Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

Wydział Oświaty Remonty i inwestycje w poznańskich placówkach oświatowych rok 2011.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. G. Morcinka ul. Jankowskiego Ruda Śląska Tel/fax (032)
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Urząd Miasta i Gminy Olkusz KONSULTACJE SPOŁECZNE W SPRAWIE ZAMIARU LIKWIDACJI GIMNAZJUM NR 2 IM. ŚWIĘTEJ KRÓLOWEJ JADWIGI W OLKUSZU Olkusz, dnia 14 marca.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
 Reorganizacja sieci szkół w Gdańsku - optymalizacja siatki.
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2014/2015 cz.1 Rok szkolny 2014/2015 Rok szkolny 2013/2014 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Czy będzie więcej przedszkoli? Placówki publiczne i niepubliczne w Gdańsku kwiecień 2010.
Szkoła Podstawowa nr 192 im. prof. Heleny Radlińskiej ul. Krzemieniecka 24a Łódź tel./fax Dyrektor szkoły Violetta Gortat Oferta naszej.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Reforma oświaty 2016 informacja wstępna
System edukacji w Polsce
zmiany od września w naszych placówkach
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej

Sześciolatek idzie do szkoły
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Skrócenie nauki ogólnej
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Skrócenie nauki ogólnej
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Spotkanie z rodzicami rok szkolny 2017/ –
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy podczas spotkania w dniu 20 grudnia 2016 r.

Aktualny stan sieci szkół SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO nr 1 ZSO nr 2 PG nr 4 II LO PG nr 2 III LO

WARIANT NR 1 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych, z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum i pozostawienie samych szkół licealnych.

WARIANT NR 1 ZSO 2 III LO ZSO 1 II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO 2 III LO ZSO 1 II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 1 mocne strony słabe strony najłatwiejszy do realizacji, ten sam budynek przez 8 lat, komfort pracy (młodsze dzieci nie przebywają ze starszymi), jednorodne placówki, formuła ośmioletnia lepsza dla szkół integracyjnych, jeden wychowawca klas IV-VIII, akceptowany społecznie w szkołach podstawowych, model docelowy, nieutrzymywanie jednego budynku z bazą edukacyjną i sportową. szczątkowa rekrutacja dzieci do żłobka, brak dostępu do edukacji dzieci trzyletnich, odpływ dzieci w wieku przedszkolnym do placówek niepublicznych, możliwość utraty pracy przez nauczycieli, problemy wychowawcze w starszych klasach szkół podstawowych, niewykorzystana baza edukacyjna po wygaszanych gimnazjach (doposażona niejednokrotnie przy udziale środków unijnych), niewykorzystana baza sportowa, konieczność wymuszonych nakładów na pracownie w szkołach podstawowych, zwiększony odpływ uczniów, dłuższy okres kształcenia w szkołach pozagminnych, pojawienie się zmianowości w szkołach podstawowych, zagrożenie dla profilu sportowego, utrata dorobku liceów ogólnokształcących, utrata dobrych wzorców starszy uczeń – młodszy uczeń, marnowanie kapitału ludzkiego, nieodwracalność procesów, w przyszłości utrat budynku, odpływ uczniów do planowanego niepublicznego zespołu, utrata wieloletnich nakładów ukierunkowanych na edukację, nierównomierne rozłożenie populacji w szkołach.

WARIANT NR 2 utworzenie dwóch zespołów szkół ogólnokształcących poprzez połączenie istniejącej podstawówki z istniejącym zespołem szkół ogólnokształcących; pozostałe (nie włączone do zespołów) funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.

VII-VIII klasa w budynku ZSO VII-VIII klasa w budynku ZSO WARIANT NR 2 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie dwóch istniejących szkół podstawowych w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 2 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 2 mocne strony słabe strony zachowanie dotychczasowych walorów edukacyjnych i wychowawczych, maksymalne wykorzystanie bazy edukacyjnej i sportowej, mniejsza liczba zwolnień, wykorzystanie potencjału nauczycieli, możliwość uniknięcia zwolnień grupowych, uwolnienie miejsc dla młodszych dzieci, mniejsza różnica wieku między dziećmi podstawówek wchodzących w skład zespołu (zwiększenie bezpieczeństwa), możliwość nauki na jedną zmianę, łatwiejsza organizacja pracy szkół, zwiększenie naboru dla liceów, rozłożenie na lata programu sportowego, brak konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów, większa konkurencyjność na rynku edukacyjnym, możliwość monitorowania mapy edukacyjnej i reagowania na zachodzące zmiany, złagodzenie efektu podwójnego rocznika, szansa na pozostawienie w miejskich liceach uczniów szczególnie uzdolnionych, pozostawienie klas I – VI w budynku szkoły podstawowej (dzieci młodsze zostają u siebie), klasy VII – VIII – miejsce nauki w budynkach z liceami. ewentualne niezadowolenie społeczne społeczności szkół podstawowych włączanych do zespołów, odpływ części dzieci do placówek niepublicznych, zarządzanie dwoma budynkami, długi okres integrowania się grona, utrata tożsamości szkoły podstawowej, konieczność dostosowania umiejętności nauczycieli do pracy z dzieckiem młodszym, odległość pomiędzy budynkami.

WARIANT NR 3 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum, pozostawienie szkół licealnych i utworzenie dwóch nowych szkół podstawowych.

WARIANT NR 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 5 SP 9 II LO III LO SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 PG 1 PG 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 9 SP 5 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 3 mocne strony słabe strony danie szansy trwania zespołów konieczność utworzenia bazy edukacyjnej dla klas młodszych w zespołach, tworzenie klas dla małej liczby uczniów, (nieefektywna liczebność klas), trudność w stworzeniu zespołu nauczycielskiego dla klas młodszych, grupowe zwolnienia nauczycieli gimnazjów, duża różnica wieku w zespołach, duże nieracjonalne, nieusprawiedliwione nakłady finansowe we wszystkich szkołach, utrata ciągłości szkolenia sportowego

WARIANT NR 4 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; likwidacja jednego zespołu szkół ogólnokształcących poprzez wygaszanie gimnazjum i przeniesienie liceum do liceum w drugim zespole, a w jego miejsce utworzenie kolejnej szkoły podstawowej; likwidacja drugiego z istniejących zespołów szkół ogólnokształcących, utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego, składającego się z połączonych dwóch liceów przy wygaszaniu.

WARIANT NR 4 ZSO 2 SP 5 ZSO 1 II LO+III LO II LO III LO SP 5 SP 1 SP 2 PG 1 PG 3 ZSO 1 II LO+III LO ZSO 2 SP 5 II LO III LO SP 5 PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie

WARIANT NR 4 mocne strony słabe strony zadowolenie części rodziców szkół podstawowych kolosalne koszty przystosowania zespołu na potrzeby szkoły podstawowej, likwidacja ośrodka szkolenia piłki ręcznej, problemy z naborem do wszystkich szkół podstawowych, duże zamieszanie organizacyjne, nierównomierne zagospodarowanie budynków zespołów szkół

WARIANT NR 5 połączenie jednego z zespołów szkół ogólnokształcących z istniejącą podstawówką; pozostawienie w okresie przejściowym (2 lata) drugiego zespołu szkół ogólnokształcących z wygaszającym gimnazjum, a następnie utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego; pozostałe szkoły podstawowe (7) stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.

VII-VIII klasa w budynku ZSO WARIANT NR 5 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie istniejącej szkoły podstawowej w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP, VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 ZSO 2 III LO II LO III LO PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie

WARIANT NR 5 mocne strony słabe strony ograniczenia zwolnień nauczycieli, częściowe uwolnienie miejsc dla dzieci młodszych, częściowe ograniczenie niezadowolenia społecznego, częściowe wykorzystanie istniejących zasobów, częściowe ograniczenie odpływu dzieci do szkół niepublicznych Z uwagi na fakt, że wariant nr 5 jest modyfikacją wariantu nr 2, polegającą na utworzeniu jednego zespołu szkół ogólnokształcących zamiast dwóch, ustalono, że mocne i słabe strony będą częściowo analogiczne do wcześniej omawianych wartości, stąd nie powielano podanych wcześniej argumentów.

Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku. Wiceprezydent Miasta Puławy Pani Ewa Wójcik zobowiązała dyrektorów szkół do skonsultowania dotychczasowych prac zespołu z nauczycielami i rodzicami poszczególnych placówek. Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku.