egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Monitorowanie osiągnięć uczniów Przygotowanie uczniów do sprawdzianu/
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Przedstawiamy analizę wyników, uzyskanych przez uczniów klas III, podczas przeprowadzonego w szkole sprawdzianu gimnazjalnego w roku szkolny 2009/2010.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
1 Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 IM. JÓZEFA WYBICKIEGO W ZĄBKOWICACH ŚLASKICH.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Egzamin gimnazjalny 2012 Analiza wyników
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministersto Edukacji Narodowej Jak się zmieniały podstawy? Konferencje w Żerkowie (27-28 listopada 2008 r.)
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4 Podsumowanie wyników egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA Pojęcie EWD wywodzi się z ekonomii, gdzie - w pewnym uproszczeniu - wartość dodana to tyle co, przyrost wartości dóbr w wyniku danego procesu produkcyjnego. Analogicznie edukacyjną wartość dodaną można zdefiniować jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku danego procesu edukacyjnego. Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA      Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 177.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA      Wskaźniki obliczone na podstawie wyników egzaminacyjnych z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych uwzględniona w analizie: 177.

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD W ROZBICIU NA POSZCZEGÓLNE OKRESY CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Wskaźniki z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych: 177. Wskaźniki z lat 2007-2009. Liczba wyników egzaminacyjnych: 183. Wskaźniki z lat 2006-2008. Liczba wyników egzaminacyjnych: 201.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Wskaźniki z lat 2008-2010. Liczba wyników egzaminacyjnych: 177.      Wskaźniki z lat 2007-2009. Liczba wyników egzaminacyjnych: 183. Wskaźniki z lat 2006-2008. Liczba wyników egzaminacyjnych: 201.

PRZEDZIAŁY UFNOŚCI Przedział ufności to przedział liczbowy, który z określonym z góry prawdopodobieństwem (najczęściej bliskim jedności), będzie zawierał nieznaną, prawdziwą wartość szacowanego parametru z populacji generalnej. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

ROZKŁAD RESZT W metodzie EWD reszta to różnica między realnym wynikiem ucznia na egzaminie gimnazjalnym a wartością oczekiwaną obliczoną na podstawie wyniku na sprawdzianie i wartości zmiennych kontrolnych - płci i dysleksji. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

ROZKŁAD STANINOWY Staniny to umowne przedziały na jakie dzielimy dużą populację. Staniny służą do porównywania wyników w ramach konkretnego badania.

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

PORÓWNANIE EWD WSZYSTKICH KNUROWSKICH GIMNAZJÓW CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA MG3 MG4 MG2 MG1

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA MG4 MG1 MG2 MG3

WSKAŹNIK ŁATWOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 W MIEJSKIM GIMNAZJUM NR 4 Łatwość zestawu zadań wyrażana jest za pomocą wskaźnika łatwości (p). Jest on stosunkiem sumy punktów uzyskanych za rozwiązanie zadań do liczby punktów możliwych do uzyskania. Wskaźnik łatwości przyjmuje wartości z przedziału 0-1.

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA SZKOŁY, GMINY, POWIATU ORAZ WOJEWÓDZTWA

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA WSZYSTKICH KLAS III

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA WSZYSTKICH KLAS III WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCYCH STANDARDÓW EGZAMINACYJNYCH CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI

ŚREDNIA PUNKTÓW Z POSZCEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO

 MOCNE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA podawanie okoliczności postępowania bohatera odczytania przenośnego sensu wyrażenia salomonowy wyrok wskazywanie cechy osobowości bohatera rozpoznawanie zasad postępowania postaci  określanie zasadniczej myśli tekstu podawanie motywu postępowania bohatera wyjaśnianie trafności podjętej przez bohatera decyzji określanie reakcji uczestników zdarzenia określanie zasad funkcjonowania zakonu krzyżackiego wskazywanie motywu postępowania bohatera określanie środka wyrazu służącego wskazaniu postaci

uporządkowywanie graficznego rozprawki podawanie wyznawców religii dla których Stary Testament jest świętą księgą poprawność składniowa, leksykalna, fleksyjna i frazeologiczna formułowanie tezy adekwatnej do tematu uwzględnianie czynników podmiotowych uzasadniających tezę

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA odczytywanie informacji z wykresu słupkowego interpretowanie informacji przedstawionych w formie tekstu przetwarzanie i porównywanie informacji z diagramów kołowych określanie jaką skałą jest węgiel rozróżnianie odnawialnych i nieodnawialnych źródeł energii szacowanie współrzędnych geograficznych na podstawie mapy przetwarzanie informacji z mapy porównywanie i wnioskowanie na podstawie wykresu słupkowego odczytywanie informacji z układu okresowego wybór prawidłowego zapisu równania reakcji chemicznej podawanie wartości argumentu odczytanego z wykresu funkcji

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI stwierdzenie, czy tekst zawiera określone informacje oraz określenie głównej myśli tekstu określanie kontekstu sytuacyjnego przetwarzanie treści przedstawionych w materiale ikonograficznym i wyrażania ich w języku obcym

SŁABE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA  rozpoznanie cechy charakteru postaci wskazywanie opisu służącego potęgowaniu napięcia w tekście określanie czasu wydania dokumentu odczytanie przenośnego sensu wskazanie okoliczności mających znaczenie dla rozwoju państwa krzyżackiego wskazywanie okoliczności mających wpływ na decyzję postaci wyjaśnienie użycia w tekście trybu rozkazującego rozpoznawanie informacji o stanie duchowym bohatera wskazywanie przyczyny decyzji podjętej przez bohatera uzasadnianie własnego stanowiska oceniającego sposoby wpływania na władzę (WOS)

dobieranie struktur składniowych odpowiednich do stylu rozprawki stosowanie poprawnej ortografii stosowanie zasad interpunkcji odczytywanie przenośnego sensu wyrażenia podanie przykładów legalnego wpływania na władzę (WOS) pogrupowanie czynników sytuacyjnych przy wyborze szkoły (rozprawka) zredagowanie bezbłędnego streszczenia odczytywanie symbolu zgodnie z wymową wiersza

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA wyjaśnienie przyczyn zahamowania wzrostu roślin wyjaśnienie opisanego zjawiska interpretowanie wyników obserwacji porównywanie obwodów figur ustalanie sposobu obliczania masy brylantów i diamentu oraz wykonanie obliczeń układanie układu równań odpowiadającego opisanej sytuacji nazywanie procesów warunkujących obieg węgla w biosferze ustalanie nazwy pierwiastka na podstawie budowy jądra atomowego przewidywanie wyniku doświadczenia ustalanie sposobu obliczenia, wykonanie obliczeń i podawanie wyniku w zaokrągleniu do całości ustalanie i wykonanie obliczenia i podawanie wyniku z właściwą jednostką

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI selekcjonowanie konkretnych informacji rozpoznawanie związków pomiędzy poszczególnymi fragmentami tekstu właściwe reagowanie językowe w określonych kontekstach sytuacyjnych w celu uzyskania lub udzielenia informacji.

 WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY – CZYLI NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ !!! CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA ćwiczyć interpretację tekstu literackiego analizować i interpretować dzieła plastyczne pod kątem symboliki postaci oraz przedmiotów wskazywać funkcję środków stylistycznych w wierszu precyzować argumenty z uwzględnieniem własnego stanowiska  pracować nad poprawnością języka i stylu ćwiczyć ortografię i interpunkcję ćwiczyć odczytywanie przenośnych sensów wyrażeń określać funkcję symboli wskazywać przyczyny i skutki w wydarzeniach historycznych akcentować zjawiska społeczne i adekwatne słownictwo (WOS)

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA nieustannie ćwiczyć umiejętności określone we wszystkich standardach konsekwentnie ćwiczyć zadania wieloczynnościowe utrzymać listopadowy termin egzaminu próbnego w klasach III jak najczęstsze wykorzystywanie na zajęciach, autentycznych tekstów słuchanych i czytanych

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK NIEMIECKI kształtowanie umiejętności sprawdzanych na egzaminie od początku nauczania języka niemieckiego w gimnazjum kształcenie umiejętności rozwiązywania zadań egzaminacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań wymagających selekcjonowania informacji ćwiczenie umiejętności rozpoznawania związków między poszczególnymi częściami tekstu czytanego oraz właściwego reagowania w odpowiednich kontekstach sytuacyjnych w języku obcym jak najczęstsze wykorzystywanie na zajęciach, autentycznych tekstów słuchanych i czytanych zapoznawanie uczniów z rozmaitymi technikami pracy z tekstem – nie zawsze wystarczy zrozumieć słowa klucze – dla prawidłowego rozwiązania zadania ważne jest również zrozumienie szerszego kontekstu wprowadzenie i automatyzowanie struktur leksykalno-gramatycznych potrzebnych do efektywnej komunikacji, z którą uczniowie mają najwięcej kłopotów