Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
BEZPOŚREDNIE WSPARCIE ROZWOJU SZKÓŁ POPRZEZ WDROŻENIE ZMODERNIZOWANEGO SYSTEMU DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE STRZELIŃSKIM.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Realizacja projektu „Doskonalenie szansą na rozwój” w Powiecie Ciechanowskim.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zapis prezentacji:

Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje cały proces : od diagnozy potrzeb, poprzez planowanie i realizację konkretnych działań ( np.. warsztaty, szkolenia, wykłady, konsultacje), pomoc nauczycielom we wprowadzeniu zmiany, aż po ewaluację podjętych działań. RPW realizowany jest w trakcie jednego roku szkolnego.

Kim jest SORE? Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji to osoba, która pracuje na rzecz szkoły i wspiera ją w realizacji projektu. To zewnętrzny konsultant, bezstronny, jednak pozostający w stałym kontakcie z placówką.

SORE to koordynator działań, moderator i doradca; SORE pomaga w opracowaniu diagnozy potrzeb, interpretacji danych, wyboru narzędzi; SORE towarzyszy szkole przez czas realizacji RPW, wspiera ją w drodze do sukcesu. SORE nie kontroluje i nie ocenia!

Etapy realizacji rocznego planu wspomagania Etap I – Diagnoza W trakcie diagnozy SORE, we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji szkoły/przedszkola, szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów oferty, która będzie realizowana w szkole/przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dotyczących realizacji RPW.

Etap II – Doskonalenie pracy nauczycieli Przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli zgodnie z rocznym planem wspomagania. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który do realizacji części szkoleń pozyska ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW. Sugerowanymi formami doskonalenia nauczycieli są: warsztaty dla nauczycieli rozumiane jako aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników; inne formy spotkań grupowych (wykłady, konsultacje grupowe).

Etap III – Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę. Regularna wymiana doświadczeń i rozmowy na temat działań sprawdzających się w praktyce i napotkanych trudności wspierana przez konsultanta, moderatora spotkań – SORE. Etap IV – Przygotowanie sprawozdania z rocznego planu wspomagania. Po zakończeniu realizacji rocznego planu wspomagania szkoły SORE przeprowadza podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawia dyrektorowi i radzie pedagogicznej. Wspólna refleksja nad sprawozdaniem i płynącymi z niego wnioskami kończy pracę nad daną ofertą doskonalenia nauczycieli prowadzoną w ramach rocznego planu wspomagania szkoły.

Zadania uczestników procesu wspomagania Zadania dyrektora szkoły i nauczycieli: przygotowanie diagnozy potrzeb szkoły we współpracy z SORE; aktywny udział w spotkaniach, konsultacjach, warsztatach; wdrażanie nowych umiejętności i wypracowanie procedur; udzielanie informacji zwrotnej; udział w ewaluacji podjętych działań. Zadania szkolnego organizatora rozwoju edukacji (SORE) zebranie informacji o szkole, poznanie jej specyfiki (wywiad z dyrektorem); zebranie informacji o zakresie proponowanego przez dyrektora obszaru doskonalenia (wywiad z nauczycielami, spotkanie z radą pedagogiczną);

pomoc w dokonaniu pogłębionej autodiagnozy w szkole i określenie priorytetów rozwojowych (przeprowadzenie warsztatu przez zespół diagnostyczno-rozwojowy); ustalenie zakresu i harmonogramu podejmowanych działań w ramach RPW; pozyskanie eksperta i organizacja warsztatów lub innych form szkoleniowych; pomoc nauczycielom we wdrożeniu do szkolnej praktyki zaplanowanych rozwiązań; przygotowanie i przeprowadzenie ewaluacji podjętych działań; opracowanie raportu z realizacji rocznego planu wspomagania;

przedstawienie raportu dyrektorowi szkoły; przedstawienie raportu radzie pedagogicznej. Zadania ekspertów zewnętrznych: przygotowanie i przeprowadzenie dostosowanych do potrzeb szkoły warsztatów i innych zaplanowanych form szkoleniowych dla nauczycieli.

Dziękuję za uwagę. Małgorzata Jakubowska-Siedlecka