Możliwości finansowania sportu w pespektywie finansowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Perspektywa Finansowa
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Związek Powiatów Polskich
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Henryk Szych Dyrektor Biura Planowania Przestrzennego w Lublinie Chełm, 26 czerwca 2012 r.
Wsparcie rodzin w Małopolsce Wybrane działania RPO na lata
Plan Odnowy Miejscowości
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ MIEJSCE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ W PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
Włocławski Obszar funkcjonalny
Rozwój Kierowany przez Społeczność Lokalną. Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) Instrument RLKS propozycją Komisji Europejskiej na nowy.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Toruń, 18 lutego 2016 r.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Harmonogram prac nad RPO WD DziałanieTermin I projekt RPO WD października 2013 r. Konsultacje społeczne28 października - 2 grudnia 2013 r.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
PAKIET DLA ŚREDNICH MIAST – MOŻLIWOŚCI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Zapis prezentacji:

Możliwości finansowania sportu w pespektywie finansowej 2014-2020 Joanna Żukowska-Easton Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwo Sportu i Turystyki „Sport w Nowych Wieloletnich Ramach Finansowych” Gdańsk, 11 kwietnia 2014 r.

Perspektywa finansowa 2014-2020: podstawowe źródła finansowania Programy Operacyjne Regionalne Programy Operacyjne programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej Polityka Spójności Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” (PO Ryby) Wspólna Polityka Rolna Erasmus+ Europejskie Programy Tematyczne

Polityka spójności 2014-2020: struktura dokumentów Umowa Partnerstwa PO Inteligentny Rozwój PO Polska Cyfrowa, PO Infrastruktura i Środowisko PO Wiedza, Edukacja, Rozwój PO Polska Wschodnia PO Pomoc Techniczna Programy Operacyjne 16 województw Regionalne Programy Operacyjne Umowa Partnerstwa jest dokumentem określającym kierunki interwencji w latach 2014-2020 trzech polityk unijnych w Polsce – Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej oraz Wspólnej Polityki Rybołówstwa. Dokument powstał został przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 8 stycznia 2014 roku. Odpowiednikiem Umowy Partnerstwa w okresie programowania 2007-2013 są Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia na lata 2007-2013. Podstawą dla treści Umowy Partnerstwa były zapisy unijnych i krajowych dokumentów. Umowa Partnerstwa wskazuje kluczowe wyzwania rozwojowe kraju, sformułowane w oparciu o analizę potrzeb rozwojowych i potencjałów terytorialnych. Przedstawia też cele i priorytety interwencji w ujęciu tematycznym i terytorialnym oraz zarys systemu finansowania i wdrażania. Dokument stanowi punkt odniesienia do określania szczegółowej zawartości programów operacyjnych.

Polityka spójności 2014-2020: formalny status dokumentów Akceptacja Komisji Europejskiej Akceptacja RM / Zarządu Województw Uzgodnienia, konsultacje społeczne, uwagi MIiR Proces zatwierdzania RPO miał zostać zakończony do 10 kwietnia 2014 r., po czym powinny były zostać przekazane do negocjacji z Komisją Europejską, podobnie jak pozostałe dokumenty (UP, PO). Proces negocjacji z KE może potrwać kilka miesięcy, ale nie należy się spodziewać istotnych zmian w zapisach. Umowa Partnerstwa oraz krajowe Programy Operacyjne już wcześniej zostały przekazane do KE.

Umowa Partnerstwa 11 Celów tematycznych (CT)  Priorytety Inwestycyjne (PI) Podział tematyczny (sektorowy) Obszary strategicznej Interwencji (OSI) Polska Wschodnia, Miasta wojewódzkie i ich obszary funkcjonalne, Miasta i dzielnice miast wymagające rewitalizacji, Obszary wiejskie, w szczególności o najniższym poziomie dostępu mieszkańców do dóbr i usług warunkujących możliwości rozwojowe, Obszary przygraniczne  Zintergrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT), Rozwój kierowany przez Lokalną Społeczność (RKLS) Podział terytorialny W Umowie Partnerstwa zapisano 11 celów tematycznych (dalej: CT): 1. Wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji, 2. Zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych, 3. Wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, sektora rolnego oraz sektora rybołówstwa i akwakultury, 4. Wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną we wszystkich sektorach, 5. Promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem, 6. Zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania zasobami, 7. Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej, 8. Promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników, 9. Promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją, 10. Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie, 11. Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych instytucji publicznych i zainteresowanych stron oraz sprawności administracji publicznej.   Zakres poszczególnych CT bywa zaskakujący, np. rozwój transportu rowerowego jest zawarty w CT 4 (gospodarka niskoemisyjna), a nie CT 7 (transport zrównoważony). Równie istotne są terytorialne OSI – poszczególne RPO dedykują tym obszarom (problemowym, funkcjonalnym obszarom miejskim) odrębne osie priorytetowe; realizacja zadań na tych obszarach będzie faworyzowana.

Umowa Partnerstwa a sport Perspektywa finansowa 2014-2020 znacząco różni się od perspektywy finansowe 2007-2013. Celem polityki spójności 2014-2020 będzie przede wszystkim wypracowywanie przewag konkurencyjnych, finansowanie działań stymulujących rozwój i wzrost gospodarczy; niższy priorytet będą miały działania „wyrównawcze”, np. uzupełniające luki infrastrukturalne lub takie, które nie są katalizatorami rozwoju (np. aquaparki). Zapisy umowy partnerstwa w żadnym CT nie przewidują możliwości współfinansowania zadań/inwestycji stricte sportowych, natomiast kilkukrotnie pojawia się możliwość wspólfinansowania infrastruktury rekreacyjnej. Zawsze jednak musi ona być częścią szerszego, kompleksowego projektu. Nie będzie możliwości finansowania dużych inwestycji infrastruktury sportowej – stadionów, hal sportowych, aquaparków. Przykładów podobnych inwestycji, które dostały dofinansowanie w latach 2007-2013 jest wiele, m.in. Atlas Arena w Łodzi (RPO Łódzkie; 285 mln zł, UE: 85,4 mln zł), centrum sportowo-rekreacyjne w Zielonej Górze (RPO Lubuskie; 150,8 mln zł; UE: 31,3 mln zł), hala sportowo-widowiskowa w Bielsku-Białej (RPO Śląskie; 77,4 mln zł; UE: 29,7 mln zł), „Regionalne Centrum Sportu” w Kołobrzegu (RPO Zachodniopomorskie; 24,1 mln zł; UE: 7,7 mln zł), kompleks sportowo-rekreacyjny w Parczewie (RPO Lubelskie; 12,6 mln zł; UE: 10 mln zł).

Umowa Partnerstwa a sport (2) „Działania dotyczące przedszkoli będą miały charakter pomocniczy, jako że ich wyposażenie nie stanowi priorytetu w ramach działań ukierunkowanych na ten poziom edukacji. Podobnie wymiar wspierający będą miały działania wzmacniające sprawność fizyczną uczniów, m.in. poprzez uzupełnienie luk w zakresie niezbędnej infrastruktury w placówkach edukacyjnych.” „Dla zachowania i odbudowy dziedzictwa kulturowego, przyrodniczego wsi i krajobrazów wiejskich, w ramach EFRROW wspierana będzie odbudowa i poprawa stanu dziedzictwa kulturowego wsi oraz rozwój i poprawa infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarach wiejskich.” „W zakres rewitalizacji przestrzennej wchodzą zadania dotyczące optymalizacji gospodarowania przestrzenią i zasobami środowiskowymi, głównie poprzez nadanie priorytetu inwestycjom typu brownfield, zamiast greenfield, głęboką przebudowę i adaptację zdegradowanych obiektów do pełnienia nowych funkcji, np. kulturalnych, rekreacyjnych, społecznych, gospodarczych oraz rekultywację terenów zdegradowanych na cele przyrodnicze.” Podsumowując, w Umowie Partnerstwa znalazły się zapisy dotyczące: działań na rzecz wzmacniania sprawności fizycznej uczniów, m.in. poprzez uzupełnienie luk w zakresie niezbędnej infrastruktury w placówkach edukacyjnych (w ramach CT 10); rewitalizacji terenów oraz obiektów zdegradowanych i adaptacji ich do pełnienia nowych funkcji, w tym rekreacyjnych, a także rekultywacji terenów zdegradowanych na cele przyrodnicze oraz rozwoju terenów zielonych z zachowaniem możliwości aktywnego korzystania z nich przez mieszkańców, np. jako tereny zielone z funkcjami rekreacyjnymi (w ramach CT 4, 6 lub 9); poprawny infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarach wiejskich (w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich).

Sport jako element kompleksowych projektów Sport (Rekreacja) Edukacja, infrastruktura przyszkolna, zajęcia sportowe Rewitalizacja, tereny zielone Transport przyjazny środowisku (rowerowy) Aktywność fizyczna, zdrowie Włączenie społeczne, integracja Turystyka, infrastruktura turystyczna

Rekreacja w Programach Operacyjnych – Infrastruktura rekreacyjna Poddziałanie (pkt. 7.8.3) / inicjatywa LEADER PROW Inwestycje w tworzenie, ulepszanie lub rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji i kultury oraz powiązanej infrastruktury Inicjatywa LEADER (priorytet 6): „rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury: turystycznej, rekreacyjnej lub kulturalnej” w ramach celu szczegółowego 6B: „wspieranie lokalnego rozwoju na obszarach wiejskich” Niskoemisyjny transport miejski PI 4.5. (7.3.) Budowa ścieżek rowerowych, parkingów bike&ride, udogodnień systemowych dla ruchu rowerowego i pieszego; instrumenty terytorialne skierowane do miast Ochrona bioróżnorodności PI 6.4. Infrastruktura turystyczno-rekreacyjna na terenach zielonych, rozwój i promocja szlaków turystycznych PI 9.1 (9.7.) Zgodnie z przyjętą linią demarkacyjną, priorytety inwestycyjne dające możliwość finansowania projektów związanych z rekreacją będą realizowane w większości w Regionalnych Programach Operacyjnych. Wszystkie 16 RPO różnią się od siebie, dlatego wsparcie przewidziane w jednym województwie może być niedostępne w innym. Przedstawię kilka Priorytetów Inwestycyjnych, na które warto zwrócić szczególną uwagę w kontekście poszukiwania możliwości współfinansowania inwestycji związanych z rekreacją. Każdy RPO ma odrębną strukturę – podział na osie priorytetowe, natomiast każda oś musi być powiązana z konkretnymi PI. Ponadto, dla obszarów wiejskich istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie z PROW. Infrastruktura zdrowotna i społeczna Infrastruktura społeczna (w tym ew. rekreacyjna) na terenach problemowych Kształtowanie prozdrowotnego stylu życia

Rekreacja w Programach Operacyjnych – Rewitalizacja Rekultywacja, zmniejszenie zanieczyszczeń PI 6.5. „adaptacja, przebudowa i remonty na cele gospodarcze jak i turystyczne, rekreacyjne, kulturalne i sportowe zdegradowanej infrastruktury pozostałej po tradycyjnej działalności przemysłowej” Rewitalizacja PI 9.2. Kompleksowe działania rewitalizacyjne; możliwość zmiany funkcji terenu na rekreacyjna PI 9.4. (9.9.) Zgodnie z przyjętą linią demarkacyjną, priorytety inwestycyjne dające możliwość finansowania projektów związanych z rekreacją będą realizowane w większości w Regionalnych Programach Operacyjnych. Wszystkie 16 RPO różnią się od siebie, dlatego wsparcie przewidziane w jednym województwie może być niedostępne w innym. Przedstawię kilka Priorytetów Inwestycyjnych, na które warto zwrócić szczególną uwagę w kontekście poszukiwania możliwości współfinansowania inwestycji związanych z rekreacją. Ponadto, dla obszarów wiejskich istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie z PROW. Aktywizacja osób wykluczonych społecznie Projekty społeczne skierowane do osób wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym; działania na terenach problemowych

Rekreacja w Programach Operacyjnych – Zdrowie / Edukacja Aktywne i zdrowe starzenie się PI 8.10. „programy edukacji zdrowotnej ukierunkowane w szczególności na wspieranie aktywności zawodowej, promowanie zdrowego trybu życia” „opracowanie i wdrożenie programów zwalczania otyłości u osób dorosłych” „szkolenia z zakresu edukacji zdrowotnej prowadzące do rozwoju postaw prozdrowotnych i prośrodowiskowych” „dofinansowanie aktywnego spedzania wolnego czasu pracowników” Powszechna edukacja wysokiej jakości PI 10.1. Programy stypendialne dla wyróżniających się uczniów (w tym za osiągnięcia sportowe) PI 10.4. Zgodnie z przyjętą linią demarkacyjną, priorytety inwestycyjne dające możliwość finansowania projektów związanych z rekreacją będą realizowane w większości w Regionalnych Programach Operacyjnych. Wszystkie 16 RPO różnią się od siebie, dlatego wsparcie przewidziane w jednym województwie może być niedostępne w innym. Przedstawię kilka Priorytetów Inwestycyjnych, na które warto zwrócić szczególną uwagę w kontekście poszukiwania możliwości współfinansowania inwestycji związanych z rekreacją. Ponadto, dla obszarów wiejskich istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie z PROW. Infrastruktura edukacyjna Przyszkolna infrastruktura rekreacyjna na terenach problemowych oraz o najniższym dostępie do infrastruktury

Erasmus+ podstawowe informacje Pierwszy raz w historii UE będzie wspierała działania na rzecz sportu Do tej pory – brak bezpośredniego dofinansowania „miękkich” projektów sportowych Nowy przedmiot wsparcia UE Administracją Programu zajmować się będzie Agencja Wykonawcza KE – EACEA (Educational, Audiovisual and Culture Executive Agency) Wnioski i wiążące zapytania należy kierować bezpośrednio do Brukseli Program centralny Rolą Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) oraz MSiT jest promocja i informowanie o Programie Promocja – FRSE i MSiT

Erasmus+ zakres wsparcia Walka z transnarodowymi zagrożeniami dla sportu, takimi jak: doping, ustawianie wyników zawodów sportowych, agresja, rasizm i nietolerancja Promocja oraz wspieranie dobrego zarządzania w sporcie i kariery dwutorowej sportowców Promocja wolontariatu sportowego, włączenia społecznego, wyrównywania szans i aktywności fizycznej pozytywnie wpływające na zdrowie poprzez wzrost udziału w sporcie Priorytety Współpraca partnerska w dziedzinie sportu – min. 5 partnerów z krajów UE/kandydujących do UE/EFTA Niekomercyjne europejskie imprezy sportowe – imprezy w tym samym czasie w 12 krajów lub uczestnicy z 12 krajów UE/kandydujących do UE/EFTA Międzynarodowa współpraca partnerska Instytucje publiczne Organizacje pozarządowe Wnioskodawcy

Erasmus+ ramy finansowo-organizacyjne 266 mln euro w okresie 2014-2020 2014 r.: 19,3 mln euro Budżet 500 tys. euro (współpraca partnerska) 2 mln euro (niekomercyjne imprezy sportowe) Udział dofinansowania: max. 80% wartości projektu Maksymalne dofinansowanie 26 czerwca (współpraca partnerska) 26 czerwca (niekomercyjne imprezy sportowe) Terminy składania wniosków (2014 r.)

Erasmus+ Polska w dotychczasowych projektach Instytut Studiów Wschodnich (PA 2012) Lider Gmina Drzonków Ministerstwo Sportu i Turystyki AWF Gdańsk AWF Poznań Olimpiady Specjalne Polska Instytut Sportu Komisja do Zwalczania Dopingu w Sporcie Polski Związek Bilardowy Miasto Stołeczne Warszawa Miasto Kraków KIME Training & Promotion Center Partnerzy

Erasmus+ korzyści z realizacji projektów Wymiana dobrych praktyk Uczenie się od bardziej doświadczonych Tworzenie sieci współpracy Pozyskanie know-how Impuls do dalszego rozwoju organizacji Poszerzanie horyzontów Po co aplikować?

Dziękuję za uwagę Joanna Żukowska-Easton Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii i Współpracy Międzynarodowej Ministerstwo Sportu i Turystyki joanna.zukowska-easton@msit.gov.pl, tel.: (22) 24 43 102 „Sport w Nowych Wieloletnich Ramach Finansowych” Gdańsk, 11 kwietnia 2014 r.