KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Advertisements

Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
System ewaluacji NPR i NSRO
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Program wsparcia działań proinnowacyjnych w przemyśle okrętowym w Strategii Rozwoju Regionu i innych dokumentach planowania strategicznego Województwa.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Park Naukowo Technologiczny w Świerku Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
Uniwersytet Medyczny im
Polska w Programach Ramowych UE
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Polityka transportowa
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
1 BADANIA NAUKOWE I PRACE ROZWOJOWE W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI A REKOMENDACJE SPBN gen. broni w st. spocz. dr Lech KONOPKA Dyrektor Departamentu Zwierzchnictwa.
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Programowanie perspektywy finansowej
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
D ORADZTWO B IZNESOWE Kilka uwag o kształtowaniu projektów wspieranych przez UE Jan Friedberg, Dyrektor, Zespół Projektów Infrastrukturalnych.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Technik transportu drogowego
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Warunki wstępne (ex ante) stan
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
SEKCJA DIAGNOSTÓW.
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Komitet Transportu PAN a innowacyjność w transporcie Przewodniczący Komitetu Transportu PAN Prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch Warszawa, 14 stycznia 2014 r.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Komitet Transportu Polskiej Akademii Nauk jest jednym z 21Komitetów Naukowych działających przy IV Wydziale Nauk Technicznych PAN. Komitety Naukowe w swej działalności skupiają się na: upowszechnianiu nauki poprzez organizowanie oraz współorganizowanie konferencji i sesji naukowych, publikowaniu prac naukowych w czasopismach i seriach wydawniczych Komitetów, w przypadku Komitetu Transportu PAN jest to kwartalnik wydawany w języku angielskim „Archives of Transport”. Prowadzeniu działalności doradczej, w ramach której przygotowywane są ekspertyzy i opinie naukowe.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK System transportowy w Polsce to zbiór współdziałających ze sobą gałęzi transportu w ramach określonych regulacji prawnych, ekonomicznych, finansowych, technicznych, socjalnych i eksploatacyjnych, z silnym uwarunkowaniem otoczenia Unii Europejskiej.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Transport, jest sektorem strategicznym, od którego będzie zależał sukces całej gospodarki narodowej. Zgodnie z obecną strategią UE w transporcie priorytet stanowi otwarcie rynków nie tylko dla przewozów międzynarodowych towarów, ale także dla międzynarodowych przewozów pasażerskich. Realizując powyższą strategię należy stwarzać warunki dla świadczenia konkurencyjnych usług przewozowych, których głównymi atrybutami są: 1. Interoperacyjność, pozwalająca uzyskać efekt synergii kolei europejskiej, 2. Intermodalność, umożliwiająca przedstawienie zintegrowanej oferty dla klienta.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Realizacja zadań programu badań naukowych w transporcie w latach 2007-2013, została podzielona na siedem priorytetowych zadań badawczych: A. Priorytet 1: Narzędzia planowania strategicznego i polityki transportowej. B. Priorytet 2. Budowa i utrzymanie infrastruktury transportowej. C. Priorytet 3. Zrównoważenie gałęziowe. D. Priorytet 4. Rozwiązania proekologiczne w transporcie. E. Priorytet 5. Zrównoważony transport miejski. F. Priorytet 6. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. G. Priorytet 7. Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Potencjał naukowo-badawczy i dydaktyczny w dziedzinie transportu w Polsce jest dobrze przygotowany do działań innowacyjnych i współpracy na rzecz rozwoju transportu. Dostrzegane jest zainteresowanie współpracą wielu ośrodków naukowych i badawczych krajowych i zagranicznych i dotychczas mniej związanych z dyscypliną transport. Tendencja ta wynika ze zwiększania nakładów finansowych na rozwój i modernizację transportu.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Potencjał naukowy skupiony w Komitecie Transportu PAN to: - ponad 500 osób z tytułami profesorów, doktorów habilitowanych, doktorów, - 425 osób jest pracownikami naukowymi w dziedzinie nauk technicznych, - 130 osób posiada tytuł profesora lub doktora habilitowanego. W obecnej kadencji na lata 2012- 2016 Komitet Transportu PAN liczy 33członków.

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Prace badawczo rozwojowe i wdrożeniowe prowadzone są między innymi przez: - Instytut Kolejnictwa w Warszawie - Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie - Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu - Instytut Lotnictwa w Warszawie - Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie - Instytut Morski w Gdańsku - Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor” w Poznaniu - Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie - Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie - Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu w Warszawie - Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych „BOSMAL” w Bielsku-Białej

KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK Komitet Transportu PAN, zrzeszający wybitnych przedstawicieli polskiej nauki zajmujących się wszystkimi aspektami transportu, postuluje w zakresie polityki transportowej podjęcie działani, które zapewnią zrównoważony rozwój tego obszaru w długim okresie. Sądzimy, że jednym z niezbędnych czynników osiągnięcia tego celu jest wykorzystanie potencjału intelektualnego środowisk naukowych reprezentowanych przez Komitet Transportu PAN.

Prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch Dziękuję za uwagę Prof. dr hab. inż. Janusz Dyduch