System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL 2014-2020 w ramach Zintegrowanych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Advertisements

Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014 – stan prac Marek Kowalski Z-ca Dyrektora Departamentu Zarządzania RPO. Lublin,
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
System oceny i kryteria wyboru dla projektów zintegrowanych w ramach Podziałania Jakość edukacji zawodowej Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Działania 5.7 Nowe Mikroprzedsiębiorstwa Konkurs numer: RPPM IZ /16 Regionalny Program.
2 UNIA EUROPEJSKA EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Podsumowanie wdrażania Osi priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Najważniejsze elementy ze stanu wdrażania VII posiedzenie KM RPO WKP
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji za rok 2010 Jolanta Rudnicka.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie na rzecz podniesienia.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Kryteria wyboru projektów dla operacji wspieranych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 – 2020 Realizacja projektów w ramach.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Departament Polityki Regionalnej Informacja nt. przeprowadzonych badań ewaluacyjnych dot. RPO WK-P Wykorzystanie rekomendacji z badań Toruń,
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Poddziałania Jakość edukacji ogólnej Konkurs numer: RPPM IZ /15 Regionalny Program.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Unia Europejska Fundusz Spójności Unia Europejska Fundusz Spójności Kryteria wyboru przedsięwzięć Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko I oś priorytetowa.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Obszar Metropolitalny Gdańsk–Gdynia–Sopot Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Harmonogram prac nad projektem Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Toruń, styczeń 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
System sprawozdawczości w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata Olsztyn, 27 listopada 2015 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Operacyjnymi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan realizacji RPO WM wg stanu na r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

System wyboru i propozycje kryteriów oceny projektów pozakonkursowych dla wszystkich działań współfinansowanych z EFRR RPO WL w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego

System wyboru projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR będzie odnosił się do horyzontalnych zasad wynikających z wytycznych w zakresie wyboru projektów, a w szczególności koncentrował się będzie przede wszystkim na zapewnieniu: efektywności procesu selekcji, przejrzystości, rzetelności, równego traktowania wnioskodawców, bezstronności dokonywanej oceny, oraz sprawności proceduralnej.

Tryb pozakonkursowy przewidywany jest względem zadań w ramach priorytetów inwestycyjnych z EFRR: 2c, 9b, 3a, 4e, 6d, 7b RPO WL 2014–2020. Tryb konkursowy wdrażany będzie w procedurze wyboru zadań, realizowanych z EFS w ramach priorytetów inwestycyjnych: 8iii, 8v, 8i, 8iv, 9i, 9iv, 9v, 10i, 10iii RPO WL 2014–2020 (poza systemem oceny strategicznej ZIT LOF). Tryby wyboru projektów Zgodnie z art. 38 ust. 2 i 3 ustawy wdrożeniowej, tryb pozakonkursowy będzie miał miejsce przy zaistnieniu łącznie dwóch okoliczności: a) wnioskodawcą danego projektu, ze względu na jego charakter lub cel, może być wyłącznie podmiot jednoznacznie określony przed złożeniem wniosku o dofinansowanie; b) dany projekt ma strategiczne znaczenie dla społeczno-gospodarczego rozwoju kraju lub regionu, lub obszaru objętego realizacją ZIT, lub dotyczy realizacji zadań publicznych.

Etapy procesu oceny projektów I. Ocena dokonana przez IP ZIT stanowić będzie pierwszy etap całego procesu oceny projektów (obejmuje wyłącznie ocenę zgodności projektu ze Strategią ZIT). II. Kolejne etapy oceny będą przeprowadzane przez Instytucję Zarządzającą RPO WL. W celu zapewnienia wyboru projektów o znaczeniu strategicznym dla rozwoju Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego i jednocześnie optymalnych z punktu widzenia realizacji celów Strategii ZIT LOF, Regionalnego Programu Operacyjnego WL oraz szerzej nakreślonych celów strategicznych wynikających ze Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego, Porozumienie ZIT będzie uczestniczyć w procesie przygotowania i akceptacji kryteriów wyboru projektów poprzez udział swoich przedstawicieli w Komitecie Monitorującym RPO WL

System wyboru projektów będzie obejmował następujące procesy: 1. Zgłaszanie i identyfikacja projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb konsultacyjny 2. Nabór projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb pozakonkursowy 3. Ocena i wybór projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb pozakonkursowy (ocena zgodności ze Strategią ZIT LOF)

Proces I: Zgłaszanie i identyfikacja projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb konsultacyjny W ramach identyfikacji dokonuje się wstępnej weryfikacji propozycji projektu pod względem szans na uzyskanie dofinansowania. Weryfikacja zgłoszonych propozycji projektów dotyczy w szczególności: spełnienia przesłanek, o których mowa w art. 38 ust. 2 i 3 ustawy wdrożeniowej, zgodności propozycji projektu z celami szczegółowymi lub rezultatami odpowiednich priorytetów RPO WL , poprzez które projekt przyczyni się do realizacji założonych celów szczegółowych lub rezultatów odpowiednich priorytetów RPO WL, możliwości realizacji w ramach alokacji przeznaczonej na dofinansowanie projektów, wykonalności, przez którą należy rozumieć możliwość zrealizowania przedsięwzięcia i osiągnięcia jego celów m.in. w świetle zaproponowanych ram czasowych lub przedstawionego planu poszczególnych zadań w ramach projektu.

Proces II: Nabór projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb pozakonkursowy Wezwanie Partnerów ZIT LOF do złożenia Fiszki zgłoszeniowej dla projektu planowanego do realizacji w ramach ZIT, Zamieszczenie informacji na stronie /podstronie internetowej ZIT LOF o terminie naboru i zasadach zgłaszania projektów do realizacji w formule ZIT, Przyjęcie i rejestracja Fiszek zgłoszeniowych (nadanie numeru identyfikacyjnego), Przeprowadzenie formalnej weryfikacji*, Przekazanie zarejestrowanej Fiszki celem skierowania do przeprowadzenia oceny.

Formalna weryfikacja będzie dokonywana przed przystąpieniem do oceny Fiszki, pod kątem zagadnień: czy Fiszka została złożona w określonym terminie? czy Fiszka została sporządzona na obowiązującym formularzu? czy Fiszka zawiera wymagane podpisy? W przypadku niespełnienia dwóch pierwszych ww. wymogów Fiszka podlega rejestracji, lecz nie podlega procesowi oceny. Partner ZIT LOF wzywany będzie pisemnie do uzupełnienia występujących braków jedynie w przypadku nie spełnienia ww. wymogu nr 3 - dopuszczalne będzie tylko jednokrotne uzupełnienie podpisów.

Proces III: Ocena i wybór projektów strategicznych przewidzianych do realizacji w formule ZIT w ramach RPO WL ze środków EFRR – tryb pozakonkursowy (ocena zgodności ze Strategią ZIT LOF) Ocena strategiczna będzie dokonywana w oparciu o kryteria wyboru projektów, zatwierdzone przez KM RPO WL oraz na podstawie zapisów Fiszki Zgłoszeniowej dla projektu planowanego do realizacji w ramach ZIT i ich zgodności z zapisami: Strategii ZIT LOF Regionalnego Programu Operacyjnego i Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – Kryteria będą weryfikowane w odniesieniu do danego projektu. Proponuje się, aby kryteria były zerojedynkowe - ocena spełnienia kryterium będzie polegała na przyznaniu wartości logicznych „TAK”, „NIE”. Wszystkie kryteria będą obligatoryjne, spełnienie każdego z nich jest niezbędne do uznania za projekt wybierany w trybie pozakonkursowym, a co za tym idzie wpisaniem projektu na listę projektów strategicznych.

I. Ocena strategiczna Wszystkie działania przewidziane w trybie pozakonkursowym współfinansowane z EFRR 1. Kryteria oceny strategicznej zgodności ze strategią ZIT LOF LpNazwa kryteriumDefinicja kryterium 1 Czy Wnioskodawca kwalifikuje się do wsparcia w ramach Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli wnioskodawcą jest Jednostka Samorządu Terytorialnego wchodząca w skład Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego i będąca stroną porozumienia o współpracy w zakresie realizacji ZIT z dn. 30 marca 2015 r. 2 Czy projekt będzie realizowany na terenie Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli obszar realizacji przedsięwzięcia znajduje się na terenie gmin/y leżących/ej na obszarze Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego ZIT. 3 Czy projekt wynika ze zdiagnozowanych potrzeb Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt wynika ze zdiagnozowanych potrzeb i jest odpowiedzią na główne i istotne problemy określone w Strategii ZIT, wpisując się w działania realizowane w ramach Priorytetów Rozwojowych. 4 Czy projekt ma charakter ponadlokalny i jest zgodny z celami strategii terytorialnych? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt jest spójny oraz przyczynia się do osiągania Priorytetów Rozwojowych zdefiniowanych w ramach Celów Rozwojowych Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych LOF oraz celów Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata (z perspektywą do 2030r.). Potrzeba realizacji projektu wynikać powinna ze wskazanych określonych kierunków działań w ww. dokumentach.

I. Ocena strategiczna Wszystkie działania przewidziane w trybie pozakonkursowym współfinansowane z EFRR 1. Kryteria oceny strategicznej zgodności ze strategią ZIT LOF LpNazwa kryteriumDefinicja kryterium 5Czy projekt charakteryzuje zintegrowany charakter? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt jest powiązany tematycznie co najmniej z jednym innym projektem* w ramach wspólnego celu jaki ma zostać osiągnięty. *Projekt w rozumieniu art. 2 pkt. 18 ustawy o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej (Dz. U. 2014, poz Czy projekt jest zgodny z obszarami wsparcia RPO WL na lata ? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt jest zgodny z celem/ami szczegółowym/mi i typem/ami projektów określonymi w kartach opisu działań dedykowanych Zintegrowanym Inwestycjom Terytorialnym ze Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – Czy projekt przyczynia się do osiągnięcia wskaźników monitoringu określonych w Strategii ZIT LOF? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt przyczynia się do osiągnięcia wskaźników monitoringu określonych w Strategii ZIT LOF. Projekt powinien pokazać wpływ na realizację wskaźników i celów Strategii. 8 Czy projekt przyczynia się do realizacji wskaźników określonych w RPO WL ? Kryterium uznaje się za spełnione, jeżeli projekt przyczynia się do osiągnięcia wskaźników określonych w RPO WL

Każdy wniosek oceniany będzie przez Zespół ds. Oceny Projektów (zwany dalej – ZOP) powołany przez Prezydenta Miasta Lublin. W skład ZOP wchodzić będą przedstawiciele Biura ZIT. Liczba członków ZOP i ich kompetencje będą zapewniać kompleksową, profesjonalną, bezstronną i rzetelną ocenę Fiszek. Ocena Fiszki dokonywana będzie kompleksowo, w aspekcie merytorycznym i w oparciu o listy sprawdzające - wzór listy sprawdzającej stanowił będzie załącznik do procedury opisanej w Instrukcji Wykonawczej IP, która będzie uzupełniana przez ZOP o aktualne kryteria wyboru projektów.

Szczegółowy opis sposobu realizacji procesów dotyczących oceny strategicznej powierzonych Instytucji Pośredniczącej zaangażowanej we wdrażanie ZIT na terenie LOF będzie znajdował się w Instrukcji Wykonawczej. Wzajemne relacje pomiędzy Liderem ZIT, pełniącym rolę IP ZIT a IZ RPO WL na dalszym etapie będą uszczegóławiane za pośrednictwem wytycznych programowych IZ RPO WL /umów/porozumień/uzgodnień pomiędzy IP ZIT, a IZ RPO WL

Dziękuję za uwagę Ewa Rewakowicz - Dyrektor Biura Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych