- wdrożenie rozwiązań społeczeństwa informacyjnego w Gminie Gryfino -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Biuletyny Informacji Publicznej we Wrotach Małopolski jako wstęp do elektronicznego województwa Kraków, 2 kwietnia 2004 r.
Pracownia Komputerowa                                                                                               
przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Warszawa, 19 lutego 2007 r. Agnieszka Suska-Buława
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim część II.
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
PRODUKTY Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych Dział Promocji
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
PODSUMOWANIE PROJEKTU: Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Powiecie Głogowskim w oparciu o założenia Regionalnej Strategii Innowacji.
Projekt nr Z/2.32/I/1.5/365/05/U/6/09 pn.: E - urząd – przyjazna administracja w Urzędzie Miejskim w Stargardzie Szczecińskim współfinansowany p przez.
Myślenie sieciowe Technologie komunikacji i informacji (ICT) jako narzędzie zarządzania gminą i powiatem Konferencja Polskie gminy w nowoczesnej Europie.
POWIAT WO Ł OWSKI Zamek Piastowski – Siedziba Starostwa Powiatowego KONTAKT: tel.: (4871) tel.: (4871) fax.: (4871)
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Szpital Specjalistyczny im. J. K. Łukowicza w Chojnicach
Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka DOTACJE NA INNOWACJE.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
„E-usługi dla mieszkańców powiatu mińskiego”
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa. Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
LEŚNE CENTRUM INFORMACJI - PLATFORMA INFORMACYJNA MONITORINGU ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
„Wrota Parsęty II” - usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie dorzecza Parsęty Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty Waldemar Miśko – Przewodniczący.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Zapis prezentacji:

- wdrożenie rozwiązań społeczeństwa informacyjnego w Gminie Gryfino - e – Gryfino I - wdrożenie rozwiązań społeczeństwa informacyjnego w Gminie Gryfino -

- CELE PROJEKTU - Główne cele projektu: Głównym założeniem projektu była realizacja strategii wdrożenia rozwiązań społeczeństwa informacyjnego w Gminie Gryfino. Projekt zakładał działania w zakresie koordynacji, łączenia, grupowania i przetwarzania informacji oraz tworzenia usług dostępnych elektronicznie, obejmujących lokalną społeczność. Główne cele projektu: 1. użycie technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla poprawienia efektywności pracy administracji (e-administracja), 2. rozwój e-usług publicznych spełniających potrzeby obywateli, 3. wykorzystanie nowych technologii informacyjnych dla potrzeb realizacji usług publicznych, 4. rozwój dostępu do infrastruktury komunikacji elektronicznej, w szczególności na obszarach wiejskich.

- ZAKRES PROJEKTU - Utworzenie Biura Obsługi Interesantów (BOI) Kompleksowa informatyzacja Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie Powołanie Lokalnego Operatora Społeczeństwa Informacyjnego (LOSI) Stworzenie portalu internetowego „Wrota Gryfina” Utworzenie Publicznych Punktów Dostępu do Internetu - miniTeleCentra

REALIZACJA PROJEKTU - Biuro Obsługi Interesantów - Biuro Obsługi Interesantów funkcjonuje w strukturach Wydziału Organizacyjnego. Obsługa Interesantów w siedzibie urzędu odbywa się generalnie w jednym miejscu, tj. w BOI. Interesanci nie muszą samodzielnie poszukiwać miejsca załatwienia swojej sprawy i w większości są załatwiani poprzez BOI. Tylko w części skomplikowanych spraw w celu złożenia wyjaśnień i uzyskania szczegółowych informacji koniecznym jest kontaktowanie się z pracownikiem merytorycznym. Główne zadania Biura Obsługi Interesantów: - udzielanie informacji ogólnej, - informacja o sposobie, trybie, opłatach, trybie odwoławczym załatwiania spraw przez Urząd, - przyjmowanie spraw od interesantów, które nie mogą być załatwione „od ręki”, - rejestrowanie spraw w systemie informatycznym, - wydawanie gotowych decyzji administracyjnych, postanowień, informacji, opinii składanych wcześniej przez Interesantów.

REALIZACJA PROJEKTU - Kompleksowa informatyzacja Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - Kompleksowa informatyzacja Urzędu obejmuje: zakup i wdrożenie nowego systemu informatycznego, zakup i wdrożenie systemu mapowego GIS na potrzeby inwestycji, promocji, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, zarządzania kryzysowego, zakup elektronicznego obiegu dokumentów oraz modernizacja Biuletynu Informacji Publicznej (BIP), zakup i modernizację sprzętu komputerowego, zakup stacji roboczych z oprogramowaniem, zakup serwerów, zakup drukarek i drukarko-kopiarek sieciowych, rozbudowa UPS’a centralnego, przeniesienie danych z obecnie eksploatowanych systemów dziedzinowych do systemu zintegrowanego, szkolenie użytkowników, zakup i wdrożenie oprogramowania narzędziowego, zakup i wdrożenie poczty e-mail, zakup oprogramowania biurowego, zakup i wdrożenie systemu backupu, zakup i wdrożenie systemu antywirusowego, zakup i wdrożenie systemu do zarządzania siecią i komputerami użytkowników, rozbudowa miejskiej strony o funkcję elektronicznego wnoszenia spraw, przygotowanie i uruchomienie Biura Obsługi Interesantów, zakup i instalacja kiosku multimedialnego.

REALIZACJA PROJEKTU - Kompleksowa informatyzacja Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - pierwszy etap zamówień Wymiana stanowisk komputerowych (zakup 85 jednostek wspartych systemami operacyjnymi Microsoft XP Pro) Zakup 8 notebook-ów Zakup Firewall-a sprzętowego Zakup SWITCH-y Zakup oprogramowania biurowego Microsoft Office na wszystkie nowe stanowiska Zakup systemu antywirusowego Zakup 6 urządzeń wielofunkcyjnych sieciowych (skanery, drukarki sieciowe, kopiarki, fax) Wycofany sprzęt wykorzystany został do wyposażenia miniTeleCentrów W ramach projektu wyremontowano pomieszczenia i zakupiono meble do miniTeleCentrów, wykonano infrastrukturę sieciową.

REALIZACJA PROJEKTU - Kompleksowa informatyzacja Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - drugi etap zamówień Zakup nowoczesnej platformy serwerowej Zakup i wdrożenie nowych systemów zadaniowych m.in. RATUSZ - system wspomagania przedsiębiorczości Migracja danych z dotychczasowo eksploatowanych systemów Wdrożenie systemu mapowego GIS opartego o bazę Oracle Wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów, e-podpisu + HSM Zakup i konfiguracja serwerów WWW i systemu CMS

REALIZACJA PROJEKTU RATUSZ – Struktura pakietu

REALIZACJA PROJEKTU - Lokalny Operator Społeczeństwa Informacyjnego (LOSI) - główne zadania Integracja informacji i usług elektronicznych Koordynacja działań oraz inicjacja nowych inicjatyw i usług Prowadzenie portalu miejskiego „Wrota Gryfina” Organizacja spójnego systemu zarządzania informacją lokalną (zbieranie, przetwarzanie oraz udostępnianie informacji) promowaniem i szkoleniami z zakresu społeczeństwa informacyjnego. LOSI pełni także funkcję Publicznego Dostępu do Internetu analogiczną do typowej kawiarenki internetowej w zakresie korzystania z Internetu przez mieszkańców oraz będzie realizował dodatkowe zadania związane z tworzeniem, aktualizacją i zarządzaniem zasobem informacyjnym „Wrót Gryfina”.

REALIZACJA PROJEKTU - Stworzenie portalu internetowego „Wrota Gryfina”- Powstanie i prowadzenie portalu „Wrota Gryfina”, który będzie centralnym systemem informacyjnym, udostępniającym treści w postaci cyfrowej i dostarczającym usługi elektroniczne. Poza typową dla portalu regionalnego strukturą uruchomione zostaną następujące serwisy tematyczne: | serwis gospodarczy, internetowa baza danych firm, internetowa baza ofert inwestycyjnych, internetowa baza ofert turystycznych, Biuletyn Informacji Publicznej

REALIZACJA PROJEKTU - Utworzenie Publicznych Punktów Dostępu do Internetu - miniTeleCentra - Projekt zakładał powstanie miniTeleCentrów w każdej szkole w oparciu o pracownie w poszczególnych placówkach publicznych – szkoły podstawowe w: Chwarstnicy, Gardnie, Radziszewie, Żabnicy, SP nr 1, 2, 4 w Gryfinie oraz Gimnazjum w Gryfinie. Pracownie szkolne zostały doposażone w sprzęt komputerowy, oprogramowanie biurowe, antywirusowe, narzędziowe oraz w sztywne łącza szerokopasmowe dostępu do Internetu. MiniTeleCentra ściśle współpracują z Lokalnym Operatorem Społeczeństwa Informacyjnego oraz współredagują serwisy w ramach „Wrót Gryfina”.

- całkowita wartość projektu wynosi 2.325.090,16 PLN - 100% Wartość projektu z podziałem na koszty całkowite, wkład własny, kwota dofinansowania ze ZPORR 1.5 oraz koszty niekwalifikowane w ujęciu kwotowym i procentowym - całkowita wartość projektu wynosi 2.325.090,16 PLN - 100% - koszty kwalifikowane 1.937.100,00 PLN - 83% - koszty niekwalifikowane 387.990,16 PLN - 17% - dofinansowanie z EFRR 1.452.800,00 PLN – 75% kosztów kwalifikowanych.

Realizacja poszczególnych zadań projektu realizacja własna Urząd Miasta i Gminy w Gryfinie Menadżer Projektu Wojewódzki Ośrodek Informatyki - Terenowy Bank Danych

Członkowie zespołu pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, biorący udział w realizacji projektu e-Gryfino

Trudności jakie pojawiły się w trakcie realizacji projektu Techniczne – pojawiły się trudności w zagwarantowaniu szerokopasmowego dostępu do Internetu w miniTeleCentrach zlokalizowanych na terenach wiejskich. Centrale telekomunikacyjne będące w posiadaniu monopolisty TP S.A. nie były przystosowane do świadczenia usługi szerokopasmowych. Rozwiązaniem było zastosowanie bezprzewodowego łącza szerokopasmowego w trzech placówkach wiejskich. Organizacyjne – w trakcie realizacji projektu zrezygnowały z pracy dwie osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie i rozliczanie projektów unijnych, w tym projektu „e - Gryfino”. Mała wiedza pracowników o funduszach unijnych (zarządzanie, projektowanie) oraz niewystarczająca liczba szkoleń tematycznych. Sprawozdawczość – złożoność procedur wchodzących w skład sprawozdawczości dotyczącej realizacji projektu. Przetargi – w trakcie realizacji projektu nastąpiła nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych; protesty, które wydłużały terminy realizacji zamówienia.

Podsumowanie Projekt „e - Gryfino”, którego realizacja zakończyła się w pierwszym półroczu 2007 r. został zrealizowany zgodnie z założeniami. Od rozpoczęcia naboru wniosków do zakończenia realizacji I etapu minęły 3 lata. Przygotowana została cała infrastruktura informatyczna niezbędna do udostępnienia e-usług. Udostępnione PIAP-y w miniTeleCentrach świadczą nieodpłatnie usługi dostępu do Internetu. Obecnie 9 miniTeleCentrów zlokalizowanych na terenie całej gminy dysponuje ok. 45 stanowiskami komputerowymi. Infrastruktura sprzętowa przygotowana jest do kolejnego etapu projektu „e - Gryfino” w ramach którego przewidywana jest pełna integracja systemów finansowo - księgowych funkcjonujących w Urzędzie Miasta i Gminy w Gryfinie, Ośrodku Pomocy Społecznej oraz Zakładzie Ekonomiczno – Administracyjnym Szkół oraz fizyczne ich umiejscowienie na serwerach Urzędu. Zakończony sukcesem I etap projektu „e - Gryfino I – wdrożenie rozwiązań społeczeństwa informacyjnego w Gminie Gryfino” jest wprowadzeniem do realizacji przez Gminę Gryfino kolejnego – drugiego etapu projektu.