MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
Advertisements

Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
MATURA 2013.
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Sprawdzenie, w jakim stopniu absolwent spe ł nia wymagania ustalone w podstawie programowej kszta ł cenia ogólnego, okre ś lonej w przepisach w sprawie.
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Również, jeśli minął okres 5 lat i zaczyna zdawanie od nowa Opłaty wys. 50 zł za egzamin wnoszą absolwenci, którzy przystępują do egzaminu: z tego samego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Informacje dla zdających. Podstawa Prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty z późn. zmianami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej.
PODSTAWY TAKSONOMII NAUCZANIA Tomasz Cecot
Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie 1 INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) DOTYCZĄCA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
1 Przygotowanie egzaminu maturalnego Konferencja dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych Kraków, Rzeszów, Lublin, październik 2007 roku.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPRAWDZIAN PO KLASIE VI 5 kwietnia 2016 r.. W tym roku został zorganizowany po raz ostatni sprawdzian po klasie VI W przyszłym roku MEN sprawdzianu już.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
XIII Liceum Ogólnokształcące Szczecin 2016 KOMUNIKATY DLA MATURZYSTÓW.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
System edukacji w Polsce
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Egzamin maturalny w 2017 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
EGZAMIN MATURALNY MOJEGO DZIECKA
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Egzamin ósmoklasisty.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
REFORMA EDUKACJI
MATURA 2016.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
MATURA 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
MATURA 2018.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w 2010 roku?
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
MATURA 2019.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie

GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI? arkusze egzaminacyjne arkusze egzaminacyjne przykładowe rozwiązania przykładowe rozwiązania komentarze do zadań komentarze do zadań informacja ogólna o wynikach (populacja zdających, wybory, zdawalność) informacja ogólna o wynikach (populacja zdających, wybory, zdawalność) sprawozdania przedmiotowe sprawozdania przedmiotowe inne materiały (akty prawne, biuletyny) inne materiały (akty prawne, biuletyny)

GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI? Opracowano aneksy do informatorów do wszystkich przedmiotów maturalnych zawierające opis egzaminu i przykładowe arkusze z modelami odpowiedzi W dniach 15 – 17 listopada odbyła się „próbna matura” przygotowana zgodnie z nowymi zasadami przeprowadzania egzaminu

CZĘŚĆ USTNA CZĘŚĆ PISEMNA Język polski Język obcy Przedmiot wybrany Inny język obcy (jeżeli wybrany jako przedmiot dodatkowy) Przedmiot dodatkowy (0-3) SCHEMAT EGZAMINU MATURALNEGO

JAKIE ZMIANY WPROWADZONO W PORÓWNANIU Z ROKIEM 2006?

WYBÓR POZIOMU EGZAMINU Jak było : Jak jest : Wszyscy maturzyści przystępowali do egzaminu na poziomie podstawowym, a ci, którzy chcieli zdawać przedmiot obowiązkowy na poziomie rozszerzonym lub wybrali przedmioty dodatkowe, przystępowali ponadto do egzaminu na poziomie rozszerzonym Maturzysta zdaje egzamin tylko na jednym, wybranym poziomie; przedmiot obowiązkowy na poziomie podstawowym albo rozszerzonym, przedmiot dodatkowy tylko na poziomie rozszerzonym, Dlaczego zmieniono? Skrócenie czasu trwania egzaminu, łatwiejsze przygotowanie do egzaminu, mniej arkuszy do wydrukowania i sprawdzenia, krótszy czas oczekiwania na wyniki

CZAS TRWANIA EGZAMINU Jak było : Jak jest : Język polski – 130 min Język obcy – 180 min Historia, WOS – 150 min Geografia – 120 min Biologia, chemia, fizyka – 120 min Matematyka – 150 min Język polski – 180 min Język obcy – 190 min Historia, WOS – 180 min Geografia – 150 min Biologia, chemia, fizyka – 150 min Matematyka – 180 min Dlaczego zmieniono? Arkusze egzaminacyjne na poziomie rozszerzonym poszerzono o treści i typy zadań, które do tej pory występowały na poziomie podstawowym Poziom podstawowy – bez zmian Poziom rozszerzony – czas wydłużono w zależności od przedmiotu od 10 do 50 minut

DEKLARACJE UCZNIOWSKIE Jak było : Jak jest : Uczeń składał deklarację do 30 września i miał prawo do zmian w deklaracji na 3 miesiące przed egzaminem pisemnym, o ile nie naruszało to harmonogramu egzaminu Deklaracja wstępna do 30 września; deklaracja ostateczna do 20 grudnia Po tym terminie nie można dokonywać żadnych zmian w deklaracji Dlaczego zmieniono? Prawo do tak późnych zmian wynikało ze względu na możliwość zmian uchwał rekrutacyjnych wyższych uczelni. Arkusze egzaminacyjne zamawiano i drukowano na podstawie deklaracji wrześniowej przyjmując dużą rezerwę na ewentualne zmiany. Było to nieekonomiczne, gdyż wiele z tych arkuszy było niewykorzystanych.

ORZECZENIE LUB OPINIA PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ Jak było : Jak jest : Powinna być wydana przez poradnię nie później niż do 30 września i nie wcześniej niż 2 lata przed egzaminem Powinna być wydana przez poradnię nie później niż do 30 września i nie wcześniej niż 4 lata przed egzaminem Dlaczego zmieniono? Mniejsze obciążenie poradni psychologiczno-pedagogicznej i mniejszy kłopot dla uczniów, którzy mogą wykorzystać to samo zaświadczenie do egzaminu gimnazjalnego i matury

SKŁAD ZESPOŁU PRZEDMIOTOWEGO NA EGZAMINIE USTNYM Jak było : Jak jest : 3 osoby w zespole, w tym co najmniej jeden egzaminator i jedna osoba spoza szkoły w skład zespołu mógł wchodzić nauczyciel uczący danego maturzystę 2 osoby w zespole, w tym co najmniej jeden egzaminator i jedna osoba spoza szkoły w skład zespołu nie może wchodzić nauczyciel uczący danego maturzystę w ostatniej klasie Dlaczego zmieniono? Mniejsze obciążenie nauczycieli, łatwiejsza organizacja pracy w szkole, większy obiektywizm oceniania

WARUNKI ZDANIA EGZAMINU MATURALNEGO Jak było : Jak jest : Maturzysta zdał jeżeli w części pisemnej z każdego przedmiotu obowiązkowego uzyskał co najmniej 30% punktów na poziomie podstawowym, a w części ustnej 30% punktów na wybranym poziomie 1.Maturzysta zdał jeżeli w części ustnej i pisemnej z każdego przedmiotu obowiązkowego uzyskał co najmniej 30% punktów na wybranym poziomie 2.Maturzysta zdał również jeżeli w części ustnej albo pisemnej z jednego przedmiotu obowiązkowego uzyskał mniej niż 30% punktów, ale średnia wyników ze wszystkich egzaminów obowiązkowych wyniosła co najmniej 30% punktów Dlaczego zmieniono? Zaliczenie „kompensacyjne” ma za zadanie zmniejszyć ryzyko wyboru przez maturzystów poziomu rozszerzonego po rozdzieleniu poziomów i wprowadzeniu progu zaliczenia na poziomie rozszerzonym. Nie dotyczy nieobecnych i ściągających

PODWYŻSZANIE WYNIKÓW Jak było : Jak jest : 1.Można było podwyższać tylko wynik egzaminu pisemnego 2.Można było podwyższać wynik na obu poziomach 1.Można podwyższać wynik egzaminu pisemnego i ustnego 2.Można podwyższać wynik tylko na jednym poziomie Dlaczego zmieniono? Zmiana wynika z ze zmiany formy egzaminu

INNE ZMIANY W EGZAMINIE MATURALNYM

PRZELICZANIE WYNIKÓW POZIOMU ROZSZERZONEGO NA POZIOM PODSTAWOWY 1.Obowiązuje tylko w roku Wynika z wymagań rekrutacyjnych uczelni ogłoszonych w maju 2006 bez możliwości zmiany 3.Uwzględnia różnicę trudności arkuszy na poziomie rozszerzonym i podstawowym 4.Uwzględnia poszerzenie arkuszy na poziomie rozszerzonym o treści i typy zadań, które do tej pory występowały na poziomie podstawowym 5.Jest proste w użyciu

ZMIANY W LATACH NASTĘPNYCH Od 2008 roku: ograniczenie liczby języków obcych (bez słowackiego, szwedzkiego i portugalskiego ograniczenie liczby przedmiotów dodatkowych (bez języka greckiego i kultury antycznej) Od 2009 roku: wprowadzenie obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki wprowadzenie egzaminu maturalnego z filozofii wprowadzenie języka łacińskiego i kultury antycznej i informatyki do grupy przedmiotów obowiązkowych oraz wprowadzenie egzaminu gimnazjalnego z języka obcego

DZIĘKUJĘ