zameldowanych na pobyt stały – ubyło 824 osoby; 2 013 – mieszkańców zameldowanych na pobyt czasowy – ubyło 522 osoby; powierzchnia administracyjna miasta wynosi – 85,72 km2; gęstość zaludnienia w mieście – ok 1 383 osoby na km2. W mieście funkcjonuje: 8 – zakładów zatrudniających powyżej 500 osób; 55 – zakładów zatrudniających od 101 do 500 osób; 68 – zakłady pracy zatrudniające od 51 do 100 osób; 14 002 – zakładów zatrudniających od 1 do 50 osób; 4 – szkoły wyższe; 25 – szkoły ponadgimnazjalne; 14 – gimnazjów; 17 – szkół podstawowych; 29 – przedszkoli i 3 – żłobki.

ZAGROŻENIA MIASTA AMONIAK ZE „ERGO-STIL” 22 3 PORAŻENIA : ŚMIERTELNE - ok. 83% ŚREDNIE - ok. 3,0% 22 Spółki na terenie ZWCH „Stilon" - 23 t – amoniaku - 2,8 t -- propan LEKKIE - ok. 5,5% W-151 PROGOWE - ok. 8,5% Oś. Górczyn i Dolinki zamieszkuje ok. 35 000 osób. 3 23 t 5 t AMONIAK W-158 Stacje paliw, składy i hurtownie - 45 szt. - ON - 2 100 T - BS - 2 350 T - Gaz - 71 000 m3 KRZYŻ ZE „ERGO-STIL” Stacja Kolejowa Gorzów Wlkp. odprawiła 740 wagonów towarowych: - próżnych po TŚP - 100 szt.; - ładownych z TŚP – 140 szt. o łącznym tonażu ok. 9 600 t. S/K Elektrociepłownia - 20.0 t - kwasu solnego - 33.0 t - ługu sodowego. - oraz gazociąg. 1,8 t W-132 TERENY ZALICZONE DO POWODZIOWYCH ZAMIESZKUJE OK.15 700 MIESZKAŃCÓW I 600 ZWIERZĄT Spółdzielnia Mleczarska „ MLEKPOL” KOSTRZYN Natężenie ruchu samochodowego wynosi: – A 3 – 43 500 pojazdów na dobę; – 22 – 28 500 pojazdów na dobę; z tego 1/5 z różnego rodzaju TŚP przewożonych tranzytem, w cysternach, beczkach i innych opakowaniach oraz ładunki wielkogabarytowe. 22 3

DO NAJWAŻNIEJSZYCH ZADAŃ REALIZOWANYCH W MIEŚCIE W 2013r., ZALICZYĆ NALEŻY: POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO MIESZKAŃCÓW POPRZEZ WDRAŻANIE POPRAWIONYCH I SPRAWDZONYCH W DZIAŁANIU, PROCEDUR REAGOWANIA KRYZYSOWEGO; KONSERWACJA I UTRZYMANIE SYSTEMU ALARMOWANIA MIASTA; AKTUALIZACJA MIEJSKIEJ DOKUMENTACJI ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, DO DZIAŁANIA W CZASIE POKOJU, ZAGROŻENIA I WOJNY; KONSERWACJA I UTRZYMANIE SPRAWNOŚCI MONITORINGU WIZYJNEGO MIASTA; REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH ZE ZWALCZANIEM MESZEK I KOMARÓW W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH MIASTA; OBSŁUGA ZDARZEŃ KRYZYSOWYCH WYSTĘPUJĄCYCH NA TERENIE MIASTA; WSPÓLNIE ZE SŁUŻBAMI WSPÓŁDZIAŁAJĄCYMI:

ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ KRYZYSOWYCH OBSŁUGIWANYCH PRZEZ WYDZIAŁ W OKRESIE 1.01.2013– 31.12.2013 r. LP. ZDARZENIA W MIEŚCIE ILOŚĆ 1. POWODZIE, PODTOPIENIA / RZ. WARTA I KŁODAWKA / - 2. POŻARY: INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ; INFRASTRUKTURY MIESZKALNEJ; TERENÓW ZIELONYCH I LASÓW. 2 32 22 3. ANOMALIA POGODOWE: WICHURY; MROZY, GOŁOLEDŹ, UPAŁY; DŁUGOTRWAŁE OPADY DESZCZU, ŚNIEGU, GRADOBICIE; WYŁADOWANIA ATMOSFERYCZNE. 4 3 1 4. NIEPOKOJE SPOŁECZNE: ZAMIESZKI ULICZNE; MANIFESTACJE; BLOKADY DRÓG; OKUPACJA URZĘDÓW I ZAKŁADÓW PRACY; USUWANIE NIEWYBUCHÓW I NIEWYPAŁÓW; AKTY TERRORYZMU; PARALIŻ KOMUNIKACYJNY. 5. SKAŻENIA W ZAKŁADACH PRACY LUB W TRANSPORCIE: CHEMICZNE; BIOLOGICZNE; PROMIENIOTWÓRCZE. -

6. ZDARZENIA: EKOLOGICZNE; SAMOCHODOWE; KOLEJOWE; LOTNICZE; WODNE; BUDOWLANE; OSUNIĘCIA GRUNTU. 4 13 - 7. EPIDEMIE: WŚRÓD LUDZI; WŚRÓD ZWIERZĄT; WŚRÓD ROŚLIN; WYSTĘPOWANIE PLAG. 8. DŁUGOTRWAŁE PRZERWY W DOSTAWACH: WODY; GAZU; ENERGII ELEKTRYCZNEJ; PALIW STAŁYCH I CIEKŁYCH; ENERGII CIEPLNEJ. 64 2 6 9. BRAK ŁĄCZNOŚCI 10. PARALIŻ ISTOTNYCH SIECI KOMPUTEROWYCH 11. INNE: ODDZIAŁYWANIE NA DZIKIE, DRAPIEŻNE ZWIERZĘTA; RAZEM 165

MONITORING I ZWALCZANIE MESZEK I KOMARÓW W OKRESIE 1.04.2013– 3.09.2013 r. Na terenie miasta rz. Srebrna i Kłodawka oraz 61 pkt. monitoringowych

PKT. MONITORINGU MESZEK I KOMARÓW 60 61

AWARIE SIECI PRZESYŁOWYCH W OKRESIE 01.01.2013– 31.12.2013 r.

ZDARZENIA DROGOWE W OKRESIE 01.01.2013– 31.12.2013 r.

POŻARY INFRASTRUKTURY W OKRESIE 1.01.2013– 31.12.2013 r.

POŻARY INFRASTRUKTURY W OKRESIE 1.01.2013– 31.12.2013 r.

Wydział najczęściej wspierał działania służb ratowniczych miasta w zabezpieczeniu finansowym i materiałowo – technicznym poprzez; podstawianie autokarów w czasie prowadzenia ewakuacji; utylizację materiałów niebezpiecznych i sorbentu po zdarzeniach ekologicznych; zabezpieczeniu cateringu dla służb ratowniczych i poszkodowanych w zdarzeniach. Systematycznie usprawniano i ujednolicano wykonawstwo zadań, kładąc główny nacisk na opracowanie nowej dokumentacji Obrony Cywilnej Miasta na czas pokoju, zagrożenia i wojny, zakładów pracy oraz właściwe przechowywanie i konserwację sprzętu obrony cywilnej w magazynach zakładowych. Wydział uczestniczył w ćwiczeniu obronnym przeprowadzonym przez szczebel Wojewódki p. k. „ NADODRZE 2013 ” oraz brał udział w zajęciach instruktażowo - metodycznych dotyczących: „ Zasad postępowania w czasie zagrożenia powodziowego i powodzi ”; „ Organizacji imprez masowych”. Wydział w dn. 13.12.2013 r. przeprowadził ćwiczenie z ewakuacji budynku głównego Urzędu Miasta przy ul. Sikorskiego 3 – 4.

EWAKUACJA URZĘDU MIASTA – 20.12.2013 r. ĆWICZENIE EWAKUACJA URZĘDU MIASTA – 20.12.2013 r.

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Plan operacyjny funkcjonowania miasta; Tabela realizacji zadań operacyjnych; Karty realizacji zadań operacyjnych; Plan przemieszczania i zapewnienia warunków funkcjonowania Prezydenta Miasta na głównym stanowisku kierowania i w zapasowym miejscu pracy; Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny; Dokumentacja Stałego Dyżuru Prezydenta Miasta; Plan szkolenia obronnego w mieście Gorzowie Wlkp. na 2013 rok", w tym konspekty. Dokumentacja wykonana została poprawnie i umożliwia realizację zadań związanych z przygotowaniem systemu kierowania na szczeblu miasta oraz funkcjonowanie organu w okresie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny. W zakresie ochrony obiektów stanowiących stanowisko kierowania w stałej siedzibie i zapasowym miejscu pracy dokonano szczegółowych uzgodnień z Komendą Miejska Policji. Dokumentacja Stałego Dyżuru w sposób przejrzysty określa cel utworzenia oraz zadania dyżuru, a także zasady jego organizacji i funkcjonowania, sposób uruchamiania i wzory wymaganej dokumentacji. Osoby odpowiedzialne za organizację i funkcjonowanie dyżuru posiadają wymaganą wiedzę merytoryczną i umiejętności praktyczne pozwalające na terminowe przekazywanie decyzji. Przyjęta organizacja stałego dyżuru zapewnia właściwy poziom ochrony informacji niejawnych.

WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY W dniach 03 – 07.06.2013 r. przeprowadzona została Kontrola Kompleksowa przez Zespół Kontrolny powołany na zlecenie Prezesa Rady Ministrów przez Ministra Obrony Narodowej wykonawstwa zadań obronnych.. W ramach kontroli dokonano sprawdzenia dokumentacji planistycznej prowadzonej przez poszczególne wydziały, m.in.: BIURO RADY MIASTA Dokumentacja postępowań reklamacyjnych dotyczącą radnych miasta Problematyka reklamowania z urzędu radnych Rady Miasta realizowana była w stopniu bardzo dobrym WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY Dokumentacja postępowań reklamacyjnych dotycząca pracowników Urzędu Miasta Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Problematyka reklamowania z urzędu realizowana była w stopniu dobrym (reklamowanie osób funkcyjnych zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia), nie prowadzono natomiast reklamowania z urzędu. WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH Plan przygotowania podmiotów leczniczych miasta Gorzowa Wlkp. na potrzeby obronne państwa Plan organizacji i funkcjonowania ZMSz miasta Gorzowa Plan dystrybucji preparatów jodowych Dokumentacja wykonana została poprawnie i umożliwia realizację zadań związanych z przygotowaniem podmiotów leczniczych miasta na potrzeby obronne państwa.

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH Plan akcji kurierskiej; Dokumentacja postępowań administracyjnych – świadczenia osobiste i rzeczowe. Plan Akcji Kurierskiej opracowano w sposób jednolity, prawidłowo określono w nim rejony i trasy doręczeń kart powołania, siły i środki niezbędne do realizacji tych zadań oraz zasady kierowania akcją i przekazywania informacji o jej przebiegu. Praktyczne uruchomienie Akcji Kurierskiej potwierdziło, iż osoby funkcyjne odpowiedzialne za realizację przedmiotowego przedsięwzięcia są właściwie przygotowane do wykonywania zadań związanych z prowadzeniem Akcji Kurierskiej. Znane są zasady przyjmowania oraz przekazywania sygnałów, uruchomienia akcji oraz przekazywania informacji o jej przebiegu i wynikach. Tym samym Urząd Miasta jest właściwie przygotowany do doręczania dokumentów powołania w przypadku zarządzenia ćwiczeń wojskowych przeprowadzonych w trybie natychmiastowego stawiennictwa oraz w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. Nie budzi zastrzeżeń realizacja spraw związanych z odwołaniami od wydanych decyzji administracyjnych w sprawie przeznaczenia do wykonywania świadczeń osobistych na rzecz obrony oraz przeznaczenia do wykonywania świadczeń rzeczowych na rzecz obrony.

OCHRONA PRZECIWPOWODZIOWA Przegląd wałów przeciwpowodziowych Warty w granicach administracyjnych miasta przeprowadzony został w dniu 06.11.2013 r. – uwagi – rozjeżdżone korony. 2. Uczestnictwo w odbiorze prac melioracyjnych na Kanale Siedlickim; odbiór techniczny prac konserwacyjnych na Kanale Siedlickim odbył się w dn. 17.09 2013 r. – prace wykonane zostały zgodnie ze specyfikacją złożoną w zamówieniu. Stan realizacji zadań konserwacji melioracji szczegółowej miasta na Zawarciu, Zamościu, Siedlicach, Zieleńcu, Wieprzycach; Janicach – w roku 2013 zostały wykonane prace konserwacyjne na 23 127 mb rowów melioracji szczegółowej. 4. Projekt „Ochrona przeciwpowodziowa obszaru zlewni Kanału Siedlickiego - Etap I", którego celem jest zabezpieczenie przeciwpowodziowe znacznej części Zakanala. Zakres inwestycji obejmuje: przebudowę Kanału Siedlickiego na odcinku ok. 3,5 km, budowę Pompowni Siedlice, Kanału Pompownia oraz przebudowę Rowu S-2. Łącznie jest to obszar o powierzchni ok. 415 ha. Planowany termin zakończenia rzeczowej realizacji projektu : 30 listopada 2014 r. Planowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu : 31 grudnia 2014 r.

OSŁONA PRZECIWPOWODZIOWA MIASTA PRZEPOMPOWNIA SIEDLICE. CIEKI WODNE W MIEŚCIE. rz. KŁODAWKA rz. SREBRNA DŁUGOŚĆ CIEKÓW WODNYCH W GRANICACH ADMINISTRACYJNYCH LP. NAZWA CIEKU DŁ/km/ 1. WARTA 7,55 2. KŁODAWKA 5,80 3. SREBRNA 1,60 4. KANAŁ ULGI 5,40 5. KANAŁ SIEDLICKI 7,96 6. POZOSTAŁE KANAŁY 18,60 7. MELIORACJA SZCZEGÓŁOWA 23,13 RAZEM 70,00 Budowa Kanału Dł. 110 m rz. WARTA Budowa Kanału Dł. 768 m rz. WARTA BUDOWA PRZEPOMPOWNI 4 – POMPY – 3,5 m3/s 208 ha PRZEPOMPOWNIA ZAKANALE 3 – POMPY – 2,4 m3/s ŁĄCZNIE 800 ha Budowa Kanału Dł. 1 200 m 415 ha PRZEPOMPOWNIA NIWICA 1 – POMPA – 0,8 m3/s Przebudowa Kanału Siedlickiego Dł. 3 240 m 177ha Przebudowa Kanału S – 2 Dł. 2 360 m KANAŁ ULGI KANAŁ SIEDLICKI

W KURSACH I SZKOLENIACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ: SZCZEBEL CENTRALNY Nie uczestniczono – w 1 przypadku sprowadzono materiały szkoleniowe z 19 szkoleń zrezygnowano z powodu bardzo wysokich kosztów. SZCZEBEL WOJEWÓDZKI Uczestniczyło 12 osób, w tym: 3 osoby z tematyki bezpieczeństwa publicznego; 1 osoba z tematyki wykonania planów na czas pokoju, zagrożenia i wojny; 3 osoby z tematyki zagrożeń województwa; 4 osoby z tematyki zabezpieczenia imprez masowych. SZCZEBEL MIEJSKI Uczestniczyło 141 osób, w tym: 132 osoby z tematyki procedur reagowania na zdarzenia kryzysowe; 9 osób z tematyki przechowywania i konserwacji sprzętu OC w zakładach pracy.

9 kontroli planowych sprzętu OC w magazynach zakładowych; POAD i A brał udział w 8 wieloszczeblowych treningach łączności powszechnego alarmowania i ostrzegania. W ramach treningów przeprowadzono 4 głośne i 16 ciche próby syren alarmowych. Aktualnie w mieście zamontowanych jest 31 syren alarmowych, wszystkie sprawne, uruchamiane drogą radiową. W całym systemie, cyklicznie prowadzone są konserwacje, przeglądy i pomiary elektryczne. W zakładach pracy na terenie miasta, na potrzeby własne zakładów, utworzone są formacje OC. Aktualnie funkcjonuje w 18 zakładach pracy 28 formacji ratownictwa ogólnego o łącznym stanie osobowym 362 osoby. W roku 2013 WB i ZK LUW dokonał wybrakowania przestarzałego i zużytego sprzętu obrony cywilnej na łączną kwotę – 9 064,17 PLN. Wydział w ramach działalności nadzorczo – kontrolnej, przeprowadził planowo: 11 kontroli kompleksowych w ramach działania OC w zakładach pracy miasta; 9 kontroli planowych sprzętu OC w magazynach zakładowych; 4 kontrole doraźne sprzętu OC w zakładach pracy; Współuczestniczył w 4 inwentaryzacjach zakładowych magazynów OC.

PRZYDZIELONE WYDZIAŁOWI W 2013 r. ŚRODKI FINANSOWE POZWOLIŁY NA: Odtworzenie zapasów i resursów sprzętu; Konserwację, drobne naprawy, opłatę za energię elektryczną i dzierżawę połaci dachowych systemu alarmowania i ostrzegania miasta; Wykonanie monitoringu i oprysków na meszki i komary; Zabezpieczenie logistyczne szkoleń i ćwiczeń Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz kierowniczej kadry Urzędu Miasta; Po przepięciu energetycznym, nie wykonano w pełnym zakresie naprawy systemu monitoringu wizyjnego miasta oraz okresowych przeglądów z powodu braku środków finansowych; Zakup psa służbowego dla Komendy Miejskiej Policji.

OBRONY CYWILNEJ, OBRONNOŚCI ZASADNICZYM CELEM DZIAŁANIA OBRONY CYWILNEJ, OBRONNOŚCI I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO MIASTA w roku 2014 będzie: WZMACNIANIE ZDOLNOŚCI STRUKTUR OBRONY CYWILNEJ W SFERZE OCHRONY LUDNOŚCI PRZED NIEBEZPIECZEŃSTWAMI WYNIKAJĄCYMI Z DZIAŁAŃ ZBROJNYCH LUB KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH ORAZ PRZEZWYCIĘŻANIA ICH BEZPOŚRENICH NASTĘPSTW POPRZEZ DOSTOSOWANIE ISTNIEJĄCYCH ROZWIĄZAŃ W DZIEDZINIE OCHRONY LUDNOŚCI DO AKTUALNYCH WYZWAŃ I POTRZEB W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA, W TYM ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZAGADNIEŃ ZWIĄZANYCH Z PLANOWANIEM, REALIZACJĄ SZKOLEŃ I CWICZEŃ I NORMATYWAMI WYPOSAŻENIA FORMACJI OBRONY CYWILNEJ.

GŁÓWNE ZADANIA, REALIZOWANE W 2014 r. NA SZCZEBLU MIASTA : W DZIEDZINIE OBRONY CYWILNEJ I ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM: Wdrożenie nowej regulacji prawnej na mocy ustawy, która zdefiniuje podstawowe pojęcia oraz określi kształt organizacji i dalszego funkcjonowania OC w Polsce w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny. Analizowanie i opracowanie rozwiązań usprawniających realizację zadań Obrony Cywilnej w obowiązującym stanie prawnym 3. Działania doskonalące w zakresie planowania zadań oraz wzmacniania struktur OC. 4. Ustalenie i aktualizowanie wykazu instytucji, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie miasta, przewidzianych do realizacji zadań z zakresu ochrony ludności Aktualizacja planów ewakuacji ludności na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasu wojny, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia warunków bytowych. Planowanie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w mieście oraz prowadzenie nadzoru i kontroli w tym zakresie, 7. Opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego, budownictwa oraz infrastruktury technicznej w zakresie bezpieczeństwa ludności i obrony cywilnej. 8. Organizowanie systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu ostrzegania ludności, 9. Organizowanie szkolenia w zakresie zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej. 10. Ustalanie zadań w zakresie OC instytucjom i przedsiębiorcom na terenie miasta.

W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI: Doskonalenie pod względem organizacyjnym i merytorycznym zdolności UM do realizacji zadań wynikających z Planu operacyjnego funkcjonowania miasta, Doskonalenie czynności dotyczących przygotowania i działania służby zdrowia ujętych w „Planie przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa”. Przygotowanie stanowisk kierowania w stałej siedzibie i zapasowym miejscu pracy do zbierania i przetwarzania informacji o zagrożeniach oraz właściwego podejmowania decyzji wspomagających proces kierowania. 4. Wdrożenie wniosków zawartych w Protokole kontroli kompleksowej wykonywania zadań obronnych województwa lubuskiego (wnioski dotyczące Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp.) przeprowadzonej w dniach 03 – 07.06.2013 roku przez Zespół Kontrolny Prezesa Rady Ministrów.

ODPRAWA ROCZNA OC ZA 2013 r.

IM. JANA III SOBIESKIEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 WSPÓŁZAWODNICTWO ZA 2013r. URZĄD STATYSTYCZNY ODDZ. W GORZOWIE WLKP. ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 12 IM. JANA III SOBIESKIEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 1 2 3

URZĄD STATYSTYCZNY ODDZ. W GORZOWIE WLKP. Dyrektor – Pani Katarzyna SMOLIŃSKA Inspektor OC – Pan Jerzy SEMCZUK

IM. JANA III SOBIESKIEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 12 IM. JANA III SOBIESKIEGO Dyrektor. – Pani Beata KORBAN Inspektor OC – Pani Anna PAWELSKA

SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 2 Dyrektor – Pan Tomasz PLUTA Inspektor OC – Pan Andrzej MARZYŃSKI

WYRÓŻNIENI INSPEKTORZY OC Z ZAKŁADÓW PRACY: Pani Alina KUCZYŃSKA – Spółdzielnia Mieszkaniowa „ GÓRCZYN ” Pan Tadeusz KRUPA – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej Pani Małgorzata ANTCZAK – Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Pan Piotr WÓJCIAK – Szkoła Podstawowa nr 5 PODZIĘKOWANIEM

ODPRAWA ROCZNA OC ZA 2013 r.

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO URZĘDU MIASTA GORZOWA WLKP. 21 lutego 2014 r.