na potrzeby obronne państwa z wykorzystaniem rezerw strategicznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWO MIĘDZYNARODOWE Protokoły dodatkowe do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 roku dotyczące : I KONWENCJA o ochronie osób cywilnych i chorych w.
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Obowiązki pracodawcy dotyczące zapewnienia pracownikom profilaktycznej ochrony zdrowia, właściwego postępowania w sprawach wypadków przy pracy oraz chorób.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Omówienie wyników analizy dokumentacji dot. uaktualniania planów przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa Warszawa, kwiecień – maj.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Ewakuacja III stopnia na przykładzie „Planu przygotowania ewakuacji ludności dla Miasta Poznania - ewakuacja III stopnia.” EWAKUACJA Zadanie określone.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
WYDZIELANIE ŁÓŻEK SZPITALNYCH NA POTRZEBY SŁUŻB MUNDUROWYCH ROLA PRZEDSTAWICIELA RESORTOWEGO I ORGANU ADMINISTRACJI WOJSKOWEJ W PRZYGOTOWANIU I WYDZIELANIU.
PLANOWANIE I REALIZACJIA SZKOLENIA OBRONNEGO 2016 ROKU.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
Plany zarządzania kryzysowego.
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Szkolenie Obronne Wrocław, 14 grudnia 2012 r.. OBSZARY KONTROLI W PODMIOTACH LECZNICZYCH, DLA KTÓRYCH MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO JEST ORGANEM.
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
organizowanie ochrony informacji niejawnych
Historia Administracji SSA rok I
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Akredytacja w Szpitalu Uniwersyteckim
Ekspertyzy archiwalne - tryb prowadzenia, sposób dokumentowania
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Rzecznik Praw Dziecka.
WARMIŃSKO-MAZURSKI URZĄD WOJEWÓDZKI W OLSZTYNIE
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty
Finansowanie programu
Zasady szacowania strat
Marszałek Województwa Podkarpackiego
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Departament Środowiska Wydział Informacji i Planowania
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Ustawa 2.0 – pomoc materialna
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Książki naszych marzeń
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

na potrzeby obronne państwa z wykorzystaniem rezerw strategicznych Omówienie wyników analizy dokumentacji dot. aktualizowania planów przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa z wykorzystaniem rezerw strategicznych Warszawa, 25 kwietnia 2017 r.

PODSTAWY DO OPRACOWANIA PLANÓW PRZYGOTOWAŃ PODMIOTÓW LECZNICZYCH NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. poz. 741). § 3 ust. 1 Planowana liczba łóżek bazy szpitalnej w województwie powinna wynosić nie mniej niż 75 łóżek szpitalnych na 10 tys. mieszkańców, przy czym 50% powinny stanowić łóżka zabiegowe, w tym łóżka przewidziane na potrzeby służb mundurowych.

PODSTAWY DO OPRACOWANIA PLANÓW ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA ZASTĘPCZYCH MIEJSC SZPITALNYCH: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. poz. 741). § 10 § 9 Zarządzenie Nr 415 Wojewody Mazowieckiego z dnia 3 sierpnia 2016 r. zmieniające zarządzenie nr 456 Wojewody Mazowieckiego z dnia 14 listopada 2012 r. w sprawie planowania i realizacji w województwie mazowieckim zadań na potrzeby obronne państwa przez podmioty lecznicze oraz jednostki samorządu terytorialnego; Lokalizacja zastępczych miejsc szpitalnych; Instrukcja dotycząca planowania, organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych (ZMSz)

PRZYGOTOWANIE PODMIOTÓW LECZNICZYCH Poszerzenie łóżkowej bazy szpitalnej Wydzielenie łóżek dla służb mundurowych Zabezpieczenie w produkty lecznicze i wyroby medyczne (hurtownie farmaceutyczne) Zabezpieczenie wyżywienia Zabezpieczenie usług pralniczych Zabezpieczenie sterylizatorni Zapewnienie funkcjonowania Państwowego Ratownictwa Medycznego

ZASADY WYDZIELANIA BAZY ŁÓŻKOWEJ DLA SŁUŻB MUNDUROWYCH

WYDZIELANIE ŁÓŻEK NA POTRZEBY SŁUŻB MUNDUROWYCH ZARZĄDZENIE / DECYZJA MON MSWiA ABW Szczegółowe zestawienie potrzeb Zbiorcze zestawienie potrzeb WOJEWODA Minister Zdrowia UZGODNIENIE Analiza Inne organy (Minister Zdrowia, Rektor) ZARZĄDZENIE / DECYZJA (zastrzeżone) Jednostki samorządu terytorialnego Spółki PODMIOTY LECZNICZE PODMIOTY LECZNICZE PODMIOTY LECZNICZE UZGODNIENIE Z WŁAŚCIWYM PRZEDSTAWICIELEM RESORTOWYM 6

PRZYGOTOWANIA PODMIOTÓW LECZNICZYCH ……………………………………… strona tytułowa (klauzula tajności) ZATWIERDZAM …………………………… WOJEWODA MAZOWIECKI PLAN PRZYGOTOWANIA PODMIOTÓW LECZNICZYCH ……………………………………… (URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO, POWIATU, MIASTA, GMINY) NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA UZGODNIONO: (dot. gminy,miast) OPRACOWAŁ: ……………………………. Marszałek Województwa Mazowieckiego, starosta, prezydent miasta, burmistrz, wójt) ………………., ……… (miejscowość) (rok) ZATWIERDZAM …………………………… WOJEWODA MAZOWIECKI PLAN WYDZIELENIA ŁÓŻEK DLA SŁUŻB MUNDUROWYCH W RAZIE WYSTĄPIENIA SYTUACJI KRYZYSOWYCH, ZAISTNIENIA ZAGROŻENIA BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA I W CZASIE WOJNY przez ............................................... nazwa podmiotu leczniczego ............................................ (kierownik podmiotu leczniczego) ………………., ……… (miejscowość) (rok)

M. ST. WARSZAWA 1 735 442 tys. mieszkańców* POSZERZENIE BAZY ŁÓŻKOWEJ BAZY SZPITALNEJ NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA M. ST. WARSZAWA 1 735 442 tys. mieszkańców* 1 055 łóżek (z tego …. - wydzielenie dla sł. mundurowych – „Z”) + poszerzenie o 100 z rezerw strategicznych 50% łóżek zabiegowych = aktualnie 450 poszerzenie = 675 Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny 75 łóżek na 10 tys. mieszkańców 1 735 442/ 10 000 = 173,54 x 75 = 13 015,8 * Stan na 21.12.2014 r.

1) zwiększenie liczby łóżek bazy szpitalnej; PLANOWANIE ORAZ WYKORZYSTANIE PODMIOTÓW LECZNICZYCH NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA OBEJMUJE: 1) zwiększenie liczby łóżek bazy szpitalnej; 2) wykonywanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych; 3) zabezpieczenie potrzeb kadrowych oraz wskaźników zatrudnienia w podmiotach leczniczych; 4) określenie sposobu realizacji świadczeń na potrzeby jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej i ministra właściwego do spraw wewnętrznych oraz na potrzeby Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego; 5) określenie prowadzenia ewidencji i sprawozdawczości medycznej w warunkach masowych strat sanitarnych; 6) szkolenie w zakresie realizacji zadań wynikających z planów.

Sposób wydzielania łóżek szpitalnych na potrzeby służb mundurowych przez podmioty lecznicze realizujące zadania obronne Kierownicy podmiotów leczniczych opracowują dokumentację dotyczącą liczby i profilu wydzielanych łóżek na potrzeby służb mundurowych, która stanowi integralną część Planu … Wojewoda przekazuje kierownikom podmiotów leczniczych (za pośrednictwem organu jednostki samorządu terytorialnego właściwego ze względu na lokalizację podmiotu leczniczego), informację w sprawie wydzielania łóżek szpitalnych na potrzeby służb mundurowych

1) Utrzymywanie wydzielonej liczby łóżek w organizacyjno-mobilizacyjnej gotowości do dyspozycji służb mundurowych polega w szczególności na: opracowaniu w ramach planów przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa planów wydzielania łóżek dla służb mundurowych w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych, zaistnienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, zwanych dalej „planami”; zapewnieniu odpowiednich sił i środków do realizacji planów, z chwilą otrzymania decyzji wojewody. 2) W opracowaniu planów, dotyczących wydzielenia łóżek dla służb mundurowych i jego realizacji biorą udział przedstawiciele resortowi w zakresie ustalonym w niniejszej instrukcji. 3) Prace nad planami nadzorują kierownicy podmiotów leczniczych. Pracownicy odpowiedzialni za poszczególne obszary działalności placówek, dopuszczeni do prac nad planami stosownie do potrzeb i decyzji kierowników podmiotów leczniczych, powinni posiadać poświadczenie bezpieczeństwa stosownie do unormowań prawnych w tym zakresie.

Wydzielanie łóżek szpitalnych dla służb mundurowych Wydzielanie łóżek dla służb mundurowych łóżkowej bazy szpitalnej w podmiotach leczniczych jest zgodne ze zgłoszonymi zapotrzebowaniami w tym zakresie przez MON, MSWiA, ABW. Wydzielanie łóżek szpitalnych dla służb mundurowych następuje w drodze przekazania kierownikom podmiotów leczniczych (za pośrednictwem organu jednostki samorządu terytorialnego właściwego ze względu na lokalizację podmiotu leczniczego), decyzji przez wojewodę (2010 r.)

Czynności realizowane po zarządzeniu rozwinięcia i wydzielenia łóżek dla służb mundurowych Kierownik podmiotu leczniczego może otrzymać decyzję do zrealizowania kolejno: 1) przedsięwzięć przygotowawczych w zakresie rozwinięcia i wydzielenia łóżek szpitalnych; 2) wydzielenia łóżek szpitalnych dla służb mundurowych. W przypadku otrzymania informacji o obowiązku realizacji przedsięwzięć przygotowawczych w zakresie wydzielenia łóżek szpitalnych, kierownik podmiotu leczniczego:

Czynności realizowane po zarządzeniu rozwinięcia i wydzielenia łóżek dla służb mundurowych 1) potwierdza zwrotnie wiarygodność otrzymanej informacji; 2) wzywa osoby odpowiedzialne za opracowanie planu wydzielenia łóżek szpitalnych dla służb mundurowych oraz personel przewidziany do wykonania otrzymanego zadania; 2) poleca wykonanie prac związanych z rozwinięciem i wydzieleniem łóżek zgodnie z posiadanym planem (dokonanie sprawdzenia i uaktualnienia dokumentacji, dokonanie sprawdzenia aktualności nałożonych świadczeń rzeczowych osobistych oraz możliwość ich realizacji przez świadczeniodawców); 4) poleca wypisać ze szpitala chorych, których stan zdrowia na to pozwala, lub przenieść ich do innych sal (pomieszczeń, obiektów itp. zapewniających elementarne warunki opieki medycznej i pielęgnacji poszkodowanych, rannych i chorych), jeżeli zajmowane przez nich łóżka i  pomieszczenia planowane są do rozwinięcia łóżek wydzielanych dla służb mundurowych (poszerzenie bazy szpitalnej);

Podstawowe normy czasowe 5) zarządza gotowość własnych magazynów do wydawania przechowywanego sprzętu lub pozyskiwania dodatkowego wyposażenia z innych źródeł oraz przygotowania do rozmieszczenia (zainstalowania, ustawienia); 6) ustala odpowiedni tok pracy personelu; 7) Powiadamia podmiot, który utworzył podmiot leczniczy, zarządzający wydzielenie łóżek szpitalnych na potrzeby służb mundurowych, i właściwego przedstawiciela resortowego o przebiegu i zakończeniu procesu wydzielania lub rozwijania łóżek szpitalnych. Kierownik podmiotu leczniczego może otrzymać informację o obowiązku wydzielenia łóżek szpitalnych na potrzeby służb mundurowych bez uprzedniego przygotowania się do tego procesu.

TWORZENIE I URUCHAMIANIE ZASTĘPCZYCH MIEJSC SZPITALNYCH

ZMSz funkcjonują w zespołach nie większych niż 200 łóżek. Liczba ZMSz powinna wynosić nie mniej niż 50 na 10 tysięcy mieszkańców. ZMSz funkcjonują w zespołach nie większych niż 200 łóżek. Zakładka: sprawy obronne – ZDROWIE: LOGIN: samorzady@mazowsze.pl HASŁO: Zdrowie2012

Zastępcze Miejsca Szpitalne przewidziane są do: udzielania świadczeń zdrowotnych poszkodowanym, rannym i chorym; - niewymagającym przyjęcia do szpitala; - oczekującym na przyjęcie do szpitala lub transport zgodnie ze wskazaniami medycznymi; - po zabiegach operacyjnych, niewymagających pobytu w szpitalu oraz pacjentom, u których proces leczenia i rehabilitacji może być kontynuowany w trybie innym niż pobyt w szpitalu. 2) zapewnienia leczenia objawowego oraz pielęgnacji pacjentów w stanach terminalnych. .

Liczbę i lokalizację zastępczych miejsc szpitalnych na terenie województwa mazowieckiego określa wojewoda w uzgodnieniu z właściwym miejscowo starostą. Wojewoda koordynuje i kontroluje wykonywanie zadań z organizowania zastępczych miejsc szpitalnych na terenie województwa. Na szczeblu powiatu za koordynację w zakresie rozwinięcia i działania zespołów ZMSz prowadzi starosta, jako organ wiodący w obrębie administrowanego powiatu oraz przy wykonywaniu zadań publicznych o charakterze ponad gminnym w zakresie ochrony zdrowia i obronności. Przygotowanie pod względem planistyczno-organizacyjnym zespołów ZMSz oraz ich wyposażenie w stałej gotowości obronnej państwa,a także rozwinięcie w toku osiągania gotowości obronnej państwa czasu kryzysu lub czasu wojny – należy do organów samorządu terytorialnego, we współpracy z kierownikiem podmiotu leczniczego właściwym ze względu na lokalizację tworzonych zastępczych miejsc szpitalnych.

Kierownik podmiotu leczniczego zapewnia obsadę stanowisk personelu medycznego w zespole zastępczych miejsc szpitalnych: Minimalne wskaźniki dla zastępczych miejsc szpitalnych (liczba personelu na 200 miejsc) lekarz medycyny – 2 lekarz stomatolog – 1 pielęgniarki/ratownicy medyczni – 10

Agencja Rezerw Materiałowych przemieściła rezerwy strategiczne Nowe zestawy medyczne Agencja Rezerw Materiałowych przemieściła rezerwy strategiczne do magazynów centralnych, co nie spowodowało zwolnienia podmiotów leczniczych z obowiązku wynikającego z Wojewódzkiego planu przygotowania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa. Agencja Rezerw Materiałowych Składnica w Komorowie Komorowo, ul. Różańska 88 07-310 Ostrów Mazowiecka Agencja Rezerw Materiałowych Składnica w Wąwale Wąwał, ul. Jeleń 4 97-200 Tomaszów Mazowiecki Agencja Rezerw Materiałowych Składnica w Leśmierzu Leśmierz 6 95—35 Ozorków Agencja Rezerw Materiałowych Składnica w Szepietowie ul. Przemysłowa 2 18-210 Szepietowo

Nowe zestawy medyczne ustawa z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1635 z późn. zm.) ZMSz 25 66 29 65

Nowe zestawy medyczne Zestaw na 50 łóżek - Zestaw „uzupełniający” na 50 łóżek szpitalnych, rozwijanych w ramach poszerzenia bazy szpitalnej kraju, zawierający: Artykuły włókiennicze Sprzęt medyczny i kwaterunkowy Narzędzia chirurgiczne Zestaw na 100 łóżek - Zestaw „uzupełniający” na 100 łóżek szpitalnych, nowych w ramach poszerzenia bazy szpitalnej kraju, zawierający: Propozycja ilości zestawów medycznych wynika z analizy zatwierdzonego przez Ministra Zdrowia planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa odnośnie poszerzenia bazy łóżkowej kraju.

Nowe zestawy medyczne Zestaw kwaterunkowy na 100 łóżek - przeznaczony na kwaterunek poszkodowanych, którzy nie wymagają opieki w warunkach szpitalnych. Zestawy mogą być wykorzystane jako jedno ze źródeł do organizowania ZMSz-y (zespołów Zastępczych Miejsc Szpitalnych), w skład zestawu wchodzą: Artykuły włókiennicze Sprzęt medyczny i kwaterunkowy Zestaw chirurgiczny – operacyjny w skład którego wchodzi: 1 stół operacyjny narzędzia chirurgiczne (170 pozycji asortymentowych) Udostępniając zestaw chirurgiczny do użycia, zawsze należy uzupełnić go zestawem 50 lub 100 łóżkowym, ponieważ w zestawie chirurgicznym występują tylko narzędzia.

Kubatura zestawów medycznych Objętość Zestaw na 50 łóżek 7,00 m3 Zestaw na 100 łóżek 11,00 m3 Zestaw kwaterunkowy na 100 łóżek 9,00 m3 Zestaw chirurgiczny 1,60 m3

Kubatura zestawów medycznych Zestaw na 50 łóżek

Kubatura zestawów medycznych Zestaw na 100 łóżek

Kubatura zestawów medycznych Zestaw chirurgiczny

ŁÓŻKA POLOWE Rok dostawy / produkcji Producent Ilość łóżek w skrzyni Wymiary skrzyni (wys x szer x dł.) Waga skrzyni 2006 PPH „Drabex” J. Wilczek 10 90 cm x 92 cm x 150 cm ok. 143 kg 2008 2009 2010 2013 P.P.U.H. M-ELEKTROSTATYK 7 80cm x 120cm x 120cm 128 kg 90 cm x 105 cm x 173,5 cm 219 kg 2014 Warszawskie Zakłady Kaletnicze Noma Sp. z o.o. 90cm x 110 cm x 120 cm 137 kg „Zamstal” Przedsiębiorstwo Wielobranżowe M. Sieracki 100 cm x 100 cm x 150 cm 190 kg

WYKAZ ASORTYMENTOWO-ILOŚCIOWY NOWYCH ZESTAWÓW MEDYCZNYCH Lp. Nazwa towaru Zestaw kwaterunkowy (na 100 łóżek) 1. Fartuch z przodu zapinany X 2. Koc/śpiwór 3. Piżama/dres 4. Poszewka 5. Prześcieradło 6. Ręcznik wielorazowego użytku 7. Serwetka operacyjna 8. Ścierka

WYKAZ ASORTYMENTOWO-ILOŚCIOWY NOWYCH ZESTAWÓW MEDYCZNYCH Lp. Nazwa towaru Zestaw kwaterunkowy (na 100 łóżek) 9. Aparat do mierzenia ciśnienia tętniczego krwi X 10. Aparat do sztucznego oddychania/Resuscytator 11. Basen szpitalny/sanitarny 12. Fonendoskop/Słuchawka lekarska 13. Kaczka szpitalna damska 14. Kaczka szpitala męska 15. Kieliszek do lekarstw 16. Kozetka do badań

WYKAZ ASORTYMENTOWO-ILOŚCIOWY NOWYCH ZESTAWÓW MEDYCZNYCH Lp. Nazwa towaru Zestaw kwaterunkowy (na 100 łóżek) 17. Kubek metalowy X 18. Kule łokciowe 19. Kule pachowe 20. Łyżka do zupy 21. Miednica 40-50cm 22. Miska nerkowata (0 220 mm) 23. Miska nerkowata (0 280 mm) 24. Pojemnik na odpady medyczne (601- 801)/wiadro szpitalne

WYKAZ ASORTYMENTOWO-ILOŚCIOWY NOWYCH ZESTAWÓW MEDYCZNYCH Lp. Nazwa towaru Zestaw kwaterunkowy (na 100 łóżek) 25. Pojnik X 26. Statyw do wlewań i kroplówek 27. Stolik do narzędzi/ stolik zabiegowy 28. Taborek 29. Taca 30. Termometr lekarski 31. Wiadro (101-151) 32. Wózek do przewożenia chorych z podnoszonym leżem 33. Wózek do przewożenia potraw

Łóżka polowe Łóżka polowe są przechowywane w całości poza zestawami. Umożliwi to udostępnienie tego asortymentu w ściśle określonych ilościach.

Łóżka polowe Łóżko polowe Łóżko polowe szpitale

Kamizelka typu KED Nosze ortopedyczne Wózek inwalidzki

UDOSTĘPNIANIE REZERW STRATEGICZNYCH PODSTAWY PRAWNE UDOSTEPNIANIA REZERW Ustawa z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1635 z późn. zm.) Procedury udostępniania rezerw strategicznych zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw energii na podstawie art. 21 ustawy o rezerwach strategicznych. Rezerwy strategiczne stanowią wyodrębniony majątek Skarbu Państwa

UDOSTĘPNIANIE REZERW STRATEGICZNYCH Rezerwy strategiczne udostępniane są: W drodze decyzji ministra właściwego do spraw energii; w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego, wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej; w celu: - wsparcia realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i obronności państwa; - odtworzenia infrastruktury krytycznej, - złagodzenia zakłóceń w ciągłości dostaw służących funkcjonowaniu gospodarki i zaspokojeniu podstawowych potrzeb obywateli, - ratowania ich życia i zdrowia, - wypełnienia zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej Nieodpłatnie.

UDOSTĘPNIANIE REZERW STRATEGICZNYCH Decyzja ministra właściwego do spraw energii o udostępnieniu rezerw strategicznych: wydawana jest niezwłocznie: - z urzędu, - na wniosek uprawnionego organu. podlega natychmiastowemu wykonaniu przez Agencję Rezerw Materiałowych.

WNIOSEK O UDOSTĘPNIANIE REZERW STRATEGICZNYCH ZAWIERA: Nazwę i ilość asortymentu rezerw; cel wykorzystania; Dane podmiotu, któremu udostępnione będą rezerwy.

o udostępnienie rezerw strategicznych WOJEWODA MAZOWIECKI Warszawa, dnia WOJEWODA MAZOWIECKI WNIOSEK o udostępnienie rezerw strategicznych Na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 29 października 2010 r. o rezerwach strategicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1635 z późn. zm.), wnioskuję o udostępnienie rezerw strategicznych: Lp Nazwa jednostki samorządu terytorialnego/podmiotu leczniczego (dla którego zestaw jest przeznaczony) zestawy medyczne (ilość) ZMSz (ilość) Miejsce magazynowania zestawów (nazwa i adres) Zestaw na 50 łóżek Zestaw na 100 łóżek Zestaw chirurgiczny Zestaw kwaterunkowy na 100 łóżek Celem wykorzystania specjalistycznego asortymentu rezerw strategicznych jest realizacja zadań jednostek samorządu terytorialnego/ podmiotów leczniczych*) na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa i obronności państwa, bezpieczeństwa, porządku i zdrowia publicznego oraz wystąpienia klęski żywiołowej lub sytuacji kryzysowej, w celu wsparcia realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa i obrony państwa, poprzez: zwiększenie liczby łóżek bazy szpitalnej*); przygotowanie, organizacja i zapewnienie funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych (ZMSz)*); wydzielenie łóżek na potrzeby służb mundurowych; oraz zwolnienie rezerwy krwi z zapasów dla Sił Zbrojnych w ilości: …………………. *) niepotrzebne skreślić.

Plany podlegają corocznej aktualizacji Corocznie w terminie do 31 stycznia, należy przesłać do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego MUW, załączniki do planu (na dzień 31 grudnia): - plan rozwinięcia bazy łóżkowej w podmiotach leczniczych; - wykaz zestawów medycznych rezerw strategicznych, planowanych do wykorzystania na poszerzenie bazy szpitalnej, do 15 marca - zestawienie liczbowe personelu medycznego zatrudnionego w podmiocie leczniczym; - rozliczenie (bilans) personelu medycznego. Załączniki niewymagające zmian i korekty należy potwierdzać pisemnie (nie dotyczy planu rozwinięcia bazy łóżkowej).

NOWE WZORY SPRAWOZDAŃ

NOWE WZORY SPRAWOZDAŃ

NOWE WZORY SPRAWOZDAŃ

Dziękuję za uwagę Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowiecki Urząd Wojewódzki Izabela Tymińska e-mail: ityminska@mazowieckie.pl tel. 22 695 66 49