Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Województwo Podkarpackie
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Powołana w 1987 roku Olimpiada Wiedzy i Umiejętności Budowlanych stanowi kontynuację organizowanego od 1982 roku w średnich szkołach budowlanych Turnieju.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
STUDIUM WOJSKOWE AM Studenci studiów stacjonarnych, uznani za zdolnych do służby wojskowej (kategoria zdrowia A), podlegają obowiązkowi odbycia w czasie.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
Potrzeby i możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
RODZICE W SZKOLE.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
LOKALNY PROGRAM WSPIERANIA UZDOLNIE Ń. LOKALNE CENTRUM NAUCZANIA KREATYWNEGO W MALBORKU UCZNIOWIE SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH KLAS I, II, III MATEMATYKAMATEMATYKA.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Lokalny Program Wspierania Uzdolnień w powiecie kartuskim Dorota Granoszewska-Babiańska Departament Edukacji i Sportu UMWP.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Opiekunowie roczników
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa prawna na UKSW
Wybrane zagadnienia dotyczące toku studiów doktoranckich
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Projekty zrealizowane w ZS1
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł

Uczestnictwo wybitnie uzdolnionych uczniów w zajęciach przewidzianych tokiem studiów na kierunkach zgodnych z uzdolnieniami 1.Uregulowania ogólnouczelniane – „Regulamin stacjonarnych i niestacjonarnych studiów wyższych na Politechnice Gdańskiej” obowiązujący od roku akademickiego 2013/ Uregulowania wydziałowe – np. „Tryb kwalifikacji wybitnie uzdolnionej młodzieży do uczestnictwa w zajęciach przewidzianych tokiem studiów na WETI PG”„Tryb kwalifikacji wybitnie uzdolnionej młodzieży do uczestnictwa w zajęciach przewidzianych tokiem studiów na WETI PG” Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

XVIII. Warunki i tryb uczestniczenia wybitnie uzdolnionych uczniów w zajęciach § Wybitnie uzdolnieni uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, zwani dalej uczniami, na swój wniosek mogą uczestniczyć w zajęciach przewidzianych tokiem studiów na kierunkach zgodnych z ich uzdolnieniami. 2.Zgłoszenie uczestnictwa powinno nastąpić nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem zajęć. 3.Decyzję o uczestniczeniu ucznia w zajęciach podejmuje dziekan właściwego wydziału po uzyskaniu zgody rodziców lub prawnych opiekunów ucznia oraz dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszcza. 4.Z wnioskiem w tej sprawie mogą występować również instytucje opiekujące się wybitnie uzdolnioną młodzieżą, przy zachowaniu trybu określonego w ust. 3. § Uczniowie zobowiązani są do przestrzegania przepisów i zasad obowiązujących na Politechnice Gdańskiej. 2.Uczniowie mają prawo do korzystania z pomieszczeń dydaktycznych i urządzeń uczelni oraz pomocy ze strony jej pracowników i organów. 3.Uczniowie mogą uczestniczyć w studenckich projektach zespołowych oraz działalności studenckiego ruchu naukowego. 4.Dziekan wydziału może wyznaczyć opiekuna naukowego (mentora) ucznia. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

§ Uczniowie otrzymują kartę osiągnięć ucznia.kartę osiągnięć ucznia 2.Zaliczanie uczniom zajęć następuję na zasadach określonych w niniejszym regulaminie i jest zapisywane w karcie osiągnięć ucznia. Po zaliczeniu zajęć uczeń otrzymuje zaświadczenie o udziale w zajęciach i zaliczeniu przedmiotów. 3.Uczniowie przyjęci na studia w Politechnice Gdańskiej na kierunku, na którym uczestniczyli w zajęciach przed rozpoczęciem studiów i je zaliczyli, mogą być zwolnieni z obowiązku zaliczania tych zajęć, jeśli w międzyczasie nie nastąpiły zmiany w efektach kształcenia uzyskiwanych w ramach ich realizacji. Decyzję podejmuje prowadzący zajęcia. 4.Uczniowie przyjęci na studia w Politechnice Gdańskiej na innym kierunku mogą być zwolnieni z obowiązku zaliczania zajęć, które zaliczyli przed rozpoczęciem studiów, jeśli zajęcia te są przewidziane w planie studiów tego kierunku oraz jeśli prowadzący zajęcia uzna, że uzyskane efekty kształcenia są wystarczające. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Opieka mentorska 1.Skierowanie do objęcia opieką mentorską najlepiej złożone za pośrednictwem LCNK i RCNK (w zakresie przedmiotów fizyka, informatyka i matematyka). 2.Opieka merytoryczna ze strony nauczyciela akademickiego. 3.Konsultacje z mentorem na terenie uczelni i prowadzone w sposób zdalny. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Spotkania akademickie na Politechnice Gdańskiej 1.Harmonogram spotkań na rok akademicki 2013/2014.Harmonogram spotkań na rok akademicki 2013/ Wykłady tematyczne z różnych dziedzin, pokazy i laboratoria. 3.Od grup zorganizowanych wymagana rejestracja na zajęcia. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Stypendia naukowe dla studentów 1 roku studiów z własnego funduszu stypendialnego Politechniki Gdańskiej 1.Stypendia wprowadzone od roku ak. 2013/2014 zgodnie z „Regulaminem przyznawania i wypłacania stypendiów z własnego funduszu stypendialnego” 2.Stypendia dla wyróżniających się studentów za osiągnięcia twórcze i wybitne wyniki w nauce uzyskane na poprzednim etapie edukacyjnym. 3.Złożone podania wraz z wykazem osiągnięć rozpatruje komisja stypendialna powołana w tym celu przez rektora. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Studia elitarne - „Podstawy nauk technicznych” 1.Studia pierwszego stopnia, inżynierskie, 7 semestralne, realizowane na Wydziale Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej, planowany limit przyjęć – 30 osób 2.Wykształcenie oparte na pogłębionej wiedzy z fizyki, matematyki i teoretycznych podstaw nauk technicznych, umiejętności pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów technicznych o charakterze interdyscyplinarnym. 3.Po zakończeniu studiów I stopnia podjęcie wybranych studiów II stopnia na określonych wydziałach Politechniki Gdańskiej. W dalszej perspektywie możliwość podjęcia studiów III stopnia na technicznych wydziałach uczelni, uzyskania doktoratu na tych wydziałach i zasilenia kadry akademickiej uczelni, bądź zatrud­nienia w firmach innowa­cyjnych. Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

„Zdolni z Pomorza” 1.Kontynuacja działań wspierających uczniów uzdolnionych zainicjowanych w projekcie i planowana współpraca przy kontynuacji projektu w latach Współpraca z Regionalnym Centrum Nauczania Kreatywnego 3.Współpraca przy portalu „Zdolni z Pomorza”„Zdolni z Pomorza” Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych

Absolwenci projektu „Zdolni z Pomorza” z roku 2013 Centrum Nauczania Matematyki i Kształcenia na Odległość

Dziękuję za uwagę Barbara Wikieł