Uniwersytet Przyrodniczo- Humanistyczny w Siedlcach mgr Marta Stempień Instytut Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa
Agencje rządowe Departament Obrony (Department of Defense, DoD), Departament Bezpieczeństwa Krajowego (Department of Homeland Security, DHS) Departament Sprawiedliwości (Department of Justice), cyber-struktury FBI Krajowe centra cyberbezpieczeństwa Zespół reagowania na incydenty komputerowe (United States Computer Emergency Readiness Team, US-CERT), Dowództwo Cybernetyczne Stanów Zjednoczonych (United States Cyber Command, USCYBERCOM), Centrum ds. przestępczości cybernetycznej (Defense Cyber Crime Center, DC3) National Cyber Investigative Joint Task Force (NCIJTF), National Security Agency/Central Security Service Threat Operations Center (NTOC), Intelligence Community – Incident Response Center (IC-IRC). Inne agencje rządowe oraz podmioty np. Centrum Studiów Strategicznych i Międzynarodowych
Czy podział kompetencji między agencjami Departamentu Obrony (DoD), Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) i Departament Sprawiedliwości (DoJ) wzmacnia czy osłabia bezpieczeństwo cybernetyczne USA?Czy podział kompetencji między agencjami Departamentu Obrony (DoD), Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego (DHS) i Departament Sprawiedliwości (DoJ) wzmacnia czy osłabia bezpieczeństwo cybernetyczne USA? Czy obecny podział między organami odpowiedzialności powinien być połączony w jedną strukturę?Czy obecny podział między organami odpowiedzialności powinien być połączony w jedną strukturę?
Dowódca USCYBERCOM adm. Michael S. Rogers
Cyberarmia (US Cyber Forces) Cyber National Mission Forces Cyber National Mission Forces – wsparcie dowódców na całym świecie; Cyber Protection Forces Cyber Protection Forces – ochrona sieci Departamentu Obrony; Cyber Combat Mission Forces Cyber Combat Mission Forces – misje wojskowe oraz ataki w cyberprzestrzeni.
Dokumenty odnoszące się do bezpieczeństwa cybernetycznego Narodowa Strategia Bezpieczeństwa (NSS) z 2010 r.; Narodowa Strategia Obrony (NDS) z 2012 r.; Narodowa Strategia Wojskowa (NMS) z 2011 r.; Czteroletni Przegląd Obronny (QDR) z 2014 r.; Narodowa Strategia Zaufanej Tożsamości w Cyberprzestrzeni z 2011; Narodowa strategia operacji wojskowych w cyberprzestrzeni (NMS- CO) z 2006 r; Narodowa Strategia dla Bezpiecznej Cyberprzestrzeni z 2003 r.; Narodowa Strategia Fizycznej Ochrony Infrastruktury Krytycznej i Kluczowych Zasobów z 2003 r.; Wszechstronna Inicjatywa Bezpieczeństwa Cybernetycznego (CNCI); Przegląd pt. Cyberspace Policy Review: Assuring a Trusted and Resilient Information and Communications Infrastructure z 2009 r.;
Cyberbezpieczeństwo w ustawach z 2014 roku Ustawa o udostępnianiu informacji o bezpieczeństwie cybernetycznym Ustawa o udostępnianiu informacji o bezpieczeństwie cybernetycznym (Cybersecurity Information Sharing Act of 2014 – CISA) Ustawa o cyberbezpieczeństwie i ochronie infrastruktury krytycznej Ustawa o udoskonalaniu badań i rozwoju infrastruktury krytycznej Ustawa o cyberbezpieczeństwie Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego Cel – wzmocnienie kompetencji Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego.
Departament DEPARTAMENT BEZPIECZEŃSTWA KRAJOWEGO (DHS) 39 mld dolarów: 44 mln 44 mln – w tym rozwój wymiany informacji w ramach cybersystemu wymiany informacji (Wszechstronnej Inicjatywy Bezpieczeństwa Cybernetycznego – CNCI-5); 449 mln 449 mln – finansowanie badań i rozwoju z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego; 38,2 mld dolarów: 1,25 mld 1,25 mld – bezpieczeństwo cybernetyczne w tym: 377,7 mln 377,7 mln – wdrożenie systemu Einstein3, (wykrywanie działań skierowanych przeciwko federalnym sieciom rządowym); 143,5 mln 143,5 mln – program ciągłej diagnostyki i łagodzenia (wspieranie działań wzmacniających bezpieczeństwo operacyjne federalnych sieci cywilnych); DEPARTAMENT OBRONY (DoD) 526,6 mld dolarów: ponad 400 mln ponad 400 mln (2013 – 191 mln) – USCYBERCOM (rozszerzenie Cyber Sił; zwiększenie środków na wymianę informacji; zarządzanie operacjami wojskowymi w cyberprzestrzeni i zapewnia bezpieczeństwo sieci informacyjnych DoD) 495,6 mld dolarów: m.in. na rozszerzenie Cyber Sił pod przywództwem Dowództwa Cybernetycznego. 5,1 mld 5,1 mld – (wzrost o 8,5% w stosunku do 2014 r. – 4,7 mld) operacje w cyberprzestrzeni; wspieranie zdolności obronnych i ofensywnych oraz rozwijanie cyberarmii; DEPARTAMENTSPRAWIEDLIWOŚCI 27,6 mld dolarów: 93 mln – udoskonalenia z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego i zapewnianie, że najważniejsze inwestycje w tym obszarze były wykonane w odpowiedni sposób. 27,4 mld dolarów: 722,5 mln – na obronę, w tym działania z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego, w tym: 125 mln 125 mln – inicjatywy w zakresie infrastruktury cybernetycznej, Na podstwie: Budget of the Government, Fiscal year 2014, Office of the Management and Budget, Budget of the Government, Fiscal year 2015, Office of the Management and Budget,
Wnioski Rząd federalny USA jest największym producentem, kolektorem i konsumentem danych na świecie Rząd federalny USA jest największym producentem, kolektorem i konsumentem danych na świecie; powierza poufne informacje prywatnymi firmom (narodowe tajemnice bezpieczeństwa, informacje w sprawie krytycznej infrastruktury wojskowej i narodu, dane osobowe obywateli i mieszkańców USA). Dlatego właśnie rząd i wykonawcy rządowi są atrakcyjnym celem dla ataków cybernetycznych. Ochrona poufnych informacji rządowych ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa narodowego i gospodarki USA. nowe przepisy ustawowe i wykonawczestruktury organizacyjnebudżet Waszyngton reaguje na zagrożenia cybernetyczne wydając nowe przepisy ustawowe i wykonawcze, dostosowując struktury organizacyjne oraz budżet. Co państwa powinny wziąć pod uwagę przy opracowywaniu standardów, dokumentów i budżetu dotyczących cyberbezpieczeństwa i ochrony informacji w cyberprzestrzeni?Co państwa powinny wziąć pod uwagę przy opracowywaniu standardów, dokumentów i budżetu dotyczących cyberbezpieczeństwa i ochrony informacji w cyberprzestrzeni?