Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
European Commission - Directorate General for Agriculture Polityka Rozwoju Wsi w powiększonej Unii Europejskiej Propozycja Komisji Europejskiej na lata.
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Grupy producentów rolnych
Znaczenie podręcznika
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 Oś Leader Krzysztof Kwatera Renata Bukowska LM Consulting, Krzysztof Kwatera.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Lokalna Grupa Działania DOLINA SANU Realizacja umowy Nr: UM /09
Przygotowała: Iuliia Posternak 6LTD(45486)
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Katarzyna Sobierajska
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Rozwój turystyki wiejskiej i agroturystyki Doświadczenia XX - lecia
Produkty turystyki uzdrowiskowej
Prawo popytu.
DRUGA GENERACJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ Wyzwania na przyszłość III Międzynarodowa Konferencja AGROTRAVEL Kielce, Janusz Majewski Uniwersytet.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
Produkt przedsiębiorstwa
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Promocja marki lokalnej Karpia Zatorskiego oraz Doliny Karpia przy wykorzystaniu funduszy z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na terenie Gminy Zator.
Marketing usług agroturystycznych
Środki Wspólnej Polityki Rolnej dla rozwoju turystyki na obszarach wiejskich nowa perspektywa finansowa Kielce, AGROTRAVEL, 11 kwietnia 2014 Departament.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
FORMULARZE. Karta oceny zgodności operacji z LSR Numer wniosku: Imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy: Nazwa wnioskowanej operacji/projektu: Operacja/projekt.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Wsparcie aktywności gospodarczej
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Zapis prezentacji:

Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem: Dolina Karpia – tyle mo ż liwo ś ci, ile karp ma o ś ci Stowarzyszenie Dolina Karpia - Zator

2 Turystyka i turystyka wiejska Tendencje w rozwoju turystyki krajowej w kontekście trendów w turystyce światowej Rozwój ilościowy Rozwój jakościowy Tradycyjny model turystyki 3xS Nowy model turystyki 3xE Trendy w popycie na rodzaje turystyki

3 Model turystyki tradycyjny 3xS i nowy 3xE Turystyka pasywna – wypoczynek 3S (sun, sand, sea) {słońce, piasek, morze} versus Turystyka aktywna – aktywny wypoczynek 3E (entertaiment, excitment, education) {rozrywka, emocje (podniecenia), wiedza (edukacja)}

4 Trendy w popycie w turystyce światowej Wzrost liczby turystów w ruchu międzynarodowym (generalnie o około 4% ); Wzrost liczby turystów w najwyższych grupach wiekowych i o najwyższych dochodach (o około 3% do 2013); Wzrost zainteresowania turystyką prozdrowotną (głównie osób powyżej 60 roku życia),

5 Trendy w popycie w turystyce światowej Wzrost zainteresowania wysokiej jakości ofertą turystyki aktywnej i specjalistycznej przeznaczonej dla wszystkich grup wiekowych, Wzrost podaży usług przeznaczonych dla coraz lepiej sytuowanego młodego pokolenia;

6 Trendy w popycie w turystyce światowej Wzrost zainteresowania jakością usług, w szczególności jakością usług specjalistycznych, i zdecydowaną poprawą i ujednoliceniem jakości usług standardowych.

7 Turystyka wiejska jako składowa turystyki krajowej Turystyka na terenach wiejskich Turystyka związana z rolnictwem Turystyka wiejska

8 Turystyka wiejska jako składowa turystyki krajowej Turystyka na terenach wiejskich – wszelkie formy turystyki, jaka ma miejsce na wsi Turystyka związana z rolnictwem – wszelkie formy turystyki związanej ze środowiskiem rolniczym Turystyka wiejska – forma rekreacji na obszarach wiejskich, związanej z przyrodą, wędrówkami, turystyką krajoznawczą, kulturową i etniczną, turystyką zdrowotną, wykorzystująca jednocześnie zasoby i walory wsi

9 Turystyka wiejska w programach rozwoju turystycznego kraju PROW Oś 3 - Działania: Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw Regionalne Programy Operacyjne (16) Wsparcie turystyki i hotelarstwa

10 Produkt turystyczny Istota produktu turystycznego Produkt turystyczny – zbiór dóbr i usług nabywanych przez turystów oraz walorów turystycznych, z których korzystają Produkt turystyczny – pakiet dóbr materialnych i niematerialnych

11 Produkt turystyczny Ph. Kotler: … wszystko, co jest oferowane na rynku, aby zaspokoić pragnienia lub potrzeby turystów – konsumentów M. Bucholz: … kompozycja walorów turystycznych w miejscu docelowym i uzupełniających dóbr i usług, które pozwalają na pobyt poza miejscem zamieszkania oraz sprawiają, iż pobyt ten staje się przyjemnym

12 Produkt turystyczny Istota produktu turystycznego Ujęcie wąskie (usługi turystyczne odpowiadające popytowi) Ujęcie szerokie (kompozycja potrzeb i oczekiwań oraz korzyści) Ujęcie przestrzenne (produkt złożony, sieciowy)

13

14 Istota produktu sieciowego Sieciowość jest cechą wyróżniającą produkt danego obszaru Produkt turystyczny sieciowy opiera się na porozumieniu partnerów, których celem jest uzyskanie dodatkowych efektów w skali: promocji rozwoju infrastruktury zasobów ludzkich systemu dystrybucji

15 Cele budowy produktu turystycznego Tworzenie pakietów produktów turystycznych regionów. Kreowanie spójnego wizerunku – budowa tożsamości regionu i jego pozytywnego wizerunku rynkowego. Uzyskanie efektu synergii – lepsze efekty przy tych samych nakładach.

16 Procedura planowania produktu turystycznego obszaru/regionu Wybór produktu rzeczywistego (usługi podstawowe + cena + marka produktu) Pytania: (1) Jakie usługi (dobra) należy wprowadzić do produktu, by zaspokoić potrzebę podstawową turysty? (2) Jakie usługi (dobra) należy wprowadzić do produktu, by zaspokoić potrzeby komplementarne turysty?

17 Procedura planowania produktu turystycznego obszaru/regionu Wybór produktu poszerzonego (dodatkowe atrakcje) Pytanie: (1) Co jeszcze należy wprowadzić do pakietu, by produkt stał się bardziej atrakcyjny i przyciągnął klienta?

18 Procedura budowy produktu turystycznego Analiza atrakcyjności regionu Wstępny wybór produktu turystycznego Badanie preferencji turystów i trendów w turystyce krajowej i międzynarodowej Ustalenie ostatecznych wariantów produktu turystycznego Budowa programu implementacji produktu

19 Sieciowy produkt turystyczny ( 1) Gotowa do sprzedaży oferta w formie pakietów turystycznych dostosowanych do określonych grup turystów. (2) Oferta ta opiera się o rozproszoną strukturę propozycji turystycznych, ale jest spójną koncepcją zaspokajającą potrzeby określonych grup turystów. (3) Oferta ta gwarantuje jakość i unikalność produktu turystycznego. (4) W konsekwencji jest to oferta markowego produktu turystycznego.

20 Sieciowy produkt turystyczny Marka = produkt + jego plastyczna wizualizacja + tożsamość i wizerunek producenta + emocje Sieciowość – cecha wyróżniająca określony produkt danego obszaru.

21 Warunki sukcesu rynkowego produktu sieciowego Przekonanie, że każdy mieszkaniec regionu może odnieść korzyść Zdolność do zaspokojenia określonych potrzeb na produkty turystyczne Korzyść dla nabywcy produktu Zysk dla sprzedawcy produktu Sprzedaż pakietu usług (kompozycji usług) na trzech poziomach (produktu właściwego, rzeczywistego, poszerzonego)

Życzę sukcesu w tworzeniu innowacyjnych produktów i ich implementacji