Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Poznawanie metody projektu
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Założenia PROJEKTU
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Idea oceniania kształtującego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
System edukacji w Polsce
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Odznaki Jakości eTwinning
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Przykłady dobrych praktyk
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.

Rola raportów semestralnych. Rola raportów semestralnych. I. Ocena efektywności wdrażanych programów nauczania? Zajęcia są efektywne, jeżeli: - aktywizują uczestników, angażują do uczenia się, - zaciekawiają ich, uczniowie tworzą, współpracują, - uczą się poprzez działanie, …. II. Zajęcia są skuteczne, czyli wpływają na przyrost wiedzy i umiejętności. Wynik testu na zakończenie – wynik testu na starcie >0 Przyrost wiedzy im większy tym lepiej! Pomiar umiejętności na zakończenie – na starcie>0 Przyrost umiejętności (uczenia się, współpracy, kreatywności)

Rola raportów semestralnych. Rola raportów semestralnych. 1.Informacja o tym jak przebiega wdrożenie. 2.Jakie są formy pracy stosowane podczas zajęć? 3.Jakie umiejętności nabywają i doskonalą uczniowie? 4.Jak uczniowie i nauczyciele oceniają efektywność wdrażanych programów nauczania? 5.Co podczas realizacji zajęć się sprawdza, a co nie? 6.Co i w jakim zakresie wymaga modyfikacji? 7. Z jakim zaangażowaniem pracują uczniowie? 8. Czy realizowane zajęcia są efektywne (angażują uczniów, czy są dla nich ciekawe i przydatne?) 9. Czy zajęcia są skuteczne, czyli przyrost wiedzy i umiejętności

Dylematy dotyczące przygotowania raportów. 1.Jak wspomóc nauczycieli w pisaniu raportów semestralnych? 2.W jaki sposób dokonać standaryzacji raportów dotyczących różnego typu zajęć realizowanych w trzech autorskich oraz różnorodnych programach nauczania? 3. W jakim stopniu dokonać unifikacji raportów dotyczących realizacji wdrożenia innowacyjnych programów nauczania, a ile pozostawić miejsca na różnorodność?

Struktura raportu. Struktura raportu. Sprawozdanie dotyczące realizacji zajęć programu …-INFO. 1. Prowadzony przedmiot lub moduł zajęć, bo raporty są autorskie 2. Liczba godzin zrealizowanych zajęć. 3.Tematyka tych zajęć. 4. Zestawienie ocen uzyskanych przez uczniów. 4. Zestawienie ocen uzyskanych przez uczniów. 5. Ogólna ocena zajęć dokonana przez uczniów (analiza wyników ankiety). Narzędzie do wyrażenia opinii uczniów (jak napisać, skąd wybrać i jak unifikować) W projekcie użyto ankiety, który pochodzi z nowych narzędzi ewaluacji szkoły. Pozostawienie swobody dla nauczyciela: 6. Ocena efektywności i skuteczności poszczególnych tematów zajęć w tym także ocena materiałów przygotowanych do tych zajęć oraz wskazania modyfikacji i zmian. 6. Ocena efektywności i skuteczności poszczególnych tematów zajęć w tym także ocena materiałów przygotowanych do tych zajęć oraz wskazania modyfikacji i zmian. 7. Inne spostrzeżenia nauczyciela dotyczące zachowania i pracy uczniów, nabywania kompetencji społecznych i kreatywności podczas zajęć.

Adaptacja ankiety Twój dzień. Adaptacja ankiety Twój dzień. Mój dzień – ankieta dla kl.5 Odpowiedz, proszę, na kilka pytań na temat Twojego DZISIEJSZEGO DNIA w szkole. Odpowiedzi udzielone przez Ciebie i Twoje koleżanki i kolegów pomogą zobaczyć szkołę oczami uczniów. Ankieta jest anonimowa. Pokaz oryginalnego narzędzia, stosowanego w ewaluacji zewnętrznej od IX 2013 r. oraz Pokaz narzędzia zaadaptowanego.

. Co można odczytać z raportów. Realizacja programu zajęć: Liczba godzin realizacji Liczba godzin realizacji Np.. Przedmiot muzyka informatyka wych. fizyczne Ilość godzin Zrealizowane tematy zajęć Zrealizowane tematy zajęć Oceny uzyskane przez uczniów oraz frekwencja uczniów na zajęciach. 1

. Co można odczytać z raportów. Informacje o efektywności zajęć: Czy uczniowie wiedzieli jakie były cele lekcji? Jak często uczniowie byli zaciekawieni zajęciami? Jak często uczniowie pracowali w grupach i parach? Jak często byli zaangażowani i w jaki sposób? Które zajęcia najbardziej się uczniom podobały? Jakie tematy zajęć interesowały uczniów najbardziej? Czy przygotowane skrypty i materiały są dla uczniów przydatne? 1

. Co można odczytać z raportów. Analiza testu wiedzy na starcie: Pozwala nauczycielom zwrócić szczególną uwagę, na te zagadnienia, gdzie uczniowie nie wiedzą nic, lub tylko nieliczni udzielają poprawnych odpowiedzi. Właściwy pomiar skuteczności przyrostu wiedzy odbędzie się na zakończenie realizacji zajęć! Należy pamiętać, że jest to kluczowy wskaźnik efektywności programu: Przyrost wiedzy i umiejętności u co najmniej 80% uczestników zajęć! Kolejny wskaźnik to przyrost wiedzy i umiejętności dotyczących nauczania interdyscyplinarnego i innowacyjnego u 100%nauczycieli wdrażających programy 1

. Co można odczytać z raportów. CO możemy zrobić, aby nasze programy były jeszcze lepsze, czyli wnioski i rekomendacje dotyczące: a)formuły realizacji zajęć i ich układu godzinowego, b)tematyki programu i poszczególnych zajęć, c)efektywności stosowanych form pracy na lekcjach, d)materiałów dydaktycznych, skryptów i poradnika, e)……

. Co można odczytać z raportów. Jakich informacji nam samym w raporcie zabrakło, Co zrobić, aby pojawiły się w raportach na koniec roku? O co jeszcze i w jaki sposób zapytać? Czy i w jakim stopniu raporty są nam pomocne w doskonaleniu naszych programów i produktów z nim związanych?

Nowy nadzór 12EmocjeEmocjeOptymizmOptymizm Pesymizm Czas trwania projektu REALIZACJA PROJEKTU dostarczy nam REALIZACJA PROJEKTU dostarczy nam Sceptycyzm Czy warto? Zwątpienie Gdzie te rezultaty? Są pierwsze rezultaty To zabiera sporo czasu Entuzjazm Warto! To działa!! Euforia Rewelacja! SUKCES!! Czarna godzina projektu Kłopoty organizacyjne