Marek Litwin, Warszawa r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
FUNDUSZE UE Warszawa, maj 2008.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka spójności na lata
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
WPROWADZENIE DO SYSTEMU TACHOGRAFÓW CYFROWYCH
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Konferencja współfinansowana ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego Konferencja.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Mikroinstalacje i małe instalacje wykorzystujące odnawialne źródła energii w świetle znowelizowanego Prawa energetycznego Michał Siembab – Dyrektor Generalny.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Perspektywa finansowa :
O KLASTRZE. O KLASTRZE Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
PARP w nowej perspektywie finansowej
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Programowanie perspektywy finansowej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
„Żywiecka Energia Przyszłości”
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Paczków dnia r..
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zapis prezentacji:

www.itsklaster.pl Marek Litwin, Warszawa 14.01.2014 r. Założenia funkcjonowania Klastra ITS www.itsklaster.pl

„Odpowiedź na problemy zatłoczenia nie może być ograniczona do tradycyjnych metod, takich jak, między innymi, rozbudowa istniejącej infrastruktury transportu drogowego. Innowacja odegra główną rolę w znalezieniu odpowiednich rozwiązań dla Unii“ *Dyrektywa 2010/40/UE z dnia 7.07.2010 ws. Ram wdrażania ITS www.itsklaster.pl

Inteligentne Systemy Transportowe (ITS) systemy wykorzystujące technologie informacyjne i komunikacyjne w obszarze transportu drogowego, obejmującym infrastrukturę, pojazdy i jego użytkowników, a także w obszarach zarządzania ruchem i zarządzania mobilnością, oraz do interfejsów z innymi rodzajami transportu (…) w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników w obszarze transportu drogowego, efektywności i wygody ich przemieszczania się, a także ułatwiania lub wspierania operacji transportowych i przewozowych Ustawa z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych www.itsklaster.pl

www.itsklaster.pl ITS Klaster Budowa kompetencji poprzez inwestowanie w innowację Podnoszenie kompetencji przedsiębiorstw Kształcenie kadr po stronie sektora prywatnego i publicznego Wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku www.itsklaster.pl

www.itsklaster.pl Struktura Stowarzyszenie klastrowe Klaster - instytucje partnerskie związane umową klastrową Ścisła współpraca z ITS Polska www.itsklaster.pl

CZŁONKOWIE INSTYTUCJONALNI ITS POLSKA Treść www.itsklaster.pl

www.itsklaster.pl Podzespoły Transport Drogowy Transport Kolejowy Transport Lotniczy Transport Wodny Ruch Aglomeracyjny Zespół poszukiwania środków Zespół ds. standaryzacji Zespół ds. ochrona praw intelektualnych Zespół ds. promocji i marketingu www.itsklaster.pl

Cele Promowanie rozwiązań prowadzących do wzrostu innowacyjności i konkurencyjności transportu Propagowanie nowoczesnej infrastruktury Dążenie do pełnej integracji poszczególnych środków transportu www.itsklaster.pl

Rozwią-zania modelo-we Krajowe Centrum Kompetencji ITS Standary-zacja Interope-racyjność Modelowe wdrożenia KCK ITS Szkolenia Integracja Rozwią-zania modelo-we Nowe technolo-gie Wirtualne miasto Promocja www.itsklaster.pl

www.itsklaster.pl Dziękuję za uwagę Marek Litwin, Warszawa 14.01.2014 r. www.itsklaster.pl