środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Lekcje z komputerem, 2006.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Nasza szkoła w procentach
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Zapis prezentacji:

środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu Widok na śnieżkę środowisko przyrodnicze i zagospodarowanie turystyczne szczytu Projekt edukacyjny z geografii realizowany na zajęciach pozalekcyjnych przez uczniów klas II Gimnazjum w Mysłakowicach pod kierunkiem mgr Joanny Rentflejsz – Panek.

Cele projektu Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie potrafią: -korzystając z Internetu samodzielnie poszukiwać informacji na dany temat, selekcjonować je i oceniać ich wartość, -scharakteryzować klimat Śnieżki i przedstawić jego elementy przy pomocy wykresów sporządzonych w programie Excel, -opublikować przeprowadzony wywiad jako plik dźwiękowy na stronie internetowej stosując program dBpoweramp Music Converter, -opracować zdjęcia wykonane metodą cyfrową stosując program Gimp, -przygotować prezentację w programie PowerPoint na temat budowy geologicznej, turystyki oraz flory i fauny Śnieżki, -stworzyć plakat i stronę internetową korzystając z programu Publisher, -nakręcić kamerą cyfrową film o wycieczce i zmontować go za pomocą programu Windows Movie Maker.

Opis projektu W Kotlinie Jeleniogórskiej, u stóp Karkonoszy, leżą Mysłakowice. Jest to wieś, w której dziś prężnie rozwija się agroturystyka. Charakterystycznym elementem krajobrazu Mysłakowic są domy tyrolskie. Stało się tak za sprawą przybyszów z Zillertal w Austrii, których urzekły te strony i skłoniły do osiedlenia się na Mysłakowickiej Ziemi. Historia Mysłakowic to także nasza szkoła – dawniej pałac królewski. Czasy te już przeminęły, ale urok, walory przyrodnicze i historyczne tego miejsca wciąż są atrakcyjne. Rozpościerający się z naszych okien widok na pasmo Karkonoszy był inspiracją do stworzenia projektu edukacyjnego - „Widok na Śnieżkę”. Uczniowie podzieleni na cztery zespoły zadaniowe opracowywali następujące tematy: 1. Śnieżka - królowa Karkonoszy - opis położenia, powstania, rzeźby i budowy geologicznej szczytu na tle Karkonoszy. 2. Rok na Śnieżce - opis klimatu, analiza ciekawych zjawisk pogody, historia obserwatorium meteorologicznego na Śnieżce. 3. Rośliny i zwierzęta Śnieżki – opis występujących gatunków flory i fauny. 4. Śnieżka i turyści – prezentacja szlaków turystycznych, schronisk, historia ruchu turystycznego.

Zespoły zadaniowe W projekcie wzięło udział 11 uczniów z klasy II „b” i II „c”. Tworzenie zespołów zadaniowych odbyło się na zasadzie wyboru interesującego ucznia tematu. W ten sposób powstały cztery grupy. Grupa pierwsza: Kamil C., Jakub Cz., Maciej P. Grupa druga: Alicja Cz., Elżbieta L., Justyna W. Grupa trzecia: Edyta C., Urszula K. Grupa czwarta: Jakub N., Daniel P., Daniel Rz.

Zadania zespołów Zadaniem uczniów było wykonanie czterech prezentacji PowerPoint na temat: położenia, powstania i budowy geologicznej szczytu Śnieżki na tle Karkonoszy, klimatu Śnieżki, flory i fauny Śnieżki, turystyki na Śnieżce. W prezentacjach uczniowie wykorzystali zdjęcia, do opracowania których posłużyli się programem Gimp . Grupa I wykonała ponadto plakat na temat bezpieczeństwa w górach stosując program Publisher i stworzyła film z wyprawy na Śnieżkę przy pomocy programu Movie Maker. Grupa II poznała możliwości programu Excel, by umieścić w prezentacji wykresy. Uczennice z grupy III przygotowały wywiad z ratownikiem GOPR oraz stworzyły gazetkę ścienną na temat projektu. Uczniowie z grupy IV przygotowali stronę internetową w programie Publisher, na której umieszczone zostały wszystkie prace uczniów.

Rola nauczyciela Zadaniem nauczyciela w tym projekcie było: sformułowanie tytułu projektu; opracowanie celów i treści realizowanych w obrębie projektu; wybór potrzebnych narzędzi, programów komputerowych; przedstawienie uczniom założeń projektu i sposobu jego realizacji; podział uczniów na zespoły zadaniowe; opracowanie kryteriów oceny pracy zespołu; konsultacje na temat doboru programów i narzędzi; przygotowanie kart pracy zespołów; konsultacje na temat doboru treści;   konsultacje dotyczące przygotowania poszczególnych publikacji; organizacja wycieczki na Śnieżkę; organizacja spotkania z uczniami klas I, na którym odbyła się prezentacja efektów pracy nad projektem; podsumowanie pracy i ocena uczniów.

Działania uczniów sformułowanie tematów realizowanych w obrębie projektu; wybór interesującego tematu; stworzenie spisu potrzebnych stron internetowych; stworzeni szkicu strony internetowej; opracowanie informacji tekstowych i obiektów clipart do plakatu na temat bezpieczeństwa w górach; przygotowanie zdjęć potrzebnych do prezentacji; analiza i przedstawienie w postaci wykresów danych statystycznych; przygotowanie mapki omawianego obszaru; opracowanie plakatu na temat bezpieczeństwa w górach; opracowanie informacji tekstowych i zdjęć do prezentacji; przygotowanie prezentacji PowerPoint; przygotowanie planu wycieczki na Śnieżkę; nakręcenie filmu z wycieczki; nagranie wywiadu; zmontowanie filmu; umieszczenie na stronie internetowej opracowanych materiałów; prezentacja publikacji uczniom klas I.

Gazetka ścienna na temat projektu

Uczniowskie prezentacje PowerPoint

Plakat na temat bezpieczeństwa w górach

Strona internetowa dotycząca projektu http://myslakowice.edu.pl/sniezka/

Prezentacja publiczna Efekty swojej pracy uczestnicy projektu zaprezentowali uczniom klas pierwszych 15 maja 2008r. Przedstawiciel każdej grupy zadaniowej korzystając z komputera i projektora przedstawił swoją prezentację PowerPoint. Urszula zaprezentowała wywiad z ratownikiem Karkonoskiej Grupy GOPR, a Maciej – zmontowany przez swoją grupę film z wycieczki na Śnieżkę. Zdjęcia krajobrazów Karkonoszy, wykonane podczas wyprawy na Śnieżkę wszyscy uczniowie szkoły mogą oglądać na gazetce ściennej. Zdjęcia te zostały również wystawione do konkursu „Przyroda Karkonoszy”, organizowanego przez Związek Gmin Karkonoskich. Opracowane przez poszczególne grupy materiały są prezentowane na stronie internetowej szkoły. Uczniowie przygotowują również drugi pokaz, który zostanie zorganizowany 27 maja 2008r. na zebraniu z rodzicami. Na tę szczególną wywiadówkę rodzice zostaną zaproszeni pisemnymi zaproszeniami stworzonymi przez uczestników projektu.

Przygotowania do publicznej prezentacji Kamil proponuje kolejność wyświetlania prezentacji Ula sprawdza działanie sprzętu

Prezentacja publiczna Maciej przedstawia film z wycieczki na Śnieżkę Ula odpowiada o „kulisach” wywiadu z ratownikiem GOPR

Wnioski uczniów Potrafię zrobić interesującą prezentację multimedialną. Poznałem program Publisher. Nie wiedziałem, że GIPM daje tak dużo możliwości. Nauczyłem się tworzyć stronę internetową. Nauczyłem się wstawiać dodatki na stronę internetową. Poznałem podstawy języka html . O Karkonoszach i Śnieżce wiem teraz znacznie więcej niż wcześniej. Uczestnictwo w projekcie wymaga ogromnej dyscypliny. Praca w zespole uczy odpowiedzialności. Praca nad projektem umożliwia integrację klas.

Wnioski nauczyciela Metoda projektu jest doskonałym sposobem na rozszerzenie zakresu realizowanego materiału nauczania, a także na uaktywnienie uczniów biernych na zajęciach lekcyjnych. Powodzenie w pracy tą metodą zależy w dużej mierze od dobrej organizacji pracy. Najbardziej efektywne są zespoły zadaniowe składające się z 2–3 osób. Realizowane przez uczniów zadania powinny być kontrolowane często, na wielu etapach, by nie doprowadzić do spiętrzenia trudności. Internet to źródło informacji, z którego uczniowie bardzo chętnie korzystają, dlatego warto odwoływać się do niego podczas zajęć edukacyjnych. Multimedia uatrakcyjniają lekcje i skupiają uwagę nawet uczniów nadpobudliwych. Możliwość korzystania z Internetu i programów komputerowych znacznie ułatwia przygotowywanie ciekawych zajęć edukacyjnych. Joanna Rentflejsz – Panek jjmpanek@interia.pl