Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi przez szkołę - 18 lutego
PORZĄDEK NARADY 1.Powitanie i przedstawienie celu narady. 2.Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6-letnich do realizacji obowiązku szkolnego /omówienie prezentacji MEN/. 3.Rekrutacja do publicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, szkół i placówek /zmiany w systemie oświaty, omówienie prezentacji MEN/. 4.Mamo, Tato – szkoła Twojego Sześciolatka /omówienie prezentacji MEN/. 5.Komunikaty
Promowanie obniżenia wieku szkolnego 1. III edycja konkursu Mam 6 lat. 2. Udział dyrektorów szkół podstawowych w spotkaniach z rodzicami organizowanymi na terenie przedszkoli. 3. Informacje umieszczane na stronach internetowych szkół podstawo- wych oraz przedszkoli. 4. Upowszechnianie informacji (strony internetowe, tablice ogłoszeń, spotkania z rodzicami, dni otwarte szkół) 5. Inne ciekawe inicjatywy szkół w tym zakresie
Działania dyrektorów przedszkoli w zakresie obniżenia wieku szkolnego 1. Spotkania z rodzicami dzieci 6 i 7 letnich, które rozpoczną naukę w szkole 1 września 2014 r. (luty/marzec 2014 r. – przesłanie informacji do Delegatury o terminie spotkania i ewentualnych innych działaniach we współpracy ze szkołą podstawową). Udział w spotkaniu dyrektora szkoły podstawowej. 2. Przekazanie pełnych informacji o zmianach w prawie oświatowym, dotyczących obniżenia wieku szkolnego, radom pedagogicznym oraz rodzicom. Uwaga: o terminach spotkań z rodzicami dyrektorzy przesyłają do 24 lutego br. na adres
3. Do 28 lutego 2014 roku : Przeprowadzenie szkoleń rad pedagogicznych w oparciu o materiały szkoleniowe przekazane przez MEN. Przeprowadzenie spotkań z rodzicami dzieci 6 i 7 letnich, które rozpoczną naukę w szkole 1 września 2014 r. w celu przedstawienia prezentacji Mamo, Tato – szkoła Twojego Sześciolatka oraz przekazanie informacji o planowanych terminach spotkań i ewentualnych innych działaniach we współpracy ze szkołą podstawową.
Dziękujemy za uwagę.