MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
PLANOWANIE OPERACYJNE
Konferencja wojewódzka
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OBRONNEGO PAŃSTWA
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA PRZEDSTAWICIELI
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ POLITYKA KADROWA W SIŁACH ZBROJNYCH RP
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
WYBRANE PROBLEMY REALIZACJI POWINNOŚCI ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE POWSZECHNEJ OBRONY PAŃSTWA PRZEZ Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego,
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Krajowy plan gospodarki odpadami 2014 – zadania dla resortów
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Edukacja dla bezpieczeństwa
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
Przygotował Andrzej Potucha
N O W E A K T Y P R A W N E SIERPIEŃ WRZESIEŃ PAŹDZIERNIK.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
GOTOWOŚĆ OBRONNA PAŃSTWA, FUNKCJONOWANIE STAŁYCH DYŻURÓW
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Rząd i prezydent.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Zarządzanie kryzysowe w RP na wypadek zagrożeń niemilitarnych
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Organizacja, zasady oraz przykładowa tematyka szkolenia w zakresie powszechnej samoobrony JAKUB STASZEWSKI.
Ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach
OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Zasady realizacji i rozliczania dotacji przekazywanych jednostkom samorządu terytorialnego w dziale 752 (Obrona Narodowa) Warszawa, kwiecień-maj 2016 roku.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Planistyczne działania wspierające.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Planowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi i partnerami społecznymi w 10 Brygadzie Logistycznej i jednostkach wojskowych podporządkowanych na.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
Zmiany w ramowych statutach: 1
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Szkolenie Komendantów FOC w zakresie przygotowania do realizacji zadań Obrony Cywilnej. 1 marca 2018 r.
Przykładowy model podziału środków
MRiRW Podstawy prawne planowania operacyjnego i programowania obronnego, zasady sporządzania kart realizacji zadań operacyjnych płk dr inż. Krzysztof Meszyński.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Zapis prezentacji:

MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI DEPARTAMENT ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, SPRAW OBRONNYCH I OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH Ocena i wnioski z przeprowadzonego treningu praktycznego uruchamiania i działania stałego dyżuru w Zespołach Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego nadzorowanych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi SD tworzy się dla zapewnienia operatywnego kierowania całokształtem zadań realizowanych w czasie podwyższania stanów GOP oraz w czasie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny. Zadaniem SD jest zapewnienie ciągłości przekazywania decyzji organów uprawnionych do uruchamiania i realizacji zadań na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny. 24.08.2016r.

PODSTAWY PRAWNE PRZEPROWADZENIA TRENINGU Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 października 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. 04.219.2218) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 października 2015 r. w sprawie szkolenia obronnego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1829) Zarządzenie Nr 27 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 września 2014 r. w sprawie systemu stałych dyżurów (ZONpo-2610A-6/2014) SD tworzy się na podstawie Rozporządzenia RM z dnia 8 października 2015 r. w sprawie gotowości obronnej państwa. Sam trening SD był przeprowadzony na podstawie przedstawionych uregulowań prawnych: Rozporządzenie określa formę prowadzenia zajęć tzn. zajęcia praktyczne. Zarządzenie określa organizację, funkcjonowanie oraz sposób i zasady przeprowadzenia treningu. Plan szkolenia - określa termin przeprowadzenia treningu i przez kogo. Plan szkolenia obronnego w działach administracji rządowej: rolnictwo, rozwój wsi i rynki rolne na rok 2016 (ZONpo-2630-1/15 w-24)

Istota podwyższania gotowości obronnej państwa Pokój Kryzys Wojna Zaspakajanie potrzeb Społecznych Realizacja zadań obronnych Realizacja zadań Wojsko dla społeczeństwa Społeczeństwo dla wojska Wspólne działania Potrzeby obronne Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie gotowości obronnej państwa: - w stanie s.g.o.p. są realizowane zadania planistyczne, organizacyjne, szkoleniowe i kontrolne, mające na celu utrzymanie w sprawności system obronny państwa. - w stanie g.o.p.cz.k. są realizowane zadania zapewniające przygotowanie do przeciwdziałania zewnętrznemu zagrożeniu bezpieczeństwa państwa oraz usuwanie skutków ich występowania. - W stanie g.o.p.cz.w. są realizowane zadania umożliwiające przeprowadzenie powszechnej mobilizacji, wprowadzenia stanu wojennego oraz pełne rozwinięcie systemu obronnego państwa do odparcia agresji militarnej. W poszczególnych stanach są realizowane określone zadania, zadania dla Państwa zostały omówione na ostatniej konferencji w Białymstoku i przekazaliśmy Państwu Vademekum …. Oraz Procedury. Wyższe stany gotowości obronnej państwa wprowadza się w celu odpowiednio wczesnego uruchomienia stosownych przedsięwzięć, stopniowo wzmacniających system obronny państwa, tak aby mógł on zapewnić jak najlepsze warunki do realizacji przedsięwzięć mobilizacyjnych i obronnych. W Stanie s.g.o.p, g.o.p.cz.k, g.o.p.cz.w.

W Vademecum przedstawione są podstawowe wiadomości z zakresu realizacji zadań obronnych a wynikające z ustawy z dnia 21 listopada 1967. o powszechnym obowiązku obrony RP oraz innych aktów prawnych rozporządzeń i zarządzeń. Zgodnie i na podstawie przedstawionych aktów prawnych. MRiRW otrzymuje określone zadania obronne do wykonania. Zadania te wynikają z otrzymanych z MON wypisów z Planu reagowania obronnego RP. Na ich podstawie opracowano w MRiRW Plan operacyjnego funkcjonowania MRiRW w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny a do Planów opracowano Karty realizacji zadań operacyjnych. A placówki oświatowe są jednostkami nadzorowanymi przez Ministra RiRW w związku z tym Państwo macie określone zadania do wykonania.

A Wy jako placówki oświatowe nie wykonujecie Planów ani kart r. z. o A Wy jako placówki oświatowe nie wykonujecie Planów ani kart r.z.o. dlatego otrzymaliście od Nas procedury postępowania. Procedura Nr-1 Zawieszenie działalności lub czasowe zawieszenie działalności dydaktycznej na terenie objętym kryzysem lub wojną. Procedura Nr-2 ustalenie możliwości zapewnienia warunków kontynuowania nauki w szkołach oraz tworzenia warunków do organizacji zastępczej sieci szkół w czasie wojny. Procedura Nr -3 restytucja funkcjonowania placówki po zakończeniu konfliktu – tworzenie warunków do wznowienia działalności dedykowanej w pełnym wymiarze.

Cele treningu Praktyczne sprawdzenie uruchomienia stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra RiRW (w tym Zespołach Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego) za pomocą technicznych środków łączności będących w dyspozycji CZK MRiRW. Weryfikacja procedur uruchamiania i funkcjonowania stałego dyżuru MRiRW, ze szczególnym uwzględnieniem analizy czasu niezbędnego dla jego uruchomienia. Wybranie optymalnej formy przekazywania informacji dla stałego dyżuru w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra RiRW. Sprawdzenie przygotowania osób, odpowiedzialnych w resorcie rolnictwa za uruchomienie stałego dyżuru. Przechodząc do sedna sprawy, celem treningu było.

PRZEKAZANIE SYGNAŁU PRZEZ CZK MRiRW POPRZEZ: Telefon Jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi CZK Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Fax Powyższy slajd przedstawia jakimi sposobami łączności można przekazywać sygnał i jakimi był dotychczas przekazywany sygnał do Państwa, ale w ten trening był inny i informacja była przekazana tylko za pomocą e-maila. e-mail

ZADANIA DO WYKONANIA Po przekazaniu sygnału zadaniem do wykonania było potwierdzenie otrzymanego sygnału za pomocą technicznych środków łączności (telefon, fax, e-mail). Zadaniem do wykonania po otrzymaniu sygnału było: odebranie otrzymanego sygnału oraz potwierdzenie. Sygnałów do Państwa był wysłanych 2.

Przebieg treningu Stałego Dyżuru O godz. 09.12, zgodnie z decyzją Nr 1 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 06.06.2016 r. w sprawie uruchomienia stałego dyżuru, przekazano sygnał do wykonania. Odpowiedzi na przesłany sygnał nie udzieliły: - ZSCKR Dobroszyce, - ZSCKR Głubczyce, - ZSCKR Golądkowo, - ZSCKR Rudka , - ZSCKR Widzew. Zgodnie z decyzją Nr 1 Proszę o aplikacyjne uruchomienie procedury Nr 2

Zarządzenie MRiRW Nr 27 z dnia 12 września 2014 r Zarządzenie MRiRW Nr 27 z dnia 12 września 2014 r. w sprawie systemu stałych dyżurów. § 3. System stałych dyżurów zapewnia ciągłość przekazywania decyzji Ministra dotyczących realizacji zadań kierowania Ministerstwem oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra w sytuacjach wystąpienia zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego. Nie – Prześlij dalej tylko proszę o Nową wiadomość e-mejlową

NIEDOCIĄGNIĘCIA Brak odpowiedzi o otrzymaniu sygnału. Duże opóźnienie czasowe w odpowiedzi na otrzymany sygnał. Sygnał wysłany o 9.46 – odpowiedz o godz. 16.24 ZSCKR a 3 szkoły odpowiedziały w dniu następnym na sygnał o odwołaniu.

WNIOSEK W celu utrwalenia i doskonalenia działania stałego dyżuru, trening stałego dyżuru należy przeprowadzić jeszcze raz w tym roku.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !!!