Przedstawienie wniosków po złożeniu sprawozdań merytorycznych i finansowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Człowiek – najlepsza inwestycja” Projekt pn
Advertisements

Województwo Podkarpackie
Umowy o dofinansowanie projektów
"Nowoczesny Nauczyciel
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Spotkanie Szkolnych Koordynatorek i Koordynatorów Programu Akademia uczniowska. sierpień, 2011 Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze.
Beneficjentów Ostatecznych do projektów w ramach Priorytetu IX PO KL
Zmiany w projektach w ramach PO KL
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Sprawozdawczość w ramach projektu.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
2009 Realizacja projektu na przykładzie PO KL – dotychczasowe doświadczenia z realizacji i rozliczania projektów – PARP Daniel Nowak Warszawa, 8.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
1 Dokumentowanie działań w programach rozwojowych w ramach projektu "Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej". Projekt dofinansowany ze środków Unii.
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady finansowania Programu Operacyjnego.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2015/2016 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy Podsystem monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Erasmusplus.org.pl/power Zagraniczna mobilność studentów niepełnosprawnych i znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej projekt finansowany ze środków.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
KONTROLA PROJEKTU MÓJ PIERWSZY BIZNES Projekt „Mój pierwszy biznes” realizowany jest przez Zespół Szkół Handlowych w Poznaniu i polega na prowadzeniu zajęć.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Istotne kwestie dotyczące wskaźników i sprawozdawczości
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Przedstawienie wniosków po złożeniu sprawozdań merytorycznych i finansowych

5 stycznia 2009 r.- termin złożenia sprawozdań finansowych 41 szkół złożyło w terminie 29 z jednodniowym opóźnieniem 14 szkół w wielodniowym opóźnieniem

2 stycznia 2009 r. sprawozdanie finansowe przedłożyła Szkoła Podstawowa w Przytocznej

Partnerzy projektu LSRS byli informowani na bieżąco przez zespół projektowy o wszelkich błędach i brakach w sprawozdaniach finansowych. Informacje były wysyłane pocztą elektroniczną lub przekazywane telefonicznie. Odzew większości był natychmiastowy. Pozostało kilku partnerów, którzy nie wywiązali się do tej pory z poprawek (na chwilę obecną 3 szkoły)

Najczęściej popełniane błędy: błędnie wypełniana pieczątka opisowa, niezgodność danych zawartych w tabeli 20 ze składanym sprawozdaniem finansowym przez szkołę, niewłaściwe uzupełnianie kolumn w tabeli 20, brak udokumentowanych kart czasu pracy, brak wersji elektronicznej sprawozdań finansowych, liczne błędy rachunkowe w rachunkach do um/zlec., brak historii wyciągów z poszczególnych organów prowadzących o przelaniu transzy, niewłaściwie wypełniane oświadczenie dotyczące wynagrodzeń

Szkoły, które należy wyróżnić za poprawne wykonanie sprawozdania finansowego to: - Szkoła Podstawowa w Przytocznej, - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Deszcznie - Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Zwierzynie - Szkoła Podstawowa w Siedlnicy - I LO w Międzyrzeczu

Zgodnie z zapisem §6, pkt.7 Umowy o przekazanie dotacji rozwojowej, prosimy o niezwłoczne poinformowanie Lidera w przypadku, gdy nastąpiła zmiana numeru rachunku bankowego w organie prowadzącym lub subkonta szkoły

Podsystem Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego 2007, PEFS 2007

Czemu służy PEFS 2007? Dane gromadzone w PEFS 2007 umożliwią dotarcie do uczestnik ó w projekt ó w w celu przeprowadzenia badań ewaluacyjnych. Dotyczy to zwłaszcza ankietowania losowo wybranej grupy uczestnik ó w projekt ó w, czyli np: os ó b przeszkolonych dzięki wsparciu EFS, 6 miesięcy po zakończeniu ich udziału w projekcie. Otrzymane wyniki badania pozwolą sprawdzić, co dzieje się z tymi osobami, np: czy wzrosły ich szanse na rynku edukacyjnym. Dzięki temu możliwa będzie ocena adekwatności, skuteczności i trwałości udzielonego wsparcia.

PEFS a ochrona danych osobowych Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest zgoda osoby na przetwarzanie jej danych osobowych. Uczestnik musi złożyć podpis na odpowiednim oświadczeniu, zawierającym informacje o tym, że jego dane będą wykorzystywane wyłącznie do monitoringu i ewaluacji PO KL. Osoba ta powinna zostać poinformowana o możliwości swojego przyszłego udziału w badaniu ewaluacyjnym.

Kiedy formularz jest wypełniany? Dane zbierane są w momencie rozpoczęcia udziału uczestnika w projekcie – ich podanie stanowi warunek udziału uczestnika w projekcie. Zbieranie danych bazuje na deklaracjach i oświadczeniach uczestnik ó w i nie wymaga się od nich okazywania stosownych dokument ó w. Nie wolno zbierać danych tzw. wrażliwych, tj. dotyczących np. stopnia niepełnosprawności, pochodzenia rasowego lub etnicznego, wyznania religijnego, stanu zdrowia, nałog ó w, itp.

Oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych Uczniowie gimnazjum podpisują czytelnie. Ich prawni opiekunowie podpisują czytelnie. Uczniowie niepełnoletni uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej podpisują czytelnie. Ich prawni opiekunowie podpisują czytelnie. Uczniowie pełnoletni uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej podpisują czytelnie.

Przekazanie Formularza PEFS 2007 Lider (FRDL) składa formularz PEFS 2007 (elektroniczną wersję) wraz z ostatnim Wnioskiem beneficjenta o płatność. Partnerzy (szkoły) składają oświadczenia wraz formularzem w formie papierowej do dnia 30 kwietnia 2009 r.

UWAGI NA TEMAT SPRAWOZDAŃ MERYTORYCZNYCH Z REALIZACJI PROJEKTU LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Okres sprawozdawczy dotyczył miesięcy: wrzesień, październik, listopad 2008 roku Termin nadsyłania sprawozdań upływał dnia 5 grudnia 2008r. Sprawozdania w terminie nadesłało 69 szkół z kilkudniowym opóźnieniem – 12 szkół z kilkunastodniowym opóźnieniem – 2 szkoły

Dotychczasowa realizacja projektu: najwięcej godzin wszystkie typy szkół przeznaczyły na doskonalenie kompetencji uczniów w zakresie nauk matematyczno – przyrodniczych łączna liczba godzin przeprowadzonych zajęć z uczniami wyniosła godziny (twardy rezultat projektu zakłada przeprowadzenie godzin) w działaniach projektowych wzięło udział uczniów (twardy rezultat projektu zakłada udział uczniów);

LISTA NAJCZĘSTSZYCH UCHYBIEŃ W REALIZACJI PROJEKTU I SPRAWOZDAWCZOŚCI MERYTORYCZNEJ nieterminowość w nadsyłaniu sprawozdań (przypominamy, że termin nadsyłania najbliższego sprawozdania za okres: grudzień 2008, styczeń, luty 2009 upływa dnia 5 marca 2009r.) zbyt mała liczba działań podjętych w okresie sprawozdawczym (dotyczy około 10 szkół) około 20% szkół podało bardzo ogólny sposób mierzenia rezultatów miękkich zarówno w odniesieniu do uczniów, jak nauczycieli

Oczekujemy, że na koniec realizacji projektu oszacujecie Państwo stopień osiągnięcia rezultatów miękkich projektu: W odniesieniu do uczniów - uznanie przez uczniów, uczestniczących w projekcie, zwiększenia się ich szans edukacyjnych pod wpływem działań projektowych - wskazanie przez uczniów zdolnych wzrostu ich możliwości na kontynuowanie nauki W odniesieniu do nauczycieli - stwierdzenie przez nauczycieli wzrostu umiejętności kluczowych uczniów - stwierdzenie przez nauczycieli wyrównania dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych uczniów