PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU pn. „Budowa społeczeństwa informacyjnego poprzez rozwój technologii informacyjnych sprzyjających zdalnej obsłudze spraw.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa”
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Środki dostępne na informatyzację w ramach RPO Warmia i Mazury na lata Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego ul. Kościuszki.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
ŁÓDŹ – strategia rozwoju Aleksandra Suszczewicz, Z – ca Dyrektora, Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora Urząd Miasta Łodzi 19 kwietnia.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
Stan wdrażania IV Osi priorytetowej Rozwój infrastruktury społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
X Posiedzenie Podlaskiego Komitetu Monitorującego Kontrakt Wojewódzki Białystok, 8 maja 2006 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską oraz Budżet.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Raport o stanie komputeryzacji bibliotek Biblioteki publiczne wobec rozwoju usług elektronicznych (potencjał i wykorzystanie) BARBARA BUDYŃSKA.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wielkopolski Regionalny
Finansowanie programu
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU pn. „Budowa społeczeństwa informacyjnego poprzez rozwój technologii informacyjnych sprzyjających zdalnej obsłudze spraw obsługiwanych w Starostwie Powiatowym w Zgierzu” Zgierz, 13 grudnia 2010 r. Starostwo Powiatowe w Zgierzu Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata

HISTORIA PROJEKTU

CELE PROJEKTU

Problemy - Potrzeby Brak odpowiedniej infrastruktury informatycznej, umożliwiającej optymalizacje pracy urzędników oraz świadczenie nowoczesnych e-usług publicznych. Zły stan techniczny infrastruktury sieciowej i teleinformatycznej, przestarzałe i wyeksploatowane technologie teleinformatyczne stosowane w Starostwie i jednostkach organizacyjnych jako główna przeszkoda na drodze promowania i rozwoju społeczeństwa informacyjnego na terenie Powiatu. Brak prostej i sprawnej komunikacji w relacji klient – urząd za pośrednictwem technologii informatycznych. Ograniczony dostęp do informacji z powodu braku publicznych punktów dostępu do Internetu na terenie Powiatu. Brak nowoczesnych rozwiązań informacyjnych i komunikacyjnych w Starostwie jest znaczącą przeszkodą w tworzeniu warunków sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości.

Cel główny projektu Głównym celem jest rozwój społeczeństwa informacyjnego na terenie Powiatu Zgierskiego poprzez budowę elektronicznej administracji w Starostwie Powiatowym w Zgierzu w oparciu o zaawansowane technologie informacyjne i komunikacyjne

Cel bezpośredni Uzasadnienie projektu : Wsparcie tworzenia społeczeństwa informacyjnego przez administrację publiczną nie może się zrealizować bez informatyzacji jej samej. Co niezwykle istotne, powinna ona przebiegać w sposób możliwie przyjazny i wygodny dla klienta, umożliwiający zdalną obsługę spraw we wszystkich przypadkach, gdy to możliwe.

Projekt znacząco przyczyni się do rozwoju regionalnego społeczeństwa informacyjnego. Realizacja projektu przyczyni się do lepszego postrzegania usług publicznych. Nowoczesność systemu obsługi świadczyć będzie o szczególnym podejściu do zagadnień życia publicznego, co przełoży się na zwiększone zainteresowanie Powiatem ze strony potencjalnych inwestorów. Urząd jako instytucja publiczna zyska w oczach mieszkańców jak i inwestorów. Cele pośrednie

Zakres rzeczowy projektu

Budowa systemów teleinformatycznych wraz z niezbędną infrastrukturą dla potrzeb elektronicznego obiegu dokumentów i optymalizacji procesów w administracji publicznej Budowa systemów komunikacji i kontroli – podpis elektroniczny Rozwój telefonii internetowej (VoIP)‏

Działanie 1 Elektroniczna Skrzynka Podawcza EBOI  Konto indywidualne (obraz teczki)‏  Obsługa formularzy elektronicznych BIP  Informacja o sposobie załatwiania sprawy  Formularze tradycyjne i elektroniczne  Stan sprawy Analizator przesyłek Kancelaria  Rejestr pism przychodzących i wychodzących  Spis spraw  Wnioski elektroniczne Systemy zaplecza

Działanie 2 Dokument oryginalny Klucz prywatny nadawcy wiadomości Skrót dokumentu Szyfrujemy skrót Dokument + podpis skrót dokumentu zaszyfrowany kluczem prywatnym nadawcy Podpis cyfrowy =

Działanie 2 Dokument + podpis Klucz publiczny nadawcy Podpis Deszyfrujemy skrót Certyfikat nadawcy wiadomości Dokument Obliczamy skrót Zgadza się? T N Weryfikacja e-podpisu

Działanie 3 Serwery Komputery Drukarki Skanery UPS Urządzenia do zabezpieczania sieci

Działanie 4 Kompleksowa modernizacja infrastruktury sieciowej

Działanie 5 System finansowo-księgowy

Działanie 6 TELEFONIA VoIP Schemat ogólny. Źródło: Wirtualna Polska

HARMONOGRAM RZECZOWO-FINANSOWY i BUDŻET PROJEKTU

Harmonogram

Budżet projektu

Budżet projektu (stan na dzień 13 grudnia 2010 r.) Kategoria wydatkówWydatki kwalifikowaneWydatki do zrealizowaniaPozostało do rozliczenia Zakup i wdrożenie oprogramowania ,730,00 Zakup i wdrożenie oprogramowania-VAT 22% ,340,00 Zakup/modernizacja i instalacja sprzętu ,410, ,00 Zakup/modernizacja i instalacja sprzętu-VAT 22% ,630, ,00 Budowa pasywnej infrastruktury teleinformatycznej ,000, ,28 Budowa pasywnej infrastruktury teleinformatycznej-VAT 22% ,800, ,28 Studium wykonalności ,000,00 Studium wykonalności-VAT 22% 3 740,000,00 Promocja projektu 3 090, , ,44 Promocja projektu-VAT 22% 679,80910, ,98 RAZEM: , , ,98

Montaż finansowy Na podstawie umowy nr UDA-RPLD /08-00 z dnia 24 listopada 2008 r.

PRODUKTY I REZULTATY

Produkty Wskaźniki produktu

Produkty liczba wdrożonych systemów Elektronicznego Obiegu Dokumentów w jednostkach publicznych – 1 sztuka liczba utworzonych portali – 2 sztuki [Portal i BIP] liczba systemów ułatwiających zarządzanie jednostką samorządową – 2 sztuki [system FK, system do inwentaryzacji sprzętu] liczba zakupionych komputerów PC – 100 sztuk liczba zainstalowanych serwerów baz danych/aplikacji – 7 sztuk liczba aparatów telefonicznych w systemie VoIP – 120 sztuk liczba urządzeń zabezpieczających sieć – 2 sztuki

Rezultaty Wskaźniki rezultatu

Analiza ekonomiczna wzrost wydajności i efektywności pracowników starostwa powiatowego, dzięki zbudowaniu nowoczesnej, zinformatyzowanej e-administracji, wygodnej i przyjaznej dla potrzeby obywateli, skrócenie czasu załatwiania sprawy w urzędzie przez obywatela, zwiększenie liczby osób korzystających z usług urzędu, skrócenie czasu obsługi sprawy przez urzędnika, obniżenie kosztów obsługi interesantów w urzędzie, poprawa jakości oferowanych elektronicznych usług publicznych na rzecz mieszkańców i przedsiębiorców, racjonalizacja wydatków w starostwie powiatowym poprzez obniżenie kosztów obsługi interesantów, promocja Powiatu dzięki zwiększeniu wykorzystania Internetu, wzmocnienie wizerunku i poprawa konkurencyjności powiatu dzięki dostosowaniu systemów informatycznych do standardów miast europejskich.

Społeczne korzyści W związku z przyrostem spraw będzie konieczne zwiększenie zatrudnienia w urzędzie o ok. 1% rocznie. Oznacza to, że zatrudnienie w starostwie wzrastać będzie o ok. 14 osób rocznie, a koszty osobowe z tego tytułu o ,76 PLN rocznie, Skrócenie czasu załatwiania sprawy w urzędzie przez interesanta - w 2007r. zostało załatwionych spraw, których rozpatrzenie zajęło ,4 godz. Zakłada się oszczędność czasu załatwienia spraw w Starostwie średnio o 30%. Dzięki realizacji projektu interesanci zaoszczędzą ok godzin czyli 55 dni rocznie, Czas zaoszczędzony z tytułu nie przychodzenia do urzędu - projekt zakłada możliwość załatwienia sprawy przez Internet z pracy lub domu. Przyjmuje się, że przy wspomnianej w powyższym punkcie liczbie spraw interesanci Starostwa zaoszczędzą ok godzin, Przeciętne miesięczne wynagrodzenie mieszkańców Powiatu Zgierskiego wynosiło w IV kw roku PLN. Przyjmuje się zatem, że wynagrodzenie za 1 godzinę pracy wyniesie 13,35 PLN. Zakładając, że interesanci zmuszeni są do załatwiania spraw urzędowych w Starostwie Powiatowym w godzinach pracy zaoszczędzą oni dzięki realizacji projektu ,65 PLN rocznie ( godz. X 13,35 PLN).

Promocja projektu

Narzędzia informacyjno-promocyjne DZIAŁANIA: Tablice informacyjneI kwartał 2009 Strona internetowaIV kwartał 2009 Gadżety promocyjne (Piknik Funduszy Europejskich)2009 – 2010 Ogłoszenia w prasie2009 – 2010 Etykiety na sprzęt2007 – 2010 Konferencja IV kwartał 2010 Tablice pamiątkoweIV kwartał 2010 Oznakowanie dokumentacji projektu

Instytucja Zarządzająca: ZARZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO Urząd Marszałkowski w Łodzi Al. Piłsudskiego 8, Łódź tel Instytucja Wdrażająca: Departament ds. Regionalnego Programu Operacyjnego tel , fax

Beneficjent: POWIAT ZGIERSKI Starostwo Powiatowe w Zgierzu ul. Sadowa 6A, ul. Długa Zgierz tel , fax Wydział Promocji i Spraw Europejskich tel , fax Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata

DZIĘKUJĘ ZA POMOC W REALIZACJI Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata