Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Szkoła Współpracy.
Debata pracowników szkoły
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi WYNIKI AUTOEWALUACJI Programu Szkoły Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2012/2013 Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Papieża Jana Pawła II w Łęcznej

STANDARD I Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie.

Średnia liczba punktów STANDARD I Wymiar Średnia liczba punktów I - Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej 4,4 II - Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej 4,25 Ocena łączna 4,32

STANDARD I

Chcieliby otrzymywać więcej informacji na temat STANDARD I Chcieliby otrzymywać więcej informacji na temat Szkoły Promującej Zdrowie: Nauczyciele - 27%, Uczniowie - 57%, Rodzice - 24%, Inni pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami - 14%

STANDARD I WNIOSKI  Koncepcja SzPZ jest bardzo dobrze znana i akceptowana przez całą społeczność szkolną. Nauczyciele potwierdzają udział w szkoleniach i kursach pogłębiających ich wiedzę na temat zdrowia. Szkoła wyposażona jest w publikacje, księgozbiór oraz zasoby multimedialne o tematyce zdrowotnej. Uczniowie wiedzą, jaka jest ich rola w tworzeniu SzPZ i aktywnie uczestniczą w planowaniu i realizacji działań.

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania STANDARD I Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania   Zachęcać rodziców do aktywnego współdziałania w realizacji założonych działań. Systematycznie przypominać uczniom i rodzicom, co to jest SzPZ oraz jakie są założenia SzPZ w naszej szkole.

STANDARD II Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający uczestnictwu, partnerstwu, współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej oraz skuteczności i długofalowości działań.

Średnia liczba punktów STANDARD II Wymiar Średnia liczba punktów III - Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia 5 IV - Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 4,7 V - Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły 4,8 VI - Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia VII - Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia 4,25 VIII - Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia) 4,3 IX - Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia 4,75 Ocena łączna 4,65

STANDARD II

STANDARD II Wnioski Promocja zdrowia jest wpisana w Program Rozwoju Szkoły. Koordynator i zespół ds. promocji zdrowia są znani i akceptowani przez większość społeczności szkolnej. Szkolny zespół ściśle współpracuje z dyrekcją w sprawach dotyczących promocji zdrowia. Szkoła aktywnie współpracuje z różnymi organizacjami i innymi szkołami w zakresie promocji zdrowia.

STANDARD II Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania Motywować rodziców do aktywnego udziału w działaniach ujętych w szkolnym programie SzPZ. Zaproponować rodzicom ciekawą ofertę zajęć z zakresu promocji zdrowia. Na bieżąco diagnozować potrzeby społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia.  

STANDARD III Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności.

Średnia liczba punktów STANDARD III Wymiar Średnia liczba punktów I. POLITYKA, WARUNKI I ORGANIZACJA ŻYCIA SZKOŁY SPRZYJAJĄ EDUKACJI PROZDROWOTNEJ 4,44 II. UCZEŃ JEST AKTYWNYM UCZESTNIKIEM PROCESU REALIZACJI EDUKACJI ZDROWOTNEJ 4,03 III. SZKOŁA WSPÓŁPRACUJE ZE ŚRODOWISKIEM I WYKORZYSTUJE JEGO ZASOBY 4,12 IV. SZKOŁA PROWADZI EWALUACJĘ I WYKORZYSTUJE JEJ WYNIKI DLA PODNOSZENIA JAKOŚĆI EDUKACJI PROZDROWOTNEJ 4,19 Średnia liczba punktów łącznie: 4,2

STANDARD III

STANDARD III Wnioski: Polityka i organizacja życia szkoły sprzyja edukacji zdrowotnej. Szkoła stwarza dobre i sprzyjające warunki do prawidłowej realizacji edukacji zdrowotnej. Dyrektor wraz z nauczycielami oceniają edukację zdrowotną jako bardzo ważne zadanie szkoły. Planując pracę szkoły uwzględniają edukacje zdrowotną jako ważne zadanie powiązane z celami w zakresie wychowania i profilaktyki. W szkole jest miejsce gdzie można uzyskać informacje z zakresu edukacji zdrowotnej( biblioteka, gazetka ścienna, strona internetowa szkoły). Realizacja zadań obejmuje całą społeczność i odbywa się w atmosferze zdrowia i bezpieczeństwa.

STANDARD III Nauczyciele poszerzają swoje kompetencje poprzez konkretne działania oraz uczestniczą w szkoleniach i warsztatach. Współpracują ze sobą w prowadzeniu zajęć edukacyjnych. Stosują różnorodne metody i formy pracy- przygotowują przedstawienia, realizują projekty. Organizując zajęcia o zdrowiu nauczyciele stosują aktywizujące metody. Uczniowie są aktywni i zaangażowani. Szkoła dobrze współpracuje ze środowiskiem zewnętrznym. Zaprasza różnych specjalistów pomocnych w realizacji wybranych zadań . Wspólnie ze środowiskiem lokalnym organizuje konkursy, projekty zdrowotne. Prowadzi dodatkowe zajęcia sportowe dla nauczycieli i rodziców. Wyniki ewaluacji są przedstawiane całej społeczności i wykorzystywane do planowania i podnoszenia jakości pracy szkoły.

STANDARD III Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Uczniowie i rodzice w mniejszym stopniu wpływają na treści realizowanych zagadnień. Przepływ informacji w większości sytuacji i działań edukacyjnych odbywa się jednokierunkowo. Nauczyciele powinni bardziej skupić się na informacji zwrotnej. Pozyskać informacje, czy realizowane treści zaspokoiły potrzeby i oczekiwania uczniów. W opinii uczniów poziom atrakcyjności zajęć jest niewystarczający - należy rozszerzyć możliwość wyboru przez uczniów zadań, tematów, treści zajęć. Zachęcać uczniów do samodzielnego przygotowania materiałów ( nowości zdrowotnych, prezentacji multimedialnych, plakatów, ulotek) Oferta edukacyjna w zakresie promocji zdrowia nie jest w pełni wykorzystywana przez rodziców. Należy uatrakcyjnić zajęcia dla rodziców. Częściej stosować różne techniki umożliwiające uczniom samoocenę - prowadzić arkusze obserwacji

Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: STANDARD IV Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej.

Podskale* i badane osoby STANDARD IV Lp. Podskale* i badane osoby Średnia liczba punktów Uczniowie I. Satysfakcja ze szkoły 4,0 II. Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy 4,1 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,4 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach 3,9 V. Motywowanie do osiągania sukcesu 4,3 VI. Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena 4,6 VII. Relacje między uczniami średnia I-VII 4,19 VIII. Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stresu w szkole 3,2 IX. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów 1,9

Uczniowie

UCZNIOWIE Wnioski : Uczniowie średnio oceniają swoje podejście do nauki i zachowania na lekcjach. Uczniowie twierdzą, że są przestrzegane ich prawa. Znają reguły, których później przestrzegają i uważają są one sprawiedliwe i słuszne.

Podskale* i badane osoby STANDARD IV Lp. Podskale* i badane osoby Średnia liczba punktów Nauczyciele I. Satysfakcja z pracy w szkole 4,7 II. Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,4 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,5 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach 4,2 V. Relacje nauczyciele - nauczyciele 4,0 VI. VI. Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły średnia I-VI 4,37 VII. Poczucie przeciążenia pracą szkolną i stres w pracy 3,3 VIII. Występowanie przemocy i zachowań aspołecznych wśród uczniów 2,3

NAUCZYCIELE

NAUCZYCIELE Wnioski: Nauczyciele czują satysfakcję z pracy w swojej szkole. Nauczyciele udzielają wszechstronnego wsparcia uczniom, są dla nich życzliwi, traktują ich dobrze i sprawiedliwie.

STANDARD IV Lp. Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami I. Podskale* i badane osoby Średnia liczba punktów Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami I. Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,4 II. Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły 3,6 III. Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami IV. Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami 4,1 średnia I - IV 4,15

PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI

PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI Wnioski: Pracownicy, którzy nie są nauczycielami czują satysfakcję z pracy w szkole. Podkreślają fakt, że otrzymują wsparcie ze strony dyrekcji.

Podskale* i badane osoby STANDARD IV Lp. Podskale* i badane osoby Średnia liczba punktów Rodzice I. Satysfakcja ze szkoły dziecka 4,4 II. Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły 4,5 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli IV. Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły 3,9 V. Wsparcie dla rodziców średnia I-V 4,31 VI. Przeciążenie dziecka pracą szkolną i stres w szkole 2,0

RODZICE

RODZICE Wnioski: Rodzice mają stwarzane możliwości uczestnictwa w życiu klasy i szkoły, ale nie wszyscy z nich korzystają.

STANDARD IV Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Stworzenie pracownikom, którzy nie są nauczycielami możliwość uczestnictwa w życiu i pracy szkoły.

STANDARD V Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników.

Średnia liczba punktów STANDARD V wymiar Średnia liczba punktów I. Budynek i teren szkoły 4,5 II. Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń. 4,4 III. Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem. 3,9 IV. Meble dla uczniów i nauczycieli. 4,2 V. Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych. 4,0 VI. Warunki i organizacja zajęć ruchowych. 4,6 VII. Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów. VIII. Zabezpieczenia przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy. 4,9 Średnia liczba punktów łącznie: 4,36

STANDARD V

WNIOSKI

WNIOSKI Budynek i teren szkoły. Budynek szkoły i jego pomieszczenia są w dobrym stanie technicznym. Na każdego ucznia przypada 21.5 m² powierzchni użytkowej. W pobliżu szkoły nie występują ruchliwe trakty komunikacyjne lub inne źródła hałasu. Teren szkoły jest ogrodzony. W szkole znajduje się plac zabaw dla dzieci, boiska sportowe, teren zielony. Teren szkoły jest jej wizytówką. W okresie wakacyjnym rozpocznie się budowa miasteczka ruchu drogowego. Czynione są starania o pozyskanie środków na odnowienie elewacji zewnętrznej budynku szkoły. Szkoła posiada podjazd dla uczniów niepełnosprawnych ruchowo. Powierzchnia i wyposażenie pokoju nauczycielskiego sprzyjają zarówno pracy, jak i odpoczynkowi nauczycieli.

WNIOSKI Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń. W szkole toalety są w dobrym stanie technicznym i higienicznym. Liczba oczek ustępowych jest adekwatna do liczby uczniów. Kabiny zamykane są od wewnątrz. W toaletach dostępny jest papier toaletowy, mydło i ręczniki papierowe. Odpady i śmieci z toalet usuwane są na bieżąco. Korytarze są czyste, estetyczne i barwne. Większość uczniów dba o porządek w szkole.

WNIOSKI Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem. Pomieszczenia dydaktyczne są systematycznie wietrzone. W budynku znajdują się szatnie. W szkole respektowany jest zakaz palenia tytoniu. Temperatura w salach lekcyjnych i na korytarzach odpowiada obowiązującym normom. W bieżącym roku kalendarzowym zakończona zostanie wymiana okien w części przeznaczonej do nauki uczniów klas gimnazjalnych. Sale lekcyjne są jasne, oświetlone zgodnie z normami. Są w nich duże okna skutecznie chroniące przed hałasem, wyposażone w rolety przeciwsłoneczne. W szkole opracowywany jest program edukacji uczniów w zakresie poszanowania ciszy w miejscach publicznych (do realizacji w roku szkolnym 2013/2014).

WNIOSKI Wyposażenie w meble dla uczniów i nauczycieli. Stoliki i krzesła dla uczniów są w dobrym stanie technicznym. Ich wysokość odpowiada obowiązującym normom. Meble pod względem wysokości zostały zróżnicowane za pomocą kolorów. Uczniowie pracują przy stolikach wyznaczonych na stałe. Krzesła dla nauczycieli zarówno w salach lekcyjnych jak i pokoju nauczycielskim zapewniają komfort pracy. Uczniowie klas I etapu edukacji mają możliwość pozostawiania przyborów i podręczników w salach lekcyjnych. Uczniowie II etapu edukacji mają możliwość pozostawiania w salach lekcyjnych pozostawiania swoich prac i przyborów.

WNIOSKI Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych. Każdy oddział rozpoczyna i kończy lekcje o stałych porach. Plan lekcji w ciągu dnia uwzględnia równomierny rozkład zajęć pod względem ich liczby i skali trudności. W szkole zaplanowane są dwie długie przerwy po 20 minut każda umożliwiające spożycie drugiego śniadania lub obiadu. W klasach I-III uczniowie mają organizowane zajęcia rekreacyjne w zależności od potrzeb. Uczniowie II etapu edukacji mają organizowane ćwiczenia śródlekcyjne. W czasie przerw nauczyciele pełnią dyżury na terenie szkoły. Wyjścia uczniów poza budynek szkoły odbywają się pod kontrolą nauczycieli.

WNIOSKI Warunki i organizacja zajęć ruchowych. Szkoła stwarza bardzo dobre warunki do organizacji zajęć ruchowych. Istnieje hala widowiskowo-sportowa, sala sportowa, salka gimnastyczna, siłownia, sala do gry w tenisa stołowego, sala gimnastyki korekcyjnej. Boisko typu „Orlik” umożliwia prowadzenie zajęć na świeżym powietrzu. Szatnie w obiekcie sportowym wyposażone są w toalety i natryski. Różnorodność proponowanych zajęć pozwala na rozwijanie zainteresowań uczniów. W szkole tworzone są klasy sportowe. Zarówno nauczyciele, jak i rodzice mają możliwość bezpłatnego korzystania z obiektów sportowych.

WNIOSKI Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów. Wszyscy zainteresowani uczniowie i nauczyciele mają możliwość spożywania z obiadów. Organizowane są obiady dla uczniów z rodzin mających trudną sytuację materialną. Nauczyciele kontrolują spożywanie drugiego śniadania przez uczniów, poruszają tę kwestię na zebraniach rodziców. Uczniowie I etapu edukacji otrzymują owoce w ramach programu „Pomoce w szkole” oraz mleko w ramach programu „ Mleko z klasą”. Uczniowie II etapu edukacji spożywają mleko w ramach w/w programu. Dyrekcja szkoły kontroluje asortyment produktów sprzedawanych w sklepiku szkolnym.

WNIOSKI Zabezpieczenie przed wypadkami i urazami oraz dostępność pierwszej pomocy. Teren szkoły jest ogrodzony, a obiekty i urządzenia znajdujące się w budynku są odpowiednio zabezpieczone, co potwierdzają protokoły okresowych przeglądów technicznych obiektu. Nauczyciele oraz pozostali pracownicy szkoły pełnią dyżury w czasie przerw, na bieżąco kontrolują stan urządzeń sportowych, na korytarzach i w salach lekcyjnych. Analiza warunków bezpieczeństwa uczniów oraz częstotliwości i przyczyn wypadków dokonywana jest dwa razy w roku szkolnym. Prowadzona jest edukacja uczniów dla bezpieczeństwa poprzez realizację projektów edukacyjnych. Dokonuje się diagnozy występowania przemocy wśród uczniów na terenie szkoły i podejmuje się działania profilaktyczne. Wszyscy pracownicy szkoły zostali przeszkoleni w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Pielęgniarka szkolna ma stałe godziny pracy. W szkole znajduje się gabinet stomatologiczny. W salach lekcyjnych znajdują się odpowiednio wyposażone apteczki pierwszej pomocy. Na zebraniach rodziców poruszane są kwestie bezpieczeństwa dzieci w szkole, zapobiegania urazom i przemocy wśród uczniów.  

Problemy priorytetowe wymagające rozwiązania: Instalować w miarę możliwości finansowych automaty do spłukiwania muszli w toaletach oraz liczniki poboru wody, suszarki, pedałowe kubły na odpadki. Zorganizować miejsce do segregacji szkła. W celu zmniejszenia hałasu podczas przerw zorganizować ciekawe zajęcia dla uczniów. Przeprowadzić cykl zajęć związanych z tym problemem. Zwrócić uwagę rodziców na problem spożywania drugiego śniadania przez uczniów.

PODSUMOWANIE

PODSUMOWANIE STANDARD WYNIK STANDARD I 4,32 STANDARD II 4,65 STANDARD III 4,20 STANDARD IV 4,25 STANDARD V 4.36

PODSUMOWANIE

KONIEC