Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Olsztyn Planowane zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu na 2009 rok Konkursy ofert na realizację zadań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
URZĄD MIEJSKI W KRZESZOWICACH
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę
Departament Polityki Społecznej; „Lubuska Akademia NGO”
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
ppłk Krzysztof Cholewiński WARSZTATY DLA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z RESORTEM OBRONY NARODOWEJ POPOWO,
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Województwa Kujawsko-Pomorskiego
PRAWIDŁOWO WYPEŁNIONA OFERTA
ZASADY WNIOSKOWANIA O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Z DZIEDZINY POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ WSPIERANIA SYSTEMU PIECZY.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Zapis prezentacji:

Wydział Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Olsztyn Planowane zadania z zakresu kultury fizycznej i sportu na 2009 rok Konkursy ofert na realizację zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej w 2009 roku. Stypendia i nagrody za wysokie wyniki sportowe osiągnięte w 2008 roku. WEiS UM Olsztyn

Konkursy ofert na realizację zadań w zakresie upowszechniania kultury fizycznej w 2009 roku WEiS UM Olsztyn

Podstawa prawna Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.) Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.) Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. Nr 264 poz. 2207 ). WEiS UM Olsztyn

Podstawa prawna Uchwała Nr XXXIX/496/05 Rady Miasta z dnia 5 stycznia 2005 roku w sprawie uchwalenia zasad współpracy Miasta Olsztyn z organizacjami pozarządowymi zmieniona uchwałą Nr LXIX/871/06 Rady Miasta z dnia 25 października 2006 roku. Uchwała Nr XXXIII/413/08 Rady Miasta Olsztyn z dnia 29 października 2008 roku w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Miasta Olsztyn z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami uprawnionymi ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2009 rok. WEiS UM Olsztyn

Ilość podpisanych umów Wysokość przyznanych dotacji Dotacje przyznane przez Miasto Olsztyn podmiotom działającym w sferze pożytku publicznego na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu w latach 2005-2008 Rok Ilość zadań Ilość podpisanych umów Wysokość przyznanych dotacji 2005 2 80 615 400,00 zł 2006 102 839 685,00 zł 2007 5 179 1 450 000,00 zł 2008 174 2 100 000,00 zł 2009 - plan ? 2 250 000,00 zł WEiS UM Olsztyn

Sportowy wypoczynek dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych. Nazwy zadań z zakresu upowszechniania kultury fizycznej, realizowanych w ramach współpracy Miasta Olsztyn z organizacjami pozarządowymi Sportowy wypoczynek dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych. Doskonalenie umiejętności i kształtowanie sprawności fizycznej wśród dzieci i młodzieży w różnych dyscyplinach sportowych. Upowszechnianie nawyku podejmowania regularnych form aktywności ruchowych w czasie wolnym przez mieszkańców Olsztyna, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Organizacja lokalnych imprez sportowych i rekreacyjnych promujących Miasto Olsztyn. Organizacja regionalnych, krajowych i międzynarodowych imprez sportowych promujących Miasto Olsztyn. WEiS UM Olsztyn

16 uczniowskich klubów sportowych, Aktualnie z Miastem Olsztyn w realizacji zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu współpracuje 59 podmiotów, w tym: 16 uczniowskich klubów sportowych, 40 klubów sportowych i innych stowarzyszeń, 3 fundacje. WEiS UM Olsztyn

Ogłoszenie konkursowe – nowe zapisy wprowadzone w ogłoszeniach Rodzaj działań – uszczegółowienie tematu zadania Zasady i warunki przyznawania dotacji czyli, że rozpatrywane będą oferty zgodne z tematem ogłoszonego zadania, środki pochodzące z dotacji mogą być przeznaczone wyłącznie na pokrycie kosztów wynikających bezpośrednio z realizacji zadania oraz, że środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na wydatki inwestycyjne, w tym zakup sprzętu powyżej 3,5 tys. zł. Warunki realizacji zadania, które określają, że: 1) podmioty występujące o dotację na realizację zadania powinny posiadać niezbędne warunki i doświadczenie oraz zapewnić: - kadrę merytoryczną z kwalifikacjami do prowadzenia zajęć, - bazę lokalową lub dostęp do takiej bazy oraz urządzenia i sprzęt sportowy zapewniający realizację zadania. 2) dotowane podmioty zobowiązane są do prowadzenia dokumentacji merytorycznej i finansowej z realizacji zadania. WEiS UM Olsztyn

Ogłoszenie konkursowe – nowe zapisy wprowadzone w ogłoszeniach c.d. podmioty, które nie mają możliwości samodzielnej realizacji zadania, zgodnie z art. 16 ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zobowiązane są podać w ofercie informację na temat podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą oni uczestniczyć w realizacji zadania (pkt V.4. oferty). Za podwykonawcę należy uznać podmiot, który realizuje istotną dla całości projektu część zadania, mogącą samodzielnie stanowić wyodrębnioną całość. Podwykonawcami nie mogą być osoby pełniące funkcje kierownicze w organizacji będącej zleceniobiorcą. Podwykonawcy mogą realizować jedynie 30% ogółu zadania WEiS UM Olsztyn

Ogłoszenie konkursowe - nowe zapisy wprowadzone w ogłoszeniach c.d. Zleceniobiorca po przyznaniu dotacji, a przed zawarciem umowy, zobowiązany jest do dostarczenia do Wydziału Edukacji i Sportu: 1) zaktualizowanego kosztorysu projektu podpisanego przez osoby upoważnione w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, 2) zaktualizowanego harmonogramu realizacji zadania publicznego. Termin dostarczenia zaktualizowanego harmonogramu i kalkulacji kosztów – w ciągu 3-5 dni. Zwrócić uwagę, że od momentu zatwierdzenia przez Prezydenta wysokości dotacji do podpisania umowy i przelania środków jest jeszcze „długa droga administracyjna”: Przyjęcie poprawionych harmonogramów i kalkulacji, Sprawdzenie przez urzędników poprawności ( przy kilkudziesięciu przyznanych dotacjach to też trwa kilka dni), Sporządzenie umowy i jej podpisanie – podpis radcy prawnego, kontrasygnata skarbnika, finalny podpis dyrektora Wydziału. WEiS UM Olsztyn

Ogłoszenie konkursowe – nowe zapisy wprowadzone w ogłoszeniach c.d. W przypadku pozytywnej oceny większej liczby ofert, dla których łączna kwota wnioskowanej dotacji przekroczy poziom zaplanowanych na zadanie środków finansowych, dopuszcza się możliwość udzielenia dotacji w kwocie mniejszej niż wskazano w ofercie. Ogłoszenie konkursowe – nowe zapisy wprowadzone w ogłoszeniach c.d. Podkreślić należy, że najlepszą opcją byłoby przyznanie dotacji w kwocie takiej jaką określa beneficjent. Jednak chcąc przyznać dotacje dla większej liczby podmiotów, pomniejsza się proponowana wysokość dotacji, także tym podmiotom, które wyróżniają się w starannością przygotowania oferty i jakością projektu. Komisja dąży do tego, aby jednak przyznawać dotacje tylko tym podmiotom, które złożą i przedstawią najlepsze oferty. WEiS UM Olsztyn

c.d. ogłoszenie konkursowe Tryb i kryteria wyboru ofert Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokona komisja oceny ofert, powołana przez Zespół Konsultacyjny ds. programu współpracy. Prezydent Miasta Olsztyn uwzględniając opinię komisji, dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert i przyznaje środki finansowe w oparciu między innymi o następujące kryteria: 1) ocena możliwości realizacji zadania przez organizację, w tym zgodność zadania z celami statutowym organizacji, 2) ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania w odniesieniu do jego zakresu rzeczowego, 3) wysokość udziału środków własnych organizacji, który nie może być niższy od 20 % kosztów całkowitych realizacji zadania, 4) wielkość pozyskanych środków z innych źródeł niż budżet Miasta, 5) możliwość kontynuacji projektu po zakończeniu zadania, 6) dotychczasowa współpraca z administracją publiczną. WEiS UM Olsztyn

Oferty Oferta musi być sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Wzór oferty dostępny jest na stronie internetowej Wydziału Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Olsztyn www.es.olsztyn.pl oraz w siedzibie Wydziału Edukacji i Sportu przy ul. Knosały 3/5 budynek A. pokój 13 i Biurze Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi przy ul. Knosały 3/5 budynek B, pokój 107 i 108. WEiS UM Olsztyn

cd. Oferty wraz z załącznikami powinny być ze sobą połączone i ponumerowane. W przypadku załączników złożonych w formie kserokopii, każda strona załącznika powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, składane dokumenty powinny być podpisane czytelnie z zaznaczeniem pełnionej funkcji. Przed złożeniem ofert, pracownik Wydziału Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Olsztyn może udzielać stosownych wyjaśnień na pytania oferenta dotyczące wymogów formalnych. WEiS UM Olsztyn

Wymagane załączniki do ofert Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących, ważny 3 miesiące od daty wystawienia (nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych). Sprawozdanie merytoryczne z działalności za rok ubiegły lub w przypadku krótszej działalności za okres od dnia rejestracji do dnia złożenia oferty. Sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa) za ostatni rok lub w przypadku krótszej działalności za okres od dnia rejestracji do dnia złożenia oferty. WEiS UM Olsztyn

Wymagane załączniki do ofert c.d. Umowa partnerska lub oświadczenie partnera (w przypadku wskazania w ofercie w pkt. V.1. partnera). Oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prawnych, ani wobec innych podmiotów – według wzoru oświadczenia dostępnego na stronie internetowej www.es.olsztyn.pl . Inne załączniki, które są potwierdzeniem zapisów dokonanych w ofercie np. umowa lub porozumienie o współpracy, umowa wolontariacka itp. WEiS UM Olsztyn

Wolontariusz to osoba, która ochotniczo i bez wynagrodzenia wykonuje na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego świadczenia odpowiadające świadczeniu pracy ale faktycznie jej nie stanowiące. WEiS UM Olsztyn

Obowiązki formalne wolontariusza Pełnoletniość (ewentualnie ukończone 16 lat). Posiadanie kwalifikacji i spełnianie wymagań dla wykonywania określonego rodzaju pracy gdy wynika to z odrębnych przepisów. Obowiązek zawarcia porozumienia z korzystającym z wolontariatu o zakresie wykonywanych prac. Ponoszenia odpowiedzialności za wykonywaną pracę. WEiS UM Olsztyn

Inne uwagi dotyczące przygotowania oferty na konkurs Ofertę należy wypełnić czytelnie. Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione. W przypadku, gdy dana pozycja oferty nie będzie wypełniana piszemy: „nie dotyczy”. Opisane cele zadania powinny być sprawdzalne ( mierzalne). Zakładane rezultaty realizacji zadania powinny być określone liczbowo. Harmonogram musi być spójny z kosztorysem oferty tzn. musi istnieć logiczna spójność pomiędzy opisywanymi działaniami, a poszczególnymi kosztami znajdującymi się w kosztorysie oferty. W kosztorysie należy określić poszczególne rodzaje kosztów oraz sposób ich kalkulacji tzn. podać ilość jednostek, koszty jednostkowe oraz rodzaje miary (np. sztuki, godziny, dni, egzemplarze, osoby, kilometry itp). WEiS UM Olsztyn

Umowa – nowe zapisy wprowadzone od 2009 r Umowa – nowe zapisy wprowadzone od 2009 r. ( podstawa prawna- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. Nr 264 poz. 2207 ). W przypadku pełnej realizacji zleconego zadania i równoczesnego braku pełnego zaangażowania środków własnych Zleceniobiorcy na jego realizację w zatwierdzonym kosztorysie ( stanowiącym integralny element niniejszej umowy), kwota dotacji należnej z § … ulega proporcjonalnemu obniżeniu do wydatkowanych na zadanie środków własnych Zleceniobiorcy. Pozostałe środki, jako „dotacja pobrana w nadmiernej wysokości” ( w rozumieniu art. 145 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych – Dz. U. Nr 249, poz. 2104; z późn. zm.) podlegają zwrotowi wraz z rozliczeniem dotacji, na zasadach z § …... Zleceniobiorca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji merytorycznej i finansowej z realizacji zadania. WEiS UM Olsztyn

Umowa- nowe zapisy wprowadzone od 2009 r. Wszelkie zmiany umowy i oświadczenia składane zgodnie z niniejszą umową wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiany umowy dokonane w drodze zgodnego oświadczenia, są dopuszczalne pod warunkiem, że nie odbiegają od opracowanego uprzednio przez Zleceniodawcę ogłoszenia o konkursie ofert oraz nie odbiegają w istotnym zakresie od wybranej oferty Zleceniodawcy. Dokonane przez osobę upoważnioną do działania w imieniu Zleceniodawcy akceptacji sprawozdania końcowego z wykonania zadania – jako „sprawozdania merytorycznego” i „sprawozdania z wykonania wydatków”, wraz z wpłaceniem należnej Zleceniodawcy kwoty środków finansowych, jest równoznaczne z rozliczeniem dotacji celowej przez Zleceniodawcę – w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104; z późn. zm.). WEiS UM Olsztyn

Inne zapisy umowy § 5 „Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.” § 8 ust. 1 „Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych. Kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu.” § 10 ust. 1 „Przyznane środki finansowe, określone w § 2 ust. 1, Zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać w terminie 14 dni od dnia wskazanego w § 3 ust. 1 jako termin końcowy wykonania zadania, jednak nie później niż do ostatniego dnia roku udzielenia dotacji.” WEiS UM Olsztyn

Zasady określające sposób wprowadzania zmian do zawartych umów: pismo Zleceniobiorcy z prośbą o dokonanie zmian do umowy, które powinno zawierać opis: proponowanych zmian, z podaniem pozycji z harmonogramu i kosztorysu, w których planowane są zmiany, uzasadnienie zmian; do pisma należy dołączyć zaktualizowany harmonogram i kosztorys uwzględniający proponowane zmiany; pismo z prośbą o zmiany do umowy należy dostarczyć przed terminem realizacji zadania, którego te zmiany dotyczą. WEiS UM Olsztyn

Sprawozdanie z realizacji zadania Sprawozdanie musi być sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania. Sprawozdanie i załączniki powinny być ze sobą połączone ( spięte) i ponumerowane, aby stanowiły zarówno logiczną całość i pozwoliły na identyfikację prawidłowości wydatku. Sprawozdanie należy wypełnić czytelnie tzn. maszynowo lub komputerowo. Wszystkie pozycje formularza sprawozdania muszą zostać wypełnione. W przypadku, gdy dana pozycja sprawozdania nie będzie wypełniana piszemy: „nie dotyczy” lub wstawiamy cyfrę „0” (zero) w miejscach, które wymagają podania wartości liczbowych. WEiS UM Olsztyn

Sprawozdanie z realizacji zadania c.d. Zadanie publiczne winno byś realizowane i rozliczone zgodnie z: - umową, zawartą pomiędzy Gminą Olsztyn a zleceniobiorcą, która określa zakres i warunki realizacji i rozliczenia zadania publicznego; - załącznikami stanowiącymi integralną część umowy czyli: ofertą , zaktualizowanymi, stosownie do przyznanej dotacji: kosztorysem ze względu na rodzaj kosztów i harmonogramem realizacji zadania. Poszczególne części sprawozdania odpowiadają częściom oferty. W związku z tym sporządzając sprawozdanie należy w nim uwzględnić i szczegółowo opisać wszystkie zaplanowane w ofercie działania. WEiS UM Olsztyn

Uwagi do składanych sprawozdań i załączników Nieterminowe składanie ofert – sprawozdanie należy złożyć w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania. Nieczytelne opracowanie sprawozdań. Dokonywanie podpisów przez nieuprawnione osoby. Dane w sprawozdaniu niezgodne z załącznikami do umowy: harmonogramem i kosztorysem. Zmniejszenie środków własnych wydatkowanych na zadanie w stosunku do wysokości środków własnych określonych w umowie. Ujmowanie do rozliczenia dotacji faktur z okresu nie objętego umową. Dokonywanie płatności po terminie wynikającym z umowy. Nieprecyzyjne treści opisu zadań w zawieranych umowach ( o dzieło, zlecenie) przez zleceniobiorcę z osobami realizującymi zadania w zakresie danego projektu. WEiS UM Olsztyn

Uwagi do składanych sprawozdań i załączników Nieprawidłowe opisy na dokumentach stanowiących podstawę do rozliczenia dotacji. Nieprawidłowe kopie dokumentów – kopie dokumentów muszą być obustronne, potwierdzone na każdej stronie za zgodność z oryginałem, z datą i czytelnym podpisem osoby upoważnionej. Niewłaściwe dokonywanie poprawek – poprawki powinny być parafowane. Składanie sprawozdań i załączników luzem, bez ponumerowania stron sprawozdania i ponumerowania załączników - nie stanowi to spójnej dokumentacji co utrudnia identyfikację prawidłowości wydatku. WEiS UM Olsztyn

Kontrole z realizacji zadań w ramach zawartych umów Kontrole finansowe są przeprowadzane na podstawie dokumentacji, prowadzonej zgodnie zapisami zawartej umowy. Dokumentację finansowo – księgową stanowią między innymi: polityka rachunkowości, w tym zakładowy plan kont, umowa z bankiem, ewidencja księgowa dokonywanych wydatków ze środków otrzymanej dotacji, dokumenty źródłowe poświadczające poniesione wydatki tj. faktury, rachunki, umowy. WEiS UM Olsztyn

Najczęściej występujące nieprawidłowości stwierdzone na podstawie przeprowadzonych kontroli finansowych brak opracowanych i przyjętych do stosowania zasad polityki rachunkowości, w tym zakładowego planu kont; brak wyodrębnionej ewidencji księgowej środków finansowych pochodzących z dotacji; wydatki poniesione z dotacji nie są zgodne ze zaktualizowanym kosztorysem wydatków i harmonogramem planowanych działań; dokumenty źródłowe potwierdzające poniesione wydatki nie są opisane zgodnie z obowiązującymi wymogami tj. nie zawierają opisu potwierdzającego że wydatek opłacono z dotacji, wskazujący związek pomiędzy poniesionym kosztem a właściwą pozycją kosztorysu , nie są sprawdzone pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym; WEiS UM Olsztyn

Stypendia dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym Podstawa prawna: Uchwała Nr XiX/222/07 Rady Miasta Olsztyn z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie stypendiów sportowych dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym. Uchwała Nr XXVI/315/08 Rady Miasta Olsztyn z dnia 28 maja 2008 r. zmieniająca uchwałę w w sprawie stypendiów sportowych dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym. Uchwała Nr XXXI/383/08 Rady Miasta Olsztyn z dnia 24 września 2008 r. zmieniająca uchwałę w w sprawie stypendiów sportowych dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym. WEiS UM Olsztyn

Stypendia dla zawodników osiągających wysokie wyniki sportowe Rok Ilość przyznanych stypendiów Wysokość środków na stypendia 2006 87 264 400,00 zł 2007 128 660 000,00 zł 2008 174 953 000,00 zł 2009 - plan ? 1 000 000,00 zł WEiS UM Olsztyn

Nagrody za wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym Podstawa prawna: Uchwała Nr XIX/223/07 Rady Miasta Olsztyn z dnia 28 listopada 2007 r. w sprawie nagród i wyróżnień za wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym. Uchwała Nr XXXIV/424/08 Rady Miasta Olsztyn z dnia 26 listopada 2008 r. zmieniająca uchwałę w sprawie nagród i wyróżnień za wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym. WEiS UM Olsztyn

Nagrody za wysokie wyniki sportowe w międzynarodowym i krajowym współzawodnictwie sportowym Rok Liczba nagrodzonych zawodników Liczba nagrodzonych zespołów Liczba nagrodzonych trenerów Wysokość kwoty w zł 2006 64 1 89 569 2007 43 3 22 120 000 2008 42 5 20 218 000 2009-plan ? 200 000 WEiS UM Olsztyn

www.es.olsztyn.pl , zakładka: Sport Informacje dotyczące: 1) współpracy Miasta Olsztyn z organizacjami pozarządowymi w zakresie kultury fizycznej i sportu, 2) zasad przyznawania stypendiów i nagród za wysokie wyniki sportowe można uzyskać na stronie: www.es.olsztyn.pl , zakładka: Sport WEiS UM Olsztyn

Dziękuję za uwagę