E-learning (kurs dla uczniów)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Tylko w naszej szkole otrzymujecie Państwo 2 x więcej!
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Technologia informacyjna
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

E-learning (kurs dla uczniów) Opracowanie: Irena Starykiewicz

E-learning to: „E-nauczanie” lub „nauczanie zdalne” ― niezależnie od miejsca i czasu za pośrednictwem mediów elektronicznych. Wykorzystanie nowoczesnych technologii do komunikacji oraz tworzenia i prezentowania materiałów dydaktycznych. Brak bezpośredniego kontaktu między nauczycielem a uczącymi się i uczących się między sobą, wirtualny kontakt uczestników. Możliwość dostosowania umiejętności i tempa pracy uczących się. Materiały i pomoce dydaktyczne ułatwiające samodzielne uczenie się, samokształcenie. Inna rola nauczyciela niż w tradycyjnym modelu nauczania, odmienny sposób monitorowania procesu uczenia.

Platforma e-nauczania E-nauczanie jest możliwe dzięki systemowi informatycznemu, zwanemu platformą zdalnego nauczania. Platforma zdalnego nauczania - to wirtualne środowisko pracy, umożliwiające dystrybucję i zarządzanie e-kursami oraz ich użytkownikami. Platforma składa się z wielu modułów, których zadaniem jest ułatwienie: komunikacji, zdalnej pracy w grupie, tworzenia, przetwarzania i archiwizowania plików.

Kto uczy się on-line? E-learning w szkole Duże firmy, korporacje. Szkoły i uczelnie. Firmy szkoleniowe. E-learning w szkole Zajęcia dodatkowe. Zajęcia wyrównawcze. Koła zainteresowań. Prace domowe. Zajęcia dla uczniów chorych. Zajęcia dla uczniów niepełnosprawnych. Komunikacja z rodzicami.

Praca z Moodle Moodle (ang. Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – Modularne, Obiektowe, Dynamiczne Środowisko Ucznia - przeznaczone jest do tworzenia kursów prowadzonych przez Internet oraz stron internetowych. Można korzystać z niego bezpłatnie, Można wprowadzać dowolne modyfikacje. Uczestnicy kursu: Podzieleni są na grupy zgodnie z rodzajem zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Otrzymują na tablicy wiadomości informacje o ważnych terminach w kursie. Rozwiązują po uprzednim zalogowaniu się do kursu odpowiednie zadania w określonym przez nauczyciela terminie i czasie. Mogą kontrolować swój czas pracy. Otrzymują ocenę zwrotną dotyczącą jakości wykonanego zadania. Mogą zabierać głos na forum kursu.

Niezbędne umiejętności uczniów Posiadanie skrzynki mailowej i umiejętność korzystania z poczty internetowej. Umiejętność korzystania z systemu operacyjnego w zarządzaniu plikami, folderami i innymi aplikacjami. Znajomość zasad pracy i nawigacji na platformie e-learningowej Moodle. Umiejętność czytania ze zrozumieniem. Formułowanie poprawnych komunikatów pisemnych zarówno w sensie technicznym (umiejętność pisania na komputerze), jak i językowym i logicznym. Umiejętność organizacji pracy własnej i zarządzania czasem, ze zwróceniem uwagi na samodzielność i systematyczność. Umiejętność pracy indywidualnej. Umiejętność korzystania z urządzeń zestawu komputerowego.

Warto pamiętać KORZYSTANIE Z MATERIAŁÓW NA PLATFORMIE WYMAGA MIĘDZY INYMI OD UCZESTNIKÓW SAMODYSCYPLINY CZASOWEJ. BRAK TEJ UMIEJĘTNOŚCI PROWADZI DO NIEZREALIZOWANIA ZADANIA Z POWODU BRAKU CZASU.

Badanie aktywności uczniów Elementy kursów internetowych Zawartość Badanie aktywności uczniów E-learning Interakcje Sprawdzaniewiedzy

Elementy kursów internetowych Formy: teksty pisane (.doc, .pdf), teksty mówione, animacje, filmy, prezentacje (.ppt, .pps), osadzony dźwięk MP3, hiperłącza do sieci, ćwiczenia, zadania. Zawartość Charakterystyka: Materiały kursu mogą mieć bardzo różnorodną postać, dzięki czemu ułatwiają i urozmaicają studentowi naukę.

Zawartość w kursie projektu Z GMINĄ BIAŁOPOLE W PRZYSZŁOŚĆ Testy, Quizy, Zadania. Formaty testów, quizów w Moodle: wielokrotnego wyboru, typu - prawda-fałsz, dopasuj odpowiedź, zadanie numeryczne, krótka odpowiedź, wstaw brakujące słowo.

Elementy kursów internetowych z innymi uczestnikami Cele: wspólna nauka, rozwijanie poczucie wspólnoty, wzajemne dzielenie się doświadczeniami, motywowanie się. Formy: poczta elektroniczna (e-mail), czat, forum dyskusyjne, tablica wiadomości. Interakcje Cele: wskazanie najskuteczniejszej strategii uczenia się, motywowanie studentów, dostarczanie informacji zwrotnej, zapewnienie poczucia kontaktu. z prowadzącym

Interakcje w kursie projektu Z GMINĄ BIAŁOPOLE W PRZYSZŁOŚĆ Poczta elektroniczna. Forum dyskusyjne. Tablica wiadomości.

Elementy kursów internetowych Cele: Kontrola postępów w nauce. Zwrócenie uwagi na najważniejsze elementy przekazywanej wiedzy. Motywowanie. Auto-testowanie. Sprawdzanie wiedzy Formy: Testy (różnego typu). Prace domowe. Projekty grupowe. Czas: Przed kursem/lekcją. W czasie trwania kursu/lekcji. Po kursie/lekcji.

Elementy kursów internetowych Cele: Kontrola aktywności uczniów. Element oceny uczniów. Pomoc dla nauczyciela i administratora przy planowaniu układu kursu. Badanie aktywności Formy: Rejestrowanie ilości, czasu trwania i daty wizyt ucznia. Sprawdzanie wyników testów.

Strona główna Strona główna kursu podzielona jest na bloki: aktywności, zawartości kursu, najświeższych wiadomości.

Blok aktywności Głosowania. Zasoby. Czaty. Fora dyskusyjne. Książki. Quizy. Zadania. Administracja: oceny uczestnika kursu.

Blok najświeższych wiadomości Najświeższe wiadomości. Nadchodzące terminy. Aktywność uczestników. Co się ostatnio działo?

Przykłady zastosowania

E-learning w projekcie 1. Na zajęciach wprowadzających uczeń otrzyma informacje o: dostępie do internetowej platformy kursowej, zasadach korzystania z platformy, zasadach zaliczania zadań e-learningowych. 2. W czasie trwania projektu uczeń za pomocą platformy będzie informowany o: zbliżających się terminach zaliczeń, uzyskanych zaliczeniach i ocenach. 3. Uczestnik rozwiązuje zadania z poszczególnych zajęć w ściśle określonym terminie ustalonym przez nauczyciela, jednakowym dla wszystkich uczestników kursu. 4. Zasady oceniania zadań ustala nauczyciel prowadzący zajęcia. 5. Prace oddawane do oceny, które przekraczają 100kB nie będą pobierane. Sytuacje wyjątkowe proszę uzasadniać mailem.