Wniosek o Płatność zasady wypełniania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
Advertisements

Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Wniosek o Płatność zasady wypełniania.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Kwalifikowalność kosztów w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Adam Futymski.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Znakowanie tablic informacyjnych,
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Podtytuł prezentacji – font Tahoma równany do prawej – wielkość ok
1 Oś 1 Korzystanie z usług doradczych przez rolników i posiadaczy lasów 4 listopad 2009 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
SCHEMAT II. PILOTAŻOWY PROGRAM LEADER +
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ I ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU – „Odnowa wsi
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Wniosek o płatność Rozliczanie operacji w ramach środka 4.1. Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem realizacji operacji polegających na.
Wniosek o płatność w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Poznań, 22 czerwca 2012.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Jak prawidłowo rozliczyć
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Wnioskowanie o płatność i rozliczanie projektów w ramach Działania 313, 322, 323 „Odnowa i rozwój.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Program Operacyjny „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich ” Przygotowanie wniosku o płatność oraz załączników.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Umowa o przyznaniu pomocy
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Wniosek o Płatność zasady wypełniania

PODSTAWY PRAWNE: Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 15 października 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 — Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007—2013”, Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 listopada 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 — Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007—2013”, INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ.

CZĘŚĆ OGÓLNA Wniosek sporządza się na formularzu udostępnionym na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego lub Instytucji Zarządzającej- MRiRW www.minrol.gov.pl. Do wniosku dołącza się dokumenty, zgodnie z listą załączników określoną we wniosku w sekcji VII. ZAŁACZNIKI DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ. Wniosek w wersji papierowej należy złożyć BEZPOŚREDNIO w miejscu wskazanym przez Instytucję Pośredniczącą. Razem z wnioskiem o płatność należy przedłożyć SPRAWOZDANIESPRAWOZDANIE ROCZNE/KOŃCOWE Z REALIZCJI OPERACJI Dostępne na stronie www.minrol.gov.pl.

Sposób wypełniania wniosku Uzupełnia się wyłącznie białe pola wniosku. Dane finansowe podawane są z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W przypadku gdy dane pole nie dotyczy beneficjenta: w pole tekstowe należy wstawić kreskę, w pole liczbowe należy wstawić wartość 0,00. Przed złożeniem wniosku o płatność należy upewnić się, czy: Wniosek został podpisany przez beneficjenta/pełnomocnika w wyznaczonym do tego miejscu. Wypełnione zostały wszystkie wymagane pola wniosku. Załączone zostały wszystkie wymagane dokumenty.

Wniosek o płatność należy złożyć zgodnie z terminem zapisanym w umowie o dofinansowanie. Złożenie wniosku potwierdza się na kopii pierwszej strony wniosku. Należy dołączyć wszystkie niezbędne opinie, zaświadczenia, uzgodnienia, pozwolenia lub inne decyzje związane z realizacja operacji, jeżeli wymagają ich przepisy prawa oraz postanowienia umowy. Załączniki powinny być przedstawione w oryginałach lub poświadczone przez notariusza (dokumenty księgowe zostaną ostemplowane przez pracownika SW pieczątką Przedstawiono do refundacji w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”, skserowane i poświadczone za zgodność z oryginałem).

ZASADY WYPEŁNIANIA POSZCZEGÓLNYCH PÓL WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Dane identyfikacyjne beneficjenta: Beneficjent, Adres zamieszkania/siedziby, Adres prowadzenia działalności gospodarczej, Dane osoby uprawnionej do kontaktu, Dane pełnomocnika, Dane osoby uprawnionej do reprezentowania Beneficjenta, Rachunek bankowy – aby umożliwić weryfikację poprawności przedmiotowych danych, przedłożyć zaświadczenie z banku o posiadaniu rachunku bankowego.

Dane z umowy o dofinansowanie: Tytuł operacji, Nr umowy o dofinansowanie (np. 0001-6173-SW1200001/11), Data zawarcia umowy, Kwota pomocy dla całej operacji, Kwota pomocy dla etapu realizowanej operacji, Okres realizacji operacji (zgodny z Załącznikiem nr 1 do umowy). NALEŻY PODAĆ DANE ZGODNE Z UMOWĄ O DOFINANSOWANIE Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN WPROWADZONYCH ANEKSEM DO UMOWY O DOFINANSOWANIE.

Dane dotyczące wniosku o płatność: Wniosek za okres: od dnia – data podpisania umowy, do dnia – dzień złożenia WoP lub ostatni dzień przewidziany w umowie, Rodzaj płatności, Koszty całkowite, Koszty kwalifikowalne, Koszty niekwalifikowalne, Kwota odsetek naliczonych w wyniku ulokowania środków przyznanych w ramach zaliczki na rachunku bankowym, Wnioskowana kwota pomocy,

Wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej Nr dokumentu, Data wystawienia dokumentu (dd/mm/rrrr), Nazwa towaru lub usługi lub pozycja na dokumencie, Pozycja w zestawieniu rzeczowo-finansowym ( dany koszt może odnosić się tylko do jednej pozycji zestawienia), Data zapłaty, Sposób zapłaty (G/P/K), Kwota dokumentu brutto, Kwota dokumentu netto, Kwota kosztów kwalifikowalnych, W tym VAT, RAZEM.

W przypadku gdy we wniosku o płatność wykazane zostanie, że poszczególne pozycje kosztów kwalifikowalnych (z wyjątkiem kosztów ogólnych) zostały poniesione w wysokości wyższej niż określona w zestawieniu rzeczowo-finansowym (zał. nr 1 do umowy o dofinasowanie) jednak nie większej niż o 10% to na uzasadniony wniosek Beneficjenta, do kosztów kwalifikowalnych zalicza się wydatki w wysokości faktycznie poniesionej.

Zestawienie rzeczowo-finansowe z realizacji operacji dla etapu: Wnioskowany poziom dofinansowania, Wyszczególnienie zakresu rzeczowego, Mierniki rzeczowe, Jednostka miary, Ilość, Całkowity koszt operacji (z VAT), Koszty kwalifikowalne, Koszty kwalifikowalne (w tym inwestycyjne lub ogólne), Koszty ogólne kwalifikowalne, Koszty niekwalifikowalne, Razem,

W przypadku gdy, wartości kosztów ogólnych wzrosły w stosunku do kosztów określonych w zestawieniu rzeczowo-finansowym (zał. nr 1 do umowy o dofinasowanie) nadwyżka tych kosztów stanowi koszt niekwalifikowalny, W przypadku zmian w poszczególnych pozycjach zestawienia rzeczowo- finansowego, koszty ogólne przekroczą 10% wartości netto operacji, na etapie oceny wniosku o płatność dokonana zostanie korekta kwoty pomocy.

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPERACJI (wypełniane w przypadku rozliczenia zaliczki lub transzy zaliczki): Dotychczasowy oraz planowany przebieg rzeczowy realizacji operacji, Osiągnięte wskaźniki operacji (dla płatności końcowej), Wskazanie typu operacji, Określenie wpływu zatrudnienia, Problemy napotkane w trakcie realizacji operacji oraz przyczyny ewentualnego nieosiągnięcia zakładanego poziomu wskaźników, Harmonogram.

Oświadczenie Beneficjenta – należy opatrzyć datą oraz podpisem Beneficjenta /Pełnomocnika. Informacja o załącznikach: Kopie faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty - poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego lub samorządowej jednostki. Kosztorys powykonawczy. Kopia aktu notarialnego stwierdzającego przeniesienie własności nieruchomości. Kopie dokumentów potwierdzających odbiór lub wykonanie prac. Dokument potwierdzający podniesienie kwalifikacji zawodowych. Lista osób uczestniczących w kursach lub szkoleniach. Pisemne oświadczenie beneficjenta potwierdzające, że używane maszyny, urządzenia lub inny sprzęt w okresie 5 lat poprzedzających rok ich nabycia nie zostały zakupione z udziałem środków publicznych.

Pisemne oświadczenie beneficjenta potwierdzające, że nieruchomość w okresie 5 lat poprzedzających jej nabycie nie była zakupiona z udziałem środków publicznych. Dokumentacja fotograficzna zrealizowanej operacji. Wzory materiałów promocyjnych. Pisemne oświadczenie beneficjenta, że dokonał odpisów amortyzacyjnych środków trwałych. Aktualny wyciąg z rachunku bankowego przeznaczonego do obsługi zaliczki, zawierający informację o wysokości uzyskanych odsetek bankowych - zawierający wszystkie operacje wykonane na koncie od dnia otrzymania zaliczki do wyczerpania środków na tym rachunku. Wszelkie płatności muszą być wykonywane w sposób bezgotówkowy.

Kopia umowy leasingu lub innych dokumentów potwierdzających nabycie rzeczy przez finansującego od zbywcy za określoną kwotę, Kopia umowy leasingu wraz z harmonogramem spłat, w której przewidziane będzie przeniesienie prawa własności przedmiotu leasingu na beneficjenta , Dokumenty potwierdzające przeniesienie praw własności rzeczy będących przedmiotem umowy leasingu na beneficjenta, Pełnomocnictwo.

ZWROT NIEWYKORZYSTANEJ ZALICZKI: Zgodnie z pismem MRiRW z dnia 08.12.2011 r. znak RYB-kmr-EK-574-64/11 l.dz.6204 od 1 stycznia 2012 r. zwrotu środków należy na konto Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: 55 1010 1010 0088 2014 9740 0000 Jednocześnie należy wystosować pismo do ARiMR, BGK oraz UMWŚ zawierające poniższe dane: nr umowy o dofinansowanie i datę jej zawarcia, informację o przyczynach zwrotu , informację o dokonanym zwrocie na konto ARiMR wraz z kwotą, a także informacje o ubieganiu się o kolejne transze zaliczki wraz z kwotami (o ile umowa o dofinansowanie przewidywała wypłatę środków w transzach), potwierdzenie dokonania zwrotu (jako załącznik do pisma).

Rozliczenie zaliczki przez Beneficjenta należącego do sektora finansów publicznych: Zgodnie z §150 pkt. 3 oraz §184 ust. 2 Ustawy o finansach publicznych z dn. 27.08.2009r. (z późn. zm.) przy wydatkowaniu środków m.in. z EFR, stosuje się zasady rozliczania określone dla dotacji z budżetu państwa, więc środki te należy wykorzystać do 31 grudnia danego roku budżetowego. Natomiast, wniosek o płatność powinien być złożony najpóźniej do 15 stycznia roku następnego po roku budżetowym, w którym wykorzystano zaliczkę.

ZNAKOWANIE PROJEKTÓW PONIŻEJ 500 000 EURO ORAZ ARTYKUŁÓW INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH: Na tablicy informującej o zrealizowanym projekcie ze środków EFR jak również na materiałach informacyjnych i promocyjnych powinno być umieszczone godło Unii Europejskiej wraz z napisem „Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki” oraz logotyp PO RYBY 2007-2013. Dodatkowo, po prawej stronie można umieścić logo gminy, beneficjenta. Pod logotypami powinien być umieszczony napis „Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniającą inwestycje w zrównoważone rybołówstwo”, Księga wizualizacji znaku Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007- 2013” dostępna na stronie www.rybactwo.slaskie.pl

Przykład: Operacja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniającą inwestycje w zrównoważone rybołówstwo

Więcej informacji na temat Wniosku o płatność w ramach PO RYBY 2007-2013 można uzyskać: w siedzibie Wydziału Terenów Wiejskich, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach, ul. Dąbrowskiego 23, V piętro, na stronie internetowej: www.slaskie.pl /zakładka PO RYBY/ www.minrol.gov.pl www.rybactwo.info

Dziękuję za uwagę Aleksander Nowrot