Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
.,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło” C. K. Norwid.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
Tytuł Projektu: „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
OCENA PRACY DYREKTORA Siła ducha, poczucie własnej wartości i pewność siebie, jak również niezachwiana postawa humanistyczna są podstawowymi cechami osobowości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Sześciolatek idzie do szkoły
Programowanie z eTwinning
WYKWALIFIKOWANI, AKTYWNI, KOMUNIKATYWNI – ABSOLWENCI UKW
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
REFORMA EDUKACJI
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Program profilaktyczno-wychowawczy
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Zgłoszenie do konkursu
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
KONFERENCJA METODYCZNA HISTORIA spotkanie sieci współpracy
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zasady tworzenia i funkcjonowania Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
STRONA LOGOWANIA DLA WYDZIAŁU EDUKACJI ORAZ PLACÓWEK OŚWIATOWYCH warszawa-latozima.pzo.edu.pl
Uzyskane Certyfikaty r.- Decyzją Rady Pedagogicznej Przedszkole Nr 7 w Łowiczu postanowiono włączyć do sieci Szkół i Przedszkoli Promujących.
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat Chodzieski

Powiat Chodzieski tworzy 5 gmin Powiat Chodzieski tworzy 5 gmin. Do projektu przystąpiło 20 placówek oświatowych: 2 przedszkola 8 szkół podstawowych 5 gimnazjów 5 szkół ponadgimnazjalnych

Zespół projektowy tworzyli: - koordynator projektu - asystent koordynatora ds. sieci i wspierania szkół - menager projektu - asystentka koordynatora ds. biura projektu - 3 SORE - 3 koordynatorów sieci

Projekt realizowano w latach 2013-2015 Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces. Henry Ford Projekt realizowano w latach 2013-2015

Jak powstawał projekt? Spotkania dyrektorów szkół w poszczególnych gminach – przedstawienie założeń projektu Opracowanie wniosku projektowego przez Starostwo Powiatowe Rekrutacja placówek oświatowych oraz dyrektorów i nauczycieli do projektu / dwutorowość działań – RPW i sieci współpracy /

Realizacja dwóch ofert szkoleniowych poprzedzona diagnozą potrzeb nauczycieli - opracowanie Rocznych Planów Wspomagania Roczne Plany Wspomagania oparte były na doskonaleniu nauczycieli oraz na wdrażaniu efektów doskonalenia W projekcie wzięło udział : I oferta 2013/2014 – 403 osoby II oferta 2014/2015 - 411 osób

Firmy szkoleniowe realizujące projekt: Ogólnopolska Akademia Kształcenia Ustawicznego SCIENTIA z Poznania Regionalny Ośrodek Edukacji Sp. z o.o. we Wrocławiu

Oferty doskonalenia: Budowa koncepcji pracy przedszkola Szkoła promuje wartość edukacji Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną? Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki

Oferty doskonalenia: Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? Rodzice są partnerami szkoły Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych

Oferty doskonalenia: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Nauczyciel 45 + Praca z uczniem młodszym

Sieci współpracy nauczycieli Sieć humanistyczna – 27 osób Sieć matematyczno – przyrodnicza – 22 osoby Sieć dyrektorska - 21 osób Sieć pomocy psychologiczno – pedagogiczna – 19 osób Główna idea funkcjonowania sieci – wymiana doświadczeń uczestników.

Efekty podjętych działań: - wewnętrzne diagnozy potrzeb rozwojowych szkół, - RPW zbudowane na podstawie wybranych ofert doskonalenia - certyfikaty dla uczestników projektu poświadczające ukończenie doskonalenia w ramach realizacji RPW i sieci współpracy, - opracowanie wyników ankiet ewaluacyjnych dla nauczycieli oraz dla dyrektora na temat jakości wdrażanego RPW i sieci współpracy,

Efekty podjętych działań: - sprawozdania z działań podjętych w placówkach w ramach RPW, - rekomendacje do pracy w kolejnym roku szkolnym w nawiązaniu do zrealizowanej w szkole oferty doskonalenia, - literatura metodyczna zakupiona dla każdej placówki i dla sieci, - wypracowane w placówkach narzędzia, scenariusze, dokumenty, - dobre praktyki zaprezentowane na plakatach

Blaski i … - autorefleksja jako punkt wyjścia, - szkolenia „szyte na miarę”, - trenerzy z dostawą do placówki, - ciekawe materiały szkoleniowe, - integracja środowisk nauczycielskich, - inspirujące osobowości szkoleniowców.

… jeszcze nie cienie Mówią nauczyciele: „Udział w projekcie oprócz wartości merytorycznych, dał poczucie większej wartości.” „Czuję, że wiem i rozumiem więcej.” „Przystąpienie szkoły do projektu dało sygnał, że dyrektorowi zależy na rozwoju nauczyciela, co ma duży wpływ na motywację do pracy i jej jakość. A co najważniejsze skorzysta uczeń!”

… jeszcze nie cienie „Zmienił się sposób rozwiązywania problemów wychowawczych, efekty przyniosła praca nad samym sobą.”

… cienie - lęk przed zmianą, - duża liczba godzin szkoleniowych, - niewielkie zainteresowanie platformą internetową, - „Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził”- catering, - koniec projektu.