Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ."— Zapis prezentacji:

1 e - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ

2 ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE STRATEGICZNE DORADZTWO
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE TELEKOMUNIKACJA STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE BIZNES ELEKTRONICZNY

3 ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE STRATEGICZNE DORADZTWO
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE TELEKOMUNIKACJA dostawa, instalacja, uruchomienie i serwis urządzeń sieciowych i komputerowych dostawa, instalacja i uruchomienie systemów pamięci masowych projektowanie i administrację sieciami rozległymi konsultacja i wsparcie techniczne oprogramowanie systemowe i specjalistyczne STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE BIZNES ELEKTRONICZNY

4 STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI INFORMATYKA TELEKOMUNIKACJA STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE organizacja spraw formalno-prawnych systemy łączności standardu TETRA realizacja systemów telekomunikacyjnych BIZNES ELEKTRONICZNY

5 STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI Texel świadczy usługi polegające na przejęciu całej funkcji bądź grupy funkcji biznesowych realizowanych przez naszych klientów, wraz z pełną odpowiedzialnością za przejęte procesy i przeniesieniem ciężaru inwestycyjnego. Zakres przejmowanych funkcji jest wyjątkowo szeroki: od zarządzania relacjami z klientami, przez obsługę administracyjną, finansową, do zarządzania przepływem środków produkcji. INFORMATYKA TELEKOMUNIKACJA STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE BIZNES ELEKTRONICZNY

6 STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE
ZAKRES DZIAŁALNOŚCI Texel dostarcza usługi doradcze i integracyjne związane z wykorzystaniem w działalności organizacji i przedsiębiorstw rozwiązań technologicznych tworzących gospodarkę elektroniczną. Systemy klasy ERP, eliminacja tradycyjnego obiegu dokumentów i zastąpienia go elektronicznym systemem obiegu i archiwizacji, redukcja czasu przepływu informacji, dokumentów i transakcji INFORMATYKA TELEKOMUNIKACJA STRATEGICZNE DORADZTWO BIZNESOWE BIZNES ELEKTRONICZNY

7 DOCELOWE RELACJE URZĄD - SPOŁECZEŃSTWO SPOŁECZEŃSTWO URZĄD
wniosek URZĘDNIK OBYWATEL URZĘDNIK URZĘDNIK URZĘDNIK Informacja o załatwieniu sprawy (w postaci pisemnej, elektronicznej, telefonicznie, SMS...) SIP BIP Możliwość śledzenia stanu sprawy przez obywatela

8 SPRAWNY URZĄD Powiatowe Centrum IT URZĄD Wymagania petenta:
Środki finansowe przeznaczone na działalność urzędu Oddzielenie działalności merytorycznej urzędu od jego spraw eksploatacyjnych Powiatowe Centrum IT Zapewnia pełną obsługę techniczną urzędu w zakresie teleinformatyki (spełnia wszystkie wymagania urzędu w sposób optymalny ekonomicznie) Urząd ma zdefiniowane wymagania co do parametrów i funkcjonalności systemu wspomagającego jego pracę - np. duża szybkość i sprawność dostępu do dokumentów (aby petent nie był zmuszony do niecierpliwienia się w kolejce). Koszty zadowolenia interesantów = koszty eksploatacji urzędu URZĄD Wymagania petenta: 1) szybko 2) sprawnie 3) kompetentnie 4) tanio USŁUGI NA RYNEK DOSTAWCY USŁUG DOSTAWCA SYSTEMU

9 JAKIE SĄ KOSZTY DZIAŁALNOŚCI
POWIATU? KOSZTY = suma kosztów ponoszonych przez: 1. Urząd Starosty 2. Jednostki podległe Starostwu (szpitale, szkoły przedsiębiorstwa komunalne...) 3. Gminy wraz z podległymi im jednostkami (szkoły, przedszkola...) CZY MOGĄ BYĆ NIŻSZE? 1. Występuje powtarzanie się systemów, funkcji, urządzeń w różnych jednostkach 2. Nigdy nie są one w pełni wykorzystane 3. Dzielenie zasobów między kilka jednostek obniża koszty jednostkowe Przykłady z życia: małe firmy nie kupują drogich kserokopiarek, korzystają z biura rachunkowego, telefony, sprzątanie, taksówki, agencje ochrony...

10 TANIA ADMINISTRACJA POWIATOWE CENTRUM IT
URZĄD STAROSTY POWIATOWE CENTRUM IT Koszt inwestycji: (x)x PLN Jednostki podległe Starostwu (szpitale, szkoły, przedsiębiorstwa komunalne...) GMINA I GMINA II GMINA n WSPÓŁUŻYTKOWANIE SYSTEMÓW, URZĄDZEŃ, DZIELENIE SIĘ KOSZTAMI POPRZEZ POWIATOWE CENTRUM IT

11 TRUDNE PYTANIA Obniżenie sumarycznych kosztów działalności bieżącej wymaga wcześniejszej dużej inwestycji w Powiatowe Centrum IT Starosta/samorząd nie ma wystarczającego budżetu Gdzie znaleźć Inwestora/Sponsora? Jak wykorzystać środki unijne?

12 JAKI i KTO ma interes w inwestycji w Powiatowe Centrum IT ?
Kwoty płacone dla Powiatowego Centrum IT przez każdą jednostkę (starostwo, gminę, szpital...) muszą być mniejsze od dotychczasowych kosztów bieżącej obsługi działalności tej jednostki. Sprawą wewnętrzną Powiatowego Centrum IT jest jego efektywność finansowa (źródła finansowania, infrastruktura, jej rodzaj, koszty, dostawcy...) Brak w Starostwie problemów związanych z przetargami publicznymi, inwestycjami, utrzymaniem infrastruktury. Koncentracja wyłącznie na działalności merytorycznej. Stabilność finansowa w długim okresie czasu.

13 Dochody z Powiatowego Centrum IT jako część dochodów własnych
Budżet Starostwa Dochody ) Dochody własne 2) Dotacje celowe 3) Subwencja ogólna Wydatki ) ) ) zakup usług w P.C. IT 4) 5) Dochody z Powiatowego Centrum IT jako część dochodów własnych

14 JAK NAJTANIEJ ZAPEWNIĆ SPRAWNOŚĆ URZĘDU?
SPRAWNY i TANI w utrzymaniu Urząd ZADOWOLENI OBYWATELE SUKCES WYBORCZY JAK OSIĄGNĄĆ SUKCES? JAK NAJTANIEJ ZAPEWNIĆ SPRAWNOŚĆ URZĘDU?


Pobierz ppt "E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google