Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

I część 1.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ZAJĘCIA POZALEKCYJNE 2005 ANKIETA. WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE STYCZEŃ 2006.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 221 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. BARBARY BRONISŁAWY CZARNOWSKIEJ W WARSZAWIE.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie: Maria Jaśko-Kubiak – PPP Jaworzno Wioleta Kotrys – PPP Jaworzno Anna Skrzydłowska – PPP Jaworzno Rok szkolny 2013/2014 1

Serdecznie dziękujemy wszystkim szkołom, które zaangażowały się w przeprowadzenie badań w oparciu o opracowane przez nas ankiety. Celem tak szeroko zakrojonych badań ankietowych było poznanie opinii środowiska szkolnego na temat sposobów wspierania zdolności i zainteresowań uczniów w szkole i poza nią. 2

Wyrażone opinie i oczekiwania ankietowanych służyć będą do wytyczenia nowych lub modyfikacji aktualnych działań i form pracy podejmowanych nie tylko przez poradnię. Ogółem w badaniach wzięło udział 5 nauczycieli i 527 uczniów, w tym: ze szkół ponadgimnazjalnych 80, z gimnazjów 122, a ze szkół podstawowych 325. 3

W związku z niskim procentem uczestników ankiet w stosunku do rzeczywistej liczby potencjalnych jej odbiorców, wyniki należy traktować jako pewne wytyczne badanych problemów. Autorzy jeszcze raz dziękują wszystkim szkołom biorącym udział w badaniach, a były to: SZKOŁY PODSTAWOWE NR: 5, 6, 7, 9, 14, 16, 18, 19, 22 GIMNAZJA NR: 1, 3, 5, 8, 11 SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE: LO 1. 4

* Uczniowie podają, że w największym stopniu rodzina motywuje ich do rozwoju swoich zdolności i zainteresowań. * wykres zawiera najczęściej udzielane odpowiedzi. 5

Badani dostrzegają, że szkoła stwarza warunki do rozwoju u uczniów posiadanych zdolności tzn. rozpoznaje potrzeby uczniów i stara się je zaspokajać. 6

7

U uczniów przede wszystkim inspiracją do wysiłku i nauki są oceny szkolne,a to oznacza, że brakuje im wewnętrznej motywacji do uczenia się. 8

Praca grupowa na lekcjach jest spostrzegana przez uczniów jako najbardziej sprzyjająca rozwijaniu ich zdolności. 9

Biorąc pod uwagę zdobywane oceny i sposób prowadzenia zajęć uczniowie uznają, że są wystarczająco motywowani do nauki szkolnej. 10

11

Uczniowie wskazują na koła zainteresowań jako najlepszą formę rozwoju ich zdolności; dostrzegają również ważną rolę zajęć pozalekcyjnych; stwierdzają też, że istotną formą rozwijania ich uzdolnień jest branie udziału w olimpiadach i konkursach. 12

* * wykres zawiera najczęściej udzielane odpowiedzi. 13

* * wykres zawiera najczęściej udzielane odpowiedzi. 14

Aby szkoła mogła w pełniejszy sposób wspierać zdolności uczniów, proponują oni zwiększenie godzin zajęć sportowych i wprowadzenie bardziej atrakcyjnych form na lekcjach. Oczekują profesjonalnych zajęć artystycznych i zajęć z informatyki. 15

16

Uczniowie przede wszystkim wskazują na te formy pracy oferowane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, którymi zostali objęci w szkole współpracującej z poradnią w obszarze pracy z uczniem zdolnym i twórczym. 17

* * wykres zawiera najczęściej udzielane odpowiedzi. 18

Uczniowie nie znają oferty Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w zakresie pracy z uczniem zdolnym i twórczym. W związku z tym, część z nich nie skorzystałaby z żadnej proponowanej formy. Największą popularnością cieszyła się oferta warsztatów twórczego myślenia. Zaskakująca jest potrzeba uzyskania przez uczniów honorowego tytułu „Jaworznicki Talent”. 19

20

21

22

W ocenie uczniów rodzina i środowisko pozaszkolne, w stopniu wysokim, mają wpływ na rozwój ich uzdolnień. Szkole nie przypisują tak znaczącego wpływu. 23

24

Na stronie internetowej PPP należy zamieścić szczegółowy opis proponowanych i realizowanych w każdym roku szkolnym form pracy z uczniami zdolnymi i twórczymi, by zarówno uczniowie, rodzice jak i nauczyciele mogli dokonać wyboru interesujących ich zajęć i wziąć w nich udział (w tym celu również należy opracować ulotkę promującą). 25

W związku z tym, że rodzina w największym stopniu motywuje uczniów do rozwoju zdolności i zainteresowań PPP powinna podjąć więcej działań edukacyjno – informacyjnych skierowanych do rodziców, mających na celu pogłębienie ich wiedzy na temat stymulowania rozwoju zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży. 26

Szkoła stwarza warunki do rozwoju u uczniów posiadanych zdolności i inspiruje ich do nauki, przede wszystkim poprzez oceny szkolne oraz sposób prowadzenia zajęć. Zdaniem uczniów szkoła może zwiększyć efektywność oddziaływań w zakresie rozwijania u nich posiadanych zdolności i zainteresowań wprowadzając profesjonalne zajęcia artystyczne i zajęcia praktyczne. 27

Uczniowie wskazują w sposób zdecydowany wpływ środowiska pozaszkolnego na rozwój ich zdolności i zainteresowań oraz osiągnięć w nauce. 28

Dziękujemy Autorzy