O KLASTRZE
Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie założenia liczył 11 podmiotów: 6 przedsiębiorstw budowlanych, dwie instytucje otoczenia biznesu, szkołę wyższą, szkołę ponadgimnazjalną, Miasto Leszno. Podpisanie porozumienia
Leszczyński Klaster Budowlany tworzą trzy wspierające się i współpracujące ze sobą grupy podmiotów: firmy budowlane: od przygotowania inwestycji, projektowania, przez dostarczenie materiałów budowlanych, wykonawstwo, po zarządzanie nieruchomościami i doradztwo (36) samorządowe: władze samorządowe, instytucje otoczenia biznesu (3) naukowe: szkoły wyższe, szkoły ponadgimnazjalne (2)
Okres realizacji projektu Utworzenie sieci firm w sektorze budownictwa w południowo- Zachodniej Wielkopolsce jako szansa wzrostu ich konkurencyjności i innowacyjności Okres realizacji projektu 01.12.2010 – 31.12.2013 Dofinansowanie 807 353 PLN 85%/15%
PRZEDMIOT PROJEKTU Spotkania robocze sieci Badania i ekspertyzy Konferencje Wizyta studyjna Strategia promocji Działania promocyjne sieci Udział w imprezach targowych i promocyjnych
Cel 1: Wzmocnienie wewnętrzne klastra CELE STRATEGICZNE Cel 1: Wzmocnienie wewnętrzne klastra Cel 2: Zwiększenie znaczenia klastra i poprawa pozycji konkurencyjnej poszczególnych przedsiębiorstw Cel 3: Zwiększenie świadomości funkcjonowania klastra
grupa ds. energooszczędności grupa ds. standardów grupa ds. promocji GRUPY TEMATYCZNE grupa ds. energooszczędności grupa ds. standardów grupa ds. promocji grupa ds. innowacji
Tożsamość marki STRATEGIA PROMOCJI I MARKI Jutro szansą są wspólne standardy Dzisiaj szansą jest poprawa organizacji klastra klaster to gwarancja jakości, oferuje nowoczesne technologie, ułatwia wymianę informacji poczucie wspólnoty, przynależności rzetelny, godny zaufania, ceniący długotrwałe relacje stosowanie nowoczesnych technologii, jakość , oszczędność mamy standardy obsługi klienta mamy referencje współpracujemy z urzędem miasta i uczelniami jakość innowacyjność, energooszczędność Tożsamość marki
KAMPANIA PROMOCYJNA
Kanały i narzędzia komunikacji: lokalna prasa, Radio Elka, Kampania promocyjna Kanały i narzędzia komunikacji: lokalna prasa, Radio Elka, portal elka.pl, outdoor (telebim, banery), ambient - Ogromny Kask, Kask
Kampania promocyjna Outdoor
Kampania promocyjna Ogromny Kask
Informacja i integracja Piknik Ekologiczny Informacja i integracja
www
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Beata Nawrocka www.lkb.leszno.pl