Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata 2014-2020 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady polityki regionalnej UE
Advertisements

Lublin, 5 lipca 2006 r..
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Podsumowanie rocznych spotkań Instytucji Zarządzających z Komisję Europejską nt. realizacji PO w 2007 roku Komitet Koordynacyjny NSRO Warszawa, 17 grudnia.
Fundusze:Strukturalne i Spójności w Polsce
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Pomorskiego (PKM PO KL WP) PODKOMITET MONITORUJĄCY Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Z praktyki Grupy roboczej ds. społeczeństwa obywatelskiego, działającej przy Komitecie Koordynacyjnym Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia/Narodowej.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Stanowisko Instytucji Koordynującej NSRO w kwestii prezentowania i akceptacji sprawozdań okresowych z PO/RPO przez Komitety Monitorujące KK NSRO, 17.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Plan komunikacji PO KL - założenia
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Skład i rola Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Plan Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata oraz sprawozdawczość z Planu Komunikacji Jolanta.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Stan prac nad przygotowaniem PROW Kwiecień 2013 WARSZAWA 23 kwietnia 2013 r. 1.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego 10.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Plan Działania Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Regionalny Program Operacyjny
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
(Narodowej Strategii Spójności)
Zadania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata PIOTR JAN BAŃCZYK
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PLAN EWAULACJI Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 15 grudnia 2015 r.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Departament Rozwoju Regionalnego KOMITET MONITORUJĄCY Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Sprawozdanie z działalności Komitetu Monitorującego RPO WK-P na lata ( ) Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Informacja na temat planowanych dyskusji panelowych poświęconych efektywności funduszy UE Posiedzenie Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny.
Zapis prezentacji:

Przygotowanie przez partnerów społecznych strategii partnerstwa na lata Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

GENEZA I NIECO HISTORII Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Ankieta lato 2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak oceniacie państwo dotychczasową realizację zasady partnerstwa w ramach wdrażanej perspektywy finansowej UE na lata ? W myśl art. 11 Rozp. Rady (WE) nr 1083/2006 „…każde państwo członkowskie wyznacza najbardziej reprezentatywnych partnerów na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym oraz w sferze gospodarczej, społecznej, środowiska naturalnego lub w innej sferze…”. Tymczasem w przypadku Polski zabrakło strategicznego podejścia do partnerstwa, co skutkowało tym, że reguły partnerstwa kształtowały się w oparciu o precedensy/praktykę.

Ankieta lato 2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Brak systematycznego angażowania partnerów spoza administracji na etapie przygotowywania dokumentów, w tym programowych (brak harmonogramu prac/ identyfikacji tematów do dyskusji/ najważniejszych kwestii problemowych). Udział partnerów był zapewniony przede wszystkim poprzez konsultacje ad hoc i konsultacje masowe dokumentów, których kształt był w dużej mierze zdeterminowany ustaleniami na wcześniejszych etapach prac. Partnerstwo traktowane było raczej jako „wypełnienie zapisu ustawowego” niż rzeczywistej potrzeby konstruktywnej konsultacji, czego odzwierciedleniem było zbyt krótkie wyznaczane terminy konsultacji, częsty brak upubliczniania stanowisk poszczególnych partnerów, jak również zdawkowe lub pozbawione uzasadnienia odrzucanie tych stanowisk. Takie podejście skutkowało wśród partnerów poczuciem iluzoryczności pracy nad danym dokumentem, a także zniechęcenia do jej wykonywania;

Ankieta lato 2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia dla przyszłej perspektywy (zgodnie z zasadą: Kto?, Co?, Kiedy?): Ustalenie zasad określania kompetencji, praw i obowiązków, potencjału, zasięgu oddziaływania (w tym lokalnego, regionalnego, krajowego) partnerów, wraz ze sposobem i kryteriami ustanawiania ich udziału w pracach nad realizacją perspektywy finansowej Rozporządzenie w sprawie wspólnych przepisów nakłada na państwa członkowskie obowiązek zorganizowania współpracy z a) właściwymi władzami regionalnymi, lokalnymi, miejskimi i innymi władzami publicznymi, b) partnerami gospodarczymi i społecznymi oraz c) podmiotami reprezentującymi społeczeństwo obywatelskie, w tym z partnerami działającymi na rzecz ochrony środowiska, organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami odpowiedzialnymi za promowanie równości i niedyskryminacji. Zasada partnerstwa w procesie wdrażania funduszy objętych zakresem wspólnych ram strategicznych - elementy europejskiego kodeksu postępowania w zakresie partnerstwa - DOKUMENT ROBOCZY SŁUŻB KOMISJI

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KOMITET MONITORUJĄCY ZP BCC LEWIATAN PRACODAWCY RP ZRP OPZZ FZZ NSZZ SOLIDARNOSĆ INNE RZĄD SAMORZĄD PO Infrastruktura i Środowisko61749 / 30 PO Innowacyjna Gospodarka / 34 PO Kapitał Ludzki / 47 PO Rozwój Polski Wschodniej / 43 PO Pomoc Techniczna31466 / 26

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KOMITET MONITORUJĄCY RPO ZP BCC LEWIATAN PRACODAWCY RP ZRP OPZZ FZZ NSZZ SOLIDARNOSĆ INNE RZĄD SAMORZĄD woj. lubelskie / 30

KOMITET MONITORUJĄCY RPO Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zadania Komitetu Monitorującego Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007 – 2013 zapewnia jakość realizacji Programu oraz upewnia się co do skuteczności jego realizacji. Do zadań Komitetu Monitorującego należą w szczególności: 1.analizowanie i zatwierdzanie kryteriów wyboru projektów w ramach RPO WL oraz zatwierdzanie ewentualnych zmian tych kryteriów, 2.dokonywanie okresowego przeglądu postępów realizacji celów Programu na podstawie dokumentów przedkładanych przez Instytucję Zarządzającą RPO WL, w tym sprawozdań okresowych z realizacji RPO WL, 3.analizowanie wyników wdrażania, w szczególności osiągania celów określonych dla każdej osi priorytetowej oraz wyników ocen (ewaluacji) związanych z monitorowaniem realizacji Programu, w szczególności w przypadku gdy monitoring wykazuje znaczące odstępstwa od początkowo określonych celów lub gdy złożone są propozycje zmian w Programie, 4.analizowanie i zatwierdzanie, rocznych i końcowych sprawozdań z realizacji RPO WL,

KOMITET MONITORUJĄCY RPO Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Posiedzenia Komitetu 1.Posiedzenia Komitetu zwołuje Przewodniczący, informując pisemnie o terminie posiedzenia wszystkich członków oraz obserwatorów Komitetu. 2.Posiedzenia mogą być także zwoływane przez Przewodniczącego Komitetu na pisemny i uzasadniony wniosek 5 członków Komitetu. Wniosek członków Komitetu jest przekazywany Przewodniczącemu za pośrednictwem Sekretariatu Komitetu Monitorującego. 3.Posiedzenia Komitetu są zwoływane przez Przewodniczącego nie rzadziej niż raz na pół roku. 4.Informacje o czasie, miejscu i projekcie porządku obrad, a także niezbędna dokumentacja powinna zostać przekazana do wszystkich członków Komitetu, ich stałych zastępców oraz stałych obserwatorów na 14 dni kalendarzowych przed posiedzeniem drogą elektroniczną. Materiały w wersji drukowanej zostaną przekazane członkom Komitetu bezpośrednio przed posiedzeniem.

KOMITET MONITORUJĄCY RPO Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podejmowanie uchwał 1.Komitet dokonuje analizy dokumentów przedłożonych przez Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Lubelskiego na lata Komitet po analizie dokumentów wymienionych w ust. 1 może podjąć decyzję w sprawie: a.zatwierdzenia dokumentów/propozycji przedłożonych przez IZ RPO WL, b.zgłoszenia uwag do dokumentów/propozycji przedłożonych przez IZ RPO WL i poddania głosowaniu na tym samym posiedzeniu lub zwrocie do IZ RPO WL otrzymanych dokumentów w celu poprawy i poddania kolejnemu głosowaniu, c.odrzucenia dokumentów/propozycji przedłożonych przez IZ RPO WL i zwrocie do IZ RPO w celu poprawy i ponownego przedłożenia przez IZ RPO WL pod obrady Komitetu. 3.Decyzje Komitetu Monitorującego podejmowane są na posiedzeniu Komitetu w formie uchwał, zwykłą większością głosów. Uchwały Komitetu są ważne w przypadku gdy w posiedzeniu uczestniczy co najmniej 50 % członków Komitetu Monitorującego z prawem głosu.

DECYDUJĄCE STARCIE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

TEORIA – Projekt Rozporządzenia Ogólnego Efektywne wdrażanie zasady partnerstwa wymaga współpracy z partnerami począwszy od etapu opracowania umowy partnerstwa Artykuł 5 projektu rozporządzenia ramowego przewiduje włączanie partnerów w zarządzanie funduszami, i to już w fazie opracowywania umowy partnerstwa i raportów nt. poczynionych postępów, jak również w opracowaniu, wdrożeniu, monitorowaniu i ewaluacji PO. Uwzględnienie zasady partnerstwa na wszystkich etapach zarządzania daje gwarancję uczynienia partnerstwa procesem dynamicznym, ułatwiającym dialog przy podejmowaniu decyzji a także w realizacji i ewaluacji działań. Należy pamiętać, że zasada ta wymaga porozumienia się partnerów na etapie definiowania celów programów operacyjnych na daną perspektywę finansową.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TEORIA – Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TEORIA – Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego

W latach realizowanych będzie 6 krajowych programów operacyjnych, w tym jeden ponadregionalny dla województw Polski Wschodniej, a także 16 programów regionalnych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Grupa Robocza Konsultacje społeczne PROGRAM OPERACYJNY Ocena oddziaływania na środowisko Konsultacje społeczne REALIZACJA MONITORING EWALUACJA Konsultacje społeczne Komitet Monitorujący Konsultacje społeczne STRATEGIA/IE REGULACJE UE REGULACJE RP, w tym UMOWA PARTNERSTWA

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KWOTA ALOKACJI (mln EU) PO Infrastruktura i Środowisko27 513,9 PO Inteligentny Rozwój8 614,1 PO Wiedza Edukacja Rozwój4 419,3 PO Polska Cyfrowa2 117,2 PO Polska Wschodnia2 255,6 PO Pomoc Techniczna700,1 Podział alokacji na krajowe programy operacyjne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego GRUPA ROBOCZA ZP BCC LEWIATAN PRACODAWCY RP ZRP OPZZ FZZ NSZZ SOLIDARNOSĆ INNE RZĄD SAMORZĄD PO Infrastruktura i Środowisko / 66 PO Inteligentny Rozwój / 58 PO Wiedza Edukacja Rozwój / 56 PO Polska Cyfrowa / 58 PO Polska Wschodnia / 53 PO Pomoc Techniczna / 34

Podjęte działania Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Analiza udziału Partnerów w GR  Oficjalne stanowisko Zespołu TK ds. Funduszy UE w sprawie reprezentacji w poszczególnych GR

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego GRUPA ROBOCZA ZP BCC LEWIATAN PRACODAWCY RP ZRP OPZZ FZZ NSZZ SOLIDARNOSĆ INNE RZĄD SAMORZĄD PO Infrastruktura i Środowisko / 66 PO Inteligentny Rozwój / 58 PO Wiedza Edukacja Rozwój / 56 PO Polska Cyfrowa / 58 PO Polska Wschodnia / 53 PO Pomoc Techniczna / 34

REGIONALNE PROGRAMAMY OPERACYJNE Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Samorządy województw będą zarządzać większą niż obecnie pulą europejskich pieniędzy – w latach miały do dyspozycji ok. 25 proc. wszystkich środków dla Polski, w nowej perspektywie będzie to niemal 40 proc. całej puli. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

KWOTA ALOKACJI (mln EU) dolnośląskie2 250,4 kujawsko-pomorskie1 901,7 lubelskie2 228,8 lubuskie906,1 łódzkie2 253,9 małopolskie2 875,5 mazowieckie2 087,9 opolskie944,1 Podział alokacji na regionalne programy operacyjne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KWOTA ALOKACJI (mln EU) podkarpackie 2 112,2 podlaskie 1 212,4 pomorskie 1 863,0 śląskie 3 473,6 świętokrzyskie1 363,2 warmińsko-mazurskie1 726,6 wielkopolskie2 447,9 zachodniopomorskie 1 599,7 Podział alokacji na regionalne programy operacyjne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przedstawiciele partnerów w procesie programowania

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grupa Robocza Konsultacje społeczne REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY Ocena oddziaływania na środowisko Konsultacje społeczne REALIZACJA MONITORING EWALUACJA Konsultacje społeczne Komitet Monitorujący Konsultacje społeczne STRATEGIA/IE REGULACJE UE REGULACJE RP, w tym UMOWA PARTNERSTWA

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

EFEKTY DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel Projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel główny: Celem głównym projektu jest zwiększenie udziału 6 reprezentatywnych partnerów społeczno-gospodarczych w wypracowaniu założeń systemu zarządzania funduszami w okresie względem okresu Realizacja projektu wynika z niewykorzystanego potencjału tychże partnerów w programowaniu i wdrażaniu funduszy w okresie Do realizacji projektu zostaną włączeni przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Schemat działań w ramach Projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady realizacji OPRACOWANIE STRATEGII PARTNERSTWA W RAMACH PERSPEKTYWY Ewaluacja wdrożenia STRATEGII Założenia Analiza potencjału PARTNERÓW Narzędzia (w tym informatyczne)

Rezultaty Projektu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Oczekiwane efekty realizacji projektu: Podstawowym efektem jest wypracowanie S TRATEGII R EALIZACJI Z ASADY P ARTNERSTWA (SRZP), która w sposób bezpośredni wpłynie na wzrost efektywności mechanizmów konsultacyjnych i współpracy z partnerami społecznymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie stanowienia i realizacji polityk publicznych i regulacji prawnych.

Projekt wytycznych do strategii realizacji zasady partnerstwa w perspektywie finansowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Uwagi Partnerów - przykład Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lp. Część dokumentu do którego odnosi się uwaga/ strona Treść uwagiUzasadnienie uwagi 1. UWAGA OGÓLNA Dokument nie odpowiada przedmiotowi zamówienia. W obecnej formie jest to luźny zbiór uwag i rekomendacji o różnym stopniu istotności dla całego systemu, okraszony przykładami z innych krajów, które to przykłady nie znajdują odzwierciedlenia w rekomendacjach dla spójnej wizji realizacji zasady partnerstwa. Przedmiotem Zapytania ofertowego miało być: przygotowanie projektu strategii realizacji zasady partnerstwa w procesie programowania i wdrażania wsparcia ze środków funduszy polityki spójności (Europejskiego Funduszu Społecznego, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Funduszu Spójności) w ramach perspektywy finansowej (objętość dokumentu: maksymalnie 40 stron). 2. UWAGA OGÓLNA Zbiór przykładów dobrych praktyk jest moim zdaniem zrobiony bez jakiegoś klucza, myśli przewodniej. Nie ma na przykład podziału na źródła finansowania lub przełożenia na poszczególne programy operacyjne. Podane przykłady nie wspierają myśli przewodniej – trudno ją w ogóle zdefiniować.

DOTYCHCZASOWA WSPÓŁRACA na poziomie centralnym Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Wybrane Priorytety Inwestycyjne w PO Wiedza Edukacja Rozwój  Wybrane Priorytety Inwestycyjne PO Pomoc Techniczna  Wspólne stanowiska do wybranych dokumentów strategicznych na poziomie krajowym  Rejestr Usług Rozwojowych (PARP)

WYZWANIA W RAMACH STRATEGII PARTNERSTWA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kluczowe czynniki sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Kompetencje  Struktury  Efektywna wymiana informacji  Współpraca  Realny wpływ na zarządzanie  Finansowanie

PROPOZYCJE dotyczące KM (poziomy – centralny i regionalny) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  KM to proces, a nie seria spotkań  Powołanie KM ds. PARTNERSTWA  Powołanie KM ds. PRZEDSIĘBORCZOŚCI  Wsparcie informatyczne  Efektywna/aktualna baza wiedzy  Powołanie sektorowych Grup Roboczych  Odejście od perspektywy PO

PROPOZYCJE dotyczące udziału Partnerów w Perspektywie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Monitoring i ewaluacja  Włączenie systemowe (Ustawa dot. polityki rozwoju?)  Promocja i informacja  Procedury wyboru projektów (w obszarze kompetencji)

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konkurencja/ Działania własne Kooperacja

POD ROZWAGĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modernizacja Polski – fundusze UE Mikro- Małe, Średnie Przedsiębiorstwa Jednostki Samorządu Terytorialnego

POD ROZWAGĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

POD ROZWAGĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

POD ROZWAGĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

POD ROZWAGĘ – ZIT w RPO Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

POD ROZWAGĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Grupa Robocza Konsultacje społeczne REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY Ocena oddziaływania na środowisko Konsultacje społeczne REALIZACJA MONITORING EWALUACJA Konsultacje społeczne Komitet Monitorujący Konsultacje społeczne STRATEGIA/IE REGULACJE UE REGULACJE RP, w tym UMOWA PARTNERSTWA

Kontakt z biurem projektu: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej ul. Rejtana Warszawa tel. (+48 22) Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego