Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE"— Zapis prezentacji:

1 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
2002 r – przyjęcie PSP 5 do sieci szkół promujących zdrowie 2004 r – uzyskanie wojewódzkiego certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie 2014 r – odnowienie wojewódzkiego certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie

2 SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Szkoła promująca zdrowie we współpracy z rodzicami uczniów i społecznością lokalną: systematycznie i planowo tworzy środowisko społeczne i fizyczne sprzyjające zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności szkolnej, wspiera rozwój kompetencji uczniów i pracowników w zakresie dbałości o zdrowie przez całe życie.

3 Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2015/2016   Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli i niepedagogicznych pracowników szkoły

4 STANDARD I Koncepcja pracy szkoły, jej struktura i organizacja sprzyjają uczestnictwu społeczności szkolnej w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia oraz skuteczności i długofalowości tych działań. . Wymiar Średnia liczba punktów 1. Uwzględnienie promocji zdrowia w dokumentach oraz pracy i życiu szkoły 4,7 2.Struktura dla realizacji programu szkoły promującej zdrowie 5,0 3. Szkolenia, systematyczne informowanie i dostępność informacji na temat koncepcji szkoły promującej zdrowie 4. Planowanie i ewaluacja działań w zakresie promocji zdrowia 4,85

5 STANDARD I Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa
Niewystarczająca ilość działań na rzecz promocji zdrowia pracowników szkoły Brak szkolenia na temat SzPZ dla pracowników niepedagogicznych Problem priorytetowy

6 STANDARD II Klimat społeczny szkoły sprzyja zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz rodziców Badana grupa Ocena a. Uczniowie 3,8 b. Nauczyciele 5 c. Pracownicy niepedagogiczni 4,4 d. Rodzice uczniów 4,5

7 STANDARD II Elementy wymagające poprawy
Zaspokojenie potrzeby uczniów częstego podkreślania ich mocnych stron Występowanie negatywnych relacji między uczniami, przypadki agresji słownej i fizycznej Poczucie pracowników, że ich zdanie na temat życia i pracy szkoły powinno być częściej brane pod uwagę Poczucie rodziców, że ich zdanie na temat życia i pracy klasy lub szkoły nie w pełni brane jest pod uwagę Poczucie rodziców, że nauczyciele nie zawsze dostrzegają mocne strony ich dzieci, pomagają w przypadku problemów Problem priorytetowy Występowanie negatywnych relacji między uczniami - przypadki agresji słownej i fizycznej

8 STANDARD III Szkoła realizuje edukację zdrowotną i program profilaktyki dla uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz dąży do poprawy skuteczności działań w tym zakresie Wymiar Średnia liczba punktów 1. Realizacja edukacji zdrowotnej zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego 4,8 2. Aktywny udział uczniów w procesie edukacji zdrowotnej, współpraca z rodzicami i społecznością lokalną 4,2 3. Działania dla poprawy jakości i skuteczności edukacji zdrowotnej 5 4. Edukacja zdrowotna nauczycieli i pracowników niepedagogicznych 4 Średnia liczba punktów 4,5

9 STANDARD III Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa
Niewystarczająca ilość tematów w WDN dotyczących realizacji edukacji zdrowotnej Atrakcyjność zajęć dla uczniów dotyczących zdrowia Niewystarczająca ilość szkoleń/zajęć dotyczących zdrowia nauczycieli i innych pracowników szkoły Problem priorytetowy

10 STANDARD IV Warunki oraz organizacja nauki i pracy sprzyjają zdrowiu i dobremu samopoczuciu uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły oraz współpracy z rodzicami Wymiar Średnia liczba punktów 1. Wybrane pomieszczenia i ich wyposażenie oraz organizacja pracy 4,7 2. Czystość szkoły 4 3. Organizacja przerw międzylekcyjnych 4. Wychowanie fizyczne oraz aktywność fizyczna członków społeczności szkolnej 4,5 5. Żywienie w szkole 4,6 Średnia liczba punktów

11 STANDARD IV Wybrane elementy, których poprawa jest pilna i możliwa
Organizacja posiłków w stołówce szkolnej w sposób odpowiedni dla uczniów Dbałość uczniów o porządek i czystość w szkole Systematyczność działań dla zmniejszenia hałasu w szkole Omawianie spraw związanych z aktywnością fizyczną uczniów, zachęcanie rodziców do organizacji/udziału w imprezach w szkole związanych z aktywnością fizyczną i zdrowym żywieniem Diagnoza spożywania śniadania w domu przez uczniów klas IV-VI Diagnoza spożywania śniadania w domu przez uczniów klas IV-VI Problem priorytetowy

12 Ocena standardów

13 OCENA EFEKTÓW DZIAŁAŃ Dobre samopoczucie w szkole
Badana grupa Średnia liczba punktów Czynniki wpływające na samopoczucie DOBRZE ŹLE Uczniowie 3,5 przyjaciele, koledzy, życzliwi nauczyciele uwagi wpisywane „bez powodu” niesprawiedliwość niektórych n-li, nieładne toalety,brak możliwości korzystania z telefonu Nauczyciele 5 koleżanki, koledzy, satysfakcja z pracy „papierkowa robota” Pracownicy niepedagogiczni dobra atmosfera, przyjaźni pracownicy Rodzice 4,8 życzliwość, wyrozumiałość, pomoc ze strony nauczycieli i personelu, przyjazna atmosfera toalety starego typu 4,6 Problem priorytetowy : Remont toalet

14 Podejmowanie działań dla umacniania zdrowia
Badana grupa Odsetek odpowiedzi tak Działania dla umacniania zdrowia podejmowane NAJCZĘŚCIEJ NAJRZADZIEJ Uczniowie 76,7 - aktywność fizyczna higiena osobista czas na odpoczynek, przyjemne zajęcia pokojowe rozwiązywanie konfliktów - ograniczenie czasu spędzanego przy komputerze i telewizji - odżywianie Nauczyciele 92,7 - odżywianie dobre relacje z bliskimi szukanie pozytywów w sobie i innych - rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem Pracownicy niepedagogiczni 87,5 - dobre relacje z bliskimi - samobadanie Średni odsetek dla trzech grup 85,6

15 Wybrane działania w zakresie szkoły promującej zdrowie

16 Program edukacyjny dotyczący zasad zdrowego odżywiania Śniadanie daje moc

17 Szkoła w ruchu Wojewódzki dzień prostego kręgosłupa

18 Dzień przeciw Otyłości

19 Dzień przeciw siedzącemu trybowi życia

20 Dzień aktywności rodzinnej

21 Powiatowy Turniej BRD

22 Mistrzostwa szkół podstawowych w pływaniu

23 Dni profilaktyki szkolnej

24 Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy

25 Warunki, organizacja nauki i pracy

26 Badania przeprowadzili : • badania ankietowe uczniów klas VI, rodziców – wychowawcy klas VI Anna Chrząszcz, Lidia Kita • technika „Narysuj, napisz” w klasach III – wychowawcy klas III Magdalena Dychus, Alicja Medyńska • analiza wypracowania „Jak się czuję w mojej klasie?” w klasach V – wychowawcy klas V Anna Stajszczyk, Renata Buczkiewicz, Marzena Bednarz • opracowanie arkuszy zbiorczych, podsumowanie wyników – zespół ds. promocji zdrowia Prezentację wykonała Alicja Nowicka


Pobierz ppt "Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google