SEGMENTACJA RYNKU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

Istota i przesłanki badań marketingowych
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
badania rynku turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
P O P Y T , P O D A Ż.
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Internauci w grupach wiekowych
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Rynek usług medycznych
Sztuka sprzedawania.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Technik Organizacji Reklamy
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do segmentacji rynku
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Afektywne podejście do lojalności
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Publiczne prawo konkurencji
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

SEGMENTACJA RYNKU

Segmentacja rynku : Istota segmentacji : podział rynku na grupy konsumentów, które różnią się między sobą oczekiwaniami klientów względem produktu sposobem zakupu lub innymi kryteriami. Istota segmentacji : to działanie na rzecz określonej grupy nabywców, stwarzanie szans i możliwości lepszego dostosowania danego produktu do wymagań konsumenta

Cele segmentacji : analiza struktury rynku Pozycjonowanie produktu

Zalety segmentacji: dostosowanie produktów do potrzeb nabywców, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i konkurencyjności danych towarów na rynku, dotarcie do tych konsumentów, których preferencje są uwzględniane przy kształtowaniu produktu, efektywniejsze wydatkowanie środków finansowych przeznaczanych na pro-mocję sprzedaży przez dobór instrumentów promocji w stosunku do określonych i znanych adresatów, szybkie zauważanie zmian na rynku dzięki ciągłym obserwacjom jego części, wcześniejsze przygotowanie się do tych zmian, dokładniejsze określanie czasu nasilania kampanii promocyjnej.

Cechami prawidłowo wyodrębnionego segmentu są: mierzalność rozległość dostępność

Kryteria segmentacji Kryteria segmentacji opisujące (deskryptywne) Kryteria segmentacji behawiorystyczne

KRYTERIA OPISUJĄCE CECHY NABYWCÓW

Kryteria geograficzne: miejsce zamieszkania, np. miasto, przedmieście, wieś klimat typografia wielkość miasta (liczba mieszkańców) gleba ustrój polityczny Kryteria ekonomiczne: zawód dochód na osobę dochód gospodarstwa domowego źródła dochodów majątek

Kryteria demograficzne: Kryteria społeczne : klasa społeczna grupa odniesienia styl życia stadium życia rodzinnego Kryteria demograficzne: wiek płeć wyznanie wykształcenie stan cywilny zdrowie

KRYTERIA OPISUJĄCE CECHY PRODUKTÓW Związane z wzorcami konsumpcji Dotyczące warunków zakupu Związane z korzyściami produktu

KRYTERIA CHARAKTERYZUJĄCE WZORCE ZAKUPÓW: Sprowadzają się do wyodrębnienia jednorodnych grup nabywców na podstawie motywów zakupu.  • Podział nabywców na podstawie kryterium lojalności wobec firmy  • Podział nabywców na podstawie kryterium częstotliwości zakupów  Użytkowników dzieli się na "systematycznych", "przeciętnych" i "doraźnych"  • Podział nabywców na podstawie kryterium opartym na prostych metodach zbierania informacji Odróżnia się grupy zainteresowane głównie niskimi cenami od grup zwracających uwagę na wysoką jakość produktu i obsługi. 

Procedura segmentacji rynku Wyróżniamy trzy etapy badań segmentacji rynku : etap badań etap analizy etap profilowania

WYBÓR RYNKÓW DOCELOWYCH RYNEK DOCELOWY MARKETING NIEZRÓZNICOWANY (MASOWY) MARKETING SELEKTYWNY NICHE MARKETING POZYCJONOWANIE PRODUKTU

Segmentacja rynku turystycznego Jedynym źródłem dochodów przedsiębiorstwa turystycznego jest satysfakcja klienta Istnieje pięć przyczyn, dla których przedsiębiorstwo turystyczne powinno dokonywać segmentacji rynku Nie każdy segment prawidłowo rozpoznamy przynosi nam korzyści. Musi spełniać następujące warunki Zanim przystąpi się do segmentacji rynku, należy pamiętać o dwóch

Proces segmentacji składa się z trzech etapów: 1. Sporządzenia mapy uczestników rynku 2. Badań kwestionariuszowych 3. Podziału rynku produktu na segmenty na podstawie wyników badań kwestionariuszowych