Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

System akredytacji AKSES

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "System akredytacji AKSES"— Zapis prezentacji:

1 System akredytacji AKSES

2 „Zintegrowany system zapewnienia wysokiej jakości usług Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej” w ramach Działania 2.9 Rozwój ekonomii społecznej PO WER Realizator projektu: Departament Ekonomii Społecznej i Pożytku Publicznego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Zakończenie realizacji: grudzień 2020. Główne działania w projekcie: Cykliczny przegląd i aktualizacja standardów usług i działania OWES; Badanie satysfakcji klientów OWES; Przegląd i aktualizacja regulaminu akredytacji; Wypracowanie koncepcji standardów kwalifikacji kadry OWES; Proces naboru wniosków o akredytację i przyznania akredytacji; Przeprowadzenie audytów i monitoringi audytów; Spotkania konsultacyjno-informacyjne (także w regionach) oraz warsztaty robocze.

3 Modyfikacja Standardów usług i działania OWES
Zmiany w przeważającej części porządkujące; Uwagi zbierano od OWES, ROPS oraz IZ RPO; Prace prowadzone w ramach grup roboczych Komitetu Akredytacyjnego; Przeprowadzono warsztaty dla wybranych przedstawicieli OWES oraz PES; Dopasowanie do Wytycznych dla CT 9; Uporządkowanie wskaźników (wskaźnik dot. miejsc pracy wynikający z KPRES pozostaje nie zmieniony); Ujednolicenie zapisów;

4 Modyfikacja Standardów usług i działania OWES – najważniejsze zmiany
Wprowadzenie do katalogu kadry OWES konsultanta ds. zamówień publicznych; OWES nie może być tworzony przez partnerstwo podmiotów pomiędzy którymi występują powiązania osobowe lub kapitałowe; Minimalny wymiar zaangażowania osób pełniących funkcje kadry kluczowej wynosi 40 godzin w miesiącu (w przypadku koordynatora merytorycznego 80 godzin w miesiącu); Kompetencje kadry kluczowej powinny być weryfikowane przez OWES; Zobowiązanie do współpracy z ROPS (szczególnie w zakresie ewaluacji, monitorowania, działań promocyjnych, planowania etc.);

5 Modyfikacja Standardów usług i działania OWES – najważniejsze zmiany cd.
Zobowiązanie do przekazywania do ROPS i MRPiPS podstawowych danych dot. wspartych przedsiębiorstw społecznych; Doprecyzowanie standardów dot. zwrotnych instrumentów finansowych i współpracy z pośrednikami finansowymi.

6 OWES w systemie zwrotnych instrumentów finansowych.
PF rozpoznaje sytuacje i potrzeby PES pod kątem możliwości wykorzystania zwrotnych instrumentów finansowych; Włącza informacje o dostępnych instrumentach finansowych do swojej oferty oraz informuje o nich PES; Zapewnia wsparcie doradcze w procesie ubiegania się o pożyczkę oraz, w przypadku zainteresowania PES, udziela wsparcia doradczego po otrzymaniu pożyczki (jako klientowi OWES). Współpracuje z OWES m.in. w zakresie potrzeb PES w zakresie zwrotnych instrumentów finansowych; Udostępnia OWES materiały informacyjno-promocyjne; Przeprowadza analizę sytuacji finansowej PES celem złożenia optymalnej oferty; Informuje OWES w przypadku zidentyfikowania obszarów w działalności PES, które wymagają wsparcia.

7 Planowane działania – rok 2017
Udostępnienie zmodyfikowanych Standardów, procedury i dokumentów związanych z naborem – lipiec 2017 r. Ogłoszenie kolejnego naboru wniosków o akredytację – III kwartał 2017 r.: Nabór otwarty; W procedurze nadawania akredytacji przewidziano audyt/wizytę monitorującą; Testy narzędzia do badania satysfakcji klientów; Opracowanie koncepcji włączenia do systemu akredytacji oceny satysfakcji klientów OWES; Dalsze monitoringi przeprowadzane przez pracowników Departamentu.

8 Planowane działania – rok 2017
Udostępnienie zmodyfikowanych Standardów, procedury i dokumentów związanych z naborem – lipiec 2017 r. Ogłoszenie kolejnego naboru wniosków o akredytację – III kwartał 2017 r.: Nabór otwarty; W procedurze nadawania akredytacji przewidziano audyt/wizytę monitorującą; Testy narzędzia do badania satysfakcji klientów; Opracowanie koncepcji włączenia do systemu akredytacji oceny satysfakcji klientów OWES; Dalsze monitoringi przeprowadzane przez pracowników Departamentu.

9 Planowane działania – 2018 +
Wprowadzenie do systemu akredytacji i standardów wyników oceny satysfakcji klientów OWES; Uruchomienie generatora wniosków i platformy dla OWES; Cykliczne przeglądy zasad systemu akredytacji i standardów; Dalsze prowadzenie procesu akredytacji OWES; Opracowanie koncepcji i wdrożenie systemu oceny kompetencji kadr OWES;

10 Planowane działania – 2018 +
Dziękuję za uwagę! Jakub Schimanek Departament Ekonomii Społecznej i Pożytku Publicznego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.


Pobierz ppt "System akredytacji AKSES"

Podobne prezentacje


Reklamy Google