„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
Advertisements

Oligopol – konkurencja i współpraca
Materiały dydaktyczne Wprowadzenie do makroekonomii Podstawowe pojęcia
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
T.Szumlicz, konferencja RzU: Ochrona konsumentów ...
Typologia podmiotów gospodarki turystycznej
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Witam Państwa na wykładzie z podstaw polityki gospodarczej, :)…
Podstawy wyboru strategii marketingowej
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Rynki konkurencji niedoskonałej
Rynkowy mechanizm popytu i podaży
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Seminaria magisterskie Studia stacjonarne II stopnia
Dochody budżetu państwa
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Konkurencja niedoskonała
Finanse Zbigniew Kuryłek
Wprowadzenie do mikroekonomii
Giełda papierów wartościowych.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Gospodarka rynkowa.
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Podstawowe podmioty w gospodarce rynkowej
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Produkt Krajowy Brutto PKB:
Produkt przedsiębiorstwa
KONKURENCJA NIEDOSKONAŁA: konkurencja monopolistyczna, oligopol
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Systemy ekonomiczne; Gospodarka CENTRALNIE PLANOWANA.
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Architektura współczesnego systemu finansowego
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
UNIWERSYTET WARSZAWSKI Systemy finansowe gospodarki
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wymiana i jej formy w świecie starożytnym
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Zarządzanie międzynarodowe
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”

MIKROOTOCZENIE: Mikrootoczenie - to ogół podmiotów, które poprzez powiązania transakcyjne i oddziaływania konkurencyjne wpływają bezpośrednio lub pośrednio na stan i działalność gospodarczą przedsiębiorstwa

GŁÓWNE ELEMENTY MIROOTOCZENIA: SPOŁECZNOŚCI KONKURENCJA DOSTAWCY POŚREDNICY NABYWCY (KLIENCI) INSTYTUCJE FINANSOWE

SPOŁECZNOŚCI I INSTYTUCJE LOKALNE : Na otoczenie marketingowe firmy składają się różnego rodzaju podmioty rynku, które wykazują zainteresowanie organizacją lub mają wpływ na jej zdolność do osiągania celów należą do nich między innymi SPOŁECZNOŚCI I INSTYTUCJE LOKALNE

KONKURENCJA (RELACJE Z KONKURENCJĄ) : FORMA NEUTRALNA OBEJMUJĄCA PODZIAŁ RYNKÓW I WPŁYWÓW FORMA KONKURENCJI POPRZEZ REALIZACJĘ „FAIR PLAY” FORMA ALIANSÓW I POROZUMIEŃ FORMA WALKI KONKURENCYJNEJ (Z WYKORZYSTANIEM WYWIADU GOSPODARCZEGO BĄDŹ PODGLĄDANIA

Uwarunkowania poziomu natężenia kunkurencji: -podmiotowa struktura rynku, -stan barier wejścia na rynek, -faza rozwoju; cele konkurowania, -stabilność konkurencyjnej równowagi, -przeciętny poziom zdolności konkurowania

DOSTAWCY: to przedsiębiorstwa, które sprzedają firmie dobra i usługi potrzebne dla jej dalszego funkcjonowania i rozwoju

POŚREDNICY: Firmy które kupują produkty i usługi od wytwórców, które później sprzedają nabywcą.

NABYWCY: Rozróżniamy sześć typów rynków nabywców: Rynki konsumenckie - składają się z osób i gospodarstw domowych nabywających dobra i usługi do własnej konsumpcji. Rynki pośredników sprzedaży - kupują dobra i usługi w celu odsprzedania ich z zyskiem. Rynki międzynarodowe - składają się z nabywców w innych państwach: konsumentów, producentów, pośredników i rządów. Rynki instytucjonalne - są to szkoły, szpitale, domy opieki, więzienia i inne instytucje zapewniające dobra i usługi dla osób będących pod ich opieką. Rynki przedsiębiorstw - zakupują dobra i usługi do dalszego przetworzenia lub do wykorzystania w procesie produkcji. Rynki rządowe - są tworzone przez agencje rządowe zakupujące dobra i usługi, aby wytwarzać usługi publiczne lub dokonywać transferu dóbr i usług do tych, którzy ich potrzebują.

INSTYTUCJE FINANSOWE: Instytucje Finansowe - to podmioty gospodarcze zajmujące się pośrednictwem finansowym, pomocniczą działalnością finansową i ubezpieczeniową Zaliczamy do nich: -banki -przedsiębiorstwa maklerskie -firmy leasingowe -kantory wymiany walut -giełdy papierów wartościowych -instytucje ubezpieczeniowe

BIBLIOGRAFIA: „Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym” Janusz Sarnowski, Edward Kirejczyk Warszawa Alma Mer Wyższa Szkoła Ekonomiczna 2007 „Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej” Andrzej Rapacz, Wrocław Akademia Ekonomiczna 2001

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ: BESTER RAFAŁ GAJDA MATEUSZ KANIA MONIKA LASKA EDYTA SZPYRKA STANISŁAW