Spotkanie w sprawie powołania Inicjatywy Klastrowej mającej na celu utworzenie „Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej” Białystok, dnia 27 maja 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekty planowane do realizacji w ramach nadkontraktacji ZPORR
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
SPOTKANIE WARSZTATOWE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Spotkania konsultacyjne
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Strefowy Klaster Edukacyjny.
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola sektora samorządowego INNOWACYJNY ŚLĄSKI KLASTER CZYSTYCH TECHNOLOGII WĘGLOWYCH Rola sektora samorządowego KONFERENCJA ”FUTURE EU ENERGY MIX – WILL.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałanie Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw Krzysztof Krasowski Wydział Informacji i Promocji.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Dualne kształcenie zawodowe
Zapis prezentacji:

Spotkanie w sprawie powołania Inicjatywy Klastrowej mającej na celu utworzenie „Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej” Białystok, dnia 27 maja 2009 r.

Agenda spotkania 11.00 – 12.15 Powitanie zaproszonych Gości - Bożena Barbara Krasnodębska, Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, Lucja Orzechowska - Departament Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Białystok, Monika Kłos - Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich, Urząd Miasta Lublin, Dorota Moroz - Mojsiuszko - Pełnomocnik Wojewody Podlaskiego, Jerzy Kiszkiel – Podlaski Kurator Oświaty, Bogusław Plawgo - Prezes Zarządu BFKK, 12.15 – 12.30 Przerwa kawowa 12.30 – 12.45 – Prezentacja Pracowni Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji  - Jerzy Mantur, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, 12.45 – 13.00 - Przedstawienie celu inicjatywy klastrowej, planowanych działań, perspektywy finansowej i organizacyjnej działań - Marta Goroszkiewicz 13.00 – 14.00 - Dyskusja, podpisanie Listu Intencyjnego – zgodnie z wolą Uczestników

Inicjatywa Klastrowa Inicjatywa Klastrowa jest dobrowolnym porozumieniem jednostek samorządu terytorialnego, uczelni wyższych, szkół zawodowych i centrów zawodowych, przedsiębiorców i organizacji przedsiębiorców, jednostek badawczo-rozwojowych oraz organizacji i instytucji wspierających rozwój nauki i edukacji na potrzeby rynku pracy.

Instytucje, uczelnie i szkoły zaproszone do Inicjatywy Klastrowej Urząd Miejski w Białymstoku/Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku Urząd Miasta Lublin Uniwersytet w Białymstoku Politechnika Białostocka Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Białymstoku Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku Kuratorium Oświaty w Białymstoku Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku Starostwo Powiatowe w Białymstoku Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr w Białymstoku Zespół Szkół Budowlano-Geodezy jnych im. S.W. Bryły w Białymstoku Zespół Szkół Elektrycznych im. prof. J. Groszkowskiego w Białymstoku Zespół Szkół Gastronomicznych w Białymstoku Zespół Szkół Technicznych Ogólnokształcących z Oddziałami Integracyjnymi w Białymstoku Zespół Szkół Handlowo-Ekonomicznych w Białymstoku Zespół Szkół Sportowych w Białymstoku Zespół Szkół Metalowo-Drzewnych im. Gen. Władysława Andersa w Białymstoku Zespół Szkół Mechanicznych w Białymstoku Lubelskie Centrum Edukacji Zawodowej im. Baczyńskiego w Lublinie

Przedsiębiorstwa zaproszone do Inicjatywy Klastrowej T-Matic, Grupa Computer Plus Sp. z o.o. MTC sp. z o.o. P.U.A. ASTWA sp. z o.o. PHU Dorado, Dorota Maciejska GRUPA KONSULTACYJNA M. Masalski EPIX Elżbieta Puławska-Breś Europejskie Centrum Kształcenia „Eureka” „PARTNER” Podlaskie Stowarzyszenie Właścicielek Firm EUREKA HR Szkolenia i Doradztwo Beata Grygorczuk

Cele Inicjatywy Klastrowej Celem strategicznym działań w ramach Inicjatywy Klastrowej jest: powołanie Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej, mającego na celu wspieranie przedsiębiorczości i rynku pracy, przyczyniającego się do rozwoju społeczno - gospodarczego Polski Wschodniej, poprzez szeroki udział sektora edukacji zawodowej, jako regionalnej i ponadregionalnej szansy województw wschodnich, w szczególności podlaskiego i lubelskiego; stworzenie nieformalnej i formalnej sieci współpracy na rzecz wspierania edukacji na potrzeby rynku pracy, podniesienie jakości i atrakcyjności kształcenia ustawicznego.

Cele Inicjatywy Klastrowej Celem dodatkowym jest promocja działań klasteringowych oraz wzmocnienie wizerunku województw podlaskiego i lubelskiego, jako regionów posiadających wyjątkową ofertę edukacyjną, związaną z bazą naukowo-badawczą, ilością i jakością ośrodków szkoleniowych, szkół zawodowych i centrów zawodowych, uczelni wyższych oraz promocja województw w tej sferze.

Wschodni Klaster Edukacji Zawodowej Misją „Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej” będzie wspieranie rozwoju szeroko rozumianego sektora edukacji zawodowej na potrzeby rynku pracy, jako regionalnej i ponadregionalnej szansy województw wschodnich, głównie podlaskiego i lubelskiego, poprzez stworzenie formalnej sieci współpracy, obejmującej: samorząd terytorialny, przedsiębiorstwa i ich organizacje, uczelnie wyższe, szkoły zawodowe i centra zawodowe, dostawców i odbiorców technologii, jednostki naukowo-badawcze, instytucje otoczenia biznesu, działające na rzecz tego sektora.

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: inicjowanie i zacieśnianie współpracy szkół i pracodawców z władzami regionalnymi w celu wypracowywania nowoczesnych programów nauczania; monitoring rynku pracy (badania regionalne i ponadregionalne) na cele powiązania kierunków kształcenia zawodowego z konkretnymi potrzebami pracodawców. Korzyści dla władz regionalnych: Dostęp do jednolitej i zawsze aktualnej informacji na temat kierunków kształcenia zawodowego w regionach. Monitorowanie kierunków i poziomu kształcenia. Wpływ na poziom bezrobocia w regionach. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Benchmarking regionalny i ponadregionalny szkół i uczelni. Możliwość bieżącego dopasowywania kierunków kształcenia do wymogów rynku pracy. Lepsze dopasowanie oferty szkół wyższych do potencjału absolwentów szkół zawodowych. Korzyści dla przedsiębiorców: Bieżący wgląd w ofertę szkoleniową regionu podlaskiego i lubelskiego. Wpływ na planowanie zatrudnienia w zakładach pracy (przegląd kwalifikacji na regionalnych rynkach pracy) oraz na tworzenie nowych kierunków kształcenia. Umożliwienie firmom szkoleniowym planowania kursów uzupełniających w stosunku do oferty szkół/uczelni.

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: promowanie i upowszechnianie kształcenia na kierunkach deficytowych. Badania kierunków/zawodów deficytowych. Korzyści dla władz regionalnych: Zmniejszenie zagrożenia bezrobociem wśród absolwentów szkół zawodowych i uczelni dzięki kształceniu na potrzeby zawodów deficytowych, pożądanych na rynku pracy. Zmniejszenie migracji edukacyjnej i zarobkowej. Promocja regionów. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Posiadanie w ofercie szkoleniowej aktualnych i interesujących dla mieszkańców wszystkich regionów Polski programów szkoleniowych, zapewniających absolwentom zdobycie pracy. Podniesienie atrakcyjności Podlasia i Lubelszczyzny jako bazy szkoleniowej dla kraju i przyciągnięcie studentów z innych regionów kraju/Europy. Korzyści dla przedsiębiorców: Zapewniony dopływ pracowników posiadających pożądane, często deficytowe kwalifikacje. Niższe koszty rekrutacji, selekcji i kształcenia w zakładach pracy.

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: badania predyspozycji edukacyjnych i zawodowych uczniów oraz osób dorosłych w kontekście potrzeb rynku pracy. Korzyści dla władz regionalnych: Uzyskanie szerokiej informacji na temat predyspozycji edukacyjnych i zawodowych w regionie. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Monitoring predyspozycji edukacyjnych i zawodowych kandydatów i osób szkolonych na różnych poziomach kształcenia. Tworzenie pod tym kątem programów i oferty szkoleniowej. Korzyści dla przedsiębiorców: Zapewniony dopływ pracowników posiadających pożądane, często deficytowe predyspozycje zawodowe i edukacyjne (edukacja w środowisku pracy). Niższe koszty fluktuacji i kształcenia w zakładach pracy.

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: umożliwienie Uczestnikom Inicjatywy Klastrowej nawiązywania wspólnych relacji prowadzących do współpracy oraz umożliwianie poszerzania inicjatywnej grupy klastrowej Korzyści dla władz regionalnych: Lepsza współpraca międzyregionalna. Wspólne opracowanie strategii promocji regionów. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Lepsza współpraca na linii szkoły zawodowe – centra zawodowe – uczelnie wyższe – niepubliczne jednostki szkoleniowe. Korzyści dla przedsiębiorców: Lepsza współpraca na linii edukacja – przedsiębiorcy. Lepsza współpraca na linii edukacja publiczna – edukacja niepubliczna (grupa przedsiębiorców związana z edukacją).

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: wspólne pozyskiwanie kapitału, w tym dotacji z UE. Korzyści dla władz regionalnych: Wsparcie budżetów regionalnych. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Możliwość korzystania z unijnych programów operacyjnych, adresowanych do klastrów związanych z edukacją. Przerzucenie zadań związanych z tworzeniem i obsługą wniosków na Koordynatora. Realny wpływ na kształt i cele wniosków. Korzyści dla przedsiębiorców:

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: pełne wykorzystanie zasobów szkół, ośrodków akademickich i jednostek naukowych w edukacji, przemyśle i biznesie. Realizacja wspólnych projektów edukacyjnych i oświatowych, badawczo-rozwojowych i promocyjnych. Korzyści dla władz regionalnych: Wzrost konkurencyjności regionów Podlaskiego i Lubelskiego. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Kształcenie na potrzeby konkretnych problemów badawczo-rozwojowych; działalność patentowa. Wykorzystanie zasobów w kontekście form szkolnych i pozaszkolnych. Korzyści dla przedsiębiorców: Udział w kształceniu kandydatów do pracy już na etapie nauki. Wkład w działalność B&R.

Przykładowe zadania i wynikające z nich dla Uczestników korzyści Zadanie: stwarzanie przestrzeni do rozwoju nowych innowacyjnych przedsiębiorstw, wspieranych w szczególności przez uczniów, studentów i pracowników naukowych Korzyści dla władz regionalnych: Wzrost konkurencyjności regionów Podlaskiego i Lubelskiego. Wpływ na wysokość stopy bezrobocia dzięki pomocy w tworzeniu nowych, innowacyjnych firm przez absolwentów szkół i uczelni wyższych. Korzyści dla uczelni, szkół i centrów zawodowych: Praktyka zawodowa już na etapie nauki, inkubowanie innowacyjnych przedsięwzięć absolwentów, promocja kierunków kształcenia związanych z przedsiębiorczością. Korzyści dla przedsiębiorców: Udział w kształceniu kandydatów do pracy już na etapie nauki. Pełne wykorzystanie zasobów szkół, ośrodków akademickich i jednostek naukowych w przemyśle i biznesie.

Proponowane działania: 1. Powołanie Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej w formie wymaganej przez prawo. 2. Konferencja inaugurująca działalność Wschodniego Klastra Edukacji Zawodowej. 3. Przeprowadzenie regionalnych badań - przykładowa lista: Badanie praktycznej nauki zawodu na Podlasiu – rzeczywistość a potrzeby Badanie warunków edukacyjnych na potrzeby rynku pracy Podlasia Podlaski rynek pracy a rynki ościenne Monitoring ofert pracy na Podlasiu Powiaty Podlasia – zróżnicowanie potrzeb i oferty edukacyjnej Badanie losów absolwentów Badanie pracodawców wybranych branż Podlasia Badania predyspozycji zawodowych uczniów w kontekście potrzeb rynku pracy (MAPP3, JTI, inne).

Proponowane działania: 4. Utworzenie wspólnej platformy internetowej, dostępnej dla Uczestników Inicjatywy Klastrowej. 5. Konferencje i seminaria tematycznie związane z celami Inicjatywy Klastrowej. 6. Wizyty studyjne. 7. Współpraca z partnerami wspierającymi z regionu, kraju i zagranicy (z firmami szkoleniowymi, badawczymi, edukacyjnymi). 8. Ciągła współpraca pomiędzy organizacjami szkolnymi, studenckimi oraz studenckimi kołami naukowymi, a pracodawcami w regionie. inne?

i zapraszam do dyskusji Dziękuję za uwagę i zapraszam do dyskusji