Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Advertisements

ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Procedury egzamin gimnazjalny
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Informacja o sposobie dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Indywidualne nauczanie
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania w roku szk
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
INFORMACJE DLA RODZICÓW
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Zapis prezentacji:

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października 2011r. Przygotowanie do organizacji egzaminu gimnazjalnego w 2012 r.

Zapoznanie z wynikami egzaminu przeprowadzonego w 2011r. Zapoznanie z formami przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012 Przekazanie informacji i materiałów do przygotowania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012 Cel:

1.Egzamin gimnazjalny w 2011 roku – wyniki, problemy, pytania. 2.Egzamin gimnazjalny w roku Przypomnienie nowych uregulowań prawnych. 4.Aktualne procedury obowiązujące w roku szkolnym 2011/2012. Program konferencji:

aktualizacja danych szkoły zebranie dokumentów w sprawie koniecznych dostosowań zgłoszenie uczniów do egzaminu (Hermes) weryfikacja danych uczniów w serwisie dyrektora szkoły składanie wniosków o zwolnienia z egzaminu gimnazjalnego 5. Przygotowanie do organizacji egzaminu w 2012r.

6. Harmonogram prac w szkole 7. Sposoby dostosowań warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi od roku szkolnego 2011/2012

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. egzamin gimnazjalny obejmuje wymagania ustalone w podstawie programowej kształcenia ogólnego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części humanistycznej – wiadomości i umiejętności z zakresu języka polskiego oraz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie matematyczno – przyrodniczej - wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki oraz z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii z języka obcego nowożytnego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Część pierwsza i część druga egzaminu gimnazjalnego trwają po 150 minut Część trzecia egzaminu na poziomie podstawowym trwa 60 minut, część trzecia na poziomie rozszerzonym trwa również 60 minut. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Część trzecia egzaminu na poziomie podstawowym jest obowiązkowa dla wszystkich uczniów (wymagania na poziomie III.0.) Część trzecia na poziomie rozszerzonym obowiązkowa dla wszystkich uczniów, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka obowiązkowego na podbudowie wymagań dla II etapu edukacyjnego (w tej części - wymagania na poziomie III.1.) – mogą do niej przystąpić uczniowie, którzy w gimnazjum nie kontynuowali nauki wybranego języka obowiązkowego na podbudowie wymagań określonych dla szkoły podstawowej Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, posiadający orzeczenie do kształcenia specjalnego, którzy w gimnazjum kontynuowali naukę języka obowiązkowego na podbudowie wymagań dla II etapu edukacyjnego są zwolnieni z obowiązku przystąpienia do części trzeciej egzaminu gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym – mogą do niej przystąpić na wniosek rodziców Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Rodzice ucznia składają dyrektorowi pisemną deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń będzie zdawał część trzecią egzaminu gimnazjalnego - w deklaracji należy podać informację o zamiarze przystąpienia do części trzeciej na poziomie rozszerzonym ucznia, który nie ma takiego obowiązku Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Zmiany od 1 września 2011r. Wyniki egzaminu gimnazjalnego są wyrażane w skali procentowej i skali centylowej dla zadań z zakresu 1)języka polskiego 2)historii i wiedzy o społeczeństwie 3)matematyki 4)przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki, chemii 5)języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym 6)języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym, jeżeli uczeń przystępował do części trzeciej na poziomie rozszerzonym Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

24 kwietnia 2012r. część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część humanistyczna z zakresu języka polskiego ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 10.45, czas trwania 90 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 45 minut

25 kwietnia 2012r. część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część matematyczno-przyrodnicza z zakresu matematyki ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 10.45, czas trwania 90 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 45 minut

26 kwietnia 2012r. część z języka obcego na poziomie podstawowym ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część z języka obcego na poziomie rozszerzonym ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 10.45, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 30 minut

Zmiany od 2018r. Wyniki egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego w części rozszerzonej brane pod uwagę w rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2018/2019 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

należy przesłać do OKE również w przypadku, gdy dane są kompletne i poprawne Wydruk z danymi szkoły – do 15 października 2011r.

do 15 października 2011r. Zebranie dokumentacji uprawnień do dostosowania warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu lub egzaminu –

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

Dostosowanie, na podstawie wskazań rady pedagogicznej, warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów (słuchaczy), posiadających:

opinię w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w nauce, wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną, w czasie, gdy uczeń uczęszczał do szkoły podstawowej lub gimnazjum

opinię w sprawie przystąpienia do sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego w warunkach dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w nauce, wydana przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną

orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania

zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia w przypadku ucznia chorego lub niesprawnego czasowo

pozytywną opinię rady pedagogicznej w sprawie w sprawie przystąpienia do sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego w warunkach dostosowanych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia, który w roku szkolnym, w którym przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, był objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuacji kryzysowej lub traumatycznej

Dostosowanie, na podstawie wskazań rady pedagogicznej, warunków i formy przeprowadzania egzaminu ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z dnia 31 sierpnia 2011 r. w sprawie sposobu dostosowania warunków i formy przeprowadzania w roku szkolnym 2011/2012 sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego do potrzeb uczniów (słuchaczy) ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym Zmiany w sposobach dostosowywania warunków i formy przeprowadzania sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego

do końca listopada 2011r. Zgłoszenie uczniów do egzaminu w roku szkolnym 2011/2012

Zweryfikowane listy z danymi uczniów opatrzone pieczątkami i podpisem dyrektora przesłać do OKE do 16 stycznia 2012r. Weryfikowanie danych uczniów w internetowym serwisie informacyjnym dyrektora szkoły 2 – 9 stycznia 2012r.

gimnazjalny/organizacja Rozpatrywanie wniosków od stycznia 2012 Zwolnienia ze sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ