Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach mgr Marta Stempień Instytut Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Innowacyjność i aplikacyjność badań w reformie nauki Leszek Grabarczyk Dyrektor Departamentu Wdrożeń i Innowacji Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Światowe doświadczenia w klasteringu w branży informatycznej Wojciech Pander CASE-Doradcy Sp. z o.o.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Internet 2006: rozwój e-commerce
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
M I N I S T E R S T W O O B R O N Y N A R O D O W E J
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Specjalnością edukacji ekologicznej w Polskich Siłach Zbrojnych są konkursy wiedzy.
Przygotował Andrzej Potucha
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
BEZPIECZEŃSTWO POLSKI w świetle rezultatów SPBN
Wsparcie dla rozwoju technologii
Kierunki i narzędzia kształtowania popytu na innowacje w perspektywie
DEPARTAMENT SPRAWIEDLIWOŚCI UPOLITYCZNIONA PROKURATURA
1 BADANIA NAUKOWE I PRACE ROZWOJOWE W DZIEDZINIE OBRONNOŚCI A REKOMENDACJE SPBN gen. broni w st. spocz. dr Lech KONOPKA Dyrektor Departamentu Zwierzchnictwa.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
KONGRES U.S.A. POLITYCY TWORZĄ PRAWO
Poza Karpacki Horyzont Wizja rozwoju Euroregionu Karpackiego do 2020 roku.
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Koncepcja Krajowego Systemu Obrony Narodowej
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RP Założenia i implementacja
STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RP
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach BEZPIECZNA+
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Bezpieczeństwo informacyjne i informatyczne państwa
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Planistyczne działania wspierające.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
wychowania i opieki w szkołach
Fundusz rybacki po 2020 roku
Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata
„Bezpieczeństwo informacji w IPN.
Zapis prezentacji:

Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach mgr Marta Stempień Instytut Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa

Agencje rządowe  Departament Obrony (Department of Defense, DoD),  Departament Bezpieczeństwa Krajowego (Department of Homeland Security, DHS)  Departament Sprawiedliwości (Department of Justice), cyber-struktury FBI Krajowe centra cyberbezpieczeństwa  Zespół reagowania na incydenty komputerowe (United States Computer Emergency Readiness Team, US-CERT),  Dowództwo Cybernetyczne Stanów Zjednoczonych (United States Cyber Command, USCYBERCOM),  Centrum ds. przestępczości cybernetycznej (Defense Cyber Crime Center, DC3)  National Cyber Investigative Joint Task Force (NCIJTF),  National Security Agency/Central Security Service Threat Operations Center (NTOC),  Intelligence Community – Incident Response Center (IC-IRC). Inne agencje rządowe oraz podmioty np. Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych

Czy podział kompetencji między agencjami Departamentu Obrony (DoD), Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) i Departament Sprawiedliwości (DoJ) wzmacnia czy osłabia bezpieczeństwo cybernetyczne USA?Czy podział kompetencji między agencjami Departamentu Obrony (DoD), Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) i Departament Sprawiedliwości (DoJ) wzmacnia czy osłabia bezpieczeństwo cybernetyczne USA? Czy obecny podział między organami odpowiedzialności powinien być połączony w jedną strukturę?Czy obecny podział między organami odpowiedzialności powinien być połączony w jedną strukturę?

Dowódca USCYBERCOM adm. Michael S. Rogers

Cyberarmia (US Cyber Forces)  Cyber National Mission Forces  Cyber National Mission Forces – wsparcie dowódców na całym świecie;  Cyber Protection Forces  Cyber Protection Forces – ochrona sieci Departamentu Obrony;  Cyber Combat Mission Forces  Cyber Combat Mission Forces – misje wojskowe oraz ataki w cyberprzestrzeni.

Dokumenty odnoszące się do bezpieczeństwa cybernetycznego  Narodowa Strategia Bezpieczeństwa (NSS) z 2010 r.;  Narodowa Strategia Obrony (NDS) z 2012 r.;  Narodowa Strategia Wojskowa (NMS) z 2011 r.;  Czteroletni Przegląd Obronny (QDR) z 2014 r.;  Narodowa Strategia Zaufanej Tożsamości w Cyberprzestrzeni z 2011;  Narodowa strategia operacji wojskowych w cyberprzestrzeni (NMS- CO) z 2006 r;  Narodowa Strategia dla Bezpiecznej Cyberprzestrzeni z 2003 r.;  Narodowa Strategia Fizycznej Ochrony Infrastruktury Krytycznej i Kluczowych Zasobów z 2003 r.;  Wszechstronna Inicjatywa Bezpieczeństwa Cybernetycznego (CNCI);  Przegląd pt. Cyberspace Policy Review: Assuring a Trusted and Resilient Information and Communications Infrastructure z 2009 r.;

Cyberbezpieczeństwo w ustawach z 2014 roku  Ustawa o udostępnianiu informacji o bezpieczeństwie cybernetycznym  Ustawa o udostępnianiu informacji o bezpieczeństwie cybernetycznym (Cybersecurity Information Sharing Act of 2014 – CISA)  Ustawa o cyberbezpieczeństwie i ochronie infrastruktury krytycznej  Ustawa o udoskonalaniu badań i rozwoju infrastruktury krytycznej  Ustawa o cyberbezpieczeństwie Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego Cel – wzmocnienie kompetencji Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego.

Departament DEPARTAMENT BEZPIECZEŃSTWA KRAJOWEGO (DHS) 39 mld dolarów:  44 mln  44 mln – w tym rozwój wymiany informacji w ramach cybersystemu wymiany informacji (Wszechstronnej Inicjatywy Bezpieczeństwa Cybernetycznego – CNCI-5);  449 mln  449 mln – finansowanie badań i rozwoju z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego; 38,2 mld dolarów: 1,25 mld 1,25 mld – bezpieczeństwo cybernetyczne w tym:  377,7 mln  377,7 mln – wdrożenie systemu Einstein3, (wykrywanie działań skierowanych przeciwko federalnym sieciom rządowym);  143,5 mln  143,5 mln – program ciągłej diagnostyki i łagodzenia (wspieranie działań wzmacniających bezpieczeństwo operacyjne federalnych sieci cywilnych); DEPARTAMENT OBRONY (DoD) 526,6 mld dolarów: ponad 400 mln ponad 400 mln (2013 – 191 mln) – USCYBERCOM (rozszerzenie Cyber Sił; zwiększenie środków na wymianę informacji; zarządzanie operacjami wojskowymi w cyberprzestrzeni i zapewnia bezpieczeństwo sieci informacyjnych DoD) 495,6 mld dolarów: m.in. na rozszerzenie Cyber Sił pod przywództwem Dowództwa Cybernetycznego.  5,1 mld  5,1 mld – (wzrost o 8,5% w stosunku do 2014 r. – 4,7 mld) operacje w cyberprzestrzeni; wspieranie zdolności obronnych i ofensywnych oraz rozwijanie cyberarmii; DEPARTAMENTSPRAWIEDLIWOŚCI 27,6 mld dolarów: 93 mln – udoskonalenia z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego i zapewnianie, że ​​ najważniejsze inwestycje w tym obszarze były wykonane w odpowiedni sposób. 27,4 mld dolarów: 722,5 mln – na obronę, w tym działania z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego, w tym: 125 mln 125 mln – inicjatywy w zakresie infrastruktury cybernetycznej, Na podstwie: Budget of the Government, Fiscal year 2014, Office of the Management and Budget, Budget of the Government, Fiscal year 2015, Office of the Management and Budget,

Wnioski  Rząd federalny USA jest największym producentem, kolektorem i konsumentem danych na świecie  Rząd federalny USA jest największym producentem, kolektorem i konsumentem danych na świecie; powierza poufne informacje prywatnymi firmom (narodowe tajemnice bezpieczeństwa, informacje w sprawie krytycznej infrastruktury wojskowej i narodu, dane osobowe obywateli i mieszkańców USA). Dlatego właśnie rząd i wykonawcy rządowi są atrakcyjnym celem dla ataków cybernetycznych.  Ochrona poufnych informacji rządowych ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa narodowego i gospodarki USA. nowe przepisy ustawowe i wykonawczestruktury organizacyjnebudżet  Waszyngton reaguje na zagrożenia cybernetyczne wydając nowe przepisy ustawowe i wykonawcze, dostosowując struktury organizacyjne oraz budżet. Co państwa powinny wziąć pod uwagę przy opracowywaniu standardów, dokumentów i budżetu dotyczących cyberbezpieczeństwa i ochrony informacji w cyberprzestrzeni?Co państwa powinny wziąć pod uwagę przy opracowywaniu standardów, dokumentów i budżetu dotyczących cyberbezpieczeństwa i ochrony informacji w cyberprzestrzeni?