ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Advertisements

Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Rachunki regionalne Urząd Statystyczny w Katowicach Ośrodek Rachunków Regionalnych Ogólnopolska konferencja naukowa z okazji obchodów Dnia Statystyki Polskiej.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Kampania Promująca Atrakcyjność Turystyczną Wschodnich Województw Polski Warszawa
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Jak powinniśmy rozumieć INNOWACYJNOŚĆ w aspekcie środków unijnych? Poznań, 14 stycznia 2008 r.
1 Pomyślne zarządzanie projektami z zastosowaniem metody PCM przez Partnerstwa na rzecz Rozwoju Inicjatywy Wspólnotowej Equal Bartosz Grucza – Szkoła Główna.
Po co administracji publicznej zarządzanie ? propozycja dydaktyczna na studiach podyplomowych Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Konferencja Społeczeństwo Informacyjne Warmii i Mazur - kierunki rozwoju infrastruktury i e-usług w ramach Programów Operacyjnych współfinansowanych.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Środa z Funduszami dla osób zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej”
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Marek Kozłowski Ekosystem PBN. Wprowadzenie Polska Bibliografia Naukowa to portal Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego gromadzący informacje dotyczące.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Moduł SDI – zasilanie węzłów IIP oraz wykorzystanie danych. Wprowadzenie. Szkolenie przeprowadzone w ramach projektu „TERYT 3 – Rozbudowa systemów do prowadzenia.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
System akredytacji AKSES
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Microsoft Office Project 2003 Professional
Zapis prezentacji:

ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK

Kierunki i cele działań wytyczyliśmy...  Kierunki rozwoju turystyki do 2015 roku, MSiT :  Opracowanie zintegrowanego programu badań regionalnych gospodarki turystycznej  Rozwój metod badawczych w skali regionalnej i ogólnopolskiej  Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata , POT: Zadanie Badania marketingowe Działania 1.Inicjowanie i prowadzenie badań marketingowych 2.Inicjowanie partnerstwa mającego na celu stworzenie zintegrowanego programu badań regionalnych 3.Wypracowanie spójnej metodologii badań popytu w skali regionalnej i krajowej w celu porównywalności oraz kompilacji danych i wyników 4.Inicjowanie stworzenia w partnerstwie internetowego narzędzia analiz rynkowych REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH2

Ludzie Procedury i metody zbierania, analizy i udostępniania informacji Sprzęt Nasz cel - Zintegrowany System Informacji Marketingowej REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH3 Wzrost konkurencyjności Polski jako obszaru recepcji turystycznej wymaga wsparcia informacyjnego na wszystkich szczeblach zarządzania turystyką

Zastosowania badań marketingowych Analiza potrzeb i postaw konsumenta Kształtowanie i ocena elementów marketingu- mix Analiza pozycji produktu lub marki w świadomości konsumenta Pomiar efektywności wykorzystania mediów REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH4

REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH5 „W badaniach rynku, podobnie jak w każdej innej działalności badawczej, nie jest sztuką udzielić odpowiedzi. Sztuką jest zadać adekwatne pytanie. Reszta to warsztat.” M. Penconek, Marketing w praktyce, lipiec –sierpień 1998, No 4

Co będziemy badać?  Potencjalny popyt na polskie produkty turystyczne na rynkach zagranicznych (strategicznych)  Pozycję konkurencyjną Polski w stosunku do głównych konkurentów na rynkach emisji ruchu turystycznego  Jakość i funkcjonalność stron internetowych wdrożonych i zarządzanych przez POT  Wizerunek Polski jako destynacji turystycznej  Efekty kampanii promocyjnych na rynkach zagranicznych  Poziom satysfakcji turystów zagranicznych i krajowych z zakupionych (konsumowanych) usług turystycznych REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH6

Co zamierzamy w kwestii zadawania „adekwatnych” pytań? określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Powołanie zespołu ekspertów w celu opracowania zbioru pojęć, które będą stosowane w badaniach konsumentów usług turystycznych oraz określenia zbioru danych uznanych za „kluczowe”. Koordynowanie prac, przy współpracy z MSiT, nad przygotowaniem i upowszechnieniem wyników prac zespołu - „podręcznik” (maj 2010?) REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH7

Jak chcemy „integrować” i udostępniać wyniki badań? Zakupimy specjalistyczne oprogramowanie i sprzęt – platformę do realizacji badań on-line (I kwartał 2010). System umożliwia realizację nawet do 100 tys. wywiadów rocznie, zapewnia swobodę dostępu wielu użytkownikom i „generowanie” zaprojektowanych raportów on-line. Wdrożymy pierwszy projekt badawczy w celu przetestowania platformy jako narzędzia (do końca 2010) REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH8

Wsparcie procesu realizacji badań Składowanie danych Składowanie danych System bazodanowy Gromadzenie danych WWW Papier Telefon Wywiad Raportowanie SPSS Dystrybucja wyników on-line Przetwarzanie i udostępnianie danych MS Office Analiza Zarządzanie projektami badań Użytkownik Systemu HTML Reporter

Realizacja badań ankietowych on-line projekt badań kwestionariusz dobór próby automatyzacja zbierania danych dane gotowe do analiz kontrola realizacji próby analiza danych generowanie raportów publikowanie raportów możliwość automatyzacji System badań on-line

Dlaczego badania on-line w oparciu o platformę ? Niższe koszty realizacji badania niż w przypadku klasycznych technik badawczych (PAPI, CATI) Wysoka jakość danych (brak błędów związanych z realizacją badań realizowanych innymi technikami) Monitoring i pełna kontrola realizacji badania Dostęp do wyników ad-hoc w każdym momencie badania, niezależnie od poziomu realizacji projektu REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH11

Dlaczego akurat SPSS Dimensions? Pełna integracja z narzędziami SPSS wykorzystywanymi w Polskiej Organizacji Turystycznej Łatwe i intuicyjne narzędzie, dostępne z poziomu przeglądarki internetowej Badania międzynarodowe z wykorzystaniem wielu wersji językowych kwestionariusza w ramach jednego projektu Swoboda w nadawaniu uprawnień użytkownikom – dowolność sposobu współpracy z agencjami badawczymi i partnerami w regionach REGIONALNE BADANIA KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH12