Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Produkty turystyki uzdrowiskowej

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Produkty turystyki uzdrowiskowej"— Zapis prezentacji:

1 Produkty turystyki uzdrowiskowej

2 Kategorie produktów turystycznych
Produkt turystyczny występuje jako: usługa (noclegowa, balneologiczna); wydarzenie (festiwale muzyczne, kongresy); impreza (turnus sanatoryjny, wycieczka objazdowa); obiekt (np. Hotel Spa „Dr Irena Eris” w Krynicy Zdroju); szlak (np. Szlak Naftowy); obszar (np. Uzdrowisko Rymanów Zdrój).

3 Struktura produktu turystyki uzdrowiskowej
Rdzeń - to wszystkie potrzeby nabywcy, które decydują o wyborze produktu (i miejsca). Rdzeń jest podstawą tworzenia produktu. W tym przypadku jest to potrzeba profilaktyki, leczenia, rehabilitacji, edukacji zdrowotnej, wypoczynku w uzdrowisku, chęci poznania i korzystania z walorów turystycznych miejsca. Ponadto potrzeba spędzenia czasu z bliskimi poza miejscem zamieszkania, zmiana klimatu.

4 Produkt poszerzony – wszystkie
Produkt rzeczywisty – podstawowe składniki pakietu uzdrowiskowego (i turystycznego), tj. zabiegi lecznicze, rehabilitacyjne, profilaktyka zdrowotna, nocleg, posiłki, transport (oraz infrastruktura). Pakiet usług, który kupuje nabywca, aby zaspokoić swoje podstawowe potrzeby. Produkt poszerzony – wszystkie dodatkowe oferowane dobra i usługi, które powodują, że produkt jest bardziej atrakcyjny i konkurencyjny (np. SPA i Wellness).

5 Można także wyodrębnić:
Produkt potencjalny – elementy oferty, które mogą w przyszłości wejść w pakiet usług oferowanych przez organizatora (nowe produkty). Produkt oczekiwany – zbiór cech i warunków, które oczekuje kuracjusz/turysta nabywający dany produkt (np. kultura, rozrywka, wycieczki). Produkt psychologiczny – wszystkie elementy, które zostaną w pamięci (świadomości) nabywcy po „konsumpcji” produktu (poprawa zdrowia, nowe produkty uzdrowiskowe, gościnność, jakość usług, wspomnienia i pamiątki).

6 Produkt turystyczny uzdrowisk jako:
rzecz (elementy materialne np. przewodniki); usługa (noclegowa, przewodnicka, gastronom.); wydarzenie (festiwale muzyczne, kongresy); impreza (wycieczka objazdowa, rajd, wczasy); obiekt (np. hotel Spa, zamek, muzeum, skała); szlak (np. Szlak Naftowy, Szlak Orlich Gniazd); obszar (np. Uzdrowisko Rymanów Zdrój, obejmujący walory, atrakcje, usługi).

7 Podstawowe funkcje polskich uzdrowisk
Lecznicza (np. Swoszowice, Wieniec Zdrój, Busko Zdrój, Nałęczów i Długopole Zdrój); Turystyczna (np. Krynica Zdrój, Ustroń, Muszyna, Rabka Zdrój, Szczawnica). Ponadto uzdrowiska sudeckie i nadmorskie. Złożona - z dominacją funkcji leczniczej, ale z dobrze rozwiniętą, sezonową bazą turystyczną (np. Iwonicz Zdrój, Kołobrzeg, Polańczyk). Funkcje turystyczne z wykorzystaniem infrastruktury szlaków turystycznych, walorów wypoczynkowych, tras narciarskich, obiektów sportowych itp…

8 Główne motywy przyjazdów do
uzdrowisk: 1. Kuracja uzdrowiskowa (leczniczy, rehabilitacyjny); 2. Profilaktyczny (prozdrowotny, edukacyjny); 3. Turystyczny (wypoczynkowy, poznawczy); 4. Nowe produkty turystyki zdrowotnej (lecznicze, profilaktyczne, kosmetyczne, odnowa biologiczna itp.). Podział ten może stanowić ważne kryterium różnicowania w ramach profilu klienta gmin uzdrowiskowych

9 Produkt uzdrowiskowy obejmuje:
Zdrowie; Przywracanie równowagi ciała i ducha; Wypoczynek aktywny; Kultura regionu; Natura i produkty tradycyjne i regionalne; Atrakcje przyrodnicze.

10 Zdrowie wodolecznictwo, kąpiele i natryski); pijalnie wód leczniczych;
lecznictwo uzdrowiskowe (tradycyjne wodolecznictwo, kąpiele i natryski); pijalnie wód leczniczych; okłady borowinowe; inhalacje; masaże;

11 Zdrowie edukacja zdrowotna; edukacja żywieniowa.

12 Przywracanie równowagi ciała i ducha (Wellness i SPA)
poprawa kondycji fizycznej (zajęcia ruchowe, komora kriogeniczna, pływanie, tenis itp.); relaks i odprężenie (muzykoterapia, aromatoterapia); zdrowe odżywianie; medycyna alternatywna, estetyczna i kosmetologia; odnowa biologiczna.

13 Wypoczynek aktywny (świadomy powrót do zdrowia)
aktywność ruchowa; sporty wodne; jeździectwo; zwiedzanie.

14 walory materialne; muzea; galerie; walory niematerialne.
Kultura regionu walory materialne; muzea; galerie; walory niematerialne. Kultura regionu walory materialne; walory niematerialne; muzea; galerie.

15 Natura oraz produkty tradycyjne i regionalne
wody mineralne; surowce lecznicze; smaki regionu (potrawy lokalne, tradycyjne i regionalne); rękodzielnictwo ludowe i artystyczne; festiwale i konkursy regionalne.

16 Atrakcje przyrodnicze
krajobraz; pomniki przyrody; obszary chronione (parki i rezerwaty, Sieć Natura 2000); ścieżki przyrodnicze; ścieżki dydaktyczne (edukacyjne, historyczne).


Pobierz ppt "Produkty turystyki uzdrowiskowej"

Podobne prezentacje


Reklamy Google