ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
System edukacji w Polsce
Opracowanie (fragmenty) Maria Kaczmarek
SZKOŁY PODSTAWOWE i GIMNAZJA
Akty prawne opublikowane
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
zmiany od września w naszych placówkach
Kształcenie osób niebędących obywatelami polskimi oraz obywateli polskich pobierających naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych.
Nowy rok szkolny – nowe przepisy w zakresie organizacji roku szkolnego
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Terminy składania dokumentów przez kandydatów do klas pierwszych:
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad

Sześciolatek idzie do szkoły
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r
Kształcenie zawodowe (zmiany w prawie oświatowym)
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Programy nauczania.
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Dokumentacja przebiegu nauczania
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Kuratorium Oświaty w Katowicach
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
SZKOŁY ZAPEWNIĄ MIEJSCE WSZYSTKIM ABSOLWENTOM
RODN „WOM” w Katowicach 2017 dr Tomasz Grad
Gimnazjum im. Wł. St. Reymonta w Wiączyniu Dolnym
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
marcin Kopczyński, konsultant PODN
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Delegatura w Siedlcach
Opiniowanie zmian do arkuszy organizacji
Rekrutacja do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020 m.st. Warszawa | 11 II 2019 r.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r. w sprawie przypadków, w których do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w których osoba, która ukończyła ośmioletnią szkołę podstawową, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy Podstawa prawna: art. 36 ust. 16 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949). Weszło w życie 1 września 2017 r.

Do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej dla dorosłych można przyjąć osobę, która najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych ukończyła 16 lat, jeżeli osoba ta ma opóźnienie w cyklu kształcenia… i nie rokuje ukończenia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży (§ 1. ust.1); opóźnienie to jest związane z sytuacją życiową lub zdrowotną uniemożliwiającą lub znacznie utrudniającą podjęcie lub kontynuowanie nauki w szkole ponadpodstawowej dla młodzieży (§ 1. ust.2). Do publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej lub szkoły ponadpodstawowej dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 15 lat, jeżeli osoba ta przebywa w zakładzie karnym lub areszcie śledczym.( § 2.)

Osobę, o której mowa w § 1 ust Osobę, o której mowa w § 1 ust. 2, uczęszczającą do publicznej lub niepublicznej szkoły ponadgimnazjalnej lub branżowej szkoły I stopnia przeznaczonej dla uczniów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum można przyjąć w latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego dla dorosłych. (§ 5. )

Do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć uczestnika Ochotniczego Hufca Pracy, który najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych ukończył 15 lat i: ma opóźnienie w cyklu kształcenia i nie rokuje ukończenia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży albo ma uwarunkowania psychofizyczne lub trudną sytuację życiową ograniczającą możliwość nauki w szkole dla dzieci i młodzieży. (§ 3.) Podstawa: 12 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 1065, 1292, 1321, 1428 i 1543).

Osoba, która ukończyła ośmioletnią szkołę podstawową oraz: 1) ma opóźnienie w cyklu kształcenia związane z sytuacją życiową lub zdrowotną uniemożliwiającą lub znacznie utrudniającą podjęcie lub kontynuowanie nauki w szkole ponadpodstawowej dla młodzieży albo uniemożliwiającą lub znacznie utrudniającą realizowanie, zgodnie z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania, przygotowania zawodowego u pracodawcy lub 2) przebywa w zakładzie karnym, areszcie śledczym, zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich – może realizować obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy (KKZ). § 4.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 8 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu Podstawa prawna: art. 164 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59 i 949) Weszło w życie 1 września 2017 r.

Rozporządzenie określa: szczegółowe warunki przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego albo tego samego typu; przypadki, w których uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu może być przyjęty do klasy programowo wyższej, a w przypadku szkoły policealnej dla młodzieży i szkoły dla dorosłych – na semestr programowo wyższy, niż to wynika z kopii arkusza ocen ucznia lub zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe § 2. 1. Uczeń przechodzący z: 1) klasy I–III branżowej szkoły I stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do: a) klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego albo b) klasy I publicznego technikum; 2) klasy III branżowej szkoły I stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy II publicznego technikum w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie było realizowane w branżowej szkole I stopnia; 3) klasy I–IV liceum ogólnokształcącego publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być a) klasy I publicznego technikum albo b) klasy I publicznej branżowej szkoły I stopnia; 4) klasy I–V technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznej branżowej szkoły I stopnia; 5) klasy I technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego; 6) klasy II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do: a) klasy I albo II publicznego liceum ogólnokształcącego albo b) klasy II publicznej branżowej szkoły I stopnia w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie było realizowane w technikum; 7) klasy III technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do: a) klasy II albo III publicznego liceum ogólnokształcącego albo b) klasy III publicznej branżowej szkoły I stopnia w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną 8) klasy IV technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do: a) klasy III albo IV publicznego liceum ogólnokształcącego albo z zawodem, w którym kształcenie było realizowane w technikum, albo c) klasy I publicznej branżowej szkoły II stopnia w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną 9) klasy V technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do: a) klasy IV publicznego liceum ogólnokształcącego albo b) klasy II publicznej branżowej szkoły II stopnia w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie było realizowane w technikum. 2. Uczeń przechodzący z: 1) klasy I–VIII ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty odpowiednio do klasy I–VIII publicznej szkoły podstawowej; 2) klasy I albo II ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty odpowiednio do klasy VII albo VIII publicznej szkoły podstawowej; 3) klasy III–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty odpowiednio do klasy I–IV publicznego liceum ogólnokształcącego; 4) klasy I–V ogólnokształcącej szkoły baletowej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty odpowiednio do klasy IV–VIII publicznej szkoły podstawowej; 5) klasy VI–IX ogólnokształcącej szkoły baletowej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty odpowiednio do klasy I–IV publicznego liceum ogólnokształcącego; 6) klasy I liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego; 7) klasy II liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I albo II publicznego liceum ogólnokształcącego; 8) klasy III liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy II albo III publicznego liceum ogólnokształcącego; 9) klasy IV liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy III publicznego liceum ogólnokształcącego; 10) klasy V liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy III albo IV publicznego liceum ogólnokształcącego.

Uczeń szkoły podstawowej lub szkoły ponadpodstawowej niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej, a w przypadku szkoły policealnej dla młodzieży i szkoły dla dorosłych niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej – na semestr programowo wyższy, z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych w szkole, z której przechodzi, a który ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły publicznej tego samego typu, do której przechodzi, uzyskał pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, może być przyjęty odpowiednio do klasy programowo wyższej albo na semestr programowo wyższy publicznej szkoły podstawowej lub szkoły ponadpodstawowej. § 3. 1. 2. W przypadku gdy uczeń uzyskał negatywną roczną ocenę klasyfikacyjną z języka obcego nowożytnego realizowanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, jako obowiązkowe zajęcia edukacyjne, przepisu ust. 1 nie stosuje się.

Uczeń szkoły publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego, a który ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły tego samego typu albo szkoły publicznej innego typu, do której przechodzi, uzyskał pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, może być przyjęty do klasy programowo wyższej odpowiedniego typu szkoły publicznej, pod warunkiem, że nie będzie kontynuować nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej albo języka regionalnego w tej klasie. § 4.

§ 5. Określa zasady przechodzenia uczniów technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej, którzy nie otrzymali promocji powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego, a którzy uzyskali pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących - do publicznego liceum ogólnokształcącego. Np. Uczeń klasy I technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej, który nie otrzymał promocji do klasy II z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia zawodowego, a który ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących uzyskał pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, może być przyjęty do klasy I albo II publicznego liceum ogólnokształcącego. Analogicznie w klasach wyższych.

Uczeń ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia i ogólnokształcącej szkoły baletowej, publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych, a który ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących uzyskał pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, może być przyjęty do klasy programowo wyższej odpowiednio publicznej szkoły podstawowej lub publicznego liceum ogólnokształcącego. § 6. 1.

§ 6. 2 do 5. Określają zasady przechodzenia odpowiednio uczniów klas: I, II, III i IV liceum sztuk plastycznych (publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej), którzy nie otrzymali promocji do klasy programowo wyższych z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych, a którzy ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących uzyskali pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne - do klas programowo wyższych publicznego liceum ogólnokształcącego. Odpowiednio: Uczeń klasy I liceum sztuk plastycznych publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej, który nie otrzymał promocji do klasy II z powodu uzyskania negatywnych rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych, a który ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych ogólnokształcących uzyskał pozytywne roczne oceny klasyfikacyjne, może być przyjęty do klasy II publicznego liceum ogólnokształcącego.

§ 7. Określa szczegółowe zasady, wg których dyrektor szkoły dokonuje kwalifikacji do odpowiedniej klasy na podstawie świadectwa promocyjnego wydanego przez szkołę innego typu, z której uczeń przechodzi. W rozporządzeniu uwzględniono zagadnienie różnic programowych w zakresie obowiązkowych zajęć edukacyjnych (§ 8), jak również w kwestii języka obcego nowożytnego (§ 9). § 7. W przypadkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 6 lit. a, ust. 2 pkt 7 i § 5 ust. 1, uczeń przechodzący z jednego typu szkoły do innego typu szkoły jest kwalifikowany do odpowiedniej klasy przez dyrektora szkoły, do której przechodzi, na podstawie świadectwa promocyjnego wydanego przez szkołę, z której uczeń przechodzi, a w przypadkach, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 lit. a, pkt 8 lit. a, ust. 2 pkt 8 i 10, § 5 ust. 2 i 3 oraz § 6 ust. 3 i 5 – na podstawie świadectw promocyjnych wydanych przez szkołę, z której uczeń przechodzi. § 8. 1. Różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. 2. Jeżeli uczeń w szkole ponadpodstawowej, z której przechodzi, zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacyjne: 1) ogólnokształcące w zakresie podstawowym, a w oddziale szkoły, do której przechodzi, zajęcia te są realizowane w zakresie rozszerzonym, 2) z zakresu kształcenia zawodowego w węższym zakresie niż zajęcia te są realizowane w oddziale szkoły, do której przechodzi – przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio. 3. W przypadku ucznia przechodzącego ze szkoły jednego typu do szkoły innego typu, który w szkole, z której przechodzi, nie realizował obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której przechodzi, dyrektor szkoły zapewnia uczniowi warunki do zrealizowania treści nauczania z tych zajęć, do końca danego etapu edukacyjnego. 4. Jeżeli z powodu rozkładu zajęć edukacyjnych lub innych ważnych przyczyn nie można zapewnić uczniowi, o którym mowa w ust. 3, warunków do zrealizowania treści nauczania z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, dla ucznia przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny z tych zajęć. 5. W przypadku gdy uczeń w szkole, z której przechodzi, zrealizował obowiązkowe zajęcia edukacyjne i uzyskał pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną, a w oddziale szkoły, do której przechodzi, zajęcia te są lub będą realizowane w tym samym lub w węższym zakresie, uczeń jest zwolniony z obowiązku uczestniczenia w tych zajęciach. § 9. 1. Jeżeli uczeń w szkole, z której przechodzi, uczył się jako przedmiotu obowiązkowego języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w oddziale szkoły, do której przechodzi, a rozkład zajęć edukacyjnych uniemożliwia mu uczęszczanie w innym oddziale lub grupie w tej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, uczeń jest obowiązany: 1) uczyć się języka obcego nowożytnego nauczanego w oddziale szkoły, do której przechodzi, wyrównując we własnym zakresie różnice programowe do końca roku szkolnego, albo 2) kontynuować we własnym zakresie naukę języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi, albo 3) uczęszczać do oddziału w innej szkole na zajęcia z języka obcego nowożytnego, którego uczył się w szkole, z której przechodzi. 2. Dla ucznia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny zgodnie z art. 44l ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, z późn. zm.) oraz przepisami wydanymi na podstawie art. 44zb tej ustawy.

Zasady przechodzenia uczniów ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu szczegółowo określają odpowiednio: § 10 w roku szkolnym 2017/2018 § 11 w roku szkolnym 2018/2019 § 12 w roku szkolnym 2019/2020 § 13 w roku szkolnym 2020/2021 § 14 w roku szkolnym 2021/2022 § 15 w roku szkolnym 2022/2023. § 16. W przypadkach, o których mowa w § 10–15, stosuje się odpowiednio przepisy § 3, § 4 i § 8. Np.: Uczeń przechodzący w roku szkolnym 2017/2018 z: 1) klasy I branżowej szkoły I stopnia publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, prowadzonej dla absolwentów dotychczasowego gimnazjum, może być przyjęty do: a) klasy I publicznego dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego albo b) klasy I publicznego dotychczasowego czteroletniego technikum; 2) klasy I–III dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznej branżowej szkoły I stopnia, prowadzonej dla absolwentów dotychczasowego gimnazjum; 3) klasy I–IV dotychczasowego czteroletniego technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznej branżowej szkoły I stopnia, prowadzonej dla absolwentów dotychczasowego gimnazjum.